"ג'אני אינפנטינו היה אישיות רצויה מאוד אצלנו עוד לפני המונדיאל, ועכשיו הוא ממש גיבור כאן", אומר מנהל מלון יוקרתי בדוחא, שמסרב ששמו יוזכר בעיתון ישראלי. "הנאום שנשא בטקס הפתיחה היה ממש וואו. אהבנו בו כל רגע. העמידה שלו בראש המסנגרים על אירוח הטורניר בקטאר זה משהו שייזכר לשנים רבות.
"אולי בשבילכם זה היה נאום מלא צביעות, אבל אפשר לומר שאחריו הוא הפך לנערץ במדינה שלנו. ממש רציתי לחבק אותו, וכך הרגישו גם כל החברים שלי. סוף-סוף, אחרי השמצות פרועות נגדנו, בא בכיר כמוהו ומראה מול כל העולם עד כמה אירופה פאתטית ביחס שלה לקטאר. אפשר לחשוב שאתם הישראלים לא עושים דברים שהשתיקה יפה להם בעזה".
כתבות נוספות למנויי +ynet:
הכבוד שרוחשים הקטארים לאינפנטינו קיבל ביטוי מובהק ביום ראשון, כשמשחקי גביע העולם יצאו לדרך.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין כל בני משפחת המלוכה ת'אני, שישבו מדושני עונג על הכורסאות המפוארות שסידרו להם באצטדיון אל-בית שבעיר אל-ח'ור, וראו כיצד 12 שנים של הכנה מסתיימות בשואו מנקר עיניים כפי שחלמו, ישב אדם אחד שונה במראהו. בלי כאפייה או לבוש מסורתי, רק חליפה מערבית וראש קירח - שפעם היה ג'ינג'י (עוד נגיע לחשיבות הפרט הזה). מדובר בשווייצרי שמכהן כנשיא פיפ"א - התאחדות הכדורגל העולמית, זו שאחראית על האירוע הגדול ביותר שיש לכדורגל להציע. התשואות שקיבל כשקם לנאום הרעידו את האצטדיון.
7 צפייה בגלריה
ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו
אינפנטינו במונדיאל בקטאר. זינק תוך תשע שנים בארגון לעמדת מזכ''ל פיפ''א
(צילום: עוז מועלם)
מפגן האהדה של המקומיים לא עזר לתדמיתו המרוסקת של אינפנטינו בעיני אוהדי כדורגל בכל יתר חלקי העולם, בדיוק להפך. אבל כל הפעולות שלו בדרך לטורניר השערורייתי הזה הוכיחו שלא חשוב לו איך הוא נתפס - בין אם מחוסר מודעות ובין אם מזחיחות, אפשרות הגיונית יותר.
הוא ישב עם חיוך על פניו, אחרי שהגן בגופו על קיום המונדיאל בקטאר למרות הכול - 6,500 הפועלים הזרים שמתו במהלך ההכנות, הסירוב של הקטארים לחקור את מותם או להעניק פיצויים למשפחותיהם, העברת הטורניר לראשונה בהיסטוריה לחורף, היחס ללהט"בים, השוחד שקיבלו חלק מחברי הוועדה שבחרה בנסיכות הקטנטנה ונטולת המסורת הספורטיבית כמארחת (הוא לא היה חבר בה).
דבר לא הטריד אותו, רק השורה התחתונה. שורת הרווח. והרי פיפ"א הרוויחה במעגל של ארבע השנים בין המונדיאלים סכום שיא של 7.5 מיליארד דולר בזכות הסכמי החסות הקשורים לגביע העולם, כשחלק מהספונסרים החדשים שנוספו הם, איך לא, חברות ענק קטאריות שמזרימות לארגון סכומים עצומים.
התמונה הזו, מטקס הפתיחה בקטאר, מצטרפת לאחת אחרת, ממונדיאל 2018 ברוסיה, שבה אינפנטינו ישב ביציע בין הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין לבין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. הרשתות החברתיות התמלאו השבוע בתמונה ההיא, שמזכירה עד כמה רחוק מוכנה פיפ"א ללכת כדי לשמור על האינטרסים הכלכליים שלה.
הזעם על התנהלותו של אינפנטינו גבר על רקע העובדה שבשנה האחרונה הוא מתגורר בדוחא, עם אשתו הלבנונית לינה אל-אשקר וארבע בנותיהם. אינפנטינו החליט לשכור בית בבירה הקטארית החל מאוקטובר 2021, כדי שיוכל לעקוב מקרוב אחרי חודשי ההכנות האחרונים, ושתיים מבנותיו למדו בבית ספר מקומי.
7 צפייה בגלריה
בן סלמאן עם פוטין ואינפנטינו
בן סלמאן עם פוטין ואינפנטינו
בין פוטין ליורש העצר הסעודי בן סלמאן. תמונה שעוררה ביקורת רבה בעולם
(צילום: AP)
אף נשיא פיפ"א לא נקט בצעד כזה מעולם. כנראה גם הוא היה מודע לכך שמראית העין תהיה בעייתית, מאחר שהשאיר זאת בסוד וגם בפיפ"א לא התייחסו לנושא. רק בינואר השנה, העיתון השווייצרי "זונטגס בליק" פירסם תחקיר שחשף את המעבר.
בין השאר, אינפנטינו הרבה להתחכך במהלך השנה באמיר ובמשפחת השלטון באירועים שונים, כמו מרוץ הפורמולה 1 בדוחא (עוד אירוע ספורט גדול שקטאר שילמה ביד רחבה עבור הזכות לארח אותו והקימה עבורו מסלול מפואר), וביקר במשחקי הגביע הערבי בכדורגל, שהתקיימו במדינה לפני שנה בדיוק.
רק אחרי הפרסום בעיתון הודו בפיפ"א כי לעיתים נדירות בלבד רואים את אינפנטינו במשרדי הארגון בשווייץ.
בשנה האחרונה אינפנטינו מתגורר בדוחא, עם אשתו הלבנונית לינה אל-אשקר וארבע בנותיהם. הוא החליט לשכור בית בבירה הקטארית כדי שיוכל לעקוב מקרוב אחרי חודשי ההכנות האחרונים. כנראה גם הוא היה מודע לכך שמראית העין תהיה בעייתית, מאחר שהשאיר זאת בסוד וגם בפיפ"א לא התייחסו לנושא
הביקורת עליו נחתה מכל עבר. אוהדים ופרשנים תהו בקול רם מדוע הוא צריך "לעקוב אחרי ההכנות", אם האצטדיונים והתשתיות היו מוכנים זמן רב לפני הטורניר. ספ בלאטר, קודמו בתפקיד והאיש שהוכתם יותר מכולם בשחיתות שאפפה את פיפ"א והושעה בבושת פנים מכל פעילות בכדורגל, טען כי לדעתו אינפנטינו יוצר מערכת מסוכנת של תלות בקטאר.
בינתיים, אינפנטינו הפך לאישיות מוכרת ומוערכת בדוחא. "הוא איש נעים הליכות ותמיד מתגאה בעובדה שתחתיו פיפ"א מתנקה מכל הלכלוך שהיה בימי בלאטר", אומר מנהל המלון היוקרתי בעיר, "הוא גם משתדל כל הזמן להחדיר למודעות שבזכות המאמצים שלו יש זינוק בחסויות שפיפ"א הצליחה להשיג ושהגוף בריא כלכלית. אבל את זה למעשה אף אחד לא יכול לדעת. רואי חשבון מסוגלים לשחק עם המספרים, כך שאינפנטינו יוכל לייחס לעצמו את ההישגים של הארגון".
המונדיאל בקטאר לווה בשנים ארוכות של עצימת עיניים אל מול העוול הקיצוני שנעשה בעצם הבחירה, אך שלושה מהלכים שבהם נקט אינפנטינו, מעט לפני שריקת הפתיחה לטורניר, היו צורמים במיוחד.
בעקבותיהם הוא הפך מדמות אדישה ועקשנית שלא מוכנה להקשיב לביקורות, לכזו שמעוררת מחלוקת בצורה יוצאת דופן - במיוחד אחרי שבחר לתקוף חזיתית את המערב שהעז להטיח ביקורת בקטארים. האמירות שלו היו חסרות תקדים עבור אדם בתפקידו, העוסק בדרך כלל בדיפלומטיה ספורטיבית נטו.
7 צפייה בגלריה
ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו
אמירות חסרות תקדים עבור אדם בתפקידו
(צילום: GettyImages)
את הרמז המטרים לנאום השערורייתי שנשא ערב המונדיאל אפשר היה לראות במהלך הראשון: אחרי שהרגיש את המחאה העולמית גוברת ככל שהטורניר מתקרב, נשיא פיפ"א, והאיש שכוחו בארגון אבסולוטי בצורה דומה לשליטה של האמיר בקטאר, שלח בתחילת החודש מכתב לכל 32 ההתאחדויות המשתתפות במונדיאל וביקש להימנע מערבוב פוליטיקה.
