חדשות  חדשות בארץ  חינוך ובריאות
"המפגר" קיבל 100 בבגרות במתמטיקה
אלעד טנא
פורסם: 19.08.02, 09:04
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות ב-89 דיונים
61. מי יחנך את המדינה ??? ה-צי-לו!!!! - כל הכבוד לאמא!
צ. השרוףמשער 11   (19.08.02)
62. לילד שלי שלוש פינות
אמא   (19.08.02)
זו הגישה המרובעת ,המקטלגת , שמנציחה ומעניקה לילד תדמית לקויה אם הוא לא תואם לתבנית מסוימת (משלב ידיים ומדקלם את נחמן ביאליק בעל-פה) הילד שלי הגיע מבית הספר ושאל אותי אמא את חושבת שאני לא חכם? לאחר שדאגו להדגיש לו בבית ספר שהוא לא מוצלח. בבחינות שנעשו לו התברר שלילד 146 IQ את המורה שלו ששידרה לו את המסרים האלה הייתי שולחת לעשות קצת אוריגמי.אגב היא בסוף סולקה מלימוד בכיתה.
63. תגובה לרון
נועה   (19.08.02)
זה כל משיש לך להגיד?לא הבנתה את משמעות של הניצחון של הילד ו אמא על מערכת החינוך!
64. מי שמפגר זה משרד החינוך !!!!בושה וחרפה!!!
אזרחית ,   ישראל   (19.08.02)
65. מדוע להדביק תוויות?
דור ,   ירושלים   (19.08.02)
כשאתה אומר "חבורת אפסים קטנוניים" אתה בעצם מדביק תווית בבני אדם בלא להכירם לעומק, רק על סמך התרשמות (ונניח שהם טעו בשיפוטם) הדבקת תויות זו על אנשים היא די דומה לתהליך הדבקת התווית שעשה משרד החינוך לאותו ילד אומלל.
66. לי "הסבירו שיש כאלה עם כישרון לשפות, ולי אין! היום אני מדבר 5
מנפגעי המורעים - ד"ר ודובר 5 שפות ,   מה את חושבת המורעה ? הצלחתי?   (19.08.02)
למורעה החמודה אלישבע שהסבירה לאמא שלי שלא תהיה לי בגרות כי אני לא אעבור באנגלית , 100 בע"פ , ציון 8 ב 5 יחידות סופי. למורעה ללשון - 8 בלשון זה טוב? למורעים הדרקים אני יודע שאתם שמחים בשימחתי. למורה ומחנך איתן - תודה, למדתי גם ערבית , אנושיותך היתה יוצאת דופן. ולמורעה בעלת האבחנה הדקה בכישורים על רקע גיזעני אנגלית ועיברית ברמת שפת אם. ערבית רוסית וגם יפנית - לא רע בכלל. תשמחי בשימחתי ? המורעה? (המורעה- יש לי גם "תואר " דר' של כבוד מחו"ל שאני לא משתמש\מתהדר בו בארץ חו"ח , רק שם) המורעה מה את אומרת , עם כל החרא שאכלתי ממך ומחברותייך הגזעניות?
67. אטימות והתנשאות!!!!!!!!!!!!!
ניר ,   חיפה   (19.08.02)
לנו קרה מקרה דומה אך למרות אטימות והתנשאות מערכת החינוך ותודות לאיש נפלא והוא מנכ"ל אורט בננו מצליח היום מאוד. את הסיפור אספר כאשר בני יסיים את התיכון ואדרוש התנצלות פומבית ואם יש אנשי חינוך שמגכחים כעת אז דעו לכם כי גם זה יתחלף לתדהמה.
68. הורים עם ציון 100 באהבה.
פייר ,   פריז   (19.08.02)
גברת א' כן ירבו הורים כמוך וכבעלך.אשרי הילד שאלו הם הוריו.לא להוריד ידים מול משרד האטימות כשכל מורה מומחה ענק בפדגוגיה.סטיגמה שהם מטביעים בילד כאות קין שלא נימחקת.להמשיך ולשלם משך שנים מורים פרטיים בעלי כישורים.לגדל ילד שרובוטים רמסו את ביטחונו העצמי.שנים של עבודה מאומצת ואהבה ללא גבול בילדכם.רבים היו מרכינים ראש בהכנעה אך לא הורים כמותכם.לילדכם 100 במתמטיקה,לכם ציון 100 באהבה.
69. אין מידה לאדם.
אודי מלין ,   רחוק   (19.08.02)
מה שמתואר כאן הוא אחד מהפשעים נגד האנושיות שמבצעת מערכת החינוך בילדים. אלה ימי הביניים של החינוך, ימים שלא יימשכו עוד הרבה זמן.
70. סחטן עליו
נערה   (20.08.02)
סחן עליך אח שלי
71. אפשר להיות גם מפגר וגם מפגר.תגובה לנועם 9 ולעוד גאוני ביבין
פייר ,   פריז   (20.08.02)
איני יודע בן כמה אתה אך זה לא חשוב כשאתה טמבל צעיר ודאי תהיה חמור זקן.אתה מכיר גאוני מתמטיקה ומפגרים בכל זאת?ה100 לא אומר שהוא לא מפגר.ישנם מצליחים באוניברסיטה חסרי אינטלגנציה.כל זאת אתה כותב ולא עולה בדעתך שאתה מוציא שטויות בצרורות.אינטלגנציה,חסרי השכלה,חשוב ולא חשוב...פתח מילון או שאל אחרים יא שכל של קרפד,אינטלגנציה זו רמת כישורים שיש לאדם מיום היולדו בתוספת הסביבה בה הוא חי וגדל.מבחנים יכולים לתת התחלת תשובה לרמתה.השכלה היא ''כמות החומר'' שצבר אדם בשנות לימודיו וחייו.אפשר להיות בעל השכלה ואינטלגנט,אינטלגנטי אך חסר השכלה.השכלה גבוה ואינטליגנציה נמוכה הם לא נישואים מאושרים.אתה בטוח לא איינשטין וגם לא בעל אופקים רחבים,אך אתה על בטוח קנאי בחסד עליון.
72. My stupid English teacher
Amnon ,   tel aviv   (20.08.02)
it is funny i have been told by my english teacher that i will never speak the language and now i think i can teach them......
73. כל הכבוד תגובה 42
דר' ש   (20.08.02)
איזה מכוער כשאנשים אינם מסוגלים לפרגן זה לזה .גם מורי בביה'ס היסודי החליטו שכדי והמשיך את לימודי התיכון במגמה פקידותית כי יותר מזה אין סיכוי שהצליח.20 שנה חלפו ובא לי לפגוש את החכמולוגים האלה ולנפנף להם בדוקטורט שקיבלתי מאחת האוניברסיטאות היוקרתיות בעולם.
74. "מפגר"
מירי ,   מרכז   (20.08.02)
הגיע הזמן שמשרד החינוך יבין שצריך לצאת מהקיבעון ויגבש שיטות לימוד מתאימות לילדים ליקויי לימידה ולא יזרוק אותם לכתות חינוך מיוחד .ילדים אלה אינם סובלים מפיגור.אין שום סיבה להמיך ולעשוק את ההורים בשעורים פרטיים ,יש לשנות ולהקצות משאבים. יש לילדים את אותם הזכויות כמו לכלם.
75. לתפארת מדינת ישראל...
יוסי   (20.08.02)
מערכת החינוך חולה והיא אוכלת כל חלקה טובה שעוד נשארה במדינה הזאת. המדינה שלנו לא עשירה ואין לה משאבי טבע, כך שהדבר היחיד שעוד נשאר לנו זה המשאב האנושי. אם רק ניתן למערכת החינוך עשות את שלה אז באמת לא ממש תהיה לנו זכות קיום.
