בריאות  חדשות  חדשות  חדשות ילדים
מחקר: לקויי למידה בישראל אינם מאובחנים כראוי
שלי פז
פורסם: 26.01.05, 13:25
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 109 תגובות ב-109 דיונים
61. ל - 44
לי ,   חולון   (26.01.05)
מי שמך להחליט למי הזכות ללמוד ועל מי יוטל להיות שרברב?מה מפריע לך (ולשאר הציניקנים) שסטודנט שקצת יותר קשה לו יקבל עוד זמן?צרות עין לשמה! אל "תקנאו" בצרות של אף אחד-גם אם ממש משעמם לכם!
62. בפסיכומטרי????
כרמי יוסף ,   ראשון   (26.01.05)
אובחנתי שיש לי חרדת בחינות , וקיבלתי תוספת זמן של 20 דקות , אבל לא ידעתי שזה גם תקף לפסיכומטרי , מישהו יכול להסביר לי או לכוון אותי למידע נוסף?
63. ל- 8 מיה
סטודנט מתוסכל ,   חיפה   (26.01.05)
צודקת בהחלט. גם אני שואל את זה כל הזמן. אני חורש חודשים לקראת המבחן, ובסוף לא נותנים לי מספיק זמן להתבטא. ממה הם מפחדים? שאני אדע לפתור את המבחן?!
64. אובחנתי
מאובחן   (26.01.05)
החל מתקופת הגן, בבעיות כדלהלן: ADHD היפר-אקטיביות (כלול לעיל) תסמונת טורט הפרעות במוטוריקה עדינה בעיית תפיסה של המרחב. אבחנו אותי מאבחנות דידקטיות, מרפאות בעיסוק, פסיכיאטרים ונוירולוגים. כמעט עפתי מבית הספר למוסד, בשל התפרצויות שחוויתי. ריטלין הרגיע אותי, אך היווה טריגר לתסמונת טורט (כארבע שנים צווחתי, קפצתי, קיללתי, הנעתי את ידיי בחוסר יכולת להפסיק). לאחר רבע שעה של כתיבה, אני מתעייף פיסית וחווה כאבים קשים בשורש כף היד. כתב היד שלי לא קריא, ועליי להתאמץ מאוד בכדי שהוא יהיה מובן. רק על מחשב נייד אני מסוגל לכתוב, והגעתי לרמה סבירה של מהירות ותקינות. המורים שלי בבית הספר העממי, שלא ראו את הבעיות, ובמקום זאת שלחו אותי החוצה מהכיתה, כמעט והרסו את העתיד שלי. כיום, לאחר שאמי שדאגה לי ושלחה אותי לאבחונים, אכן, בכסף רב מכיסה, שהושקע למען העתיד שלי והבנת הבעיות שלי, ממוצע הבגרות שלי הוא מעל 110, במגמות רבות. השתתפתי בכבוד בכל מיני פרוייקטים למצויינות. אני סטודנט למקצוע שדורש מעל ל-700 לפסיכומטרי. אילו לא אבחנו אותי, אילו לא העניקו לי את הטיפול הראוי, ואת ההקלות הראויות (ומה הן? האם לתת 20% תוספת של זמן, לצורך התאוששות בכתיבה, האם לתת הקלה של שעתוק בכתיבה, האם לאפשר בחינה בחדר ריק, הם דברים כל כך נוראיים, כל כך מפלים?) עם כל ההבנה לכך שנוצרו תופעות של שרלטנות ומתן תעודות פיקטיביות שסך ההקלות בבחינות ובלימודים שמוענקות בצידן יחסי לסך השיק שניתן למאבחן, אני מתרעם על עוזר ההוראה דלעיל, מהאקדמיה, שמתיימר לדבר, בשחצנות, בעניינים בהם אין לו ולו שמץ של הבנה. לא ראוי שנפגע ונתעלם מכל מי שהדבר היחיד שמונע ממנו לפרוח הוא הבעיות הלגיטימיות, המולדות נוירולוגית, שיש לו. לבעלי קשיי ראייה יש משקפיים. לבעלי קשיי השמיעה יש אוזניה. לבעליי ליקויי הלמידה יש התאמות ואפשרות להתחשבות יתרה.
