מיהם אנשי העולם התחתון בישראל? מנויי +ynet מוזמנים לשמוע על משפחות הפשע בהרצאה מיוחדת.
ביום שני 20 ביוני, בשעה 20:30, ידבר לירן לוי, כתב המשטרה של ynet ו"ידיעות אחרונות", על הפושעים הכי מסוכנים במדינה – מיהם, מהן שיטות הפעולה שלהם, איפה הם פועלים ומה מבדיל אותם, אנשי משפחות הפשע, מעבריינים אחרים. השיחה עימו תועבר בשידור חי בזום, ומנויי +ynet יוכלו להשתתף ולשאול שאלות. רוצים להצטרף? לחצו כאן.
2 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ הרכב בנס ציונה
זירת פיצוץ הרכב בנס ציונה
רכב עולה באש בנס ציונה לאחר ניסיון חיסול
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
העולם התחתון הישראלי קיים כבר שנים רבות, אבל הדמויות הפועלות בו התחלפו ואיתן גם שיטות הפעולה. "פעם היו קודים, היום אין", מבהיר לוי. אם בעבר נזהרו משפחות הפשע שלא לפגוע באזרחים חפים מפשע, כיום האלימות זולגת לרחובות. פיצוצי המטענים וניסיונות החיסול חוזרים שוב ושוב לכותרות.
מאחורי האלימות הזו עומדות כמה משפחות פשע גדולות ששולטות באזורים שונים. לעיתים הן משתפות פעולה זו עם זו ולעיתים נלחמות. בעבר משפחות הפשע החזקות בישראל היו יהודיות ברובן המוחלט, אך בשנים האחרונות התחזקו במידה ניכרת ארגוני הפשיעה בחברה הערבית, שחלקם פועלים בשיתוף פעולה מלא עם ארגוני פשיעה יהודיים. אם לפני כן שמענו שוב ושוב שמות כמו מולנר, אברג'יל או רוזנשטיין, כיום משפחות כמו ג'רושי ואבו-לטיף חזקות הרבה יותר.
2 צפייה בגלריה
לירן לוי כתב
לירן לוי כתב
לירן לוי. הקודים השתנו
(אמיל מושאילוב)
וגם תחומי הפעילות השתנו. חלק ממשפחות הפשע עוסקות כיום גם בפשיעה כלכלית, כמו הונאות פורקס ומטבעות דיגיטליים, ונכנסות (בכוח) לחברות שכאלה כדי להלבין כספים. לצד הפעילות העבריינית הן מנהלות ארגונים שלמראית עין נראים לגיטימיים, רוכשות נדל"ן ומכוניות יוקרה ועובדות בתחומים אפורים כמו הימורים בחו"ל. "זה ממשיך בחבירה לבעלי עמדות כוח והשפעה במשק, בפוליטיקה ובתקשורת. כך, בכסות של עסק לגיטימי, הם מקדמים את היעדים הפליליים שלהם", הסביר גורם בכיר במשטרה בריאיון לכתבה שעסקה בנושא.
אז איך נראית כיום משפחת פשע בישראל? איך מתנהלות המשפחות הללו, ובאילו פרשות גדולות הן מעורבות? מיהו דור ההמשך של העולם התחתון בישראל, מדוע כל כך קשה לתפוס אותו והאם ניתן למגר אותו? לוי יסביר על כל הנושאים הללו, ועל כל נושא אחר שיעלו הצופים במהלך ההרצאה.