76. כל בנאדם ממוצע מוציא 90-100 במתמטיקה
(20.08.02)
לא צריך להיות חכם גדול בשביל זה.
77. כל הכבוד לאמא
אופטימית   (20.08.02)
כל הכבוד לאמא הנפלאה שתמכה בבן שלה, השקיעה בו והכי חשוב האמינה בו.
78. לכל אותם הגאונים שמניפים את דגל ההפרטה:
יוס ,   ת"א   (20.08.02)
נוח לצעוק הפרטה בכל פעם שמוצגות בעיות במערכת החינוך הכושלת הישראלית. ברור....תנו לנו ואנחנו נעשה את העבודה טוב יותר. אבל מי יעשה אותה טוב יותר ולמי? כל אותם אילו שיש להם ממון, יחנכו את ילדיהם במערכת פרטית מוצלחת. ומה לגבי כל האחרים?... הם ימשיכו להתבוסס מאחור, כמו אותו ילד שנלחם במערכת חינוך שתיוותר לכל שאר אילו שאין ביכולתם לממן באופן פרטי את לימודי ילדיהם. הילדים באזורי היוקרה ילמדו בבתי ספר מוצלחים, כמו שכבר קורה, ואילו כל השאר, הרוב הלא עשיר וילדיו?... שישארו מאחור. זו התרומה של הקפיטליזם לחינוך. ממש תרומה חינוכית. חינוך וקפיטליזם לא חיים על אותו מדף הספרים וכדי לשנות משהו במערכת הכושלת שיש לנו בישראל, צריך דווקא להילחם למען ההמונים. הם המדוכאים מבחינה חינוכית, ולהם אין בדרך כלל יכולת להילחם במערכת מדביקת התוויות והנוחה להתנער כמו זו שלנו. אם באמת אכפת למישהו מהחינוך אז הוא צריך להילחם בראשי המערכת שלא דואגים לתקציבים מספיקים לשם השכלה נאותה לילדים. גם אותי הנשירה המערכת אגב, וגם אני נאלצתי להילחם בה והצלחתי. לא לכולם יש את הגב הכלכלי המאפשר זאת...
79. ציון 100 על בגרות 3 יחידות
הקולונל   (20.08.02)
הוא יתקבל לחוג לאשורית קדומה . פה עלמנת להצליח החיים צריך להיות שקרן, תחמן ובעיקר מאננננניאק!
80. איננו שוכחים לרגע מי עומד בראש מערכת החינוך.
joe netz   (21.08.02)
עתה ובכל אותן שנים שהוזנחה גם ע"י המפד"ל. משום מה, אין מפסיקים להתמקד בחינוך הלאומי (לאומני) תודעה יהודית, מסורת ו"שורשים". מה שמזניחים זה את העברת החומר הלימודי הדרוש לכניסה למאה ה21 ואת החינוך לערכים שאבדו מזמן. יחד עם זאת, באשר למקרה ספציפי זה, אני מכיר מקרה דומה למדי שארע בארה"ב, כשבני, שהיה בגיל כיתה ב', עמד להיות משובץ לכיתה א' מסיבות דומות לאלו המצויינות בכתבה. אמו ואנוכי, אביו, התעקשנו כי ילמד בכיתה ב' לפי גילו ומה שיותר חשוב, לפי התפתחותו. גם במקרה שלנו, הוא הכנס לכיתה ב' על תנאי. ולקצר סיפור ארוך, בכיתה ג' הוא הכרז כתלמיד המצטיין בכיתה, כולל תעודה עם כוכב זהב. (אותם טכסים שהאמריקאים אוהבים להצטעצע בהם) ללמדך, כי מערכת החינוך שלנו, אינה היחידה שאילה שאמונים עליה ואמורים להעניק לילדנו את ההערכה המקצועית המתאימה ואת הכלים להתמודד עם דרישות החיים, רחוקים מן המקצועיות שאנו מצפים לה. ועל זאת נאמר, צרת רבים נחמת שוטים.
81. מה פה אופטימי לגבי מערכת החינוך?
מייק ,   מרכז   (21.08.02)
82. אכפתיות ואמונה!!! זה שם המשחק.
המורה(בזכר)   (21.08.02)
דני ניחן ביכולות טובות , באינטיליגנציה גבוהה ובמוטיבציה נדירה. אך יחד עם זאת הוא ניחן באמא יוצאת מן הכלל אשר האיכפתיות והאמונה בו וביכולותיו, הביאו אותו להישגים אלו . אני מקווה שנראה תכונות אלה גם במערכת החינוך (והלוואי שזה יקרה לפני בוא המשיח!). עד ליום זה אנו נאבקים למימוש זכויותיו בלימודים הכוללים התאמות והקלות במבחנים. מערכת החינוך היא לא מערכת וירטואלית היא מורכבת מאנשים ואלה צריכים לראות בכל ילד כאילו היה ילדם האישי ולקוות להפיק ממנו את המירב ולא להפטור את עצמם ממעשים ע"י הדגשת קשייו והרחקתו לחינוך המיוחד.
83. צריך להסתכל על זה אחרת....
אירן   (22.08.02)
לדעתי בסיפור זה העיניין הוא נקודת מבטו של הילד ולא רמתו השכלית. העיקר במקרה זה הוא : 1. האם כל אחד מקוראי הכתבה יכול לשים את עצמו במקומו של הילד וינסה להרגיש את הטראומה שעברה עליו כילד חסר שפה(עם עלייתו ארצה) בעל I.Q גבוה שמוצא את עמצו בבית ספר לחינוך מיוחד עם ילדים בעלי פיגור בינוני- כשהקושי הגדול שלו הוא להביע את עצמו ואת מצוקותיו. 2. תארו לעצמכם אילו כוחות נפשיים צריך אדם על מנת להתגבר על כך? 3. האם משרד החינוך מחוייב לתקן את טעותו ולבוא לקראת דני ולצאת מגידרו על מנת לפצות אותו על עוגמת הנפש ועל הפגיעה בהתפתחותו התקינה? 4. לא היינו מצליחים ללא עזרתו של ד"ר קדמן שלולא הוא דני היה קבור בחינוך המיוחד. מי יודע כמה כמו דני נמצאים במערכת? טיפול לקוי כמו במקרה של דני מחזיר את כל הבעיות לחברה ואלה הופכים לנטל על החברה והמשפחה.
84. גם לי זה קרה ......
טל ,   קרית טבעון   (22.08.02)
85. תגובה ל"3 יח' זה קל"
אורית ,   ת"א   (25.08.02)
חבורת מתנשאים! הוא עשה 3 יחידות כחלק מהבחינה הכוללת של 5 יחידות. פשוט לפעמים מחלקים את זה ככה שעושים 3 יח' בי"א ועוד 2 יחידות בי"ב. תנו לבחור קצת קרדיט!
86. כמו שצריך...
אילן אדרי ,   מעלות תרשיחא   (26.04.03)
יש פתגם שאומר: "אף אחד לא מפגר, אם לא עושים אותו כזה" ולפי דעתי כל הכבוד שהוא הצליח לקבל 100. כי אני, שאני נחשב לתלמיד חרוץ, לא הצלחתי לקבל 100 בחיים שלי.
87. יוני התמב\
יוני חקשורי ,   חולון   (06.06.05)
יוני המחואר
88. אין אוריגמי פו לילדים בכיתה ב ביכלל
tttttt ,   frm.hjjdg   (06.10.06)
89. תשובה ל-21 חד משמעית - אין מע' חינוך
אמא מאוכזבת   (28.10.06)
תגובות קודמות
חזרה לכתבה