הטרמינולוגיה העידה על מה שעתיד לבוא: "אתגרים וקשיים בעלי גוון פוליטי נפוצים בכל העולם", כתב אינפנטינו. "אל תיתנו לכדורגל להיגרר לתוך כל מאבק אידיאולוגי או פוליטי שקיים". הכוונה בדבריו הייתה ברורה - אל תיתנו לשחקני הנבחרות שלכם להביע את דעתם על הנושאים השנויים במחלוקת. הפוליטיקה שהייתה מעורבת בכל חלק בבחירה בקטאר ובארגון הטורניר פחות צורמת לו.
ההתאחדויות שאליהן היה מכוון המכתב באמת - שבע המדינות האירופיות, ובראשן אנגליה וגרמניה, שתיכננו צורת מחאה שקטה בדמות סרטים על הזרוע של הקפטנים בצבעי הגאווה עם הכיתוב "אהבה אחת" - הודיעו כי ימשיכו בצעדיהן כמתוכנן, כאות למאבק בהומופוביה.
זה הוביל להסלמה ביחס מצד אינפנטינו ולמהלך השני - הכוונה של פיפ"א להוציא גרסה אחידה של סרטי קפטן. מספר שעות לפני טקס הפתיחה החגיגי כינס אינפנטינו ישיבת חירום עם נציגי הנבחרות הסוררות, וניסה לשכנע אותם לוותר על הרעיון - אך הם סירבו לסגת מעמדתם. למחרת המצב השתנה - אינפנטינו שלף את המקל, ופיפ"א איימה כי תעניש בכרטיס צהוב שחקנים שלא ישחקו עם הסרט האחיד.
שבעת הקפטנים התקפלו וספגו ביקורת קשה על כך באירופה. ההתאחדות הגרמנית, אחת מאלו שסבלו מההחלטה, מתכוונת לתבוע את פיפ"א בטענה כי מדובר ב"סחטנות קיצונית", ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי מדובר באיסור "מדאיג".
7 צפייה בגלריה
השופט בודק את סרט הקפטן על זרועו של שוער גרמניה מנואל נוייר
השופט בודק את סרט הקפטן על זרועו של שוער גרמניה מנואל נוייר
השופט בודק את סרט הקפטן על זרועו של שוער גרמניה מנואל נוייר
(צילום: EPA)
אבל המהלך השלישי היה הגרוע מכולם. בשבת האחרונה, פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הטורניר, אינפנטינו נשא בפני התקשורת העולמית נאום בן 57 דקות, שבו הביע מחאה על המחאה. הוא ליגלג על הביקורת בנוגע להחלטה של הרגע האחרון מצד הקטארים לאסור מכירת אלכוהול מחוץ לאצטדיונים ("האוהדים יכולים להסתדר שלוש שעות בלי בירה"), והצהיר בתגובה לטענות על היחס לזכויות אדם בקטאר: "היום אני מרגיש ערבי, אפריקאי, גיי, נכה. היום אני מרגיש כמו פועל זר. אני לא כל הדברים האלה, אבל אני מרגיש ככה, כי אני יודע איך זה לסבול מאפליה".
אל מול העיתונאים ההמומים הוא הסביר את האפליה שחש ואותה השווה לרדיפת להט"בים ומיעוטים אחרים: "הציקו לי בילדותי בגלל שהייתי ג'ינג'י עם נמשים, וגם בן למהגרים. מה עושים במקרה כזה? מתחילים בשיחה, רוכשים חברים, לא מטיחים האשמות ועלבונות, ועלינו לנהוג בהתאם".
לאחר מכן, התפנה אינפנטינו לדברי תוכחה נגד המערב: "אחרי מה שאנחנו האירופאים עשינו ב-3,000 השנים האחרונות, אנחנו צריכים להתנצל במשך 3,000 השנים הבאות לפני שנטיף מוסר לאחרים", ירה. "אם לאירופה באמת אכפת מגורלם של פועלים זרים, היא יכולה ליצור, כמו קטאר, דרכים חוקיות שבהן יוכלו לעבוד בשטחה. אני לא חושב שהפועלים שמגיעים לאירופה עובדים בתנאים פשוטים. הטפת מוסר חד-צדדית היא פשוט צביעות. אף אחד לא מתייחס להתקדמות שנעשתה כאן".
והיו נושאים נוספים בנאום הבלהות: אינפנטינו הכריז שהנוכחות המשותפת של אוהדים ישראלים ופלסטינים בקטאר תוכל לקדם את השלום, וטען כי הומוסקסואליות הייתה אסורה בחוק גם בשווייץ, כאשר זו אירחה את המונדיאל ב-1954.
הדברים היו מפתיעים במיוחד משום שאינפנטינו מוכר כבר שנים כדוד החביב של הכדורגל - הקירח החייכן שמסביר את החוקים בטקסי הגרלות משחקים לפני התחרויות השונות, מישהו שלעולם לא תתפסו בלי חליפה מהודרת. הפעם, זה היה אינפנטינו אחר - שחש מותקף והגיב במתקפה רבתי.
קיר רדנדג', עיתונאי כדורגל בריטי: "הספורט יהיה מקום שמח יותר ברגע שהכדורגל ייפטר מהמבנה הארור של פיפ"א. היא כבר לא מתאימה לנהל את הכדורגל העולמי במאה ה-21, עם הכוח המוגזם שיש לבכירים"
קיר רדנדג' האנגלי, מבכירי עיתונאי וסופרי הכדורגל בעולם, שמסקר כבר ארבעה עשורים את פיפ"א, התקשה להאמין למה שראה: "זה גם כך המונדיאל השנוי ביותר במחלוקת בעידן המודרני, ואינפנטינו לא עזר לזה עם נאום התוכחה שלו".
אתה מצליח להבין את הצד שלו? "היו לו כמה נקודות הגיוניות, אבל הבעיה הייתה בהגשה. הוא דיבר בצורה חסרת מודעות לחלוטין, מה שעורר את התרעומת עליו. עולם הכדורגל היה זקוק בדיוק בזמן הזה למישהו שינמיך את הלהבות בשיח המפלג שנוצר, ואינפנטינו, בכך שקרא לנבחרות להתרכז בכדורגל, עירער את הטענה של עצמו בנוגע לצביעות מערבית. כמו שאומרים - It takes one to know one. הוא יודע היטב מה זו צביעות".
גם הקטארים. "קטאר הגיבה באיטיות לחלק מהביקורות, אבל זה קרה גם בגלל הטון המתנשא שבו השתמשו אנשים מבחוץ כדי להטיף לה ביחס למסורות ולתרבות שלה. פיפ"א הכניסה את עצמה לצרה עם הבחירה ברוסיה ובקטאר. בעיקרון, הספורט בכללותו יהיה מקום שמח יותר ברגע שהכדורגל ייפטר מהמוסד הארור שנקרא פיפ"א. זה גוף שלא מתאים לנהל את הכדורגל העולמי במאה ה-21, עם הכוח המוגזם שיש לבכירים ולוועד המנהל".
אינפנטינו נולד ב-1970 למהגרים איטלקים שהגיעו לשווייץ חסרי אמצעים. מוחו החריף בלט מגיל צעיר, כאשר אחרי לימודי המשפטים באוניברסיטת פריבור החל להשתלב בעולם הספורט שאליו הרגיש מחובר מילדות בתור אוהד כדורגל מושבע ששיחק בקבוצות נוער.
עסקנות הספורט היא ענף קורץ בשווייץ, שם ממוקמים מרכזי הספורט החשובים ביותר - משרדי פיפ"א ומטה הוועד האולימפי הבינלאומי. הוא שימש בתפקיד בכיר במרכז הבינלאומי ללימודי ספורט (CIES), עסק בייעוץ משפטי להתאחדויות כדורגל שונות, התקדם למחלקה המשפטית של אופ"א (התאחדות הכדורגל האירופית), ותוך תשע שנים זינק ב-2009 לעמדת המזכ"ל בזכות הישגים מקצועיים וההצטיינות שלו ביצירת יחסים אישיים - הוא דובר שבע שפות.
7 צפייה בגלריה
נשיא פיפ''א הקודם, בלאטר. הושעה בבושת פנים מכל פעילות בכדורגל
נשיא פיפ''א הקודם, בלאטר. הושעה בבושת פנים מכל פעילות בכדורגל
נשיא פיפ''א הקודם, בלאטר. הושעה בבושת פנים מכל פעילות בכדורגל
(צילום: רויטרס)
לראשות פיפ"א הוא התגלגל, באופן אירוני, דווקא בזכות סקנדל אחר, אחד הגדולים בתולדות הספורט העולמי: חקירה של האף-בי-איי בנוגע לתרבות השחיתות בפיפ"א הובילה לגל מעצרים של בכירי הארגון. האישומים הזכירו תיקי מאפיה: סחיטה, הונאה, הלבנת כספים, ונגעו בעיקר לעסקאות מפוקפקות של מכירת זכויות שידור.
במאי 2015 נעצרו תשעה אנשי פיפ"א במהלך המפגש השנתי של הארגון בשווייץ, חלקם הורשעו בהמשך. גם בצרפת ובשווייץ, בין השאר, ערכו רשויות החוק חקירות סביב פיפ"א, אך באותו גל מעצרים הכל התפוצץ בבת אחת. יומיים לאחר מכן נבחר ספ בלאטר מחדש לנשיאות פיפ"א, אך תוך מספר ימים הודיע כי לא ימשיך בתפקיד ומחליפו ייקבע בבחירות מיוחדות ב-2016.
שמו של אינפנטינו בעל התדמית הנקייה, שגם פעל במסגרת ועדת הרפורמה שהוקמה בפיפ"א כדי לאותת על דרך חדשה, עלה מיד כמועמד מוביל - והוא עשה את הקפיצה מאופ"א לתפקיד החשוב ביותר בכדורגל.
עו"ד אפרים ברק, מומחה למשפט ספורט בינלאומי ודמות משפטית בכירה בכדורגל העולמי, שפועל רבות גם בהקשרים של פיפ"א, טוען כי אינפנטינו אכן הצליח להוביל רפורמה חשובה וחיובית בארגון: "בין יתר ההבדלים והשינויים חשוב לציין שההבדל לעומת 2015, הוא שכיום פיפ"א מתנהלת בהרבה יותר שקיפות ובהירות. קיים שיתוף פעולה נרחב יותר עם גורמים אחרים המעורבים בכדורגל, וכל שינוי רגולטורי נעשה בהתייעצות עם ארגוני השחקנים והליגות הבינלאומיים. זו תפיסת עולם שונה ושינוי דרסטי, שמי שצופה מבחוץ לא בהכרח נחשף אליו, ואם נחשף אליו לא בהכרח יכול להבין את חשיבותו.
"בנוסף, אינפנטינו הכניס מערכות בקרה שמטרתן לשפר את הבקרה על המינויים והיושרה. למשל, בעבר נושאי תפקידים בכירים לא היו צריכים לעבור ועדות כשירות כמו שקורה היום. יותר כסף של פיפ"א מופנה כיום לתחתית הפירמידה, כלומר השקעה בפרויקטים של ההתאחדויות ברחבי העולם, והפעילות המשפטית יעילה ושקופה יותר. פיפ"א גם החלה במהלך של העברת מחלקות למקומות אחרים בעולם, כמתחייב מגוף שהוא בינלאומי, וזה כבר לא ארגון 'שווייצרי' או 'אירופי' סגור במובן זה".
7 צפייה בגלריה
לינל מסי לאחר ההפסד של נבחרת ארגנטינה לנבחרת ערב הסעודית במונדיאל בקטאר
לינל מסי לאחר ההפסד של נבחרת ארגנטינה לנבחרת ערב הסעודית במונדיאל בקטאר
''לא צריך להיות גאון כדורגל כמו מסי בשביל לכהן כנשיא פיפ''א''
(צילום: עוז מועלם)
מה הרושם האישי שלך מאינפנטינו? "אני מכיר אותו שנים רבות. הוא אדם נחמד מאוד, נעים הליכות, לדעתי חכם מאוד. הוא עו"ד מצוין ומנהלן טוב. אדם שיודע להעביר אג'נדות שחשובות לו, ומבין היטב גיאופוליטיקה".
יש הטוענים שקיים יותר מדי מהאלמנט הפוליטי הזה בפיפ"א, וצריך איש כדורגל שיעמוד בראש. "יכול להיות נשיא פיפ"א שלא מבין גיאופוליטיקה? בהרבה מובנים, פיפ"א היא ארגון חזק יותר מחלק מהמדינות בעולם, ולא היה עוזר אם שחקן או מאמן לשעבר היה בראשה רק משום היותו כזה, וזה לא אומר שאין שחקני או מאמני עבר מוכשרים שיכולים לשאת בתפקיד בעתיד. לא צריך להיות גאון כדורגל כמו מסי בשביל לכהן כנשיא פיפ"א.
"לשאלתך, אני חושב שאכן הנאום של אינפנטינו היה ארוך מדי, אבל אם הוא באמת מרגיש באופן אישי שיש מידה של צביעות או מוסר כפול בביקורת הבינלאומית כלפי קטאר, הוא ראה לנכון לומר זאת וזו זכותו, ויש מי שיגיד חובתו. כל אחד ייקח את זה לכיוון אחר, כאלו שיחשבו שהוא צבוע ואחרים שיראו אותו כחדור אמונה ואיש שמוכן לומר את מה שהוא חושב גם כשהוא יודע שייתקל בביקורת. תמיד יהיה לאנשים מה להגיד על כל פעולה, מי לכאן ומי לכאן".
חשוב לדבר על כך שלמרות הטפלוניות שמלווה את אינפנטינו, שמו נקשר באותה פרשייה בפיפ"א. ב"מסמכי פנמה" המפורסמים, שנחשפו ב-2016, נטען כי בתקופתו של אינפנטינו באופ"א, גם הארגון האירופי יצר קשרים מסחריים עם חלק מהדמויות שנגדן הוגשו כתבי אישום.
אינפנטינו מיהר להגיב: "אני נסער ולא אקבל את העובדה שבתקשורת מטילים ספק ביושרה שלי. מעולם לא הייתי בקשר עם האנשים המדוברים, ואנשי שיווק פעלו מולם". מאוחר יותר, ועדת האתיקה של פיפ"א חקרה אותו בנוגע להוצאות אישיות שרשם על שם הארגון, אך הוא זוכה למרות הריח הלא-נעים שנדף מהפרשייה.
הרשויות בשווייץ בודקות שלוש פגישות שערכו ב-2016 וב-2017 אינפנטינו והתובע הכללי של שווייץ, שבאותה תקופה היה אחראי על החקירה נגד פיפ"א בחשד לאי-סדרים בבחירה בקטאר
ויש גם חקירה פעילה אחת: הרשויות בשווייץ בודקות את שלוש הפגישות שערכו ב-2016 וב-2017 אינפנטינו והתובע הכללי של שווייץ דאז, מיכאל לאובר. הם חשודים בניצול כוחם לרעה, מאחר שבאותה תקופה לאובר היה אחראי על החקירה נגד פיפ"א בחשד לאי-סדרים בבחירה בקטאר כמארחת המונדיאל.
העיתונאי החוקר הבריטי דיוויד קון, שכתב את הספר "נפילת בית פיפ"א: השחיתות במיליונים של הכדורגל העולמי", כינה בעבר בכתבה ב"גרדיאן" את אינפנטינו: "תוצר מלוטש של המנגנון השווייצרי המנוסה, המשרת את גופי הספורט הבינלאומיים".
אינפנטינו, שמוגדר כאדם שאפתן במיוחד, מכיר היטב את חוקי המשחק - הוא הבטיח וקיים את הגדלת המונדיאל, שהחל מ-2026 יכלול מספר לא פרופורציונלי של 48 נבחרות, מה שיגדיל את הסיכוי של מדינות קטנות מכל היבשות להשיג כרטיס, צעד פוליטי מבריק; והצליח במיתוג שחיפש - אלמוני בעיני הקהל, מוביל רפורמות, לוחם בשחיתות בזכות ההצהרות שפיזר על יציאה לדרך חדשה ונקייה בפיפ"א אחרי בחירתו, ואביר המדינות המוחלשות שנלחמות להקטין את הדומיננטיות האירופית בכדורגל.
7 צפייה בגלריה
ג'אני אינפנטינו
ג'אני אינפנטינו
עורר כלפיו אנטגוניזם רב, גם בקרב בעלי כוח
(צילום: AP)
אבל כעת, הוא ניפץ את התדמית עם הצלילה לבוץ הפוליטי ועורר כלפיו אנטגוניזם רב, גם בקרב בעלי כוח. מי שחושב שמדובר בנאום שיישכח במהרה טועה, מאחר שהוא לא מפסיק להדהד גם אחרי שעברנו מספר ימי משחקים. ההקשר של הדברים הפך את 57 הדקות האלו לסמל לכל מה שלא בסדר בכדורגל.
יש רק בעיה אחת עבור מי שרוצה לראות אותו מוחלף - בבחירות לנשיאות פיפ"א, שייערכו בקונגרס ברואנדה במרץ 2023 יתמודד רק מועמד אחד. קוראים לו ג'אני אינפנטינו.
פורסם לראשונה: 07:56, 25.11.22