רכב  דעות רכב
יש לך רכב ישן? המדינה תקנה אותו ממך
עמיר בן-דוד
פורסם: 07.01.07, 11:45
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 120 תגובות ב-113 דיונים
61. ????
???? ,   ???   (05.01.07)
לאיפה אני פונה????? חסר לי קצת כסף בכיס
62. ל-3 אתה טיפש או שאתה עושה את עצמך?
לירן ,   קיסריה   (05.01.07)
מה זה משנה אם תקנה רכב יישן ממישהו אחר או לא?? גם אם תקנה וגם אם לא, הרכב יהיה בכל מקרה על הכביש.
63. תורידו ת'מיסים על קטנועים ואופנועים. מספיק עם הטמטום
משה   (05.01.07)
די, קצת הגיון מה אנחנו כבר מבקשים
64. חלם בהתגלמותו - רכב מהעבודה מעודד ניקיון
ירון   (05.01.07)
וחסכון בזיהום אויר. באים צרי העין והמוחין מהאוצר , ומחליטים שזו הזדמנות "לרסן" את התופעה ע"י העלאת מיסים , למרות שמיסוי על עבודה הוא מוסרית מחריב משקים. אנא אנו באים. יתכן ועוד מספר שבועות נאלץ להחזיר את הרכבים , וזה ממש מעצבן ששוב מטפסים על מי שהוא מעמד ביניים ולא פושט יד. "גמרו על העניים" ועכשו תורנו.
65. לכל אותם קוטרים שהמדינה רוצה להעלות להם מס על רכב חברה
המצליף   (05.01.07)
אתם חוצפנים ! אתם המזהמים הכי כבדים שיש היום במדינה יותר מכל התחבורה הציבורית ומפעלי התעשייה יחד. כאשר החברה בה אתם עובדים נותנת לכם רכב ללא שום מגבלה על ק"מ הרי שאתם תסעו ברכב בכל הזדמנות אפשרית מבחינתכם זה כדאי וכלכלי זה גם מה שאני היתי עושה. אבל בכך החברה מסירה מכם את האחריות האישית המוטלת על כל אחד מאיתנו לשמור על הסביבה ועל איכות האוויר שאנחנו נושמים, ואתם מהווים גם את התרומה העיקרית לפקקי תנועה אדירים גם בימים שאינם ימי עבודה כגון מוצ"ש וחגים, כאשר אנשים חוזרים מטיולים. טוב היה אם כל אחד מאיתנו היה דורש שכר גבוה יותר מוותר על רכב חברה ומממן בעצמו את רכבו, שהחברות ישלמו לנו הוצאות דלק על נסיעות במסגרת עבודה, ויתר הנסיעות הפרטיות יהיו על חשבוננו, זוהי הדרך הכלכלית הנכונה והרציונאלית יותר. משום מה מישהו קבע איזו סוג של אקסיומה שאף אחד מהישראלים לא מעז לערער עליה לפיה רכב חייבים להחליף לאחר 3 שנים, כי לאחר תקופה זו הרכב הוא גרוטאה שלא שווה כלום, זו תרבות הצריכה המעוותת של הישראלי המכוער והמזהם, הוא חייב לשדרג כל הזמן, לקנות ולזרוק, וכמובן שרכב שקונים היום לא משנה מאיזה דגם , ימשיך לשרת את בעליו נאמנה גם בעוד 10 שנים ואין צורך להחליפו כל 3 שנים. מיותר לציין שרכב חברה פוגע בתנאי הפנסיה שלכם, ובמאה ה-21 תוחלת החיים שלנו גבוהה מאוד ואני אומר עוד דבר מאוד לא פופולרי, כיוון שאיכות הסביבה הוא נושא כל כך חשוב לי, אני חושב שמחירי הדלק בארץ צריכים לעלות ב- 30%-50% לפחות לשוק הפרטי , ובתנאי שהמדינה תוריד מיסים במקומות אחרים כגון מס על השכר, מחיר דלק גבוה הוא מעין סוג של "קנס" על כך שאתה מזהם את האוויר וכך חברה צריכה להתנהל, אני מוכן לשלם הרבה יותר על דלק ובלבד שהמדינה תוריד ממני עוד מס משכרי. היבט נוסף של הלעאת מחירי הדלק בצורה דרסטית הוא גם במישור הפוליטי: מדינות שהן יצואניות נפט שהן בד"כ מדינות עויינות לישראל יכולות להפגע מכך (אם המערב ייקר את הדלק אצלו) שכן צריכת הנפט בעולם בהכרח תרד והכנסותיהן של מדינות אלו תרד. לתחבורה ציבורית מאידך מחיר הדלק צריך להשמר נמוך. אני יודע שאני קול קורא במדבר ואף אחד לא יסכים איתי כי האזרח הישראלי הוא אזרח גרוע ביותר, מן הגרועים ביותר שיש בכל מדינות המערב, הוא אותו ישראלי מכוער ומזהם, אדיש לכל הבעיות החברתיות שמקיפות אותו, אותו מעניין שרק לו יהיה נוח, לא איכפת לו לזהם ובלבד שיתנו לא לנסוע בחינם, איכות הסביבה מעניינת את הישראלי כקליפת השום, הוא כל הזמן תובע מהמדינה שתשרת אותו במקום לנסות לחשוב מה הוא יכול לעשות במשבצת הקטנה שלו כדי לתרום לכך שאיכות החיים שלנו כאן תהיה נעימה יותר. אותו דבר בנושא החשמל: חברת החשמל נמצאת במצוקה של ביקוש יתר לחשמל והמצב רק יחמיר, במקום לשתף פעולה עם חב' החשמל ובאמת לנסות לחסוך חשמל ולזהם פחות, כולנו ישר יורדים על חב' החשמל ולא מבינים שמשק החשמל זו בעיה של כולנו ולא של חב' החשמל, אנחנו נמצאים בעיצומה של התפוצצות אוכלוסין, ועודף ביקוש חשמל זה רק אחת הסימפטומים של זה, שוב את הישראלי מעניין שחב' תספק לו חשמל לכל המכשירים שלו בבית ובמשרד, ומשק פרטי היום צורך אולי פי 2 חשמל ממה שהיה לפני 10 שנים, מקררים יותר גדולים, מדיח, מייבש, כביסה, היום זה כבר לא מחשב אחד כי אם 3 - 4 מחשבים בהספק של 500-1000 וואט כל אחד כי גם המעבדים וכרטיסי המסך הולכים ונהיים יותר חזקים וזוללי חשמל יותר גדולים, פלייסטיישנים, קולנוע ביתי עם מסך 200 אינטש , מזגן, חשבתם שכל אלו עובדים על אוויר ? וכן אני גם חושב שעובדי חב' צריכים להפסיק את הנוהג של חשמל חינם, לא כי אני מקנא כמו שאר הישראלים, כי אני חושב שזה פוגע באיכות הסביבה שלנו. אנחנו חייבים לעשות את המהפך המחשבתי הזה ולשאול את עצמנו את השאלה "כמה יעלה לי לזהם את האוויר" ולמדינה לגרום לנו שיכאב לנו בכיס בכל פעם שאנחנו מזהמים את האוויר, בסופו של דבר כולנו רק נרוויח מזה
66. רכב ישן יותר מ20 שנה
אביעד ,   רעננה   (05.01.07)
יופי אחשב הם יעודד גנבים לגנוב מכוניות שישי להם יותר מי 20 שנה והגנבים ירוויחו כסף ובקשר לזיהום אוויר עם המדינה לא היתה נוקחת כולל כך הרבה מיסים על אנשים שמביאים חלקים מי חול בכדי לתחזק את האוטו שלהם אז המכוניות הישנות היו נוסעות כמו שצריך ולא מזהמות את האוויר כמו שהם עושות אחשב עקב שאי אפשר לתחזק רכב ישן בארץ!!!!!!
67. מה עם הרעיון של הסבה לגז המדינה חזרה בה
אבי מהגליל   (05.01.07)
לפני מספר שנים העלו רעיון להסב מכוניות לגז בישול,אני עשיתי זאת,אך המדינה קיבלה רגליים קרות,והיא אינה מעודדת את המעבר,יתרה מכך הממשלה או משרד התחבורה לא מטפל בבעיות של חבלי לידה בנושא,כמו למשל אתן לכם דוגמא,יש מספר רב של יבואנים של המערכות הגז האלה,אם אתה מתקין מערכת אצל יבואן מסויים,רק אצלו יתאפשר לך לטפל ברכב כי למתחרים אין את תוכנת המחשב,ואת התקע המתאים לשקע שברכב,אם התקנת את המערכת בחיפה ומכרת את הרכב לתושב באר שבע,הקונה יצטרך לבוא מבאר שבע לחיפה כדי לטפל ברכב.משרד התחבורה צריך לתת את הדעת לבעיה הזאת.
68. הד מסריח מהראש, בגלל זה מורידים אותו קודם.
גלילאו ,   גלילי   (05.01.07)
69. כל הכתבה בלוף אחד גדול
(05.01.07)
מספר הרכבים המיושנים במדינה, מהווים פחות מחצי אחוז מכלל הרכבים, כשרובם רכבי אספנות, שמתוחזקים א-א ולא מזהמים. מישהו במשרד התחבורה, כנראה, חותך קופון שמן מהשטויות האלה, אם הן תהיינה רישמיות. השחיתות ממשיכה לחגוג, וכנראה חדרה גם לאיכות הסביבה. ולמה לא ?
70. את מחירי הביטוח לרכב הכי פחות מזהם , דו גלגלי מעלים בטרוף
חכמי חלם   (05.01.07)
71. ממשלה של חלמאים
shimon istvan   (05.01.07)
רוצים אויר נקי אבל לא מאפשרים להוריד את מחיר הביטוח לאופנועם משרד האצר החלמאים שם כנראה רבים מאוד ככה נראת המדינה כמן משרד האוצר
72. צריכים להוריד רכבים כאלה מהכביש וזה נכון אבל...
S-CLASS   (05.01.07)
צריכים להוריד גרוטאות מהכביש... סתם מעכב את התנועה וגורם לפקקים ומזהם את האוויר והרכב לא בטיחותי בכלל!!! תשימו לב שרק ברכבים ישנים התאונה הכי קטלנית. ומה הקטע בלהחזיק רכב אספנות??? סתם כמה זקנים שאין להם מה לעשות בחיים ומשפצים רכב דפוק .... נ סעתי עכשיו בגשם ובברד שוטף והיה הצפות. רכבים ישנים משנת 90+- נתקעו בשלולית ולא זזו.... לא חבל?? תעזבו את הגרוטאות ותסעו במונית!
73. להוריד את המס .....
סרמן   (05.01.07)
לקטנועים עד 125 סמק,ולהוזיל את הביטוח על העדר טביעות,וכל טביעה להעלות את הביטוח ,כך יזהרו יותר בדרכים ימנעו מתאונות וכולם יצאו נישכרים,חוץ מחברות הביטוח ששוחטות ועושים מליונים על גבי אלה שלא תובעים
74. 3000 שקל ?? ב 3000 שקל אפשר לנקות רק עוד גרוטאה!!
אבי   (05.01.07)
במקום זה, שיתנו הנחה של כמה אחוזים על רכישה של רכב מודל אחרון, עד תקציב מסויים (נניח, עד 90 אלף), וגם הטבות בלקיחת הלוואה (ריבית סופר-נמוכה, ופריסה נוחה לשנים רבות, ועוד).
75. תכנית מטופשת, כרגיל מחפשים את המטבע מתחת לפנס...
אייל ,   ת"א   (05.01.07)
רכבי אספנות בקושי נוסעים, למה לא לבדוק אוטובוסים ומוניות???
76. אני מוכנה לשלם למי שיקח את האוטו הזקן של בעלי.
ריקי   (05.01.07)
מזה קשה לו להיפרד ממנו והוא כבר בן 20 בדיוק היום,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
77. אז תעודדו אופנעים וקטנועים
יוני ,   בת ים   (05.01.07)
חוסך זיהום (הזיהום המוגבר היה במנועי 2 פעימות שמשמשים כיום את קטנועי 50 סמ"ק), כי מנוע 4 פעימות מודרני של רכב או אופנוע יזהם בערך באותה מידה. א-ב-ל : אופנוע נמצא פחות בפקק (בפקקים יש מאות מכוניות ובכל אחת רק נוסע אחד), אופנוע לא תופס חניה ולא מצריך עוד סלילת מקום חניה. אופנוע צורך הרבה פחות דלק, וקטנוע בינוני צורך ליטר אחד ל25 קילומטרים! קטנוע קטן יעשה על ליטר גם 30 קילומטרים... נהגים יקרים, חישבו על מציאות בה התנועה דלילה, אתם רוכבים בזהירות וצורה רגועה (כמו בערי אירופה הפסטורליות) על קטנוע, ועבור 300 קילומטרים חודשיים מוציאים רק 10 ליטרים של דלק!
78. גדעון עזרא-מריונטה של יבואני הרכב
(05.01.07)
וכמובן, במיטב המסורת החהודית - על חשבון האנשים העניים שאין להם כסף לרכב חדש. מילא היו מציעים רק כסף תמורת רכב ישן אבל גם בטסטים נדפוק את החלשים!
79. הבובי שלי רחוקהמלהיות גרוטאה
חיפו ,   מרכז   (05.01.07)
ולא מזמן חגגתי לה 34 שנים מאושרות ועגולות ועל החיפושית שלי אני דורש מינימום 30K, למשרד האחראי על איכות הסביבה, תוסיפו עוד אפס קטן בסוף ואולי יהיה על מה לדבר ...
80. מה אם המשאיות וגיפים הצהליים יש להם יותר מ 30
חסר תחבורה ציבורית ,   בארץ   (05.01.07)
81. תגיד, קראת הכל או רק כותרות?
חבר שלו   (06.01.07)
82. רעיון לא מקורי
משה   (06.01.07)
רעיון טוב,אבל לא מקורי. בצרפת עושו את זה כבר לפני שנים. הממשלה בסיוע יצרניות הרכב הציעו להצליחו להוריד רכבים ישנים מהכביש. יתרה מכך- מי שהוריד רכבו הישן יכול היה לרכוש רכב חדש במחיר מוזל. אבל אצלנו? יתנו לרכב הישן מחיר אפסי ואת הרכב הישן ימסו (משלוםן מס) בלי כל רחמנות- אז נמשילך להתגלגל בסוסיתא.
83. קחו דוגמא
eyalski ,   דרום   (06.01.07)
קחו דוגמא ממה שרואים בתוכניות הרכב בערוץ דיסקברי.איך תעשיה שלמה של אנשים ,בעלי מקצוע ברמות הכי גבוהות לוקחים "גרוטאות" ומוציאים מזה אוצר. ענף שלם התפתח מתעשיית שיפוצי הרכב -אמנים שכל אחד מומחה בתחומו .אין שום דבר רע ברכב ישן ואני בטוח שסטטיסטית הם פחות מעורבים בתאונות מרכבים חדשים.אף אחד לא יעקוף על קו לבן כשוא נוהג בחיפושית אבל ילד שעולה על המזדה החדשה של אבא עוקף והורג.
84. אני שם כסף שסובארו DL מזהמת יותר מהחיפושית שבתמונה ...
סובל מדי.אל. ,   ברמזורים ...   (06.01.07)
הסובארו החדשות אחלה יחסית ליפניות אחרות ...
85. חסכון בדלק והורדת גזים רעילים ל0
רועי   (06.01.07)
חסכון בדלק והורדת גזים רעילים ל0
86. "גם עבור 30.000 ש"ח לא אמכור למדינה! "
אזרח ריאלי! ,   רשות המיסים.   (07.01.07)
לכל "אספני הגרוטאות" כדאי לכם "להצטנן" מה שתקבלו מהמדינה הוא לא 3000 ש"ח במזומן, (או בצ"ק) בסה"כ תקבלו זיכוי ממס על סכום זה כאשר תבואו לרכוש מכונית חדשה!
87. הפתרון ברור - דו גלגלי!
אופנוען ,   תל אביב   (07.01.07)
אבל במדינה "ההגיונית" שלנו ביטוח החובה עולה לקטנוע קטן כמו למשאית בטענה המגוכחת שהם "מסוכנים" באותה מידה, לא הייתי רוצה ששניהם יתנגשו בי, אבל אם לא הייתה לי ברירה לבחור, אתם יודעים היטב במה הייתי בוחר... אז כמו שציינו פה לפני, הפקקים, החניה, היעילות, ובודאי - החסכון בזיהום אויר - כולם מובילים לדו-גלגלי. אמרו גם אתם "די לרכב על הרוכבים". על החתום, קטנוען ואופנוען ותיק ולא מזהם.
88. &&עבר=ינים יקנו את הכל
(07.01.07)
89. עכשיו אלפרון ואברג'יל ילכו מכות על מחזור מכוניות
גרמני   (07.01.07)
90. ומה יהם יקנו ב 3000 ש"ח ?
אזרח מודאג   (08.01.07)
4 צמיגים ? איזה מדינה מושחתת , זה לעג לרש . מה דעתכם במקום "הפתרון" הטפשי הזה , לדאוג שאנשים יוכלו לקנות רכבים קטנים וחסכוניים במחיר שפוי ? אם מכונית מיני קטנה משומשת שנת +2000 היתה עולה 10,000 ש"ח כמו בשאר העולם , אז לא היו מחזיקים על הכביש גרוטאות בנות 20+ .
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה