כיכר דיזנגוף במרכז תל אביב חוזרת לימיה הגדולים: מאז השטחת הכיכר נמצא כל האזור של רחוב דיזנגוף והרחובות הסמוכים בפריחה אדירה. במקום נפתחו עשרות בתי קפה, ברים וחנויות - ואלפי מבלים מגיעים למתחם הכיכר מדי לילה. לכן, זה לא פלא שהמקום הפך יעד מבוקש גם לתיירים מחו"ל - ולא פחות עבור ישראלים שמחפשים חופשה אורבנית במרכז הבילויים של העיר הגדולה. כך הפכה כיכר דיזנגוף ללוקיישן לוהט גם עבור מלונות בוטיק. לא פחות מ-7 מלונות בוטיק פועלים או נמצאים כיום בשלבי בנייה ותכנון באזור הכיכר. מספר החדרים הממוצע של כל אחד מהמלונות עומד על כ-50, כולם עם גג פתוח לאירועים (רופטופ), ובר, מסעדה או בית קפה במפלס הרחוב. המחירים ללילה נעים, בהתאם, בין 1,500 ל-2,000 שקל ללילה לזוג.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
המלונות הם "סנטר שיק" ו"סינמה" שנמצאים ממש על הכיכר, מלון" קוקו" בהמשך הרחוב, דיזנגוף 99 שנמצא בבנייה בכתובת המיתולוגית, "מאייר האוס" שנפתח לאחרונה מולו בבעלות פרטית (דיזנגוף 98), "ריספשן" מקבוצת פתאל, שנמצא בבנייה במקום שבו שכן בעבר מרכז הקבלה, ומלון "בקסטייג'" של רשת אטלס - ממש מאחורי הכיכר.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לאחרונה הוצא למכירה גם המבנה המפורסם של קולנוע רב חן בכיכר, ולא מן הנמנע שגם הוא יהפוך, בסופו של דבר, למלון. בקסטייג', שנפתח בימים אלה, שוכן במבנה לשימור שהיה בעבר הרחוק תיאטרון האוהל, ושימש לאחר מכן כאולפני ג.ג, שבו צולמו תוכניות כמו לילה גוב ועוד. אחרי שנים שעמד בשיממונו, רשת מלונות אטלס הוותיקה שכרה את המבנה מהיהלומן אברהם נמדר והסבה את מבנה הבאוהאוס למלון בוטיק מרהיב, בעיצוב שהוא כולו מחווה לעולם הבמה בהשקעה של יותר מ-50 מיליון שקל. המלון כולל גם גג מושקע ובר בלובי.
כיכר דיזנגוף ממוקמת באזור העיר הלבנה שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי. הכיכר היא מסמליה ההיסטוריים של תל אביב: נבנתה ב-1938 על שם צינה דיזנגוף, אשתו של ראש העיר הראשון מאיר דיזנגוף. ב-1986, במה שבדיעבד נחשבת לטעות תכנונית קריטית, החליטה העירייה להגביה את הכיכר ולשים במרכזה את פסלו האיקוני של יעקב אגם, במטרה לפתור את בעיית הפקקים באזור. שטח הכיכר אמנם הוכפל אבל היא נותקה ממפלס הרחוב, הפכה לכיכר בטון ומעקות ברזל והיוותה דוגמה לתכנון שגוי-אורבנית שפוגע אנושות במסחר סביבו. ב-2016 החליטה העירייה להחזיר את הכיכר לקדמותה, ושנתיים אחר כך הסתיימו עבודות ההשטחה. היום ניתן להכתיר את הצעד כסיפור הצלחה משמעותי; הכיכר חזרה לימיה היפים והפכה, שוב, לאחד ממוקדי הבילוי המרכזיים של תל אביב. מסביב לה ולאורך רחוב דיזנגוף נפתחו שלל חנויות, ברים ובתי קפה.
3 צפייה בגלריה
כיכר דיזנגוף
כיכר דיזנגוף
עבודות ההשטחה הוכתרו כהצלחה. כיכר דיזנגוף
(צילום: דנה קופל)
מלונות אטלס, שמפעילים רשת של 16 מלונות קטנים ובינוניים, היו החלוצים בכיכר: ב-2001 הקימו את מלון סנטר שיק, הראשון באזור, ששוכן על הכיכר מאחורי המסעדה ההודית "טנדורי". דני ליפמן, מבעלי הרשת: "לא היה אז עדיין את המונח 'מלון בוטיק' אז קראנו לו 'מלון צרפתי'". המבנה של סנטר שיק הוא היחיד שבעבר הרחוק, בשנות ה-50, שימש גם כן כמלון. מולו עמד נטוש קולנוע אסתר.
"הייתי רואה את דני גולדשמיט, הבעלים של קולנוע אסתר, שחדל לפעול, בא מדי פעם עם צרור מפתחות, פותח, עושה סיבוב - והולך. באחת הפעמים הצעתי לו לשכור את הקולנוע ולהפוך אותו למלון קונספט שישמר את חווית הקולנוע. מתברר שהוא שמר את כל הציוד, כרזות וכו', והם שימשו לעיצוב המקום, שהיה מלון הבוטיק הראשון שלנו, 'סינמה'. מאז המשכנו במלונות קונספט, כמו בקסטייג', שכל העיצוב והחוויה שלו היא סביב תיאטרון האוהל שפעל שם וההיסטוריה של המקום. היום, אגב, לא מספיק למסגר כרזה ישנה ולתלות על הקיר, סף הגירוי של הלקוח גבוה מאוד".
3 צפייה בגלריה
מלון "סינמה"
מלון "סינמה"
ציוד הקולנוע שימש לעיצוב. מלון ''סינמה''
(צילום: מיכאל קרמר)
בצמוד לבקסטייג' משקיעה רשת פתאל 45 מיליון שקל בהסבת מרכז הקבלה המפורסם, שגם מדונה פקדה את שעריו, למלון הבוטיק "ריספשן" שייפתח בנובמבר. בקומת הקרקע שלו תפעל מסעדה של האחים יורם וארי ירזין ובלובי יפעל בר אלכוהול מושקע, שאולי גם מדונה תפקוד אותו פעם. אורן פסקל שותף ב-7 מיינד, רשת מלונות בוטיק מקבוצת פתאל: "הכיכר הפכה ללוקיישן הכי חם בתל אביב, ממש סוג של כיכר העיר, שמושכת אליה בליינים ומספקת חווייה לתיירים". רשת פתאל פתחה באזור, עוד לפני הקורונה, גם את מלון "קוקו", שסימן ההיכר שלו הוא בלונים מקרמיקה במרפסת. עוד בתכנון של פתאל, הקמת "ביאליק הוטל" בכיכר ביאליק, במבנה שהיה חלק מתיאטרון יידיש. "אנחנו מאמינים שהאזור ימשיך ויתפתח, מלונות נוספים יקומו סביבו וזה יצור מרקם מעניין של תרבות", צוטט אסף פתאל, סמנכ"ל הפיתוח של הרשת. "ככל שהאזור יזוהה כאתר תיירות עם ריבוי מלונות, זה יועיל לכל בתי המלון שפועלים בסביבתו".
גם רשת ישרוטל נוכחת בכיכר עם הפרויקט המסקרן של מלון "דיזנגוף 99". כפי שניתן להבין משם המלון, הוא ממוקם בכתובת שהפכה למיתולוגית בזכות שובר הקופות של אבי נשר בכיכובם של גידי גוב, גלי עטרי ומאיר סוויסה. המלון יכיל 124 חדרים והלובי יפעל, בניגוד למקובל, מהקומה האחרונה לפני הגג. דיזנגוף 99 צפוי להיפתח בעוד שנתיים בהשקעה כוללת 200 של מיליון שקל. השף חיים כהן כבר חתם הסכם עם הרשת לפתיחת מסעדה במקום, ובנוסף יפעל בר על הגג. בימים אלה השיקה ישרוטל גם את מלון "פורט" בפתחו של נמל תל אביב, ובקרוב תחנוך את "אלברטו" - מלון בוטיק בנחלת בנימין. לאחרונה רכשה הרשת מבנה היסטורי ברחוב מונטיפיורי 11 שיוסב למלון בוטיק, אליו יעבור "קפה נואר" הוותיק, שיפעל בחזיתו.
3 צפייה בגלריה
מלון דיזנגוף 99
מלון דיזנגוף 99
כתובת מיתולוגית. מלון דיזנגוף 99
(צילום: יח"צ)
ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, מסביר כי נקודת החוזקה של הרשת הייתה תמיד באילת, שם היא פעלה עם מספר המלונות הגדול ביותר בעיר. "לפני מספר שנים קיבלנו החלטה אסטרטגית, בעקבות הפריחה של תל אביב והפיכתה לאחת מערי הבילויים הטובות בעולם, לתקוע יתד בעיר, וכיום אנחנו מצויים בשלבי בנייה שונים של שבעה מלונות בתחומה, רובם מלונות בוטיק. התכנון הוא להגיע לעשרה מלונות, וכמובן שנפעל גם בדיזנגוף שהוא סמל העיר הלבנה".
שמאי המקרקעין אריה קמיל, לשעבר שמאי הוועדה המקומית לתכנון ובניה של עיריית תל אביב, שמלווה פרויקטים באזור הכיכר, מסביר את סוד המשיכה של האזור: "מאז הנמכת הכיכר המחירים פה זינקו משמעותית. המסחר גסס מסביב לכיכר המוגבהת - השגיאה התכנונית הזאת הפכה את הכיכר ללא-נגישה לרחוב, והשפיעה על ההידרדרות של כל האזור מסביבה. חלק מהחנויות היו סגורות והמחירים למ"ר מסחר היו נמוכים, היום הביקוש רב: אם מ"ר מגורים עולה 70-80 אלף שקל באזור, שוויו של מ"ר למסחר או מלונאות יכול להגיע ל-100 אלף שקל. יש כבר תחרות על שטחים ומבנים בין חברות המלונות שרואות את האתר כאחד מסמליה של העיר, מותג שהן חייבות שיהיה להן גם".