בריאות  חדשות  חדשות  חדשות ילדים
מחקר: לקויי למידה בישראל אינם מאובחנים כראוי
שלי פז
פורסם: 26.01.05, 13:25
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 109 תגובות ב-109 דיונים
31. בעייתיות קשה בנושא- בכל הטווח הרחב של
++++++++++++++++++++   (26.01.05)
האבחונים.כך גם לגבי אבחונים "פסיכאטריים" מבוצעים כלאחר יד,ללא הנמקה, ללא רמת ניסוח, ללא בדיקה רצינית. חפיף, עלוב. מה גם שאנשים נשלחים לעבור אותם כשלא היו צריכים לעבור דווקא אבחונים כאלה משום שהם לא רלונטים לבעיה. קיימת עמימות בלבול בין התחומים. -קוריוז:מנהלת החטיבה הפסיכאטרית (לשעבר)בשיבא חוייבה בפיצויי עתק לאחות מאחר ופברקה אבחנה פסיכאטרית מפרכת מבלי שאי פעם ראתה את האחות. הוכתב לה לערוך ,פתלוגיזציה" לאחות מהממונים שחפצו לחסום את דרכה של האחות בקורס לקידום דרגה. דבר דומה נעשה לחולה פיזי ת באותו בית חולים משהתלוננה על טיפול לקוי בחדר, רפואה דחופה. מעניין יהיה לפרסם ברבים דוחות של אבחונים תוך התחשבות בבעיותיות של פגיעה ברשות הפרט. פרסום אבחונים כאלה עם פרסום שם המאבחן יעשה פלאות להעלאת הרמה.
32. לכן היא תקבל אקלה!!
אקלה!!   (26.01.05)
33. מאבחנים דידאקטיים מוסמכים אמנם
סבתא הומאופתית   (26.01.05)
כן מצויינים, אך הם אינם מתחילים לעשות את העבודה שיכול לעשות הומאופת קלאסי טוב. גם מאבחן וגם מרפא. וזאת איך, כמו שמרפאה ההומאופתיה הקלאסית בעיות חוסר מנוחה אחרות, חוסר תיאבון, זינה, אימפולסיביות בכאלה שעוד לא "אובחנו". יותר מזה יש היסטוריה מצויינת של טיפול ותוצאות מרהיבות בחולי דכאון, סכיזופרנים, קנאיים עד אלימות גדולה.. ועוד הרבה תופעות, בילדים זה עובד מהר יותר מאשר במבוגרים. בילדים שלא נטלו הרבה ריטאלין הרבה יותר אפקטיבי ומהר מאשר בילדים שנטלו הרבה מהסם הזה. בקיצור כדאי לכם לפנות לאתר האגודה להומאופתיה קלאסית www.homeopathy-israel.co.il שם תוכלו למצוא עוד פרטים על הומאופתיה ומטפל מורשה באיזורכם. כדאי גם לקבל המלצה על אחד כזה.
34. כתבה אינטרסנטית
פסיכולוגית חינוכית   (26.01.05)
א. כדאי לשים לב שהכתבה לא תמימה- ידוע שהמרכז המצוטט בעצמו רוצה לפתוח מרכז אבחון משלו ומה יותר קל מלהשמיץ את המתחרים. ב. דבר אחד נכון- אפשר לקנות כל התאמה והקלה במכונים הפרטיים ו....צריך גם משכנתא.
35. כל הנושא מטומטם ומתאים למשרד הבערות של לימור ליבנת
אלי   (26.01.05)
כל הסיפור הזה הוא שערוריה. ברור שמכון פרטי מעוניין לתת המלצות פטור כי אם לא, לא יבואו אליו. זה בדיוק כמו מורי נהיגה שמקבלים תשלום "בקבלנול\ת" להעביר טסט. מרוב שהתלמידים עסוקים בלעבור טסט הם לא לומדים לנהוג, ומעל 500 הרוגים בשנה מוכיחים זאת. לגבי ליקויי למידה המצב חמור בצורה דומה. משום מה "זכותו" של כל אחד ללמוד מה שהוא רוצה גם אם ליקוי הלמידה שלו נוגד את דרישות היסוד של המקצוע. תחשבו על אדם עם הפרעת קשב וריכוז שמתעקש ללמוד פסיכולוגיה או עבודה סוציאלית, מסיים צתואר לאחר כל ההקלות [קוראים לזה התאמות] ואחר כך עובד עם אנשים, למשל, כמראיין. איחך הוא או היא יכולים לעשות ראיון טוב כאשר יש להם הפרעת קשב וריכוז? משרד החינוך מסכים לזה משתי סיבות פוליטיות: א. כי זה מתחנף לבוחרים שלא חושבים או מבינים בנושא. ב. כי המטרה בשלושים השנים האחרונות היא להיהפך למשרד הבערות
36. כל מי שמשלם מאובחן כלקוי למידה
מורה   (26.01.05)
37. מסכים עם הסבתא ההומאופתית (33)
אליהו רן   (26.01.05)
38. למה מדברים רק על ילדים?
NVLD ,   ישראל   (26.01.05)
אובחנתי בגיל 39 כ-NVLD (לקויות למידה לא מילוליות). היום אני בן 43. אני לא מסוגל אפילו לכתוב על הקשיים, חוסר ההבנות, הפער הבלתי ניתן לתאור בין פוטנציאל להגשמתו, על חיים מבוזבזים ובלתי מובנים. שמישהו ירים את הכפפה ויכתוב על סבלם של מבוגרים שלא אובחנו בילדותם.
39. יש מרכז מצויין לאבחון וטיפול בליקויי למידה
שרון ,   רמת גן   (26.01.05)
ראו באתר: www.66666.co.il
40. לאן הגענו
מורה מאבחן   (26.01.05)
שילוב בין ההקלות להעתקות בבגרויות גורם למצב שגם הכלבה שלי יכולה לעבור בגרויות
41. מה עם הלקויים בשאמת צריכים הקלות
ענת ,   צפון   (26.01.05)
בימינו כל מי שיש לו מספיק כסף יכול לעשות אבחון ולקבל הקלות אבל מה אם אלו שבאמת מגיעים להם ההקלות ואין להם את הכסף הדרוש לאבחון?
42. מאיפה הנתון המוזר שבעולם 10% מהתלמידים סובלים מליקויי למידה?
(26.01.05)
באנגליה נמצא ש- 40% מהתלמידים סובלים מבעיות קריאה ברמות שונות. בספרות מדברים בעולם על 30% אנשים הסובלים מליקויי למידה. האם השיטה בארץ היא לרמות בכל דבר גם בעובדות בחינוך????
43. מורה ממס' 2, גם את סובלת מליקויי למידה@@@
(26.01.05)
44. מי שאיטי שיעבוד עם הידיים ולא עם הראש!
השפן הקטן   (26.01.05)
מספיק הארץ מוכה אקדמאים דביליים וחסרי מוח. חסרים אנשים שעובדים במקצועות כמו שרברבות, חשמל וכו' - אין שום בושה בעבודות אלו ותמיד זקוקים לעוד אנשים. תשאירו את האוניברסיטאות למי שבאמת יכול..
45. ל-13 מסכימה איתך, המכון של ד" ר מנור בר"ג בית חרושת לתעשיית
הצצתי ונפגעתי כספית.   (26.01.05)
כסף. היא מנצלת חוסר ידע בורות ומבוכה בקרב ההורים והאופן השטחי שבה מאבחנים שם את הילדים והקלות הבלתי נסבלת שבה רושמים את הריטאלין כתרופת הפלא מעוררת מחשבות שמא יש קשר בין חברת התרופות למכונים????
46. רק תביאו ריטלין וזהו
ילד מכור   (26.01.05)
47. ל10 הנוירולוג
רינת ,   ר"ג   (26.01.05)
לא הבנתי על איזה מס מדובר????
48. ל 23 - "בעלה של הדוקטור"
אמא   (26.01.05)
ניסתי לשלוח אליך אימייל אך הוא חזר בציון שהכתובת שנתת אינה קיימת. האם תוכל בבקשה, לתת אימייל מחדש או לכתוב אלי לאימייל שלי? בתודה מראש.
49. זה לאו דווקא נכון
אובחנה מאוחר מידי ,   תל אביב   (26.01.05)
בתור אחת שאובחנה כסובלת מהפרעת קשב מאוחר מידי, לדעתי הבעיה מתחילה בטיפול בנושא במערכת החינוך. שם אף אחד לא יודע להתייחס לבעיה בתוך החינוך הממלכתי. ואף אחד לא יודע לאבחן. וגם אם כבר אבחנו אז יעמיסו את הילד ברטלין. במקום לנסות לעלות על שיטות אחרות יעילות לטיפול
50. לדנה
עינת   (26.01.05)
מסכימה איתך בכל מילה שכתבת, מאחר וגם אני נמנית על ליקויי הלמידה ויודעת בדיוק על מה את מדברת. לכל הצינים ומנצלי ההקלות, רק תגידו תודה שאתם לא נתקלים בקשיים שאנו נתקלים בהם, ותנו לנו להצליח בלימודים כמו שאתם מצליחים.
51. למגיב מס' 9
עינת   (26.01.05)
נו, מה יהיה עם הציניות הזאת? יצור נאלח שכמותך. מקווה שלא כתבתי בשגיאות כתיב, ואם כן, עימך הסליחה.
52. לנוירולוג הילדים
עינת   (26.01.05)
גזל הקופה הציבורית. וואו, עד כדי כך פשענו בקשיינו. מתנצלים עד עמקי נשמתינו. באמת לא התכוונו לפשוע ולגזול את הקופה הציבורית, שכן, לא השארנו מספיק בקופה הציבורית לראשי מדינתינו שיגזלו, ובגללנו הם יטוסו על חשבונינו לפחות נופשים ומדינות ממה שיכלו, אם לא היינו גוזלים.
53. רטלין לא ממכר. מי שלא יודע את זה לא מבין בנושא בכלל!!!!!
אמא לADD   (26.01.05)
54. ד"ר מנור וגב' איריס- שני פנים לאותה הגברת
אילנה ,   תל אביב   (26.01.05)
לידיעת הציבור ד"ר איריס מנור , היא מצד אחד עובדת ציבור:מנהלת מחלקה בגהה ומצד שני מנהלת רשת מכונים פרטיים( אנגימה) הורים במצוקה הפונים אליה, לא מודעים לכך , שאת אותו הטיפול הפרטי , שהם מקבלים במכונים שלה-ועולה הרבה כסף הם יכולים לקבל בלי כסף , בקופות החולים השונות ואפילו אצל ד"ר מנור-בבית חולים גהה ( בלי כסף)
55. היום מעל גיל 50 קצת על דיסלקציה
שלומי ,   רחובות   (26.01.05)
שלום לכולם אני חייב לספר על עצמי בגיל צעיר הורי חשבו שאני (עצלן) וכן גם מוריי היו לאחר שנים רבות ולימוד הנושא לעומק למדתי הרבה . במאמצים רבים גמרתי את לימודי האדריכלות וזות לאחר שסיימתי 8 שנות לימוד , ומאחר שחלק מילדי גם דיסלקטיים חשתי צורך להרחיב וללמוד על הסוגיה . טופלתי עם אנשים חשובים (מרצים באוניברסיטאות )ועברתי שינוי חשוב בחיי . מסקנות המרצים , הפסיכולוגים למיניהם היו בתחילת הדרך מאוד חדות וברורות .לקח לי שלוש שנים לשכנע אותם שדרכם שגויה וביליתי נכונה. הערכת זמן לתלמיד במבחן ,היתה אחת הפתרונות הנוחות והמומלצות ואני בעקשנותי הוכחתי להם שתלמיד עם קשיי למידה (דיסלקטי )חייב לקבל 30% מהמבחן וחייב לשיים בכ- 50% מהזמן שהוקצב לכולם ובנוסף הוכחתי שעם בגיל הצעיר של התלמיד ועם כל הכיתה משוחחים עם כל התלמידים על הקושי של חלק ניקר מהתלמידים ומסבירים שקשיי למידה (דיסלקציה )הם כמו נכות משקפיים אוזניה ורק לדיסלקטים אין משהו חיצוני הנראה לעין ,הצורך להסביר לכל הכיתה ע שגיאות כתיב והבנת הנקרא מאפשר לתלמיד (הפגוע)להבין ולא להתבייש ,ולאחר שעוברים את שלב הבושה אין לתלמיד בושה לדרוש מהמורה מבחן בע"פ .ליד כל החברה לכיתה לצערי גם היום ישנם מורים יועצים ומנהלים שלא מבינים לעומק את בעיית הבושה . ועדיין מוסיפים זמן במבחנים דבר הגורם לנבחן תסכול רב כבר בתחילת הבחינה . כולי תקווה שהמעורבים והמחליטים במשרד החינוך ירדו מהגישות המיושנות שגורמות לקושי נוסף שלומי
56. תגובה לכתבה 10
שלומי רחובות   (26.01.05)
חבל שממך אנו מקבלים כזו כתבה אתה כנראה פשוט לא מכיר ולצערי לא מודה ויודע שלומי
57. למה משרד החינוך לא עורך את האבחונים
סטודנט תפרן   (26.01.05)
לכל התלמידים במסגרת בית הספר? נוצר מצב שתלמיד שיש לו הורים עם כסף הולך למכון פרטי ו:קונה" שם תוספת זמן והקלות למבחנים של ילדיהם. איזו מדינה מטומטמת, מי שבאמת צריך עזרה לא מאתרים אותו במידה וההורים שלו לא מספיק עשירים.
