יש מעט מקומות בעולם שבהם ניתן לתפוס גלים בים, לעשות סקי מים וויקבורד באגם ולגלוש בהר מושלג - והכול ביום אחד. מבחינה גיאוגרפית די נדיר למצוא חבל ארץ ייחודי שיש בו חוף עם גלים טובים, ובמרחק נסיעה ממנו הר מושלג עם מסלול סקי, צמוד לאגם. וכל זה כשמזג האוויר מפנק ומאפשר את ההרפתקה.
גולן כהן החליט לנסות את המשולש הייחודי הזה כאן בישראל. כהן, בן 51, נשוי ואב לשלושה, הוא ספורטאי אקסטרים ותיק ואלוף הארץ בסקי מים לסניורים מעל גיל 35. את ההחלטה לבצע טריפל ישראלי קיבל כשראה ביוטיוב סרטונים על "הדאבל הגדול של קליפורניה", אתגר גלישה פיזי ומנטלי לקשוחים ביותר, שבמהלכו גולשים משוגעים עם כושר לא אנושי קמים על הבוקר ותופסים גלי ענק באוקיינוס השקט, ומשם טסים עם הרכב בצהריים להרים לגלוש בשלג.
9 צפייה בגלריה
בים התיכון, בחרמון ובכינרת - הטריפל של ישראל
בים התיכון, בחרמון ובכינרת - הטריפל של ישראל
בים התיכון, בחרמון ובכינרת - הטריפל של ישראל
(צילומים: "רואים מלמעלה, צילומי רחפן לכל מטרה" וליאור חורש )
"איך שראיתי את הדאבל של קליפורניה ביוטיוב, החלטתי שאני רוצה לעשות כזה גם בארץ, ולא היה לי קשה לשכנע חברים להצטרף", סיפר בשיחה עם ynet. "היו כאלה שאמרו לי - למה שלא תעשה כל ספורט ביום אחר? אבל אני ידעתי שישראל היא מדינה קטנה עם חורף מושלם, והחלטתי להוסיף לאתגר גם סקי מים וויקבורד בכינרת ולקרוא לזה 'הטריפל של ישראל'".
גולן צירף לאתגר שני חברים טובים, צחי גולדנברג ואורן פרלי, והשלושה המתינו ליום שבו מזג האוויר יתאים למשימה. זה לא היה פשוט. גולן, שעקב עיסוקו בגלישה ובסקי על כל סוגיו וגווניו הפך לחובב מטאורולוגיה מושבע, חיפש תחזית שתאפשר לחבורה לתפוס גלים בים, לעשות סקי מים בכינרת וסקי שלג בחרמון.
"חיפשתי יום שיהיה אחרי סערה גדולה, אבל שעדיין יישארו גלים טובים בים, שיהיה מסודר ובלי רוח, ובמקביל שהכינרת תהיה פלטה בלי גלים ורוח, והכי מורכב מבחינת מזג האוויר זה שבאותו היום אתר החרמון יהיה פתוח. יש בערך חמישה ימים מושלמים כאלה בשנה".
היום המושלם הגיע ב-17 בפברואר. עוד לפני הזריחה התאספה החבורה בחוף הגלישה הידוע בת גלים בחיפה בטמפרטורה של 12 מעלות ביבשה: "היה קור אימים, אתה דורך יחף ומרגיש שהרגל מתפרקת לך לתוך הכביש". בשעה שש בבוקר, מפוצצים באדרנלין, הם נכנסו למים הקרים של הים התיכון הסוער עם גלשני לונג, וטריפל הגלישה הגדול של ישראל התחיל.
9 צפייה בגלריה
בת גלים בשעת בוקר מוקדמת
בת גלים בשעת בוקר מוקדמת
בת גלים בשעת בוקר מוקדמת
(צילום: צחי גולדנברג)
9 צפייה בגלריה
נכנסים למים
נכנסים למים
נכנסים למים
(צילום: "רואים מלמעלה - צילומי רחפן לכל מטרה")
"בתחילת הגלישה הייתי יותר מרוכז בלוח הזמנים - שעכשיו אני צריך לתפוס כמה שיותר גלים בכמה שפחות זמן", סיפר גולן. "אחרי כמה גלים טובים נרגעתי והתחלתי ליהנות. לעומת הסקי מים והסקי שלג, הגלישה והגלים הם המקום הכי בלתי צפוי. אחרי שהלך לי ממש טוב בשלושת הגלים האחרונים נכנסתי להיי מטורף".
לאחר שעתיים של גל מפנק בגובה 60-40 ס"מ, החבורה עזבה את הים וטסה עם הרכב לכיוון חוף עין גב במזרח הכינרת. בדרך הפעילו חימום וחידשו אנרגיות עם כריכים ופירות יבשים. "ירדנו בגובה ל-200 מטרים מתחת לפני הים", סיפר כהן. "הטמפרטורה: 22 מעלות ביבשה, 14 מעלות במים. למרות שבחוץ יש שמש, המים היו קפואים".
9 צפייה בגלריה
הגיעו לכינרת
הגיעו לכינרת
הגיעו לכינרת
9 צפייה בגלריה
והאקשן נמשך
והאקשן נמשך
והאקשן נמשך
(צילום: ליאור חורש)
בכינרת נשבה קצת רוח שהרימה גלים קטנטנים שהקשו על הביצועים, אבל זה לא עצר את החבורה מלטוס על המים. אחד החברים הפעיל סירת מנוע עוצמתית, והחברים התחלפו עם מגלשי הסקי לפי התור והעייפות. "זאת הייתה חוויה מדהימה, לחשוב שרק לפני שעה תפסתי גלים בים ועכשיו אנחנו פה. יש משהו מאוד שונה בתנועות, ובמה שזה עושה לגוף, בין לחתור בים לבין להחזיק כבל של סירה. הניגוד הזה זה גורם לגוף להיתפס. מזל שאני בכושר".
לאחר שעתיים פשטו את חליפות הגלישה הרטובות, התנגבו ועברו לחליפות סקי. "הפעלנו חימום והקפדנו לייבש את השיער באוטו", אמר גולן. "זאת הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שעברתי מחליפת גלישה רטובה לחליפת סקי מחממת. תחושה מאוד מוזרה. למעשה, רק בשלג היה לי חם באותו היום".
למזלה של החבורה, אתר החרמון היה פתוח עם 20 ס"מ טריים של שלג חדש שהתווסף למסלול. "ברגע שעלינו על הרכבל הבנתי שעשינו את זה", שחזר כהן. "עלינו לגובה של 2,100 מטר, טמפרטורה של 12 מעלות, ויצאנו לגלוש. היה כיף אדיר לגלוש בשלג, בייחוד אחרי היום הארוך הזה, אבל אחרי הצהריים הגיע פתאום ענן והחליט להתיישב על ההר. זה פגע מאוד בראות והיה די קשה לגלוש".
9 צפייה בגלריה
תחנה אחרונה: החרמון
תחנה אחרונה: החרמון
תחנה אחרונה: החרמון
(צילום: צחי גולדנברג)
9 צפייה בגלריה
עשינו את זה!
עשינו את זה!
עשינו את זה!
לאחר כשעתיים של סקי שלג במורד החרמון, מזג האוויר המתפרע השתלט על ההרפתקה והראות נעלמה לחלוטין. גולן והחבורה החליטו לעצור ולדווח לחברים ולמשפחה שאתגר הטריפל הגדול של ישראל עבר בהצלחה. "סיימנו את הטריפל בהיי מטורף", סיכם גולן. "הדבר הראשון שעלה לי בראש זה שיש מצב לעשות את זה עוד פעם. הרגשתי קצת כמו טריאתלט כזה, היה מדהים.
"הגוף תפקד מעולה והיה פיקס. אי אפשר להחליט יום אחד בבוקר שיאללה עושים את הטריפל, הגוף צריך להיות מוכן לדבר כזה, צריך לגלוש המון ולעשות הרבה סקי באופן קבוע - בימים נפרדים. הייתה אווירה סוף הדרך - היי לגמרי. האדרנלין בגוף היה הרבה יותר טוב מכל סם אפשרי. אבל למחרת נתפס לי כל הגוף".