65. באנגלית למשל לא כל מי שלא יודע לקרא הוא בהכרח דיסלקט
דניאלה אביב ,   תל אביב   (26.01.05)
הקלות ניתנות בצורה גורפת דבר שפוגע במי שצריך אותן באמת. דווקא באנגלית אנחנו פותרים בהצלחה גדולה את בעיית הקריאה ולכן אנחנו נגד ההקראה בבחינה. אל תשכחו שאחרי הבחינות באה האוניברסיטה של החיים, ואז אף בוס לא יהיה סלחן ויתן הקלות ואף אחד לא יקריא לך כלום! אתה פשוט לא תתקבל או לא תתקדם! אסור לוותר על יכולת הקריאה לא בעברית ולא באנגלית! אשמח לענות על שאלות !
66. ל- 44 הטיפש
סטודנט ,   חיפה   (26.01.05)
אולי נוח לך לחשוב שאתה יותר חכם מכל לקויי הלמידה. אם כך, אז שיבושם לך... אל תיתן לאמת להטריד את המוח הקטן והשחצן שלך. אתה גם יכול לחשוב שאתה יותר חכם מעיוורים, כי אם יגישו לך ולעיוור מבחן כלשהו, מודפס על דף, אתה תוציא תוצאה יותר טובה ממנו! כנראה שזאת הדרך של אפסים כמוך לנפח את הביטחון העצמי. אתה לא יודע כלום על ליקויי למידה. אין לך מושג את מי שלחת ברוב חוצפתך לעסוק בשרברבות. האינטליגנציה של בעלי הפרעת קשב וריכוז בהרבה מקרים גבוהה מהממוצע. אני יכול להביא לך עשרות דוגמאות של מתמטיקאים ופיסיקאים גדולים, שעשו קריירה מדעית שאתה רק יכול לפנטז עלייה בחלומות השחצניים שלך. רוצה דוגמה? רגע, למה בעצם? אולי יותר כיף לך לחשוב שאתה חכם... ובכל זאת הנה דוגמה אחת - אלברט אינשטיין.
67. לשרת החינוך הנכבדה
(26.01.05)
זוהי עוד דוגמא לכך, שועדת דברת לא עסקה בנושאים האמיתיים של החינוך בישראל, אלא במינהל החינוך. האם לא הגיע הזמן ל"ניעור" רציני של מערכת החינוך? מדוע מערכת זו ממשיכה לראות בתלמיד הממוצע את קהל היעד שלה ומעלימה עין מילדים בעלי קשיים? מדוע הדבר נתון בידי הורים ערניים/בעלי אמצעים בלבד לדאוג לילדים אלו? מדוע מערכת החינוך אינה ממליצה ,לפחות , על המכונים הראויים על-מנת שלהורים אובדי עצות ודרך יהיה כיוון כלשהו בתוהו ובוהו הקיים?
68. מנסיון, אכן יש בעיה
מאובחן ותיק   (26.01.05)
בתור תלמיד אובחנתי וקיבלתי אישור הארכת זמן מטעם מכון כלשהו.. בתור סטודנט בטכניון כאשר רציתי לקבל אישור שלחו אותי למכון היחיד איתו הם עובדים. לגיבוש חוות דעת סופית הם נעזרו באיבחון הקודם וקבעו שמה שכתוב שם ברובו לא מדויק בלשון המעטה, אבל עדיין אישרו שאני זקוק להארכת זמן. לכן, לפי דעתי צריך להחליט על מכונים מורשים לנושא ולעגן את זה בחקיקה, שלא כל אחד יפתח מכון מחר בבוקר ויתחיל לאבחן אנשים.
69. אותי באמת אבחנו ואיך זה בדיוק עזר לי?
יואב ,   ת"א   (26.01.05)
אז יופי נתנו לי תוספת זמן ושאר שטויות, אבל איך באמת להתמודד עם הבעיות, אף אחד לא אומר לך. למזלי הרב היום כשאני כבר לומד באוניברסיטה מירב העבודה שלי נעשית על גבי המחשב. הערכת זמן ושאר ירקות לא טרחתי לבקש, למרות שבטח יתנו לי את זה בקלות.
