חדשות  דעות  מאמרים  אסתר הרצוג
גזענות באצטלה של אבחון
אסתר הרצוג
פורסם: 13.08.08, 10:29
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 72 תגובות ב-72 דיונים
61. שוויון?
אאא   (13.08.08)
את משלמת מיסים כמו שרי אריסון למשל? אז באיזה זכות את מצפה שהילדים שלך יקבלו את מה שהילדים שלה מקבלים מבחינת חינוך? כשיהיה שוויון בחובות,אפשר יהיה לדרוש שוויון בזכויות. בן אדם שיש לו וילה שמשתרעת על פני 500 מטרים משלם פי 10 ארנונה מזה שגר בדירה של 50 מטר.למה בעצם? האם שניהם לא מקבלים את אותם שרותים מהעיריה? או שישלמו את אותו דבר או שיקבלו תמורה בהתאם למה שהם משלמים.
62. יש הרבה בדברי הכותבת
אובחנתי מס' פעמים   (13.08.08)
הבעיה היא לא במידת יעילותם של הכלים, אלא בכך שהם לא אובייקטיבים מספיק, ונותנים המון מקום לשיקול דעת המאבחן, ובכך שאופן ניסוח של שאלה יכול להיות ההבדל בין תשובה נכונהלשגויה, לכן, משהו מהיסוד דפוק כאן, והבעיה היא שכל מאבחן רוצה לאמת את נטיות ליבו, ולא מוכן להודות שיש בעיה בשיטה.
63. To # 20
Shira ,   center   (13.08.08)
I have to be honest with you and to tell you that never in my life have I read such a retarded analysis. I think whoever dares (no matter where on the globe) to relate to a person by his race shows how shallow his vision is- especially if he does it in order to promote his position- Than it is pathetic. I think only people who can not stand up for themselfs by presenting genuin acheivments will find thier refuge in such analysis. BTW- You've probably guessed it by now: I'm a sefaradic- clear the way so you don't get infected....
64. ל 1
אאא   (13.08.08)
וש 5 יחידות מתמטיקה יהיה ברמה אקדמית ולא החרטא ברטא שיש כיום כדי לייצר באופן מלאכותי אחוזי זכאות גבוהים. אם בעלי 5 יחידות הם אלה שאמורים להמשיך ללמוד,אז שרמת הלימוד תהיה אקדמית. אין שום הגיון ללמוד מתמטיקה ופיזיקה במשך שנים בתיכון ברמה מצחיקה ואז לבזבז באוניברסיטה 3 סמסטרים ראשונים על ללמוד מחדש את החומר של התיכון ברמה אקדמית.
65. ל 25
אאא   (13.08.08)
רואה חשבון יכול להסתדר עם 3 יחידות מתמטיקה.את כל ההשלמות הוא לומד אח"כ באוניברסיטה : חישובים מסחריים,הסתברות ועוד כמה שטויות של מימון וחשבונאות ניהולית. אפילו 2 יחידות מספיקות בשביל המקצוע המיותר הזה.
66. ל 60, 61 - כנראה שאתה לא מבין מה זה שיוויון
לא מאובחן ,   אבחון עילית   (14.08.08)
שיוויון זה לא שהכל אותו דבר, זה לא זהות. שיוויון - בהקשר החינוכי - הוא שיוויון בהזדמנויות לחינוך, על מנת שלא להנציח ולהחריף פערים על פני דורות רבים. במובן הזה צריך להיות שיוויון בין הילד האתיופי, הרוסי, המליונר או העשיר. מובן מאליו שהעשיר יוכל תמיד לקנות עוד חינוך או חינוך אחר (וזה תורם לבעייה שהזכרתי קודם), אבל המדינה צריכה לדאוג עד כמה שניתן (במגבלותיה) לאפשר לכל ילד נקודת התחלה מסויימת. עכשיו, אני מסכים איתך לגמרי שיש ילדים חכמים ויש טפשים (מצטער, אבל לא חסרים כאלה, גם מבוגרים), יש כאלה שנטיית לבם לגלוש בים או לתקן מכוניות ויש כאלה שרק קוראים כל הזמן. זה לא עניין של טוב או רע, או של שיוויון, אלא מצב קיומי לגיטימי לגמרי. השאלה היא איך ילד חכם מדימונה מקבל חינוך באותה רמה שמקבל ילד חכם בתל אביב, מחד, ומאידך, כיצד לגרום לילד שלא מעוניין ללמוד להגיע לנקודת פתיחה מסויימת בחיים, כדי שאחרי הצבא לא יצטער מאוד מאוד על מה שעשה קודם לכן. בנוסף, השאלה היא איך לגרום לילדים שיש להם בעייה אובייקטיבית (למשל ביכולת הקשב) שאינה אומרת דבר וחצי דבר לגבי חוכמתם להצליח לצלוח את בית הספר ולהגיע לאותה נקודת התחלה שאני מדבר עליה.
67. 1 - אתה טועה בגדול
סטודנט ,   טכניו   (14.08.08)
לא ניתן להצליח לבד אלו שמגיעים לטכניון ( איפה שאני) לא היו מגיעים אם לא היו בסביבה של לומדים 5 יחידות - אם נעודד רק פרומיל ללמוד 5 יח אז גם זה לא ישאר לנו . חוץ מזה מה אתה מזלזל בכל מיני אנשים אחרים - ללמוד זאת הנאה וכיף - אם היו מלמדים ככה אז בטוח יותר אנשים היו מצליחים . ולגבי ההערה האחרונה שלך - זה נכון שניתן לראות עולם דרך מתמטיקה ומדעי הטבע אך לא ניתן לראות תמונה שלמה - אחרת איך תסביר חילוקי דעות שלא מיושבים !?
68. 22 - מסכים 100% צריך לחנך להתאמץ יותר מאשר להחדיר חומר
גיא ,   טכניון   (14.08.08)
69. לא רק
דבי   (14.08.08)
א. ל-34 - לקרוא ולא להאמין.מזעזע. ב. לעצם הכתבה. ובכן, הכתבה נוגעת בעניי אך לא בכולו, למרות הנקודות בהם נגעה הגב' הרצוג - לדעתי יש מגמה במדינת ישראל להנציח פערים לא כי אין כסף לממן כיתות קטנות ואין משאבים מספיק בשביל העניין, כי אם רוצים מאוד אפשר למצוא את הכסף שמתמסמס שנים בכל מני משרדים. העניין הוא במהות, והמהות היא לצערינו, שהנצחת הפערים היא במכוון כדי שישארו חוטבי העצים ושואבי המיים (המזרחיים) לשרת את האנליטיים (כדברי מגיב מס' 34).
70. 58-מצא את ההבדלים..
אבחון תחתית...   (14.08.08)
יש הבדל בין המצאה לשיפור, ושיפור של המצאה שמטרותיה אינן טובות (אך מוסוות היטב), הוא שיפור מיותר וכושל, לטענת הכותבת. אפשר להסכים ואפשר שלא, אך לא היתה כאן בושה לאינטליגנציה.
71. לגבי כל הדיסלקטים עם הדוקטורט
דוד ,   באר שבע   (15.08.08)
תגידו - יש פה מישהו שהוא דיסלקט ולא מסיים עכשיו תואר 3 בהצטיינות ? לא בא להגיד משהו ענייני על נושא הכתבה ...סתם נמאס שאנשים ממציאים לעצמם זהויות בשביל להעביר נקודה
72. בכלל החינוך נהפכו פושעים כאלה...
מתחיל באות "א". ,   רמת גן.   (19.08.08)
פה בישראל הרמה באמת ממש נמוכה, מפליא שההודים יודעים יותר מאיתנו. וכל המבחנים האלה לא עוזרים בכלום (רק למשרד החינוך שדואג לכסף שלו). הם רק יוצרים פער בין הילדים "המחוננים" שהצליחו (שאפשר מעתה לקרוא להם- חנונים) לכאלה שבאמת קשה להם (כאלה עם הפרעות קשב). החנונים חושבים שהם יודעים הכל ושאין מישהו יותר חכם מהם ( ואם כן אז הם מכנים אותו בשמות), הם תמיד חייבים להגיד את המילה הצודקת והאחרונה וההתנהגות שלהם מחרידה. אם הם לא יודעים או שוכחים, הם מתביישים בעצמם. אפשר להגיד שמשרד החינוך עשה להם שכל מפגר וגם התוכנית בערוץ 10-"נקמת המחוננים" זה צחוק אחד גדול. אני יחסית לא סובלת מחוננים. אני מרחמת על ילדים שקשה להם או שיש להם הפרעות קשב- הם צריכים חינוך מיוחד אבל לא לכולם זה משתלם מאחר וזה עוד הוצאת כסף. כל המורים חושבים שהם מטומטים ונותנים להם ציון נמוך בתעודה. גם אח שלי כזה- במקצוע מדעים המורה נתנה לו 60 בתעודה בגלל שהיא חשבה שראתה אותו קם ומתחיל להשתולל בכיתה... סיפור אחד גדול. והרי המורה ידעה שיש לו בעיה כלשהי. אפילו המנהלת לא סובלת אותה אז למה לא פיטרה אותה כבר? לא הבנתי למה. בגלל שהרמה בחינוך כל כך נמוכה, יוצאים פושעים וגנבים; ואין מי שיגן עלינו (הכוונה למשטרה). אנחנו צריכים לחיות בפחד. אפילו המנהיגים של המדינה הם פושעים שדואגים לכסף בו הם צריכים להשקיע בנו- אולמרט, נתניהו... בושה וחרפה למדינה הזו!!!
תגובות קודמות
חזרה לכתבה