שירה (שם בדוי) עבדה לצידו של השף והאופה ארז קומרובסקי כמעט שני עשורים, ולצד ההערכה המקצועית הרבה שגילתה כלפיו, הייתה גם הכחשה והדחקה של התנהגות פוגענית ומטרידה מצידו, לדבריה, כשזיכרון אחד שלה מתנוסס מעל כולם. "זה קרה באולם אביגדור, עבדתי באותו אירוע כמנהלת מלצרים. עמדתי ליד חנן (חנן עזרן, שותפו של קומרובסקי בקייטרינג "ארז וחנן" - ג"ק) ואז ארז בא, מושיט ידיים ואני נותנת לו חיבוק והוא תופס לי בישבן, אני הודפת אותו ומתרחקת אחורה בהלם, לא מצליחה להגיב, ואז הוא צוחק ותופס לי בחזה.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
"הלכתי בשוק למטבח, נסערת מאוד, לא יודעת מה לעשות, אני משתפת את אחת הטבחיות בכל הפרטים ובדיוק מה הוא עשה. היא משכנעת אותי להתעמת איתו, אומרת לי שזה כבר לא מצחיק, ושלא אעבור על זה בשתיקה. הוא הגיע אחר כך למטבח, אני לא זוכרת מה עשיתי שם, אני חושבת שהתחבאתי פשוט כי הייתי אמורה להיות מחוץ למטבח. הוא בא ואומר, 'מה? את כועסת על משהו?' עניתי לו, 'מה אתה חושב לעצמך שאתה עושה?' והוא אומר לי, 'נו צוחקים איתך'. אמרתי לו שזה לא מצחיק אותי ואני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול, 'אתה לא נוגע בי. כבר אמרתי לך אלף פעם' מאוד-מאוד-מאוד ברור".
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
4 צפייה בגלריה
ארז קומרובסקי
ארז קומרובסקי
''זה לא שהוא מטריד אנשים בצד, זה בן אדם שהכל אצלו בחוץ''. קומרובסקי
(צילום: אפי שריר)
בשעות שחלפו מאז, שירה המבועתת מגייסת כוחות נפשיים כדי להמשיך בעבודתה, "אני לא יודעת להגיד לך איך העברתי את האירוע הזה". עוד באותו הלילה היא משתפת את חברתה הטובה על התקרית ומאז היא מספרת, "הייתי לגמרי בהדחקה ובהערצה עיוורת. אם תשאלי חברים שלי כולם יגידו, 'נו כן, חיכית שזה ייצא, חיכית שמישהו ידבר'".
ארז קומרובסקי הוא בוודאי אחד השפים הגדולים שהיו כאן. אחד מאייקוני המטבח הישראלי-גלילי בשלושת העשורים האחרונים וגם כוכב טלוויזיה. האיש שמזוהה בתודעה הישראלית יותר מכל עם מהפכת הלחם – "לחם ארז". אלא שלצד הישגיו ויכולתו המקצועית המרשימה, קיימות גם עדויות החושפות את צידו האפל. שף שהטריד עובדים, לפי הדברים שהם מספרים, תוך שימוש בשפה בוטה במיוחד, שלוותה בהתבטאויות מיניות ומגע בלתי נסבלים, כשהקורבנות המרכזיים הם נשים.
לפני כשבועיים הוגשה תביעה לבית הדין לעבודה נגד השף המפורסם בגין הטרדה מינית ורשלנות, שנחשפה בחדשות 12. עינת (שם בדוי), עובדת לשעבר בחברת הקייטרינג של קומרובסקי "ארז וחנן" תובעת אותו ואת חברת הקייטרינג שלו כי הטריד אותה מינית, העיר לה הערות פוגעניות על מיניותה שלה וגם של אמה ולא מנע פגיעות והטרדות אחרות של אנשי צוות אחרים כלפיה.
פרסום דבר התביעה הציף מחדש את הזיכרונות ששירה הדחיקה, ואילץ אותה הפעם, כך לדבריה, לדבר על מה שאירע. את דרכה המקצועית לצד קומרובסקי החלה שירה כטבחית בסניף הראשון של "לחם ארז" בהרצליה עוד בשנות ה-90, ואת דפוס ההתנהגות הטורדני שלו פגשה לראשונה כבר אז.
שירה (שם בדוי): "תמיד היה איזשהו שיח מיני, דוחה, סביב נשיות. כשאת עובדת, הוא יושב על הפס ואומר לך, 'אז מה קורה עם הריח המסריח שלך למטה? את מטפלת בזה?' והייתה גם פעם שראיתי איך הוא הכניס למישהי שתי ידיים מתחת לרגליים שלה והרים אותה מאיבר המין"
"תחושת הכוח שיש לארז משולבת עם 'אני הבוס ואני השף ואני אכעס אם לא נקי ומסודר', לבין הצקות והטרדות של בדיחות כל הזמן, והכל תחת חוש הומור".
למשל? "בעיקר שיח מיני. אני זוכרת מקרה אחד שבו הוא צבט לי בישבן ואני אומרת לו, 'מה אתה עושה? אתה יכול להיות אבא שלי', ומאז זו הפכה להיות בדיחה. כל פעם שהוא היה רואה אותי הוא היה פותח ידיים ואומר, 'מי בא לאבא'לה?' גם הייתי עתידה לטוס לדרום אמריקה, עבדתי בפס והוא בא נתן לי מכה בצוואר, זה אפילו שיתק אותי לרגע, נתן לי מין אגרוף עם החלק הזה (החלק החיצוני של כף היד - ג"ק), שאלתי אותו מה הוא עושה כי זה כאב לי, בינתיים הטבחים מסביב נקרעים מצחוק. והוא אמר לי, 'תגידי תודה שלא שברנו לך את הרגל, אנחנו לא רוצים שתטוסי לדרום אמריקה'. הוא נתן לי מכה שהיממה אותי, אני זוכרת את עצמי לא מצליחה לזוז מרוב כאב, לא מבינה… מאיזה מקום זה מצחיק אותך?
"גם חיבוק או לחיצת יד ממנו יכאבו. היו אירועים שיצאתי בוכה ממשמרת איתו, לא רק כי הוא צעק עליי כי האורז לא היה מוכן בזמן אלא כי הוא באמת הכאיב לי ברמה הפיזית וזה תמיד היה מוסווה ב'אני אוהב אותך'. זה חיבוק שאת לא יודעת איך תצאי ממנו".
מה הכוונה? "חיבוק מאוד חזק שכואב לך, מוחץ אותך".
שירה טסה לדרום אמריקה וכשחזרה החליטה שהיא רוצה לעזוב את תחום הקולינריה, אבל מדי פעם הייתה מגיעה לעבוד באירועים בקייטרינג של קומרובסקי כדי להתפרנס. לימים, בשנת 2014, כשהחליטה להתחיל לימודי תואר ראשון, חזרה לעבוד בקייטרינג כטבחית במשרה במלאה כדי לממן את הלימודים. לאט-לאט שירה התקדמה והפכה להיות מנהלת המטבח של אולם האירועים "אביגדור" שבו פועל גם היום הקייטרינג.
"שם אני זוכרת את השיח הזה באמת פרוץ", היא נזכרת. "כל משמרת ארז בא ולא משנה למי, אבל אליי בוודאות הוא בא ואומר את המילים, 'אז מה? מה עם הריח שם למטה? את מטפלת בזה?' נורא הצחיק אותו להיכנס לאולם ולהגיד לכולם, 'אתם מריחים ריח של גונדי?' בהקשר מיני. זה תמיד סביב איבר המין הנשי ותוך כדי עבודה.
"זה גם אומר לנהל את ארז, שלא יפריע לי ברמת ההטרדה. ואת יודעת שזה יבוא, ביררתי תמיד לפני אם ארז בא היום, תמיד הייתי בכוננות ספיגה. זה סוג של נוהל, ארז יבוא עכשיו גם אם זה אמצע משמרת, יניח כזה יד על הפס ויגיד, 'תגידי, מה קורה עם אמא שלך, היא מוצצת?' או 'תגידי, מה קורה עם הבעיה של אמא שלך? היא מטפלת בבעיה שיש לה שם למטה? זה נורא לא נעים כל הריח', ותמיד גם עם הפרצוף הזה, מתקרב אלייך ואומר, 'זה לא נעים, יש ריח, את מטפלת בזה?' זה ציטוט לחלוטין".
והיית מגיבה לו? "לזה כבר עניתי לו. הקטע הזה חזר על עצמו כמעט כל משמרת. ותמיד היה איזשהו שיח לא נעים מיני, דוחה, סביב נשיות".
במקרה אחר, כך שירה מספרת, היא תיפקדה כצופה. "מישהי שעבדה באולם, היה נורא מצחיק להכניס שתי ידיים מתחת לרגליים שלה ולהרים אותה מאיבר המין שלה. ראיתי אותו עושה לה את זה כמה פעמים ולעוד טבחית שהצליחה להרחיק אותו".
מה הכוונה "הצליחה להרחיק אותו"? "כשהוא מתחיל עם השטויות זה אומר להתרחק. להימנע מחיכוכים איתו".
איך אפשר להימנע אם הוא בא ומרים אותך? "אלה מקרים שאי-אפשר להימנע מהם. גם כשאת עובדת, מבשלת, והוא יושב על הפס ואומר לך, 'אז מה קורה עם הריח המסריח שלך למטה?' את לא באמת יכולה להתעלם. זה תמיד שלך או של אמא שלך. בפעמים שכן הצלחתי להימנע, זה כשהייתי מתכננת מראש ומנסה שהוא לא יעבוד איתי, הייתי מדברת על זה עם חנן שאני מעדיפה להרחיק אותו ממני".
הוא שאל אותך למה? "לא, לדעתי הוא גם ידע שלא נעים לעבוד ליד ארז, הוא צועק, משתולל. לפני אירוע הייתי יושבת וכותבת לכל אחד תפקיד בסרוויס, וגם לארז, למצוא לו משהו שלא יציק לי. אם הייתה אפייה באותו יום, הייתי מרחיקה אותו לאפייה. בתור ילדה הייתי תמיד מגיבה בהלם, אבל כשגדלתי זה תמיד היה 'אתה זוכר שאתה לא נוגע בי?' או אם הוא בא לחיבוק אני אומרת לו, 'בי אתה לא נוגע, לא רוצה, אל תתקרב'".
4 צפייה בגלריה
חנן עזרן, שותפו של ארז קומרובסקי
חנן עזרן, שותפו של ארז קומרובסקי
חנן עזרן, שותפו של קומרובסקי. ''לדעתי הוא גם ידע שלא נעים לעבוד ליד ארז''
(צילום: צביקה טישלר)
למה את חושבת שהוא מתנהג כך? "אני לא חושבת שזה מיני, זה לרוב מופנה כלפי נשים, גורף. לדעתי זה כדי להנמיך, להשפיל נשים, שליטה, 'אני הבוס פה, זה לא מספיק שאני שף'".
איך שאר הצוות באולם היה מגיב להתנהגות שלו? "את הטבחים הגברים זה לרוב מצחיק, גם לדבר על זיונים, לספר סיפורים על איך עשינו לבחורה ככה וככה, הייתי צריכה להתנהל בהשתקות כשהייתי מנהלת מטבח. יש לגיטימציה להתנהג בברוטליות ולכן לא היה באמת מישהו שבא ואמר לו, 'ארז מה זה?'
"מהרגע ששמעתי על התביעה של עינת אני נסערת. היו לי שלושה ימים מאוד קשים. אמרתי לעצמי, היא לא משקרת, זה בדיוק אחד לאחד, היא מצטטת אותו. וסוף-סוף זה יצא!
"חשוב לי שלא תהיה שתיקה סביב זה. אם למישהי אין אומץ לבוא ולדבר את זה לפחות שתגיד 'כן, זה היה', לא שאני צריכה אישורים אבל די לשתוק. די להגיד, 'זה חוש ההומור שלו'. גם אני הייתי בהדחקה אבל אני לא מוכנה להגיד יותר, 'יאללה זה ארז'. הוא צריך לתת את הדין על מעשים חמורים, אני רוצה שנשים שמפחדות מהתגובות של ארז והקולגות יידעו שדי, אין יותר לפחד".
קומרובסקי (59) הוא אחד מהשפים הוותיקים בארץ ומהאבות המייסדים של המטבח המקומי. אחרי לימודים והתמחויות בפריז, ביפן ובסן-פרנסיסקו, אחרי ההצלחה של "לחם ארז", ספרי מתכונים ותוכניות בישול, עבר ליישוב מתת שבגליל עם בן זוגו, שם הוא מתגורר כבר עשר שנים ומפעיל בית ספר לבישול גלילי וסדנאות שונות, ובמקביל מפעיל את הקייטרינג "ארז וחנן" לאירועים שבו הוא מבשל מנות מהמטבח הגלילי-מקומי שלו.
"’לחם ארז’ ו’קופי בר’ הם שני מקומות שמאוד אהבתי לאכול בהם ובגללם רציתי להיות טבחית", מספרת עינת, שב-2016 החלה לעבוד בקייטרינג של קומרובסקי כטבחית. "כבר באירוע הראשון הוא דיבר איתי ונורא החמיא. הוא היה מתייעץ איתי, אומר לי, 'חסר לי משהו מתוק, שדרגי לי', ואת אומרת וואלה זה 'לחם ארז', זה שהביא את הלחם מחמצת לארץ, מתלהב ממני. זה מאוד מחמיא.
4 צפייה בגלריה
 עינת (שם בדוי)
 עינת (שם בדוי)
עינת (שם בדוי). ''היינו חייבות להיות אחת מהחבר'ה ולקבל את השיחות על מין''
(צילום: דנה קופל)
"ואז יום אחד הוא בא והיה לו מצב רוח טוב, אני זוכרת שעבדתי בקצה והוא עמד מולי כשיש בינינו בערך שלושה מטרים ומתחיל לדבר על איבר המין הנשי. היו לו תנועת יד כאלה, 'הכוס דביק ורטוב והכל כזה נוזל', הוא היה מאוד-מאוד מפורט. כולם צוחקים ואני זוכרת את אחת העובדות שעמדה שם מתעצבנת. בשלב הזה אני לא מבינה שמשהו לא בסדר, חוץ מהמבט הכועס של הטבחית הזו שתפס את תשומת ליבי".
אירוע דומה התרחש, לפי העדות של עינת, באותה שנה בזמן שהיא עבדה במטבח האחורי באולם אביגדור. "הוא תופס אותי בדיוק חוזרת למטבח כשהסטייקים על האש, זה אומר שאני בלחץ סרוויס, והוא אומר לי, 'אמא שלך מוצצת טובה?' ואני הסתכלתי עליו ואמרתי לו, 'אני מקווה בשביל אבא שלי', והלכתי, הוא צחק. עכשיו כשהוא אומר לך את זה הוא אומר את זה בחיוך מאוזן לאוזן. איתי זה חזר שלוש פעמים. 'אמא שלך מוצצת טובה?' זה משפט שמוציא אותך מאיזון. את חושבת עליו, את אומרת, למה הוא אומר לי את זה? אבל את עדיין לא מבינה שזה לא בסדר. עדיין בהערצה עיוורת כלפיו, ואת אומרת טוב, זה חוש ההומור שלו.
עינת (שם בדוי): "עבדנו יחד ארבעה טבחים. ארז הגיע במצב רוח טוב, בא אליי וחיכך את הטוסיק שלו בטוסיק שלי ואומר לי, 'מה קורה?' עכשיו מה אני אגיד לו? 'ככה לא אומרים שלום?' הייתי בהלם, קפואה. האווירה היא שמותר לעשות הכל והכל בסדר"
"אני חושבת שהוא עושה את זה ממקום של 'אני חזק, אני שולט לך במחשבה כשאת בסרוויס'. זה שוביניזם, זו זילות בנשים, הוא היה מוזיל אותנו. כשאת במטבח אין הרבה טבחיות אז אנחנו חייבות להיות אחת מהחבר'ה, לקבל על עצמנו את השיחות על מין ואיכשהו להעביר את זה. האווירה היא שמותר לעשות הכל והכל בסדר, זה בהשראה של ארז. כמו במקרה בעין כרם”.
זה קרה בעיצומו של אירוע במלון בוטיק באוגוסט 2017. "עבדנו באי גדול, ארבעה טבחים. ארז הגיע במצב רוח טוב, בא אליי וחיכך את הטוסיק שלו בטוסיק שלי ואומר לי, ‘מה קורה?' לא הבנתי מה קרה. עכשיו מה אני אגיד לו? 'ככה לא אומרים שלום?' הייתי בהלם, קפואה".
גם נורית (שם בדוי) טבחית שעבדה בקייטרינג כשנתיים ועזבה ב-2016 מכירה היטב את דפוס ההתנהגות שמתארות שירה ועינת. "מה אני אגיד לך, שזה הבן אדם? זה לא בסדר מה שהוא עושה", היא אומרת. "הוא מוחצן בצורה לא הגיונית. הבדיחות שלו והעולם שלו הם מאוד מיניים. בדיחות שעבר זמנן בשנות ה־-50, התחככויות. אני יכולה להגיד לך שפעם אחת זה כן קרה איתי, תוך כדי עבודה, שהוא כאילו נצמד אליי מאחורה".
מה הכוונה? "זה לא היה משהו מיני, זה כאילו בדיחה, כאילו הנה נצמדתי מאחורה. בואי נגיד שהרגשתי הרבה יותר מוטרדת במקומות אחרים ולא ממנו כי זה סוג של בדיחות סבא מציק, אבל ידעתי שמתישהו מישהו לא יקבל את זה בטוב. להיצמד, לגעת, לחפון בצחוקים כאלה, גם לטבחים, אבל זה לא מצחיק. מין אווירה כזאת. הוא בוטה מאוד".
4 צפייה בגלריה
ארז קומרובסקי ב"משחקי השף"
ארז קומרובסקי ב"משחקי השף"
קומרובסקי ב''משחקי השף''. ''הוא אוהב לרדות באנשים, אוהב להיות מגעיל''
(צילום: מתוך 'משחקי השף' - רשת 13)
הוא מתנהג כך גם כלפי נשים וגם כלפי גברים? "כן, אבל יכול להיות שגברים מרגישים את זה אחרת. לי היה ברור שזה האיש וזה ההומור שלו. מוחצן, דוחף לאנשים אוכל לפה בזמן אירוע. גם היה לי ברור שזה יבוא בסוף למישהו לא טוב, ולדעתי בצדק".
"אין לי מושג מי זאת שתובעת אותו, אבל הוא בן אדם שמבחינתי הוא הטרדה מינית מהלכת", אומר רון (שם בדוי) שגם עבד בקייטרינג במשך כשלוש שנים. "זה לא שהוא מטריד אנשים בצד, זה בן אדם שהכל אצלו בחוץ, כל הדיבור וההתנהלות. הוא וולגרי, מי שעובד איתו יודע שככה הוא מתנהג. מין דיבור כזה מלוכלך, מיני, לא ראוי".
רון (שם בדוי): "הכל אצלו מיני. הוא מכניס פיצה לתנור והוא אומר שהוא מכניס את זה לתחת של מישהו. הוא יכול להכניס את האצבע לרוטב ולמצוץ את זה בקטע שמזכיר פעילות ארוטית. היו לו משפטים שהוא היה משתמש בהם כל הזמן, 'איך אמא שלך במיטה?' 'איך אמא שלך מוצצת?'"
מה למשל? "אני יכול להגיד לך על עצמי, שנגיד יכולתי לעבוד ופתאום הוא בא ודוחף את הרגל שלו בין הרגליים שלי, הוא חשב שזה מצחיק. עם הכף רגל שלו בזמן שהתכופפתי, אז כזה בין הטוסיק לביצים הוא דוחף את הרגל שלו ואומר משהו בסגנון, 'נו איך העבודה היום?' ראיתי אותו עושה את זה כמה פעמים גם לאחרים. הוא כאילו מאה אחוז מהזמן מדבר ככה ומתנהג ככה. הוא חושב שהוא אמן משוחרר וחופשי והוא יכול לדבר ולהתנהג איך שהוא רוצה. הוא כנראה עושה את זה בשביל כוח, הוא אוהב לרדות באנשים, אוהב להיות מגעיל.
"הכל אצלו מיני", רון מספר. "הוא מכניס פיצה לתנור והוא אומר שהוא מכניס את זה לתחת של מישהו. הוא יכול להכניס את האצבע לרוטב ולמצוץ את זה בקטע שמזכיר פעילות מינית מסוימת. ארוטית. היו לו משפטים שהוא היה משתמש בהם כל הזמן, 'איך אמא שלך במיטה?' 'נו מה, איך אמא שלך מוצצת?' מבשלים ופתאום הוא בא ואומר את זה. סתם לזעזע".
ארז קומרובסקי הודיע בעקבות הטענות כי הוא פורש מהעונה הקרובה של "משחקי השף": "השבוע האחרון היה מטלטל עבורי. הוא הפגיש אותי לראשונה עם טענות שמעולם לא חשבתי שייתכן ויופנו כלפיי. בראש ובראשונה חשוב לי להבהיר - למרות שאני לא מזהה את עצמי עם הדמות שמצטיירת מהשאלות שהועברו אליי על ידי מערכת העיתון, אין בכוונתי להטיל דופי באף לא אחת מהמרואיינות לכתבה. לאורך עשורים גידלתי אינספור טבחיות וטבחים, אופות ואופים, שיחסיי החמים עימם נמשכים עד היום, שנים רבות לאחר שפנו לדרך עצמאית. רבים מעובדיי ושותפיי הולכים איתי כבר שנים ארוכות וטובות, בין היתר בגלל האהבה שלי לצוות שמלווה אותי, שאליו התייחסתי ואמשיך להתייחס כאל משפחתי. זאת גם הסיבה שכל כך כואב לי לחשוב שהיו אנשים שייתכן ונפגעו ממני.
“חשוב לי להדגיש כי בהתנהגותי לא הייתה כוונה מינית או כזאת שנועדה להסב כאב. כל עובדיי, שותפיי וכל מי שלקח יחד איתי חלק במסע חיי, יקר לליבי, ואת כולם אני אוהב. מכיוון שכך, גם אם אינני מזהה את עצמי עם הדמות שעולה מהכתבה, אני מבקש להביע התנצלות כנה מעומק ליבי בפני כל מי שחש נפגע ממני”.
"החלטתי שהדבר הנכון כעת הוא לצמצם את הנוכחות התקשורתית שלי. לכן, הודעתי אתמול למפיקי 'משחקי השף' ולמנהלי ערוץ רשת, כי לא אשתתף בצילומי העונה הקרובה של התוכנית. אני מודה להם על ההבנה שגילו, וגם אם לא אשתתף בתוכנית אמשיך להיות צופה נאמן שלה".
תגובת חנן עזרן: “אני מכיר את ארז מזה כ-20 שנה, מעת שעבדתי כטבח צעיר במסעדה שלו בהרצליה פיתוח. עם השנים הפכתי לשותפו בקייטרינג ‘ארז וחנן’. ראיתי את ארז בכל סיטואציה אפשרית. מעבר לכישרון הבלתי נדלה שלו, הוא פעל יותר מכל אדם אחר שאני מכיר לקידומם של צעירים וצעירות בעולם קולינרי מאוד קשוח. חוויתי זאת בעצמי כטבח בתחילת דרכי והייתי עד ליחסיו החמים עם עובדיו.
"לארז יש כישרון פרוע וחוש הומור פראי. יש לו קשר בלתי פורמלי וללא גינוני היררכיה עם כל קשת העובדים, משוטפי הכלים ועד למנהלים הבכירים. עם כולם היה לו תמיד דיבור ישיר ובגובה העיניים. מעולם לא ראיתי אותו משפיל או מטריד את אחד העובדים שלנו. קייטרינג ‘ארז וחנן’ הוא עסק כדת וכדין ומקום עבודה מסודר שמציב את הערך של כבוד האדם כערך עליון. עד כה במשך 15 שנות פעילות הועברו אלינו שתי תלונות על הטרדה מינית שאף אחת מהן לא נגעה לארז או לאווירה בקייטרינג. שתי התלונות טופלו באופן מיידי על פי פרוטוקול מחמיר ועל פי הוראות הדין.
"אני, כשותפו של ארז, אמשיך לעמוד מאחוריו, ללוות ולתת לו את תמיכתי גם בימים אלה. ימים שהינם קשים ביותר עבורו וגם עבורי".
עו"ד קרן ברק, מומחית בייצוג נפגעות תקיפה מינית, המייצגת את שירה ועינת: "המחוקק בישראל קבע באופן חד-משמעי שאמירות מבזות ומשפילות של אדם ביחס למיניותו, הן הטרדה מינית. יש להבהיר שגם אם מדובר באמירות במסווה של 'בדיחה', זה לא מצחיק ובוודאי שלא חוקי. במקרה שלנו מדובר בהטרדות מיניות לצורך ביזוי מיני, וזאת להבדיל מהטרדות לצורך סיפוק מיני.
"בנוסף, נטייתו המינית של המטריד אינה רלוונטית כלל. העובדה ששירה ועינת סבלו מנגיעות באזורים מוצענים, שהן מעשים מגונים חמורים ומאמירות בוטות ומשפילות וכל זאת בזמן העבודה ועל ידי המעסיק שלהן, הופכת את העניין לחמור שבעתיים. נפגוש את מר קומרובסקי בבית הדין לעבודה, שם נדרוש ממנו פיצוי בגין כל הנזקים הנפשיים שגרם להן".