יש כאלו שרואים בלונדון עיר אפורה, קרה ומשעממת, שלא מתאימה לחופשה משפחתית. האנשים האלו צודקים רק בדבר אחד - העיר אכן קצת אפורה (וגם בקיץ אפשר לקבל את כל ארבע העונות ביום אחד), אבל היא לגמרי אחת הבירות האירופיות הכי מעניינות לחופשה משפחתית. את מאדאם טוסו, לונדון איי וקובנט גרדן תשאירו הפעם לתיירים כי בלונדון מחכות לכם כל כך הרבה אטרקציות מעניינות, חלקן בשכונות נסתרות, שיגרמו לכם לרצות לשוב אליה רק כדי לגלות (שוב) עד כמה אתם לא מכירים אותה.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
שבוע עם ארבעה ילדים בגילים שונים, שנולדו בלונדון וחוזרים אליה כמעט בכל שנה, איתגר אותנו למצוא עבורם אטרקציות חדשות. אחרי השבוע הזה הבנתי שיכולנו להמשיך ולטייל בעיר גם במשך חודש מבלי לחזור על אותו המקום פעמיים. אז הנה הדברים הכי שווים שעשינו בלונדון, שאולי לא ידעתם שהם קיימים.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כשלונדון זכתה בהגרלה לארח את אולימפיאדת 2012, היא החליטה לנצל את ההזדמנות כדי לשקם את אחד האזורים היותר מוזנחים שלה - שכונת סטרטפורד, הנמצאת במזרח העיר. התוצאה היא שכונה צעירה, שמשכה אליה את כל חובבי הספורט בעיר בזכות הכפר האולימפי שהוקם בה, דבר שהוביל לעלייה מטורפת במחירי הנדל"ן והפך אותה לאחת מהשכונות המבוקשות היום למגורים. אפשר להסתובב בשכונה הזו יום שלם. ישנן תעלות שחוצות אותה ונחמד לשכור קיאקים או סירות ברבור ענקיות עם פדלים ולצאת לשיט. חלק מהסירות פה הפכו למסעדות ובתי קפה צפים.
6 צפייה בגלריה
התעלה בשכונת סטרטפורד
התעלה בשכונת סטרטפורד
התעלה בשכונת סטרטפורד
(צילום: גייל זאבי ציבלין)
אם אתם חובבי אקסטרים, מגלשת אורביט היא תחנת חובה עבורכם. המגלשה, הנחשבת לארוכה ולגבוהה בעולם, משלבת בין מגדל תצפית לבין חוויית הגלישה האקסטרימית. בחלק העליון של המבנה נמצאות שתי מרפסות עגולות שמהן ניתן להשקיף על מרכז העיר ועל הכפר האולימפי. הגלישה מתבצעת בתוך שקים והיא כיפית מאוד (וגם קצת מפחידה). ויש אופציה גם לעשות סנפלינג למי שצריך עוד אקסטרה ריגוש. 15 ליש"ט, Queen Elizabeth Olympic Park
אחרי שנחתם קצת מהמגלשה תוכלו לקחת שיעור משפחתי של שעה שבו תלמדו כיצד לזרוק גרזנים למטרה. זה לא קשה, מתאים לכל גיל, ומשחרר הרבה אגרסיות. 20 ליש"ט, Stratford Axes
6 צפייה בגלריה
המגלשה הכי גבוהה בלונדון
המגלשה הכי גבוהה בלונדון
המגלשה הכי גבוהה בלונדון
(צילום: גייל זאבי ציבלין)
כעשר דקות מהשכונה נמצאת תחנת North Greenwich, ובה נמצא אולם ה-O2 המפורסם. מהכיפה שלו אפשר לעשות סנפלינג ולידו נמצא ה-IFS Cloud Cable Car. אפשר לעלות לרכבל ולהשקיף על לונדון. מי שחייב שופינג ימצא בשכונה את קניון ווסטפילד הענק שבו אין-ספור חנויות, מותגים ומסעדות. ואם בא לכם לטייל בפארק, גשו לפארק ויקטוריה היפה שבשכונה שבו אפשר לשכור אופניים.

רוצים להרגיש קצת כמו בסצנה מתוך סרט של ג'יימס בונד? זו הפעילות עבורכם. מדובר ב-50 דקות של כיף אדיר לכל המשפחה. סירת המרוץ יוצאת ממש מתחת ללונדון איי ולפחות בהתחלה השיט רגוע. מדריכה מוסמכת תראה לכם את כל מה שיש לראות לאורך נהר התמזה - בניין הפרלמנט, הביג בן, כנסיית סנט פול ועוד. השיט הרגוע ילווה בהסברים בשילוב הרבה הומור.
אבל ברגע שהסירה מגיעה לאזור שבו מותר לה להגביר את המהירות, המבערים נדלקים ואתם תידבקו לכיסא. לסירה הזו יש הרבה כוח ואתם תרגישו אותו. ואם לא תצרחו מספיק, כבר ידאגו לעשות לכם מספיק סיבובים חדים ומטורפים, שיביאו את רמת האדרנלין בדם שלכם למקסימום. אחרי השיט תוכלו להמשיך לבלות לאורך התמזה. האקווריום של לונדון, האטרקציה של שרק, הגלגל הענק, שוק האוכל, ספינת הפיראטים וספינת המלחמה נמצאים במרחק הליכה, מה שיכול להפוך את היום למושלם לכל המשפחה. 55.90 ליש"ט, למידע נוסף והזמנות

דמיינו את עצמכם בתנוחת כלב מביט למטה על מזרן יוגה וחמישה גורי קוקר ספניאל מביטים בכם. כמו כל טרנד מצליח, גם ברחבי לונדון נפתחו לאחרונה לא מעט מקומות שמציעים שיעורי יוגה עם גורי כלבים. חלקם אף מוכרים את הגורים בסוף השיעור.
אבל המקום הזה מצא חן בעינינו בעיקר בגלל הצוות המקצועי וההקפדה שלהם על רווחת הגורים. המקום ממוזג, הגורים שותים ואוכלים בזמן. יש הקפדה על זמן השינה הנחוץ להם, על הניקיון במקום ועל כך שבכל שיעור יוגה יהיו מעט אנשים. והם גם לא מציעים את הגורים למכירה.
6 צפייה בגלריה
יוגה מרגיעה עם גורי כלבים
יוגה מרגיעה עם גורי כלבים
יוגה מרגיעה עם גורי כלבים
(צילום: puppyyogalondon)
עבור אוהבי כלבים, החוויה לשכב על מזרן כשגורים מתוקים מטפסים עליך ומלקקים אותך מכל עבר היא הנאה צרופה ומשעשעת מאוד. לא באמת צריכים לדעת יוגה, ואפשר להגיע למקום רק לזמן משחק עם הגורים. אם חלום חייכם הוא להתכרבל עם גולדנים ואם דווקא פודלים עושים לכם את זה, אפשר לבחור את סוג הגורים שתרצו לבלות במחיצתם. 35 ליש"ט לשיעור יוגה של 20 דקות, Puppy Yoga London
פחות בעניין של כלבים? חפשו את Laughing Goat Yoga Studio | Thames Centre ON - מדובר ביוגה עם עיזים. וכן, יש גם עם כבשים, אבל זה כבר נמצא מחוץ לעיר.

אם לא ביקרתם בשנים האחרונות בשוק קמדן ואתם זוכרים אותו כאוסף של בסטות עם פיצ'פקעס שמתאימים בעיקר לבני נוער זרוקים, לא תאמינו כמה הוא השתנה. היום שוק קמדן הוא אחד מהאזורים היותר שווים לחצי יום של פעילות לכל המשפחה, ויש בו הרבה יותר מרק קניות. זהו בית למיזוג תרבויות, מקום לשמוע ולקנות מוזיקה מכל העולם, חגיגה של אופנת רחוב, עם מגוון של מסעדות ודוכני אוכל שיתאימו לכולם ועם שתי אטרקציות מעולות לילדים קטנים ולגדולים.
6 צפייה בגלריה
מבשלת הבירה בשוק קמדן
מבשלת הבירה בשוק קמדן
מבשלת הבירה בשוק קמדן
(צילום: Beth Davis)
עוד לפני שתגיעו לקמדן, דאגו להזמין כרטיסים ל-Tomb Raider Experience. מדובר בחדר בריחה מטורף המתאים לכל גיל. כדי לא לקלקל לכם את ההפתעה, אספר רק שהחדר כולל קצת זחילות ואומגה ואתם תהיו סטודנטים לארכיאולוגיה של לארה קרופט. 41-33 ליש"ט לכרטיס, Tomb Raider - The Live Experience
אם אתם זקוק לקצת זמן זוגי, השאירו את הילדים ב-Babylon parks. מדובר במשחקייה ענקית עם רכבת הרים קטנה והמון משחקי מחשב ומכונות מזל. מתאים לילדים עד גיל 15 בערך, ואפשר להטעין להם כרטיסים בסכום שתבחרו ולשלוח אותם לחופשי. בזמן שהם משחקים שם, אתם תוכלו לגשת למבשלת הבירה שבמקום או לאחת החנויות היותר מעניינות בשוק - Hans and Gretel המגניבה או לחנות האנימה Japan Craft. כשתהיו רעבים קחו משהו מהיר באחד מדוכני האוכל (מכל העולם) או היכנסו למסעדת Epicurious, שמציעה אוכל ים תיכוני, שילדים תמיד יתחברו אליו.
6 צפייה בגלריה
קניות ואוכל בשוק קמדן
קניות ואוכל בשוק קמדן
קניות ואוכל בשוק קמדן
(צילום: Alicia Clarke)
השוק מקורה ואפשר להגיע אליו גם בימים גשומים. אם אתם רוצים לשלב עוד פעילות בסביבה מומלץ לקחת סירה על התעלה ולשוט לגן החיות של לונדון או לשכונת ליטל וניס הקסומה. אפשר גם ללכת לאורך התעלה עד לשכונת קינגס קרוס. זו הליכה יפהפייה, וכל אזור תחנת הרכבת, שהיה עד לפני כמה שנים מקום שהיו בו רק רכבות, הוא שוקק חיים, תרבות וקניות היום. בביקור בתחנת הרכבת בקינגס קרוס אל תפספסו את רציף תשע ושלושה רבעים, שממנו יצאה רכבת האקספרס של הארי פוטר להוגוורטס. ישנה בו מחווה נחמדה מאוד לרציף הפיקטיבי.

שורדיץ' הייתה עד לפני כמה שנים שכונת עוני ופשע. כיום היא נחשבת לאחד האזורים הטרנדיים ביותר בעיר, עם מרכזי בילוי וקניות ואווירה מחשמלת. השכונה מתאפיינת בהרבה אמנות רחוב, אבל אין באמת דרך להבין את מה שרואים בלי הסיפורים שמאחורי הגרפיטי.
6 צפייה בגלריה
ציור גרפיטי על קיר בשכונת שורדיץ’
ציור גרפיטי על קיר בשכונת שורדיץ’
ציור גרפיטי על קיר בשכונת שורדיץ’
(צילום: Beth Davis)
אם אתם באים עם הילדים, קחו סיור שכזה בעברית. יוני שיין, המדריך שלנו, הצליח לרתק את הילדים בסיפורים על השכונה שלו ובטעימות אוכל שמותאם לחך הישראלי. הסיור "הקסם של שורדיץ'" המקיף והטעים, שעובר בסמטאות קסומות ומאוד אינסטגרמיות, נמשך כשלוש שעות, ויוצא מתחנת הרכבת של ליברפול. 80 ליש"ט לאדם (כ-14 משתתפים בסיור), לפרטים והזמנות

אין דרך טובה יותר לשחרור אנרגיה מטיפוס על עצים, גלישה באומגות וקפיצה על רשתות עכבישים שיגרמו לכם להרגיש כמו טרזן לכמה שעות. רשת GO APE עושה בדיוק את זה בכמה מקומות בלונדון. הסניף המומלץ ביותר הוא Cockfosters, שמצליח לנתק אותך מהעיר אף שהוא נמצא בתוכה. מדובר בפארק עצום עם מסלולים בדרגות קושי שונות (שמתאימים גם לבני נוער ולמבוגרים). שימו לב, ילדים מתחת לגיל 18 חייבים לעשות את המסלול עם מבוגר ואי אפשר לשלם למלווים במקום.
מומלץ לפנות לפארק המוצלח הזה לפחות חצי יום, ואם בא לכם גם לטייל לאחר מכן בסביבה אפשר ומומלץ לשכור אופניים ולערוך פיקניק ביער, במרחק נסיעה ברכבת התחתית. 38 ליש"ט, לפרטים והזמנות
פורסם לראשונה: 07:31, 29.09.23