70. ל-21. מה עניין שמיטה אצל הר סיני?
יוסי   (27.01.05)
71. לעגן בחקיקה מכונים מורשים
גידעון ,   מרכז   (27.01.05)
כמי שמתמצא בנושא אבחון ליקויי למידה, עלי לציין שהמצב הוא קטסטרופלי. מכונים פרטיים, ומאבחנים פרטיים, אם הם רוצים לשרוד, הם חייבים להתאים עצמם לדרישות הלקוח, וכך הם גם עושים. עם השנים זה הפך לנורמה שמגיעים לאבחון עם רשימה של בקשות להקלה בבחינות. כמעט שאין מישהו שמגיע ואומר אני רוצה אבחון, אני רוצה לבדוק מה הבעיה. משרד החינוך מתגונן מפני התופעה, וכיום יש ועדה שבודקת את האבחונים וההמלצות, כך שהדבר לא נעשה באופן אוטומטי. בכל אופן זה לא פותר את הבעיה כי המכונים הפרטיים כבר מצאו דרך להתמודד עם אבן הנגף שמשרד החינוך שם להם. לפי דעתי הפתרון לבעיית האמינות של האבחונים יכול להיות ע"י כך שהמכונים המורשים או האנשים העוסקים בכך יהיו כאלה שהם לא עסקים למטרות רווח. כך הם לא יהיו שבויים בידי הלקוח. הדבר דורש חקיקה בכנסת, ויש צורך לבדוק שהחוק לא יהיה בניגוד לחוק חופש העיסוק.
72. ילדי מורים-כדאי לדעת...
לשון עמוק   (27.01.05)
% ילדי מורים המקבלים תוספת זמן בבחינות,עולה על חלקם באוכלסיית התלמידים. סיבה אחת ויחידה,-פרוטקציה.
73. בחיים לא אתן למישהו להגיד אלי שאני ל"ל גם אם זה מוסיף לי זמן
תלמיד תיכון   (27.01.05)
למבחנים.
74. האיבחונים התקדמו - מערכת החינוך לא!!!
ריאליסטית   (27.01.05)
בבתי הספר היסודיים לא ערוכים ולא מיישמים את המלצות האיבחון לילדים עם קשיי למידה!!! אין תקציבים והמורות לא רוצות להתאמץ ולהתאים את מערך השיעור והבחינות לצרכי התלמיד. ילדים עם קשיי למידה נופלים בין הכיסאות בבתי הספר!!!
75. מאובחנת מדויק למדי - שורש הבעיה - מ' החינוך
מורן   (27.01.05)
אני ואחי אובחנו במחלקה השייכת למשרד החינוך, הדו"ח כלל היסטוריה רפואית ופסיכולוגית, ציונים, גרפים ונתונים מספריים של הבדיקות, פירוש מילולי מפורט וניתוח הנתונים. נבחנו בקריאה, כתיבה והבנת הנשמע, מאחר ובחינה מתמטית לא היתה ממומנת אז, והיה צורך לעשותה באופן פרטי בניצ"ן. בהתאם גם לא קיבלנו הקלות מיוחדות הקשורות בדיסקלקוליה (כי לא נבדקה). הבעיה היא שמגיל 18 משרד החינוך כבר אינו אחראי, אין מוסדות ממשלתיים שאחראים על הבדיקה, ותלמידי ההשכלה הגבוהה נאלצים ללכת למכון פרטי כשיש חשש לבעייה לימודית כלשהיא, ומכאן חוסר הסטנדרטיזציה. בעיה נוספת עם האבחון, הוא שהוא חסר כל המלצה לטיפול בבעיה מעבר להקלות. היום כבר יש שיטות לימוד מתקדמות וראוי שישלבו המלצה ממוקדת עליהם עם מסקנות האבחון. ההקלות הן לא סוף הדרך, הן אפילו לא המטרה באבחון זה.
76. לקויי הלמידה אמיתיים
אילנה ,   רחובות   (27.01.05)
חבל שבגלל דעות כאלה, ילדים לבעלי יכולת שכלית גבוהה ולקויי למידה אמיתיים יהיה דימוי עצמי נמוך בגלל תיסכולים וחוסר עזרה לממש את יכולתם.
77. לכל המערערים על הנתון 30% דסלקטים
רובי   (27.01.05)
בעולם המערבי הנאור מסכמים את סך מגובלויות הלמידה בכ-40% מהאוכלוסיה. מלבד זאת צריך לזכור שמערכת החינוך הנוכחית משרתת כמעט מליון וחצי תלמידים שלומדים פחות או יותר תחת דיסציפלינה אחת. בעולם שבו השרות הפך להיות פרטני וכל חברה מסחרית מבינה שלכל לקוח יש צרכים ייחודים משל עצמו - גם מערכת החינוך צריכה להיבנות לכך. לא ייתכן שאדם הסובל מחרדת מבחנים יכשל בלימודיו רק בגלל שלא נותנים לו לכתוב עבודת במקום, לא ייתכן שדסלקט יתצטרך לכתוב כמו כולם במחברת ולא יקבל מחשב לעזרה ולא יתכנו עוד הרבה מעשי עוול שנעשים לתלמידים. לכל הציניקנים שמבינים כל כך טוב את מערכת החינוך אני ממליץ לפתוח עיניים כי הם גם מבינים מצויין את הצרכים של מערכת המס המעווטת בישראל וגם ברור להם שצה"ל צריך להרוג בשטחים.
78. אז ככה...
פולי   (27.01.05)
אני יודעת ברור שיש לי ליקוי למידה אבל אין לי את הכסף לעשות איבחון!!! זאת שערורייה כי זה עולה בסביבות ה 1400 שקל!!! עקב כך עשיתי את כול הבגרויות בכוחות עצמי ללא שום הקלות!!! איני חושבת שככה צריך להיות לשאר הלקויי למידה שאינם יכולים לממן לעצמם את הטיפול והאיבחון המתאים...
79. עמותת ג"ל - עמותת המאבחנים
אלה ,   צפון   (27.01.05)
על מנת למנוע שרלטנות ב"ענף" האבחונים מתקיימת בימים אלו החתמה לחקיקת חוק והסדרת נושא המאבחנים והאיבחונים. כל מי שחושב שצריך חוק בעניין מתבקש להכנס לאתר ולחתום. חתימות אלה יועברו לכנסת . כמו כן הכתבה מגמתית ואינה מדויקת.
80. לדנה, תגובה 12 - את צודקת לגמרי
אמא לבן עם adhd   (27.01.05)
מי שחי עם ההפרעה, ואני מכלילה את עצמי בהגדרה זו כאמא לבן עם הפרעה זו, יודע כמה קשה ההתמודדות וכמה קשה ההפרעה הזו.
81. לקויי למידה
בטי אלון ,   הוד השרון   (27.01.05)
אני מטפלת ומאבחנת לקויי למידה על פי שיטת אלבאום, ואין ספק שלקויי למידה זקוקים לזמן נוסף בבחינות ולא פעם גם לעזרה בקריאה. אין זה הופך אותם ל"טיפשים " ,אלא רק ללקויי למידה ורצוי שמשרד החינוך יתיחס לכך ברצינות, גם אם יש כאלו שמנסים לנצל את הפירצה הזו.
82. אחלה מאבחנים אינם יכולים ו ....קיראו (33) מסכים עם סבתא
(27.01.05)
אינם מתחילים לעשות את העבודה שיכול לעשות הומאופת קלאסי טוב. גם מאבחן וגם מרפא. וזאת איך, כמו שמרפאה ההומאופתיה הקלאסית בעיות חוסר מנוחה אחרות, חוסר תיאבון,שינה, אימפולסיביות בכאלה שעוד לא "אובחנו".
83. העתקתי את 33 לטובתכם. מישהו מנוסה בADHD
(27.01.05)
כן מצויינים, אך הם אינם מתחילים לעשות את העבודה שיכול לעשות הומאופת קלאסי טוב. גם מאבחן וגם מרפא. וזאת איך, כמו שמרפאה ההומאופתיה הקלאסית בעיות חוסר מנוחה אחרות, חוסר תיאבון, זינה, אימפולסיביות בכאלה שעוד לא "אובחנו". יותר מזה יש היסטוריה מצויינת של טיפול ותוצאות מרהיבות בחולי דכאון, סכיזופרנים, קנאיים עד אלימות גדולה.. ועוד הרבה תופעות, בילדים זה עובד מהר יותר מאשר במבוגרים. בילדים שלא נטלו הרבה ריטאלין הרבה יותר אפקטיבי ומהר מאשר בילדים שנטלו הרבה מהסם הזה. בקיצור כדאי לכם לפנות לאתר האגודה להומאופתיה קלאסית www.homeopathy-israel.co.il שם תוכלו למצוא עוד פרטים על הומאופתיה ומטפל מורשה באיזורכם. כדאי גם לקבל המלצה על אחד כזה.
84. אחוזי לקויי למידה - רק
(27.01.05)
בעולם המערבי אחוזים כאלה פראיים - למה? מה משותף לארצות המפותחות, שירותי בריאות מודרניים, נכון? מה עושים שירותי בריאות מודרנים? למה גדל מספר הADHD ליקויי למידה Aגג PDD וכו'? למה גדלו המספרים? מה משותף למדינות עם שרותי בריאות? חיסונים!! פה קבור הכלב וזהו עצם הענין, חיסונים עושים שמות במח, המתכות המשמרות, הכימיקלים וגם נזק החיידקים שמחדירים לתינוק בריא 24 חיסונים בשנה הראשונה לתינוק - המחלקה הראשונה שהוא מתחסן נגדה עוברת ביחסי מין! טוב אולי לאמא יש, שיבדקו את האמא, לא זה עולה הרבה כסף אז מכניסים לכולם HEP B ביום הלידה. את ילדי לא אחסן ! בקולומביה, קליפורניה ובריטניה אוטיסטים, וכנראה גם בכל מקום שמחסנים. בארצות ערב אף מקרה של טרשת נפוצה עד שכנסו החיסונים ואז התחילוץ די עם החיסונים!
85. לכל מי שחושב שמבין
מי   (27.01.05)
אבל לא מבין באמת....... כל הכבוד לכל יפי הנפש שבחיים שלהם לא הרגישו וגם לא ירגישו מה זה להיות לקוי למידה כי רק אנשים כאלה יכולים לבוא ולהגיד שצריך לבטל הקלות ושהכל עבודה בעיניים תנסו רק פעם אחת לשבת ללמוד למבחן בלי יכולת לתרכז יותר מחמש דקות רצופות. נראה איך תרגישו שתגיעו לכתוב את המבחן ואתם יודעים את כל החומר אבל מה שכתבתם זה בלגן אחד גדול ותיכשלו. נראה אותכם אז אחרי שתיסתובבו כל החיים בתחושה שאתם טיפשים וכולם יותר טובים ממכם כי כי מה שהם רוצים להגיד תמיד יוצא להם כזה יפה ולכם יוצא שטויות. נראה אותם אז.... עד שלא תיכנסו לנעלים שלנו אל תשפטו אותנו!!!!!!
86. ליקויי למידה - לא צריך לאבחן צריך לרפא - וניתן
הומאופתית RCHom   (27.01.05)
לקוי למידה הוא אינדיבידואל - יש יכולת לזהות את הגורמים לליקוי אצלו ולטפל רוחנית בבעיה שלו בהומאופתיה קלאסית. www.homeopathy-israel.co.il
87. כל אחד מאיתנו הוא לקוי למידה
רונית   (27.01.05)
אם אתה מתקשה בחשבון אז יש לך ליקוי למידה במטמתיקה. אם אתה כותב בשגיאות כתיב אז אתה מאובחן כדיסגרפי. אם אתה קצת מפוזר אז אתה יש לך לקוי בארגון, תאמינו לי, יש דבר כזה. היום לכל ליקוי יש אבחון נפרד. אין אף אחד מושלם , לכל אחד מאיתנו יש איזה ליקוי ורובנו לא מודעים בכלל שזה ליקוי כי אנחנו חיים עם זה .ומצליחים להתמודד עם קשיים. במקום לנסות להתמודד עם הבעיות של הילדים ולעזור להם, אם זה בלימודים ואם זה ריגשית . הכי קל זה לרוץ ליעוץ ולאבחן את הילד כלקוי למידה. אני מאמינה שאכן יש ילדים שבאמת סובלים מליקוי למידה, אך לא כל קושי צריך להיקרא ליקוי למידה. בני בן 10 ומתקשה בחשבון, כשהוא לא מתרגל כל יום הוא מקבל במבחנים 50 ובחודשיים האחרונים ישבתי איתו כל יום והוא תירגל את החומר שהוא למד אז הוא קיבל בשני מבחנים 88 ו-90. אז אם הייתי רצה לאבחון , היו מאבחנים אותו כלקוי למידה בחשבון? מפחיד לחשוב על זה. בשורה תחתונה-חשוב לאבחן , אך לא בכל מקרה
88. תגובה לנועה לגבי הרטלין
עדי   (27.01.05)
הרטלין היא תרופה שעוזרת מאוד וזה מתוך ניסיון אישי, היא משפרת את הריכוז וגם מפחיתה תגובות אמפלוסביות והשיקול אם לקחת רטלין צריך להיות מול האלטרנטיבה האחרת לחוסר מסוגלות לריכוז תגובות הלאווי של רטלין ניצפות גם ללא הרטלין
89. לקויית למידה שעברה כמה וכמה איבחונים
עדי ,   תל אביב   (27.01.05)
במהלך חיי עברתי מספר איבחונים דדיקטים מהילדות כבר הובחנתי כלוקיית למידה . כאשר בגרתי נאלצתי לעבור איבחונים חוזרים כל 4 שנים אם אני לא טועה, כסף כסף כסף האבחונים פרט לאחד, היו לא מקצועיים ולא היה לי שום בעייה לשחק אותה ולהשיג איזה הקלות שאני רוצה. האיבחון האחרון שנערך במכון רום פרט היה איבחון מיקצועי מאוד שבדק כל תחום לגופו (הכישורים השונים).וניתן שם ציון לכל תחום בנפרד וגם לאינטליגנציה הכללית כישורים מול אינטלגנציה או פונטיצל. האיבחון גם איפשר לי בתור לקויית למידה להבין איפה הבעיה ואיפה כדי לשפר.
90. בפסיכומטרי:
s   (28.01.05)
לא מקבלים הקלות בפסיכומטרי בעקבותב עיות שמקורן רגשי, אלא אך ורק בעיות ביולוגיות, הפרעת קשב שנגזרים ממנה קשיי למידה, וקשיים פיזיים אחרים. הכנס לאתר המרכז הארצי לבחינות ולהערכה ותווכח בדיוק מה דרישות למה וכמה. מעבר לכך התחום בהחלט פרוץ, וזה מקשה מאוד על בעלי קשיים לקבל עזרה, חושדים בהם, מקשים עליהם לקבל עזרה, וגרוע מכך- עוגבים על גבם בצורה בה מכריחים אותם לעשות כל שנתיים שלוש אבחון מחודש, ובמיוחד באוניברסיטאות, לקראת פסיכומטרי יש כורח לחדש אבחון שנעשה לתיכון... לקראת אוניברסיטה יש דרישה לאבחן במכון בן חסות האוניברסיטה- שזו לא רק שרלטנות במקרים מסויימים אלא גזל! ואפילו מריח ריח ירוק של שטרות ושימון (שוחד) למרחקים. חקיקה והסדרת המצב יכולה רק להועיל. בנוסף להציע הצעות לגיטימיות להורים לילדים צעירים בעלי קשיי קשב, שאינן תרופתיות... דוגמאת נוירופידבק וביוטפידבק שהם כלים נפלאים ומוכחים. ולך הוסבל מחרדת בחינות אני מציעה ללכת לטיפול בביופידבק שבמוקדם או במאוחר יפתור את הבעיה. מניסיוני האישי. בהצלחה.
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה