הפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג, נמצא בתוך בניין הרייכסטאג שליד שער ברנדנבורג. הבניין מסמל חלקים משמעותיים בהיסטוריה הגרמנית, בעיקר את החלק האפל שלה והעתיד האופטימי: שריפתו על ידי הנאצים ארבעה שבועות לאחר שעלו לשלטון – ובנייתו מחדש לאחר האיחוד. הוא נחשב לאחת האטרקציות המובילות של התיירים המבקרים בברלין. מי שמזמין מקום מראש יכול להיכנס, לאחר בדיקה ביטחונית קפדנית, אל כיפת הזכוכית. אחרים באים רק להסתכל ולספוג.
ביום שלישי בשבוע שעבר שהו מאות אנשים על רחבת הדשא הגדולה מול הרייכסטאג. שני פנסי ענק בכניסה האירו את כר הדשא, עץ אשוח דלק. ילדים התרוצצו, זוגות התחבקו ועשו סלפי מול המבנה. פסטורליה היסטורית. אף אחד לא ידע אז שתוך כמה שעות יפשטו 3,000 שוטרים, כוחות מיוחדים ואנשי התביעה הפדרלית על 137 בתים, משרדים ומחסנים ב-11 מדינות בגרמניה, באוסטריה ובאיטליה, ויעצרו 54 חשודים בחברות בקבוצת "אזרחי הרייך", שתוכניתה הייתה להסתער בנשקים על הפרלמנט, לאזוק ולאסור את חבריו, להוציא להורג חלק מהשרים וכנראה גם את הקנצלר אולף שולץ. מטרת הקנוניה: הפיכה פוליטית בגרמניה שאחריה יקום הרייך הרביעי תחת שלטונו של מנהיג הקבוצה, הנסיך היינריך ה-13.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
היינריך, בן 71, אריסטוקרט ובן למשפחת מלוכה ששלטה בחלק מטורינגיה, מזרח גרמניה לשעבר, במשך קרוב ל-800 שנה, עד סוף עידן המלוכה בגרמניה, נולד בהסה. הוא למד הנדסה, התחתן עם בת של בנקאי איראני ועסק בנדל"ן בפרנקפורט, ששם גר ונעצר, ובעסקי השמפניה. במשך תקופה הוא ניסה להחזיר לרשותו, ללא הצלחה, את נכסי המשפחה שהולאמו במזרח גרמניה, פרט לרהיטים וחפצי אמנות. היינריך אסף כספים וקנה את הטירה שהייתה שייכת למשפחתו בבאד לובינשטיין בטורינגיה. בזמן הזה, משפחתו מתנתקת ממנו ומכנה אותו "אדם זקן ומבולבל ששקוע בתיאוריות קשר".
"היינריך עולה על הרדאר שלנו בינואר 2019", אומר שטפן קריימר, ראש השב"כ הגרמני בטורינגיה, ממעוזי הימין הקיצוני. "הוא נושא נאום בכנס טכנולוגי בציריך, ובמשך 16 דקות מדבר על הרוטשילדים ועל המזימות של ראשי הכלכלה העולמית שהכניסו את גרמניה למלחמת העולם הראשונה, על כך שגרמניה היא לא מדינה עצמאית אלא תאגיד שנוצר על ידי בעלות הברית ונשלט על ידי הדיפ-סטייט, האליטות הגרמניות".
6 צפייה בגלריה
קנצלר גרמניה, אולף שולץ
קנצלר גרמניה, אולף שולץ
תכננו להוציא אותו להורג. קנצלר גרמניה, אולף שולץ
(צילום: AP)
מדובר בנאום אנטישמי, אבל בעיקר כזה השייך לאידיאולוגיה של "אזרחי הרייך", אנשים שלא מאמינים בחוקה ובדמוקרטיה הגרמנית, ורוצים להפיל את השלטון. בשנתיים שלאחר מכן "אזרחי הרייך" מתחברים למתנגדי הגבלות הקורונה ויוצאים להפגנות סוערות. באוגוסט 2020 הם דוהרים לעבר בניין הרייכסטאג ומנסים לפלוש אליו. הם צועקים לשוטרים שיצטרפו אליהם ויכוונו את נשקיהם לעבר הפוליטיקאים. הם נהדפים בשנייה האחרונה, בדרך נס. כעת מתברר שזה היה רק ניסוי כלים.
"בשנה האחרונה ראינו את היינריך מגיע שוב ושוב לטירה שלו בטורינגיה", אומר בכיר השב"כ קריימר. "הוא מתקבל באזור הפשוט הזה כמו מלך. זה אזור שבו אנשים צמאים לפיהרר שלהם. הם ילכו אחריו גם אם הם יודעים שהוא נביא שקר. היינריך גם ערך לפחות חמש פגישות בשנה עם אנשים, שכעת אנחנו יודעים שהם היו מהזרוע הפוליטית והזרוע הצבאית של המהפכה. הפגישה האחרונה הייתה ב-12 בנובמבר. קצת לפני זה אנחנו כבר יושבים עליהם".
בבחירות הכלליות ב-2017 זכתה מפלגת הימין הקיצוני AFD ב-12.6 אחוזים מהקולות. ב-2021 היא ירדה ל־10.3 אחוזים. אבל גם תוצאה זו ביססה את מקומה בפרלמנט הגרמני. התופעה הזו הבהירה שניאו-נאצים בגרמניה הם לא רק גברים מובטלים במזרח לשעבר, אלא פרוסים על פני כל הארץ. החקירה גילתה שבין קושרי הקשר היו טייס, זמר טנור, שף מפורסם (אבי אשתו של כדורגלן ריאל מדריד, דויד אלאבה), רופא, חייל ושוטרת בשירות פעיל ביחידות מובחרות וחיילים ושוטרים שסיימו את שירותם. בסך הכול 15 אנשי מנגנון הביטחון.
ניאו-נאצים בגרמניה הם לא רק גברים מובטלים במזרח לשעבר. החקירה גילתה שבין קושרי הקשר היו טייס, זמר טנור, שף מפורסם (אבי אשתו של כדורגלן ריאל מדריד דויד אלאבה), רופא, חייל ושוטרת בשירות פעיל ביחידות מובחרות וחיילים ושוטרים שסיימו את שירותם. שותפה נוספת היא שופטת שהייתה אמורה לעלות על הפרלמנט עם שני אקדחיה הפרטיים ולקבל את תפקיד שרת המשפטים
שותפה נוספת בקבוצה הייתה שופטת בברלין, חברת פרלמנט מטעם ה-AFD בין השנים 2017 ועד 2021. היא הייתה אמורה לעלות על הפרלמנט עם שני אקדחיה הפרטיים, ולקבל את תפקיד שרת המשפטים. לאישה, בירגיט מאלזאק ווינקאמן, 58, היה גם אישור כניסה לפרלמנט, שבו השתמשה כנראה כדי לאסוף לחברי הקבוצה מודיעין על הבניין. ביום האקס - הכינוי למועד הפלת השלטון - היא הייתה אמורה לאפשר לחברי הקבוצה כניסה חלקה לפרלמנט. ווינקאמן, דוקטור למשפטים שנחשבת לאחת הנשים באגף המתון של ה-AFD, חזרה רק באוקטובר לכס השיפוט, למרות אמירות גזעניות כלפי פליטים.
ב-50 מיעדי הפשיטה בשבוע שעבר נמצאו כלי נשק. עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ, רובים, אקדחים, כדורים, אמצעי ראיית לילה, גרזינים, רימוני הלם, חרבות, קסדות ואקדחי הלם. כמו כן נמצאו 130 אלף יורו במזומן, זהב ונייר שמעיד על כספת בשווייץ שבתוכה מטילי זהב בשווי שישה מיליון יורו.
חברי הכנופיה ביקרו בבסיסים רבים, בעזרת החייל הפעיל, כדי לבחון את השימוש שלהם אחרי ההפיכה. הם רכשו טלפונים לווייניים למקרה שרשתות הסלולר ייפלו, וחתמו ביניהם על הסכם סודיות שדינו של מי שיפר אותו הוא מוות. רוב המימון, כך התברר, הגיע ממסעות שנור של היינריך ה-13 בין בתי אצולה נוספים באוסטריה ושווייץ.
6 צפייה בגלריה
מבצע המעצרים בגרמניה
מבצע המעצרים בגרמניה
מצאו עשרות קילוגרמים של חומרי נפץ ומטילי זהב. מבצע המעצרים בגרמניה
(צילום: GettyImages)
"יש לנו כאן חיילים עם גישה לנשק ועם ידע איך להשתמש בו", אומר קריימר. "הם היו מוכנים להרוג ולמות בשביל המטרה שלהם. רצו לצעוד לתוך ברלין ולפרק את הלב של המדינה. אני לא חושב שהם היו מצליחים בתוכנית שלהם, כי הדמוקרטיה בגרמניה חזקה, אבל הם היו יוצרים כאוס. הרג מנהיגים, פיצוץ בתחנת כוח".
התוכנית לפלוש לפרלמנט, לשלוח קבוצות של המשמר הלאומי לערים ולהכתיר את היינריך למלך הייתה אמורה לצאת לפועל פעמיים, אולם נדחתה. "הייתה להם גם כוונה למנות אסטרולוגית לשרת התקשורת", אומר קריימר. "היא אמרה להם פעמיים, לפני ההוצאה לפועל של התוכנית, שהכוכבים לא מסתדרים. מצד שני, היא לא ממש חזתה שתשב השבוע בתא מאסר".
על פי אחת ההערכות, הקבוצה תכננה לפעול בתאריך שבו הנאצים שרפו את הרייכסטאג. "אנחנו הולכים לשטח אותם, הפאן שלהם הגיע לסופו", יירטו כוחות הבטחון את היינריך אומר בשיחת טלפון בחודש יולי. התשדורות האלה, בעיקר בערוצי טלגרם ויוטיוב, העידו ששעת השין של יום האקס מתקרבת. התביעה הפדרלית נתנה אור ירוק לפשיטות. נכון לעכשיו, 23 נותרו במעצר.
הימין הקיצוני בגרמניה מחזיק בהיסטוריה ארוכה של טרור. הפיצוץ באוקטוברפסט ב-1980 שלקח את חייהם של 12 אנשים, השריפה למוות של שלוש נשים טורקיות במולן ב-1992, עשרת נרצחים עם רקע הגירתי, רצח הפוליטיקאי תומך מדיניות ההגירה של אנגלה מרקל, וולטר לובקה, על ידי ניאו-נאצי ב־2019, וההתקפה על בית הכנסת בהאלה באותה שנה. מוקדם יותר השנה ירה אזרח "הרייך" ופצע שוטר שהגיע להחרים ממנו נשק לא חוקי. השנה נחשפה גם תוכנית לרצוח את שומרי ראשו של שר הבריאות, קרל לאוטברך, ולחטוף אותו בשידור ישיר בטלוויזיה.
ראש השב"כ הגרמני, תומאס האלדנווג, הכריז כי הימין הקיצוני הוא הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה ולמדינה הגרמנית. התובע הפדרלי ושרת הפנים החדשה, ננסי פייזר, חזרו על דבריו. גם בציבור קיים קונצנזוס שהימין הקיצוני הוא האיום הגדול ביותר לגרמניה, יותר מהקורונה, האינפלציה ומשבר האנרגיה.
"הבעיה היא שלכל המקרים הללו התייחסו כאל זאבים בודדים, לא חיפשו את הרשת", אומר היו פונקה, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטה החופשית בברלין ומומחה לימין הקיצוני. לדבריו, "הממשלות הפחיתו מחשיבות הימין הקיצוני במשך הרבה זמן. לפני שלוש שנים הגיע מפנה, הם החליטו לשים לב שמדובר ברצף של אירועים, שאולי מדובר באנשים אבסורדיים, אבל מאוד מסוכנים. זה קשור לשינוי בממשל, בין מרקל לשולץ. המשטר שלה היה שמרני וימני וקרץ לימין הקיצוני. אבל יש עוד הרבה רשתות טרור כאלו שעובדות במחתרת".
6 צפייה בגלריה
זירת הרצח בעיר קאסל בגרמניה
זירת הרצח בעיר קאסל בגרמניה
נרצח על ידי ניאו-נאצי ב-2019. וולטר לובקה
(צילום: AFP)
לטרור של הימין הקיצוני פנים רבות. למפלגת AFD יש כ-25 אחוזי תמיכה במדינות סקסוניה וטורינגיה. לקבוצה הפופולרית ביותר, QANON, שמאמינה בדיפ-סטייט שאנשיו חוטפים ילדים ושותים את דמם, יש מאות אלפי חברים וכמות עצומה של עוקבים ברשתות החברתיות. כ-40 אחוז מאנשי הימין הקיצוני מאמינים בשימוש באלימות למטרות פוליטיות.
נערים מבלים במשך שעות באינטרנט, בצ'אטים וחדרי משחקים ונכנסים לתוך הקלחת של תיאוריות הקשר, אנטישמיות, שנאת זרים ואלימות. רבים מהם מתאמנים בקרבות רחוב, במסגרתם הם צועקים: "גרמניה היא הדת שלי, היטלר הוא הנביא שלי". הם גם מצדיעים במועל יד לצלבי קרס.
הקורונה הכפילה את הקיצוניות. לא רק שהקשר החברתי היחיד היה דרך פעילות אונליין, אלא שהאפשרות להתארגן להפגנות הפגישה בין אנשים שלא היו קיצוניים לפני כן והכניסו אותם לתוך הכת. אנשים שהיו מאוכזבים ממדיניות הממשלה וחוסר התקשורת שלה עם האזרחים במהלך המגפה חיפשו אלטרנטיבות. "בקורונה הם בדקו את הגבולות, כולל ניסיון הפלישה לפרלמנט", אומר פונקה, "וגילו שאין ממש גבולות".
ד"ר יוהנס קיס מהמחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת זיגן, אומר ש"פעם זאת הייתה נחשבת להצבעת מחאה, אבל היום אנשים מזדהים עם האידיאולוגיה הזו. מדובר בכת שאם אתה נשאב אליה, קשה מאוד לצאת ממנה. הקבוצות האלו צריכות אויב משותף. הגירה, אינפלציה, מלחמה, קורונה. ברגע שהן מוצאות משהו שצריך להילחם בו, הן מתאגדות".
בצ'אטים מתקיימות פנטזיות אלימות קשות של עינויים ורצח מיעוטים. חלקם נשלחו לבתי רופאים כדי לאיים עליהם במהלך המגפה. המנהיגים נתנו לילדים מתנה: הם העבירו אותם מהאלימות בעולם הווירטואלי לאלימות אמיתית. שרת החוץ אנאלנה ברבוק סיפרה כי לבשה שלוש פעמים בחייה שכפ"ץ: באפגניסטן, במאלי ובסיור בחירות בסקסוניה.
"הרדיקליות ניצחה", אומר ד"ר קיס, "AFD שמרו על המעמד שלהם, למרות ששמו עליהם מעקבים. הימין הקיצוני נמצא בכל מקום, בכל עבודה, בכל מעמד. קח לדוגמה את השופטת. כולם ידעו על האמירות שלה, שהיא לא מכירה בחוק הגרמני, ועדיין החזירו אותה לשיפוט. כל הסימנים היו שם".
"הדמוקרטיה הליברלית שלנו חזקה", אמר הנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר לאחר הפשיטה. "אבל היא חייבת לדעת לשמור על עצמה". האיזון הזה הוא עדין מאוד, בעיקר בגרמניה. העבר הנאצי של המדינה גרם לרבים להיות חשדנים כלפי כוחות הביטחון ולשמור על פרטיותם בקפדנות. אבל כדי שכוחות הביטחון ישמרו על ביטחונם, הגרמנים יהיו חייבים לוותר על פרטיות. "זה משהו מצחיק שלא מצחיק אותי", אומר קריימר. "הגרמנים מוכנים לתת את הפרטים האישיים שלהם בקלות לפייסבוק וגוגל, שסוחרים בהם, ולא לנו, אלה שאמורים לתפוס עבורם את הבחורים הרעים".
"זה נכון", אומר ד"ר קיס, "אבל תראה מה קרה פה: הגרמנים גילו שהאנשים שאמורים לשמור על הביטחון שלהם מפני הימין הקיצוני, שייכים בעצמם לימין הקיצוני. שוטר לשעבר שנתפס עכשיו היה ממונה על סידורי האבטחה במוסדות יהודיים. יהיה קשה מאוד להחזיר את האמון הזה".
יותר ויותר חיילים מתכוננים למלחמה נגד האויב מהבית. הם בונים מחסני נשק, קונים מאות ניילונים לכריכה של גופות. הם אוספים אוכל, דלק, תחמושת ותרופות שיספיקו להם למאה ימים לאחר יום האקס. הם מתכננים חטיפה של פוליטיקאים שתומכים בהגירה והוצאתם להורג
הצבא הגרמני הופך יותר ויותר ימני. הוא פחות מייצג את העם ויותר את האנשים מהמזרח שמתנדבים אליו, צעירים ששייכים למחנה הימני. הקיצוניות גברה עם הגעת הפליטים למדינה ב-2015. "הרבה חיילים אמרו לי: 'הלכנו להילחם בטאליבן באפגניסטן, חזרנו לפה ופתאום גילינו שנותנים להם להיכנס לארץ שלנו, בלי רישום ובלי כלום, ואנחנו אמורים לחלוק איתם את שק הרווחה'", אומר קריימר, שהוא יהודי.
אחת הפלוגות שמרכיבות את יחידת העלית KSK נסגרה, ושלוש אחרות נמצאות בהליכי שינוי לאחר שהתגלו בהן סממנים ניאו-נאציים. מסיבות עם ראשי חזירים, מוזיקה ניאו-נאצית, גניבות נשק המוניות. היחידה מורכבת מחדש, אבל בפשיטה האחרונה התגלה כאמור, כי גם חייל פעיל נמצא ברשימה של "חברי הרייך".
6 צפייה בגלריה
מסמל את העבר האפל של גרמניה והעתיד האופטימי. בניין הרייכסטאג
מסמל את העבר האפל של גרמניה והעתיד האופטימי. בניין הרייכסטאג
מסמל את העבר האפל של גרמניה והעתיד האופטימי. בניין הרייכסטאג
(צילום: GettyImages)
הזרוע הצבאית של "אזרחי הרייך" עסקה בגיוס חיילים ושוטרים. היא גם שכרה שטחים לקיום מטווחים ואחסנת נשק, וכאמור חיפשה בסיסים לפעילות לאחר ההפיכה. "אני מבין שמדובר במקצוענים", אומר קיס. "אבל איפה השוטרים והחיילים שאמורים היו להבחין בדפוסי ההתנהגות האלה. אין אחד מהאנשים שהם ניסו לגייס שיבוא ויגיד את זה?"
מדובר במאות מקרים בשנים האחרונות של חדירה של הימין הקיצוני ליחידות המובחרות ביותר של הצבא הגרמני. פרנקו או, לוטננט בצבא הגרמני, החזיק בזהות מזויפת של פליט סורי, וביקש לבצע רצח פוליטי כדי להביא את יום האקס. יותר ויותר חיילים מתכוננים למלחמה נגד האויב מהבית. הם בונים מחסני נשק, קונים מאות ניילונים לכריכה של גופות, קונים בתי מבטח ליד הגבול עם פולין. הם אוספים אוכל, דלק, תחמושת ותרופות שיספיקו להם למאה ימים לאחר יום האקס. הם מתכננים חטיפה של פוליטיקאים שתומכים בהגירה והוצאתם להורג. בפשיטה על בית חייל אחד במזרח גרמניה התגלתה מפה ענקית של גרמניה מ-1937.
במקום לשמור על הדמוקרטיה הגרמנית כפי שנשבעו בגיוסם, יותר ויותר חיילים מיחידות עלית מפנים את גבם למדינה. רשתות של חיילים שרק מחכים לפוטש. שנים שהצבא הגרמני עשה הכל כדי לשקם את התדמית שלו. "לפחד מהצבא שלך - אני לא מכיר הגדרה יותר מדויקת מזו לטרור", אמר ד"ר קיס.
עכשיו נשאר רק מי שישדך בין הזרוע הצבאית, הכלכלית, השופטת, המדינית והאסטרולוגית. היינריך ה-13 הוא אולי אקסצנטרי ומבולבל, עם מראה סנובי של כסף ישן, אבל הוא בן אצולה. צד שועלים ויורה בצלחות חרס בטירה באמצע היער, שלוש שעות דרומה מברלין. הוא חולם באריסטוקרטית על שלילת קיומה של הרפובליקה הפדרלית, אבל גם חושב שכל השיטה בגרמניה פסולה ולא לגיטימית, משפטית וממשלתית. אבל לפני שהוא מקים תא טרור בורגני, הוא חייב קודם לכבוש את הימין הקיצוני.
"להיינריך יש ונדטה אישית פה", אומר קריימר. "הוא רוצה לחזור להיות מלך". היינריך ה-13 ו"אזרחי הרייך" משלבים ידיים עם שאר קבוצות הימין, אבל הם מציעים משהו רך יותר, לא נאצי. במקום להתכונן ליום האקס הם רוצים להביא אותו. במקום לדבר על מרקל הציונית, היינריך הציע את הרייך הרביעי.
תנועת "אזרחי הרייך" הוקמה בשנות ה-80 על ידי וולפגנג הבל, עובד רכבת שפוטר וקרא לעצמו הקנצלר של הרייך. הוא מכר תעודות זהות ודרכונים לאנשים שהאמינו בדרכו. אלה נמנעו מתשלומי מסים וכתבו את מקום הולדתם כממלכת פרוסיה. הקורונה החזירה אותם למפה.
6 צפייה בגלריה
הנסיך היינריך ה־13 נעצר
הנסיך היינריך ה־13 נעצר
יש לו ונדטה אישית. הנסיך היינריך ה-13
(צילום: רויטרס)
"לרייך הרביעי יש אומנם הקשר שלילי", אומר גבריאל רוזנפלד, היסטוריון של גרמניה הנאצית באוניברסיטת פיירפילד בקונטיקט, ומחבר הספר "הרייך הרביעי", "אבל עד 1945 הוא נחשב למושג פרוגרסיבי, ליברלי, האידיליה של גרמניה שתבוא אחרי הרייך השלישי. רק אחרי התבוסה זה הפך למושג ימני. נאצי, אבל יותר טוב. ההקשר שלו עכשיו הוא יותר בנושא של מאבק מסוים, זה מושג שממגנט אנשים במהלך משברים".
"אזרחי הרייך" שמים את כל האידיאולוגיות תחת קורת גג אחת. אף אחד לא לוקח אותם ברצינות, ממסגרים אותם כמשוגעים. ככל שהם ממוסגרים הם הופכים קיצוניים יותר, מאמצים את האלימות כדרך לגיטימית לייצר הון פוליטי. "התיאוריות שלהם תופסות מהר", אומר ד"ר קיס. "הם מציבים את עצמם כקורבן והם אלה שישחררו את העולם. זה משהו שהרבה אנשים בקורונה רצו לשמוע. פתרונות קלים. היה ברור שזה יעבור מהפגנות ואינטרנט למאבק מזוין. כל קבוצת שוליים בסוף פונה לאלימות כדי להשיג את מה שהיא רוצה".
היינריך מעביר כעת את פעילותו לטורינגיה: המקום שבו מלכה משפחתו, והמקום שבו התחיל היטלר את הדרך לשלטונו. יש לו כבר עשרות אלפי מאמינים. בעזרת חברתו הרוסייה ויטאליה הוא יוצר קשר עם דיפלומטים רוסים כדי לייצר מדיניות חוץ חדשה לאחר המהפכה. "אין לי ספק שיש פה התערבות של פוטין", אומר קריימר.
היינריך חובר לרודיגר פון פסקטור, בן 69, בעבר מפקד יחידת עלית של הצנחנים. נמצא שם גם פיטר וורנר, 54, רמבו הגרמני, ששירת באותה יחידה ומאמן אנשים לשרוד בתנאים הכי קשים. וגם אנדראס מ', קצין לוגיסטיקה ביחידת העלית, שכתב שני ספרים על שתי הפעמים שבהן הוצב מעבר לקווים. כל אלה ממציאים מילות קוד, קונים מדי צבא, דואגים לנשק וביחד מתכננים פוטש אלים שיחסל את הדמוקרטיה הגרמנית. פטר בריסטון, חבר פרלמנט מטעם AFD, לעג לפשיטות: "מהפכה עם פנסיונרים שלא יכולים לכבוש אפילו את בניין מועצת סן מרינו"
הפוליטיקאים בגרמניה מדברים עכשיו על הקשחה של חוקי הנשק. על סינון קפדני של כל מי שפונה לעבוד בסוכנויות הביטחון. וגם על פיטורים של קיצונים מהשירות הציבורי. "זה לא ריאלי", אומר ד"ר קיס. "שירותי הביטחון בגרמניה סובלים ממחסור חמור בעובדים איכותיים. הדמוקרטיה שלנו נמצאת תחת לחץ כבד גם מהימין הקיצוני, גם מהשמאל וגם מדיסאינפורמציה. כולם מכים בה. צריך מניעה, מעקב אחרי טלגרם. יש פחות מדי סוכנים עבור כל הערוצים. בכל מקרה הפשיטה הזו הייתה מאוד חיובית. ביצוע נרחב על פני כמה מדינות. התקשורת ידעה על זה מראש ועדיין שום דבר לא דלף".
6 צפייה בגלריה
מבצע המעצרים בגרמניה
מבצע המעצרים בגרמניה
''היה ברור שזה יעבור מהפגנות ואינטרנט למאבק מזוין''. מבצע המעצרים בגרמניה
(צילום: רויטרס)
קריימר אומר ש"נדרשת יותר תשומת לב ציבורית. זה כבר לא רק במזרח. יש הרבה אנשים שמנהיגים את הימין ומגיעים מהמערב. יש פה סכנה אמיתית של אנשים שמוחים נגד הלגיטימיות של המדינה. אבל חייב להיות פה גם טיפול אמפתי. ב-30 השנים האחרונות המזרח גרמנים, בצדק, מרגישים אזרחים סוג ב'. הם לא מקבלים את אותה משכורת, את אותה פנסיה. שיקרו להם. אמרו להם שזה איחוד, ומתברר שזו הייתה השתלטות עוינת. עוד מעט יגיע החורף האמיתי, יגיעו חשבונות חשמל לתיבות הדואר ואז יהיו הרבה יותר הפגנות אלימות והתאגדויות של רשתות דומות למה שתפסנו עכשיו. יש הרבה אנשים במזרח שכועסים ורוצים לצעוד, לעשות משהו, אבל הם לא רוצים ללכת לצידם של ניאו-נאצים. אני לא יודע כמה זמן זה יחזיק מעמד. יש הרבה חיילים שחוזרים מפעילות מחוץ לגרמניה. הם בטראומה ואף אחד לא מטפל בהם. דוחים אותם. יש אכזבה. הם מתחננים לעזרה. וחלק מהם, אחרי שנשבעו להילחם עבור גרמניה, מתהפכים ונלחמים במדינה שלהם. אני לא מצדיק אותם, אבל יש קשר ישיר בין זה לבין תהליך ההקצנה שלהם".
האם יש קשר לרוסיה? "בוודאי. הנסיך ואשתו הרוסייה קיימו פגישות עם דיפלומטים רוסיים. אומרים שהם לא נענו, אבל אף אחד לא יודע באמת. המזרח גרמנים כבר קונים הרבה אדמות במזרח כדי לקיים את המדינה הארית. הם קיצונים ומסוכנים. זו כת. הם הולכים אחרי נביאי שקר. המספרים שלהם רק עולים".
עד כמה הם נחושים? צריך לעשות הפרדה: הזרוע הפוליטית היא שולית. הזרוע הצבאית מאורגנת, חמושה, מוכנה לפעולה. יש להם חומרי נפץ וגישה לפרלמנט. יש להם מטרה אחת: להוריד את הממשלה. אנחנו מכירים את 'אזרחי הרייך' עוד לפני ה-AFD. הם נגד מסים, נגד המדינה, נגד העולם. הם לא מאמינים בגימיק שנקרא דמוקרטיה. הם תמיד נחשבו אידיוטים משוגעים שאף אחד לא רצה לגעת בהם, אפילו הנאצים. אבל יש חיבורים בימין, חתיכות שלא אוהבות אחת את השנייה עם מטרה משותפת: להוריד את המשטר.
"ה-AFD מאוד מצליחים. הם רק גדלים. אנחנו קרובים למצב שבו אתה לא יכול לבנות קואליציה בלעדיהם. אם לא קורה כלום, אנשים ילכו ויצביעו למפלגה שמבטיחה לשנות משהו. ובסוף מה שיקרה זה שהשמאל במזרח, שכבר סופג את השנאה והכעס של הימין, יתחבר לימין, ואז זה נציונל-סוציאליזם. אם הימין יצליח לטפח מנהיג כריזמטי, תהיה לנו בעיה גדולה. אנחנו לא צריכים לעקוב אחרי אזרחים גרמנים. אנחנו צריכים לאתר את האיום האמיתי".
איך כל זה משפיע על היהודים? "הנסיך כבר דיבר על רוטשילד ועל היהודים כרעל לשאר העולם. יש הרבה אנטישמיות. זו אנטישמיות פירסט קלאס, של תיאוריות קשר. זה קרה רק בשנתיים האחרונות. אתה עוד תראה איך בעתיד הקרוב כל התיאוריות הללו יילעסו על ידי אנשים. רבים יאמינו שביל גייטס הוא יהודי שרוצה לשתול להם שבב בגוף. אנחנו הולכים לראות הרבה יותר אנטישמיות. זו רק ההתחלה של הגל".