58. האיבחון הוא רק שאלה של כסף-תעשיית רמייה
בוחן לשעבר   (26.01.05)
59. תגובה ל- 48 אבל בעיקר להגנת ד"ר מנור
בעלה של הד"ר ,   לבקשת 48 ולהגנת מנור   (26.01.05)
כל מה שנרשם כאן הוא בלתי מקצועי לחלוטין ולא על דעת הד"ר שלי, שתאריה בפסיכולוגיה ואינה רשאית לרשום ריטלין (רק ד"ר לרפואה רשאי), אבל לאחר ששוחחתי איתה ונסיתי להבין מדוע ישנה הסתערות למעלה נגד אחת ד"ר מנור מרמת גן (אין בדל קשר או היכרות ביניהן) ונגד הריטלין. השיבו לי שכנראה המדובר בד"ר איריס מנור, פסיכיאטרית בעלת מוניטין מקצועי מכובד מאד ! שלתרופה ריטלין יש יחסי ציבור גרועים, למרות שעולה מהמחקרים ומנסיון של עשרות שנים שהתועלת ממנה עולה על החסרונות; שלא די בכך שהנוירולוג/ית בודק/ת את הילד (פעמים רבות במקביל ותוך התייעצות הדדית עם הפסיכולוג/ית), למרות שרופא מבריק יכול לאבחן את הבעייה ברבע שעה, חשוב לתת לנבדק ולהורה תשומת לב נוספת, אהדה והקשבה, כדי שההורה יגיע לסף יכולת הקבלה של איבחון בלתי מחמיא או בלתי רצוי; מפגישותיה המקצועיות עם נבדקים וילדים שרופא/נוירולוג/פסיכיאטר שונים נתנו להם ריטלין, נתקלה גם במקרים של הורה זועם וגם במקרים של הורה מרוצה, למרות שבשני סוגי המקרים האבחון היה נכון, אבל באחד מהמקרים תשומת הלב והתקשורת של הרופא המומחה היו פחות טובים. תחושת בטן שלי שהנשים הרופאות היו תקשורתיות יותר (אבל זו רק דיעה קדומה). וחשוב להבהיר עוד דבר - מבוסס על שיחותי במשך השנים עם עמיתותיה למקצוע - העיסוק באבחון הפסיכולוגי המפורט והמקיף מהסוג שרעייתי מבצעת, איננו להיט גדול בין הפסיכולוגיות המנוסות (בעלות לפחות תואר שני) מן הטעמים: - זו עבודה מתישה - הדו"ח המסכם מצריך שלוש שעות שההורה המשלם אינו רואה אותן מושקעות - לטפל במקום לאבחן מתגמל יותר כלכלית - אולי זה גם יותר מעניין לטפל מאשר לאבחן - כדי להיות טוב באיבחון צריך לעסוק בזה שנים רבות ואז לא נשאר/נשאר פחות פנאי לטפל. - עוד סיבות חשובות שאינני יודע. סליחה אם נפלה טעות תחביר בשגגה.
60. תגובה ל-19
מיה ,   בש   (26.01.05)
אני לא מצפה מהבוחן שיישב כל היום, אבל לתת למבחן שאפשר לפתור בשעתיים ארבע שעות לדוגמא ייקל על הנבחנים מכמה סיבות: 1. להרבה תלמידים יש לחץ מהבחינה (או בשם היותר מקצועי חרדת בחינות) ובתור אחת שבחטיבה לא משנה כמה חרשתי וידעתי את החומר בע"פ , כשנגשתי למבחן בחצי שעה הראשונה לפחות היה לי בלק אאוט, ויש עוד הרבה כמוני. 2. יש אנשים שלוקח להם יותר זמן לפתור מבחנים, נזכרים בחומר לאט יותר, הבנה של השאלה יותר איטית, ועדו הרבה סיבות שונות! "חשיבה איטית, ושליפה איטית מהזיכרון תחליף לאני מטומטם" עשית פעם איבחונים, בדקת כמה זמן לוקח לכל אחד לענות על שאלה פשוטה? יש כאלו ששניה ויש כאלו שחמש ויותר, זה לא מראה על טמטום (התגובה שלך כן) זה מראה על כך שהמוח של כולנו בנוי בצורה שונה ואי אפשר להשוות בין כולם!!! רק בגלל שהאוניברסיטה או התיכון יתקמצנו לשלם לבוחן על עוד שעה או שתים אז לא כדאי לעשות מבחנים ארוכים?
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה