בכלא נווה תרצה, ממש בקצה המסדרון של אגף ב', מפרידים קיר ודלת מסורגים מברזל בין מתחם האסירות הוותיקות, לתאי העצורות לימים. באחד מהם, בתא קטן שאור היום בקושי חודר מבעד לסורגיו הצפופים, יושבות בשבועיים האחרונים ארבע עצורות שנראות - בלשון המעטה - חריגות מאוד, ביחס למרבית האוכלוסייה שפוקדת בדרך כלל את המקום. ארבעתן הן מה שנהוג לכנות בתקשורת "בנות טובים", כולן צעירות מאוד, שנראות כאילו הרגע נתלשו מאיזו מסיבה במועדון או מסע שופינג בחו"ל. אף אחת מהן לא מדברת "עבריינית" ולא מכירה את הקודים של עולם הפשע. כולן מנהלות חשבונות מרובי חברים ועוקבים ברשתות החברתיות, שיחד מגיעים לאלפים רבים. מאז שהן נעצרו, הן גם מסעירות את הרשתות הללו. אבל המשטרה מייחסת לארבע - לי פוני (22) מקריית-גת, ארבל מזרחי (23) מתל-אביב, אוראל בן חיים (24) ועידן צאובר (24) מכפר-סבא – חשדות כבדים מאוד: הברחת כמות עצומה של כ-14 ק"ג קוקאין ועוד כמות של קטמין מגרמניה לישראל.
עכשיו הן בתא הצפוף, בחדר שבו יש רק מיטות קומותיים, ארון ושולחן. ההטבה היחידה שהן מקבלות כרגע היא שעה ביום לטיול בחצר בית הכלא, בדרך כלל בסביבות 15:30 אחר הצהריים, כשהאסירות באגף סגורות לספירה בחדרים. אין להן ביקורים ואין להן אפשרות להתקשר הביתה, למעט לבצע שיחת טלפון לעורכי הדין שלהן, לפני שמוציאים אותן לעוד חקירה במשטרה.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
האסירות התורניות באגף ב', שמחלקות את הארוחות גם בבית המעצר, מספרות השבוע, כי מצבן הנפשי של "החדשות" לא קל. "הן כל היום יושבות ובוכות שהן רוצות הביתה", מספרת אסירה. "הן לא אוהבות את האוכל שמגישים להן, הן לא ישנות טוב, מסתובבות בתא בטרנינג ובפיג'מות, כי אין מדים לעצורות, והן נראות מוזנחות לעומת מה שפירסמו בטלוויזיה".
ואיך התרשמתן ממערכת היחסים ביניהן? "מהמעט שראינו, הן בינתיים חברות טובות ותומכות האחת בשנייה", מספרת אחת האסירות. "אבל מה נראה לך? המפונקות האלה לא יחזיקו פה מעמד. יש מצב שבסוף מישהי מהן תישבר ותצא על החברות שלה (כדי לצאת משם)".
8 צפייה בגלריה
עדן צאובר והבלש מיחידה 747, רגע אחרי נטילת המזוודה מהמסוע
עדן צאובר והבלש מיחידה 747, רגע אחרי נטילת המזוודה מהמסוע
עדן צאובר והבלש מיחידה 747, רגע אחרי נטילת המזוודה מהמסוע
(צילום: דוברות המשטרה)
כל הארבע מכחישות לחלוטין את החשדות שהמשטרה מייחסת להן (ראו תגובות בסוף הכתבה), אבל חוקרי המשטרה משוכנעים כי לכידתן מנעה מכמות גדולה של סמים להגיע לשוק, ומהרבה מאוד כסף שיכול היה להגיע לגורמי פשיעה. מה באמת קרה שם? בית המשפט יהיה זה שיכריע. אלא שבינתיים, בבית משפט אחר לגמרי, זה של פייסבוק ואינסטגרם, הפרשה הזו – דווקא זו – מסעירה את הרוחות. משהו בצילומים ובסיפור של ארבע צעירות, שנראות כמו הבת של השכן והבייביסטר של הילדים, מצליח להטריף כבר שבוע את הגולשים, וגם להוציא מהם לא מעט ארס. עכשיו נותרה השאלה הגדולה: האם בסוף יתברר, כפי שארבע הצעירות טוענות, כי אין להן כל קשר לסמים שנמצאו במזוודות הוורודות – או שהמשטרה תצליח להוכיח את החשדות, שהן ניסו להבריח לארץ קוק וקטמין, תמורת 40 אלף שקל?
בניגוד לפרסומים, מתברר שבמשטרה כן חיכו להברחה, רק לא ידעו מי יבצע אותה. המידע המודיעיני שהגיע במהלך חודש ינואר לבלשי יחידה 747 בנתב"ג, המופקדת על סיכול הברחות סמים לישראל דרך נמל התעופה, היה כללי. הוא הצביע על שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן, שמתכננות לבצע הברחת סמים גדולה מגרמניה לישראל. מעבר לכך, לא היה ידוע הרבה.
ביחידה נכנסו לכוננות. כל הטיסות שהגיעו מגרמניה ורשימות הנוסעים שירדו מהן נבדקו בקפדנות. בשדה התעופה מותר למשטרה לבצע חיפוש על כל אחד, גם מבלי שקיים נגדו חשד. במסגרת זאת, המשטרה מפעילה בנתב"ג מערכת הכללה (פרופיילינג), המבוססת על בינה מלאכותית, בין השאר על מנת לאתר אזרחים שמבריחים סמים. המערכת הזאת שואבת נתונים ממאגרי המשטרה והממשלה, והיא "מסמנת" במחשבים של אנשי 747 שמות של אזרחים, גם אם אין לגביהם מידע מודיעיני קונקרטי, או חשד כלשהו שניסו להכניס סמים לארץ. בחלק לא מבוטל מהמקרים, האזרחים הללו, שהרגע נחתו, יתבקשו על ידי בלשי היחידה לסור לחדר צדדי, שם יעברו בדיקה קפדנית ברכושם ובגופם. במשטרה מסרבים בעקביות למסור כל מידע על אודות המערכת הזו, למרות שבעקבות הסימון שלה, נערכים חיפושים גם אצל אזרחים תמימים. בשנה שעברה, כשהתנועה לחופש המידע פנתה בבקשה לקבל מידע על היקף השימוש במערכת זו, מיאנו במשטרה לספק את האינפורמציה, ומסרו כי "המידע המבוקש... הינו בגדר מידע החוסה תחת שיטות ואמצעים, וגילוי המידע עלול לשבש את התפקוד התקין של המשטרה".
כך או כך, לא מן הנמנע שמערכת הפרופיילינג של יחידה 747 סימנה בצהרי יום ראשון, 15 בינואר, צעירה שזה עתה נחתה מברלין, ניגשה למסוע והורידה משם מזוודה ורודה. שמה הוא עדן צאובר.
8 צפייה בגלריה
סמים שנתפסו באחת המזוודות
סמים שנתפסו באחת המזוודות
''נחת על המשפחות כרעם ביום בהיר''. סמים שנתפסו באחת המזוודות
(צילום: דוברות המשטרה)
לפי סרטון ממצלמת האבטחה, ברגע שצאובר הרימה את המזוודה שלה מהמסוע, ניגש אליה בלש מיחידה 747 וביקש שתתלווה אליו למשרד. צאובר המבוהלת התבקשה לפתוח את המזוודה, ואז התגלו בין חפציה האישיים סמים מסוכנים, שהוסלקו בבקבוקי שמפו ובמארזים של תוספי מזון ובריאות. בבית המשפט שאלה פרקליטתה של צאובר, עו"ד ליה פילוס, את נציגת המשטרה בדיון, רס"ר ספיר פרץ, באילו סמים מדובר ובאילו כמויות. פרץ השיבה כי "מדובר בסמים מסוגים שונים, גם קוקאין, קנאביס ועוד, כל אחד במשקלים שונים. אנחנו 12 שעות מהמעצר, והם טרם נשלחו למעבדה לבדיקה".
גם הנייד של צאובר נתפס על ידי החוקרים. עדיין לא ברור אם כתוצאה מהמידע שהתגלה שם, או כתוצאה ממידע שחשפה צאובר בחקירתה, אבל עצורה נוספת בפרשה הייתה אוראל בן חיים. גם היא הגיעה באותה טיסה עם מזוודה ורודה, אספה אותה, ויצאה מטרמינל 3, שם המתין לה ברכב בן זוגה. עוד נשוב אליה בהמשך.
בינתיים, התברר לחוקרים כי זה לא הכול, ובערב אמורות לנחות מברלין עוד שתי צעירות, גם הן עם מזוודות ורודות, שעל פי החשד גם בהן הוטמנו סמים. בלשי 747 הוכנסו לכוננות, הפעולה קיבלה את הכינוי המתבקש "מבצע מזוודות ורודות", וכולם המתינו לטיסה מברלין, שנחתה בסביבות 19:00 בטרמינל 3.
8 צפייה בגלריה
אוראל בן חיים
אוראל בן חיים
הצליחה להיפטר מהסמים? אוראל בן חיים
(צילום: מתוך פייסבוק, מתוך אינסטגרם)
בדיוק בשעה היעודה, פסעו שתי החשודות הנוספות, לי פוני וארבל מזרחי, אל עבר אולם המסועים. עוד בטרם אספו את המזוודות, הן הופתעו על ידי הבלשים שעצרו אותן. בדיון הארכת המעצר, ניסה פרקליטה של ארבל מזרחי, עו"ד דין כוכבי, לגשש מאיפה המשטרה ידעה לגשת למרשתו. האם זה בעקבות מידע מודיעיני? האם זו הייתה צאובר – שכבר הייתה, כאמור, עצורה – שמסרה מידע? אבל נציגת המשטרה רס"ר פרץ, התחמקה מהתשובה.
עו"ד כוכבי: ממה נובע החשד הסביר שהוביל אתכם לעצור אותה לפני שהיא נוגעת במזוודה שלה?
רס"ר פרץ: "תהליך קבלת המזוודות עובר דרך רשויות התעופה, יש הסבר לכך בתיק החקירה".
עו"ד כוכבי: הייתה אינדיקציה בתוך נתב"ג? באיזו שעה נולדה האינדיקציה לצורך שלה במעצר?
רס"ר פרץ: "החשד נולד בסמוך לשעת מעצרה של החשודה".
עו"ד כוכבי: לא הייתה אינדיקציה לפני זה?
רס"ר פרץ: "עניתי על השאלה".
כשסנגורה של לי פוני, עו"ד תמיר סננס, ביקש לברר כמה סמים נתפסו אצל מרשתו, השיבה החוקרת כי "נתפסו סמים במשקלים שונים, בין השאר קוקאין ביותר מקילו ועוד סמים שונים".
עו"ד סננס: זה אצלה במזוודה?
"כן".
אחרי שהיו להן שלוש חשודות ביד, החוקרים יצאו להתחקות אחרי החשודה הרביעית, אוראל בן חיים, שכאמור, נסעה מהשדה היישר לביתו של בן זוגה. בחיפוש בדירה נמצאה המזוודה הוורודה שלה, אבל היא הייתה ריקה מסמים. להערכת החוקרים, בן חיים הצליחה להיפטר מהם לפני בואם. החשד הראשוני נפל על בן הזוג, שנעצר יחד איתה בחשד שהוא חלק מההתארגנות. אבל לאחר שסיפק גרסה לפיה הוא רק אסף את חברתו משדה התעופה, השופט קבע כי החשד בעניינו "הוא בעוצמה קלושה ביותר", ושיחרר אותו למעצר בית כבר באותו היום. בן הזוג מכחיש כל מעורבות בפרשה.
בעת הארכת המעצר נציגת המשטרה נשאלה על ידי פרקליטי החשודות, האם אחת מהבנות סיפקה מידע שהפליל את חברותיה. "אין ספק שגרסה של אחת המעורבות רלוונטית", ענתה נציגת המשטרה, "עם זאת, יש אינדיקציה נוספת"
לגבי בן חיים, החוקרת פרץ אישרה לפרקליט הראשון שליווה אותה, עו"ד בן מעוז (שהוחלף מאז), כי בעת שעוכבה לחקירה, לא היה ברשותה סם. לשאלתו, האם בן חיים הופללה על ידי אחת מחברותיה והאם יש אינדיקציה נוספת למעורבותה בפרשה, השיבה רס"ר פרץ: "אין ספק שגרסה של אחת המעורבות רלוונטית, עם זאת, יש אינדיקציה נוספת". כשהפרקליט לחץ, החוקרת הודתה כי "אין לנו אינדיקציה איך היא הביאה את הסמים לארץ".
במסגרת החקירה נעצרו ושוחררו גם אמה של ארבל מזרחי וגם קרוב משפחה שלה. מקורב למזרחי מסביר, כי במשטרה חשדו שברגע שבתה בישרה לה על שנעצרה, האם המבוהלת - שידעה כי בתה מעשנת מדי פעם מריחואנה - שלחה את קרוב המשפחה לביתה כדי "לנקות" את השטח. הקרוב שנעצר, טען כי הוא הלך לשם כדי להוציא את הכלבה של מזרחי לטיול, ו”על הדרך”, הוא זרק שקית זבל לפח. אלא שלטענת החוקרים, בחיפוש בפח האשפה נמצאו בשקית המדוברת סמים. מעצרו של החשוד הזה הוארך בשלושה ימים, בסופם גם הוא שוחרר בערבות לביתו.
8 צפייה בגלריה
ארבל מזרחי
ארבל מזרחי
גם האמא נחקרה. ארבל מזרחי
(צילום: מתוך פייסבוק, מתוך אינסטגרם)
האם שנעצרה אחריו, טענה בחקירתה כי בתה, מעצבת תכשיטים במקצועה, השאירה בבית כספים מהמכירות וקרוב המשפחה נשלח לאוספם. כשנשאלה "לא ידעת מהסמים?" האם הכחישה. המשטרה החרימה ג'יפ מסוג אאודי Q3 שנרכש על ידי ארבל הבת ונמצא בשימושה, אולם רשום על שם האמא, וזאת במסגרת בחינת הליך חילוט של רכוש. השבוע נודע לנו כי האם סיפקה למשטרה קבלות, המעידות על כך שהיא ובעלה רכשו את הרכב הזה עבור בתם. האם וקרוב המשפחה של מזרחי מכחישים גם הם כל מעורבות בפרשה.
לא בכל יום ארבע צעירות, שכולן מחזיקות בחשבונות רשתות חברתיות עם אלפי עוקבים, מוצאות עצמן מסובכות בפרשה כה מתוקשרת, ואכן מעצרן של פוני, מזרחי, בן חיים וצאובר הצית כאמור את הרשתות החברתיות. שיטוט בין הפוסטים שהעלו הארבע מעלה כי הן היו אכן חברות קרובות, שכמו רבות מבנות גילן נהגו לתעד בפירוט את הבילויים, המסיבות והטיולים שלהן בחו"ל.
בתמונת הנושא של לי פוני בחשבון הפייסבוק שלה, למשל, בו יש למעלה מאלף חברים, היא מצולמת בביקיני על רקע שקיעה באי התאילנדי קופנגן. מי שמגיבות לה שם בין היתר, הן שלושת חברותיה: עידן צאובר ("אמאל'ה אני מכורה אלייך"), אוראל בן חיים ("הלילית שלי") וארבל מזרחי ("אותך ורק אותך אני אוהב")
8 צפייה בגלריה
לי פוני
לי פוני
''תמיד הייתה ילדה טובה''. לי פוני
(צילום: מתוך פייסבוק, מתוך אינסטגרם)
גם תמונת הנושא של ארבל מזרחי, כאמור מעצבת תכשיטים במקצועה, היא מקופנגן והיא גם העלתה תמונות מתאילנד לחשבון האינסטגרם שלה - שלו מעל 4,000 עוקבים - ותייגה את חברותיה החשודות. לקראת חזרתה משם ארצה, מזרחי אף העלתה סרטון בו נראית המזוודה הוורודה, שעל פי החשד הוברחו בה הסמים, לצד הכיתוב: "נחושה באמצע בנגקוק לעשות שופינג עם מזוודה ריקה, לפוצץ אותה".
גם הפיד של אוראל בן חיים בפייסבוק, עמוס בתמונות שלה מטיולים במקומות אקזוטיים כמו מקסיקו, הודו, סרי-לנקה, סיני ועוד. כך גם באינסטגרם שלה, המונה מעל 1,000 עוקבים, ובו היא מגדירה את עצמה כמוזיקאית. "היא עבדה לאחרונה במסעדה", מספר עו"ד בן מעוז, שכאמור ליווה את בן חיים בחקירתה הראשונה. "היא חסכה כסף ועמדה להתחיל לימודים אקדמיים. מזרחי גרה אצל ההורים שלה. מדובר במשפחה סופר-נורמטיבית. כל המעצר שלה נחת עליהם כרעם ביום בהיר. הם לא תיארו לעצמם שזה הכיוון בכלל, כשקיבלו את שיחת הטלפון שלה משדה התעופה על מעצרה. היא מכחישה כל מעורבות בעניין הזה. אוראל מודה שאכן טסה עם חברותיה לשופינג בברלין, וסיפרה לחוקרים היכן טיילו ובאילו אתרים בדיוק. אבל היא טוענת שלא הייתה שם עם הבנות בכל רגע נתון בטיול, ושהיא היחידה שלא תפסו עליה סמים".
החשודה הרביעית, עידן צאובר, מאופקת יותר במדיה החברתית. בפייסבוק שלה, היא כותבת שהיא בוגרת המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. בשונה מחברותיה, היא משתפת פוסטים עם תגובות שלה הנושאים שקשורים לעוולות חברתיות: החל מהזנחת ניצולי שואה, דרך התעללות בבעלי חיים וכלה בהתייחסות למעצרים מתוקשרים. על נעמה יששכר, הישראלית שנאסרה ברוסיה בגין החזקת כמות מזערית של חשיש, כתבה צאובר: "עם כל הכבוד נעמה, צר לי עלייך ועל מצבך, אבל יחד עם זאת את עברת על החוק במדינה זרה. תשאי בתוצאות של מעשייך". על חייל שירה לעבר פלסטיני שיידה אבנים, הרג אותו ופצע אחר, כתבה: "אחח איזה כלא יביאו לך......ואיזה חוסר צדק אם לא", על תושב אילתי שבעט בחתול והרג אותו הגיבה: "עונש מוות מגיע לך". בפעם אחרת, העלתה פוסט מחאה כנגד התעללות בבעלי חיים, בו כתבה: "לצערי הרב כל שיש לי לעשות אחרי פוסט כזה כואב הוא להישאר עם מועקה... והמעט שאנחנו החברה שכן כואבת יכולים לעשות - לא לתת יד להתעללות! לא לאכול בשר! להתנדב איפה שרק אפשר בשביל חסרי הישע שצריכים אותנו וזהו... עדיין לא נהיה חברה טובה אבל זה המעט שנוכל להחזיר בחזרה ליצורים הטהורים האלו... בייייייי".
8 צפייה בגלריה
עידן צאובר
עידן צאובר
בוגרת המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. עידן צאובר
(צילום: מתוך פייסבוק, מתוך אינסטגרם)
עם זאת, המעצר המתוקשר גם גרר תגובות קשות כלפי הצעירות – עוד בטרם בכלל ברור אם יואשמו ובמה – וחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלהן עמוסים בהתבטאויות קשות ומעליבות. בעקבות זאת, פירסמה השבוע אביבית מגידיש, בת דודתה של פוני, פוסט בפייסבוק, בו היא כותבת בין היתר: "כן, לי פוני היא בת דודה שלי, וכן משפחה טובה וכן משפחה שבחיים לא עברה על החוק. לי תמיד הייתה ילדה טובה וחלק בלתי נפרד מאיתנו. מה שאתם רואים ושומעים בחדשות, זה מה שאנחנו שומעים בחדשות. מה שמעדכנים אתכם - זה מה שאנחנו מתעדכנים. אנחנו לא יודעים אם וכן ומה גרם לבנות להגיע לסיטואציה הזו. תאמינו לי שכל המשפחה בהלם, לא רק הציבור. אנחנו אנשי חוק וסומכים על החוק, מה שהם יקבעו זה מה שיהיה. לכל הגיבורות מקלדת, דודה שלי מרוסקת, ולא חלמה על זה שהבת שלה תהיה בכותרות בגלל דבר כזה".
בדיוני הארכות המעצר שלהן, טענה המשטרה כי היא מייחסת לארבע חשד לביצוע עבירות של יבוא סמים, החזקת סמים שלא לצריכה עצמית וקשירת קשר לביצוע פשע. בתחילה, שמותיהן נאסרו לפרסום. כאשר דן בית המשפט בשאלה האם להתיר את שמותיהן לפרסום, המשטרה תמכה בפרסום: "החשודות בגירות, רובן בגיל 25, הן אחראיות על המעשים שלהן", טענה רס"ר פרץ בבית המשפט. "החקירה נמצאת בראשיתה ומדובר בבנות שגרות בארץ, אבל את עיקר המעשה עשו בחו"ל. נחוץ להוציא את השמות שלהן, על מנת להבין את היקף העבירה".
עו"ד בן מעוז, שכאמור ליווה את בן חיים בתחילת מעצרה ומייצג חשודים בהברחות סמים, אומר כי לדעתו, "המשטרה פעלה פה בצורה לא חכמה".
מדוע? "כאשר מדובר במשלוח כזה ובהיקפים כאלה, ברור שהבנות פה לא עומדות מאחוריו. הסיפור פה הן הצעירות האלה, ללא עבר פלילי, שמישהו פיתה אותן לדבר הזה. חבל שהמשטרה העדיפה לצאת עם זה מיד לתקשורת, במקום לעבוד בצורה מושכלת, ודרך החשודות להגיע למי ששלח אותן ולדמויות המשמעותיות שעומדות מאחורי ההברחה הזאת. זאת הרי לא הפעם הראשונה שהברחות מהסוג הזה קורות, כך שאם היה סיכוי לתפוס את החשודים העיקריים, עם כל הפרסומים והצלצולים ברור שעכשיו הם ברחו".
8 צפייה בגלריה
המזוודה הוורודה
המזוודה הוורודה
התווכחו על גובה התשלום. המזוודה הוורודה
(צילום: דוברות המשטרה)
ואכן, ההערכות הן שמישהו הפעיל את ארבעת הצעירות. מי? נכון לכתיבת שורות אלו, המשטרה טרם הצליחה לברר. מה שכן עולה מהדיונים הוא שפוני, מזרחי, בן חיים וצאובר ניהלו קבוצת ווטסאפ משותפת. על פי גורם שמכיר את התיק, אחת מהבנות הייתה הדומיננטית בפרשה, ולכאורה ניהלה בשמן את המו"מ עם מי שהפעיל אותן, כנראה גורם בחו"ל. הגורם: "הן כותבות לה שם: תגידי לו סכום כזה וכזה, ויש ביניהם ויכוח על גובה הסכום".
אז זה נראה שלכאורה היא המארגנת של ההברחה? "לא, והיא גם לא האחראית על הכספים. היא שימשה רק בתור מתווכת בינן לבין מי שאמור לשלם להן. הבנות בעצמן לא יודעות במי מדובר".
ומה סוכם? "בהתחלה דובר על 50 אלף שקלים והתפשרו על 40 אלף שקלים שיחולקו בין כולן".
עו"ד בן מעוז, שייצג את אחת החשודות: "כאשר מדובר במשלוח כזה ובהיקפים כאלה, ברור שהבנות פה לא עומדות מאחוריו. מישהו פיתה אותן לדבר הזה. אם היה סיכוי לתפוס את החשודים העיקריים, עם כל הפרסומים והצלצולים ברור שעכשיו הם ברחו"
עוד עולה מההתכתבויות בקבוצה החשד כי שתיים מהעצורות כבר לכאורה הבריחו לארץ סמים בדרך דומה. רס"ר פרץ ציינה זאת בבית המשפט: "זאת אותה חבורה של בנות שמייבאות ומבריחות סמים לארץ מברלין, לא בפעם הראשונה. מדובר בשיטתיות, שעבדה בפעם קודמת". כל הארבע, נזכיר שוב, מכחישות מעורבות בפרשה הזו, ובוודאי בהברחות קודמות.
המעצר של פוני, מזרחי, בן חיים וצאובר הוארך, גם בשל טענת המשטרה כי הן עלולות לכאורה לשבש את חקירת המשטרה. עו"ד פילוס, פרקליטתה של צאובר, תהתה בדיון כי אם זה נכון, כיצד ייתכן שכל הארבע יושבות יחד בתא אחד – מה שכמובן יכול לאפשר להן לתאם גרסאות. "מלבד העובדה שהן יושבות יחד, יש חשש לשיבוש נוסף", ענתה לה נציגת המשטרה פרץ. "אחת מעילות המעצר היא שיבוש, והמסוכנות הגבוהה שעולה מהביצוע, מחייבת מעצר".
8 צפייה בגלריה
ארבע העצורות בבית המשפט
ארבע העצורות בבית המשפט
''מדובר בשיטתיות''. ארבע העצורות בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
עו"ד פילוס: "האם האנשים הנוספים שאתם מתכוונים לעצור, קשורים לאותה עבירה ספציפית?
רס"ר פרץ (מתחמקת): "לא עניתי לגבי אנשים נוספים".
עו"ד פילוס: יש הודאות, סם שנתפס, וצריך לחבר בין הסם לאנשים?
רס"ר פרץ: "נכון".
עו"ד פילוס: בדרכים שלכם ניסיתם והגעתם אחרי שבוע של מעצר ליכולת לחבר בין הסם שנתפס לעצורות, כל אחת ברמה שלה?
רס"ר פרץ: "יש קשר בין העצורות לסמים".
האם המשטרה תצליח להוכיח את הטענות הללו בבית המשפט? והאם תצליח ללכוד את מי ששילם ואירגן – ואולי גם חיכה לסמים כאן בארץ – ולא רק ארבע צעירות שעל פי החשד היו הבלדריות? הימים הקרובים יגידו. ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לכתבה: "מדובר בחקירה מתנהלת ומטבע הדברים, לא נוכל למסור פרטים על אודותיה. נדגיש כי החקירה מנוהלת במקצועיות וביסודיות, בליווי של הפרקליטות. יצוין כי פרשייה זו מצטרפת לאינספור פרשיות סמים נוספות, אותן חשפו בלשי יחידה 747 של משטרת מרחב נתב”ג - והביאו את המעורבים לדין".
ממשרד עורכי הדין נוי-סננס-שפרלינג-חצרוני, המייצג את לי פוני, נמסר: "המדובר בבחורה צעירה, נעדרת עבר פלילי, המגיעה ממשפחה נורמטיבית, אשר בסך הכול יצאה לחופשה קצרה באירופה עם חברות. אנחנו בטוחים שעם סיומה של החקירה יתברר כי אין לה כל קשר או ידיעה לסמים אשר הגיעו לארץ, והיא תשוחרר בחזרה לביתה".
מעו"ד ששי גז ועו"ד עידן שני, המייצגים את ארבל מזרחי, נמסר: "מרשתינו הינה עלמה צעירה, נעדרת כל עבר פלילי, אשר החשדות המיוחסים לה רחוקים מנוף חייה. משפחתה וחבריה הקרובים המומים מהמקרה, וכולנו תקווה שהדברים יתבהרו בהמשך ומרשתנו תשוחרר לביתה. באשר לטענות העולות מהכתבה לגבי מרשתינו, אנו מציעים להמתין לסיום החקירה ולקבלת חומר הראיות, שאז יתבהר כי מדובר בטענות חסרות כל בסיס".
מעו"ד שלום בן שבת, המייצג את אוראל בן חיים, נמסר: "מדובר באירוע מצער, בו לעת הזאת, הנסתר רב על הגלוי. מרשתי, בת טובים, נעדרת כל עבר פלילי, מכחישה מכל וכל את המיוחס לה. חשוב להבהיר שברשותה של מרשתי לא נתפס כל סם. אני מאמין שבסופו של יום יוברר כי ידה של מרשתי לא הייתה במעל".
מעו"ד ליה פילוס, המייצגת את עידן צאובר, נמסר: "מדובר בצעירה ללא עבר פלילי, שמעולם לא עברה על החוק וככל הנראה הוכשלה על ידי גורמים מנוסים ממנה. אני משוכנעת שעם התקדמות החקירה, תתברר חפותה המוחלטת. הארכת המעצר השנייה נועדה אך ורק כדי לנסות ולייחס לחשודות עבירות דומות נוספות ולשים יד על 'ראש הנחש'. המשטרה עושה שימוש בחשודות כבנות ערובה וכמנוף לחץ, ואסור לתת לזה יד. לכן אוודא את שחרורה של מרשתי ללא דיחוי".
עו"ד ששי גז ועו"ד עידן שני מייצגים גם את בן זוגה של אוראל בן חיים, וגם את אמה של ארבל מזרחי. לגבי בן הזוג של בן חיים מסרו בתגובה: "בית המשפט הורה על שחרורו מיד בתום הדיון הראשון, לאחר שהכול הבינו כי אין לו כל קשר לאירוע, וכי באמת ובתמים הוא נקלע לאירוע לא לו". לגבי אמה של מזרחי מסרו בתגובה: "לאחר שהאם נחקרה, היא שוחררה לביתה, וברור כי לא דבק במעשיה רבב. באשר לתפיסת הרכב של מרשתנו, הרי שאנו נציג מסמכים המעידים כי מדובר ברכב שנרכש באופן חוקי ואנו בטוחים כי הוא יושב לבעליו". מעו"ד שלום בן שבת, המייצג גם את קרוב המשפחה של ארבל מזרחי, נמסר: "מרשי מסר גרסה קונקרטית למעשיו באותה דירה ולאיזו תכלית הגיע לשם, ושוחרר כבר ביום חמישי לביתו".