חדשות  מיוחד
למה הייתי מורה, ו(בעיקר) למה אני כבר לא?
קובי לוי
פורסם: 10.07.09, 02:40
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 146 תגובות ב-100 דיונים
61. למה לעזוב?
קישו ,   ישראל   (10.07.09)

אני לא חושב שכדאי לעזוב. נכון שמערכת החינוך קשה ומתנהגת בראש קטן.. אבל לך מספיק שהצלחת לשנות את ה20 תלמידים שלך והם ישנו את שלהם וכן הלאה... חבל לוותר על כל מה שבנית. עשית עבודה מעולה!

62. למורה בתיכון 37, תמשיכי להסתובב בכנסים
קול קורא   (10.07.09)
ימי עיון, סדנאות העשרה ועוד אירועים שמצטרפים לנקודות זיכוי סתמיות.
תזכירי לכולנו מתי בדיוק הלכת לבקר תלמיד תיכון חולה. במקרה הטוב אולי שלחת SMS וגם זה בסבירות נמוכה עד אפסית.
תגובתך רק מעידה על איכותך כמורה. לו היית מציינת כי את מצטערת על החלטתו לאחר שנות עיסוקו כמורה ומוסיפה כי דעתך שונה משלו, הכל היה נראה אחרת.
בתגובתך כפי שהיא, רק חיזקת את דבריו.
63. קובי אתה כל כך צודק! ולדעתי אפילו עדין מידיי בתאורייך!!
מורה ,   אזור הדרום   (10.07.09)

האמת עוד הרבה יותר כואבת!!

יש הרבה מורים שרוצים לחנך ולתת גבולות - זו המערכת הדפוקה שלא מאפשרת זאת.

אין גיבוי - עושים הכל כדי למצוא חן בעיניי התלמידים ויותר גרוע הוריהם!!!!

אתה צודק - ולצערי - אתה אפילו עדין ,המציאות הרבה יותר קשה ומתסכלת!!!

הלוואי שיכולתי לקום וללכת - כמוך!!!!

יישר כוח

ובהצלחה בהמשך........

64. חבל שעוזב
מיכאלה ,   נהריה   (10.07.09)

כמו בכל מערכת,אלה שעובדים ונותנים הנשמה - הם "הפראירים"ומסכנים את הפרזיטים.

 

65. לצערי.
אביב ,   גבעת שמואל   (10.07.09)

כל מילה חקוקה בסלע.

מורים עושים עבודת קודש בגידול הדור הבא, אבל כשמשרד החינוך בעצמו משדר בינוניות, כל הדרגים מתחת, מהמפקח הארצי, לאיזורי,למנהל ועד למורה- חייבים להשמע להוראות המצערות האלה.

למה שמישהו היום יילך לבחור לעצמו מקצוע כזה? אמנם שעות עבודה ראסמיות נוחות, אבל למעשה- כל בדיקת המבחנים, תשומת הלב לתלמידים וכו' גוזלת הרבה יותר מאותן ש"ש בביה"ס (בואו לא נשכח שגם מורים הם בעלי משפחות וגם למשפחה יש להקדיש זמן). אגב, שכחתי להזכיר את השכר הנשחק ונעלם.

 

 

יש להתחיל מיידית במדיניות מצטיינים, ענישה אמיתית וחינוך של ההורים.

 

אבל הכי חשוב- רפורמה מיידית במשרד החינוךף המנוון.

66. זאת מלחמה שאסור להפסיק באמצע
אלעד ,   תל אביב   (10.07.09)
אנשים כמוך הם נכס, אבל לברוח זה הפתרון הקל. אני מרגיש בדיוק כמוך, אני כרגע בלימודים לקראת הוראה, אני בן 25 וכולי חדור מוטיבציה, זאת שליחות , בתור קצין קרבי בצבא אני רואה את זה באותו אופן. צריך להילחם גם כשקשהושנראה שאין מה לעשות. מספיק הבודדים שכן הצלחת להשפיע עליהם.
67. רוב מוקד הבעיה היום היא ההורים
מורה צעירה ,   רעננה   (10.07.09)

ההורים ולא המורים.  ההורים מחנכים להשגיות , ההורים נותנים גיבוי לילדיהם כמעט בכל דבר ואומרים בבית לילדים: תעזוב את המורה העיקר שתביא ציון טוב, לפעמים ההורים יוסיפו אפילו משפט כמו "מורה מטומטם" ועוד... אז מה כבר נשאר למורה לעשות? להגיד כל הזמן לתלמידים "לא אני לא מטומטם" "לא אני לא אידיוט?" אז המורה מעדיף להתחבב על תלמידיו וכך גם על הוריו ואלי ככה הוא יצליח בכל זאת להעביר איזה שיעור, לקבל פידבק של תרגיל משהו... אני מזדהה עם כל מה שכתבת אבל לצערי הבעיה המרכזית היא חוסר הגיבוי של ההורים, ועל הילדים? אוי לנו "חוצפה ישגה".

 

חיזקו ואימצו מורי ישראל אהבו את תלמידיכם באמת והם יוקירו כבוד ואהבה!

לכו בדרכו של יאנוש קורצא'ק ואולי תבוא הגאולה לחינוך

68. להיות מורה צריך לאהוב !!! אלייך...
מירב   (10.07.09)

קובי ,אני מורה 16 שנה כמעט בת גילך , מעט יותר גדולה , אני מזדהה אם האמונה שתלמידים צריך לחנך ולתת בהם את האני מאמין שלך שבוודאי יש לכל מורה ולא להסתפק באהבה ובהערצה שלהם בלבד גם אם זה בא לפעמים על חשבון הפופולריות שלך .

אני חושבת שהמעשה שעשית , התיאשת מהמערכת ,הרמת ידיים זהו בדיוק הבינוניות שעליה אתה מלין , אנשים שאוהבים את המקצוע הזה , אינם מתיאשים , אינם מוצאים סיבות ותרוצים למה לעזוב כי יש המון...ותאמין לי שכולנו מתמודדים ללא סוף מדי יום ושעה כולל בחופשה .

חבל שבדבריך אתה גורם לאנשים צעירים ואידיאליסטים שכן מעונינים לתרום למערכת ואני אומרת לתרום לא לעבוד כי זו היא ההגדרה שמתאימה למורה , מורך לב ורפיון ידים .

שיהיה לך בהצלחה בדרכך החדשה כנראה שמצאת עבודה יותר מעניינת , מאתגרת ומכניסה .

ממני מורה שאוהבת את עבודת הקשה והמאתגרת מאוד....

69. אם התעייפת אחרי 7 שנים אתה לא ראוי להיות מורה
שלום ,   צפון   (10.07.09)
במקצוע ההוראה יש יתרונות וחסרונות, כמו בכל מקצוע  ורק מי שמתאים יוכל לשרוד. מצד אחד יש הרבה חופשות שועות נוחות במשך היום יום חופשי בשבוע יש הצלחות ומחמאות. מצד שני השכר נמוך, עבודה בבית, חוסר הצלחות ועוד. אם היה לך קצת סבלנות ויכולת להניע את הצוות שסביבך ולא נשבר ממשפטים של מורות כאילו ואחרות אלא עונה לך על פי השקפת עולמך (כאמור היית רכז שכבה- ויש לך כוח מסויים על הצוות שתחתך) היית רואה שלאט לאט כולם יתיישרו לכיוונך.    
70. חינוך פרטי
אפרת השמשונית ,   חיפה   (10.07.09)

חינוך פרטי זו תשובה לא רעה לבעיה. אולי לא פותר את הבעיה הכללית

אבל בהחלט את האישית.

ונא לא להיתמם ולהסתער, יש כאן רפואה פרטית, לא? זה בדיוק אותו דבר.

מי שידו משגת, הולך לרופא פרטי. אותו הדבר עם חינוך: מי שידו משגת - חינוך פרטי זו התשובה.

ואגב, לא חייבים להיות עשירים: אפשר להחליט מה חשוב יותר - למשל -חינוך או דירה גדולה (אני בחרתי בדירה קטנה ובחינוך פרטי). למשל, נסיעות לקלאבים באילת וטורקיה בכל חופשה, או חינוך (בחרתי בחינוך).

בחינוך פרטי (שאני מכירה) המורים נבחרים אחד אחד, כאשר לא מרוצים ממורה ניתן לפטר אותו. במערכת החינוך הציבורית אותן מורות ומורים השחוקים עד דק ממשיכים לעבוד גם אם הם כבר לא רוצים ללמד או בית הספר לא רוצה שהם ילמדו בכלל.

אז כמו ברפואה - רופה טוב, מצליח. בחינוך מורה טוב, יצליח ומורה לא טוב אף אחד לא ישכור את שירותיו.

לא, זה לא יוצר אחידות, אבל בחברה (לא רק שלנו) אין אחידות.

 

71. הייתי תלמיד שלך
גדעון   (10.07.09)

אני אגיד לך את האמת אזרחות לא למדתי ממך כלכך, אבל לי היו את הבעיות שלי אז.

הייתה לכיתה שלנו סוג של יראת-כבוד. בתור ילד לא אהבתי את זה.
קובי נכנס לשיעור, כולם עומדים, גם המורדים של הכיתה בסוף עמדו כמו גדולים.
באותה תקופה לא היית המורה האהוב עליי,
כל שיטת הלימוד שלך, שהחזקת אותנו קצר, המשעמעת.
אבל זאת הייתה מנקודת מבט של ילד.

עכשיו, אחרי 3+ שנים..

במבט לאחור, א, שיטת לימוד מצויינת, גם המשעמעת היוצאת דופן שהקפדת עליה, הייתה בטעם טוב. וצריך עוד מורים כמוך ואז אולי לא הייתה לנו מדינה של שקל וחצי. ואני מעריך אותך על זה לעד.

חבל לי מאוד שאתה פורש. אתה לא תתקן את בעיית הבינוניות (כמו שאתה קורה לה) אם תפרוש, למעשה אתה נכנע לה. הייתי שמח אם היית שם בעתיד כדי לחנך את הילדים שלי. היית יישן בראש שקט.
אבל אני מאמין שחשבת על זה מספיק ושקלת את האפשרויות
.
שיהיה לך המון בהצלחה בכל מה שתעשה בחיים,
ושתדע שגם אם לא למדתי ממך אזרחות יותר מדי(שוב, לי היו בעיות משל עצמי =]) היית אחלה מורה, ובסופו של דבר כולנו אהבנו אותך.
72. כתבה מעניינת
סיגל ,   אשדוד   (10.07.09)
כדאי שכל מנהל/ מנהלת יקראו את הכתבה בעיון רב כי הם האשמים שלא רואים מה מתחולל באמת ומי שפועל ועובד מושלך החוצה.
73. אני מאחלת לך הצלחה
שחר   (10.07.09)
ובעיקר - אחרי שתגיעי למערכת החינוך ותשרדי בה כמה שנים.
(לא בציניות) אני באמת מקווה שתצליחי.
74. עכשיו אתה יוצא לחיים הקלים .אנחנו המורים
מורה   (10.07.09)

נימצאים יוןתר שעות מההורים עצמם עם ילדיהם .ההורים לא יכולים להיתמודד עם ילדיהם אז על אחת וכמה המורים עם 30 תלמיד .

אני מלמדת בחינוך מיוחד ילדים בסיכון שלוקחים כדור בבוקר כדי לתפקד נראה אותך מחנך ילדים כאלה .המתח והכוחות שמורה מקדיש לילדים אלה לא מוגדר בשכר ולא בשעות עבודה .לא הזכרת ישיבות פעמיים בשבוע על כל מיני אלימות ,בעיות מישמעת ,חינוך .לא מכירה ישיבות ציונים בילבד לך הייתה קיטנה .

אתה פשוט הרמת ידיים ואנחנו לא ,אנו נמשיך כי יש לנו יעוד לחנך לתת דרך חיים ולתת לאותם ילדים את מה שהם לא יכולים לקבל בבית .כי אין להם בית

שיהיה לנו הכח להמשיך

75. אני מאחלת לך הצלחה
שחר   (10.07.09)
ובעיקר - אחרי שתגיעי למערכת החינוך ותשרדי בה כמה שנים.
(לא בציניות) אני באמת מקווה שתצליחי.
76. פי חמישה
(11.07.09)
אומרים בשפה העברית. פי חמישה ולא פי חמש.
אולי כדאי ללמוד לקרוא לפני שממהרים לתקן
77. חבל..
זהבה ,   אשדוד   (11.07.09)

קובי, אתה לימדת אותיבמכללת אשקלון , באמת היית מרצה יוצא דופן חדור מוטיבציה לחנך וגם אותנו הבוגרים 30+ ניסית לחנך בהתחלה קשה היה לקבל אותך אך לאט לאט הבנו את האדם שבך אכן אתה מורה/מרצה יוצא דופן הרואה את החינוך באור שונה. אני אישית למדתי הרבה ממך . תמיד היתה לך אוזן קשבת גם אחרי תום השיעור .

חבל, חבל  שמערכת החינוך "מפספסת" מורה כמוך

חבל שהתלמידים לא יכירו אותך ולא יבחרו בך כמודל לחיקוי

קובי, הקניית ערכים וחינוך זה לא בצעד אחד יש הרבה מכשולים בדרך

אך אל לך להתייאש.

חזור למערכת החינוך התלמידים זקוקים למודל כמוך.

78. הפסד גדול למערכת החינוך
סטודנטית לשעבר   (11.07.09)
קובי הוא לא רק מורה, אלא מרצה ומתרגל לתואר ראשון. כל המתנגדים ואנשי "החארטה" שכתבו כאן לרעתו הם אנשים צרים שרמתם האישית שואפת ל....קובי מעביר את השיעור בהרבה עניין, בהקפדה על המשמעת ובקפדנות יתרהמי שמכנה אותו "מחנך רע" הוא אותו אדם בינוני שמפחד להתמודד עם האמת- כישלונה של מערכת החינוך ...שבה יישארו אך ורק מורים ממוצעים שיסיימו את יום עבודתם ויעשו טובה שהם באים לאסיפת הורים, תגובות רבות ניתן לפרש כצרות עין על כך שקובי בעל תעוזה לבוא ולדבר על הדברים בגלוי, לא רק לדבר אלא גם לעשות מעשה. לא בחסד בחור צעיר זה הוא מחנך, מורה ומרצה בישראל, באמת הפסד למערכת החינוך...
79. שכחת להזכיר את ההתמודדות עם ההורים
שרונה ,   באר שבע   (11.07.09)
80. גם אני מורה ועוד מעט כבר לא
(11.07.09)
אני מורה 25 שנה ואני ממש יודעת על בשרי את אשר אתה מדבר. לי יש כבר תכנית ב' לך יש?
81. אני לא יודעת איפה אתה מלמד.מזמן אסור ללמד מעבר למשרה
(11.07.09)
82. לא כזו אבדה...אני מכירה מורים טובים הרבה יותר
אלמונית ,   דרום   (12.07.09)

בתור תלמידה שלך לשעבר ולא בתיכון, אתה ממש לא אבדה!!!

ומי שמתייאש ממערכת החינוך, מתלמידים וכו'... כנראה לא צריך להיות שם

עם כל הצער שבדבר, אולי זה יביא אותך להצלחה בתחומים אחרים (אם לא בחינוך)

83. אם הוראה היא מקצוע נוח
מורה לשעבר   (12.07.09)
אז טוב שאתה עוזב. מדובר במקצוע קשה. אולי ללמד אזרחות קל יותר (אני לימדתי מתמטיקה פיזיקה), אבל זכור לי שכל פעם שמגיע חופש, היינו נופלים מהרגליים.
84. תגובה למס' 78
שרי   (12.07.09)

זכותם של אנשים להסכים או להתנגד לדבריו של קובי ואם יש מתנגדים, אין זה אומר שהם אנשים רעים ורמתם שואפת ל...

צריך לדעת לקבל גם דעות מנוגדות.

85. למה נהייתי מורה
חנה רוט ,   נשר   (12.07.09)

תודה לך עבור שבע שנים שבהם הובלת קבוצת ילדים  אחת ,איכותית להבנה שיש צורך להתאמץ כדי להבין.

רק אדם שדוגל ב-"נאה דורש -נאה מקיים"יכול להבין גם את המושג "המציל נפש אחת כאילו תציל עולם מלא.בדרך  שחינכת אותם הם יחנכו את ילדיהם...

86. שכחת את :האלימות, הצפיפות בכיתות, הקפיאה על השמרים
שוש לוי   (12.07.09)

 

כמי שעסקה בהוראת אנגלית ולשון עברית, ופה ושם כמחנכת, במשך כ-עשרים שנה, אני חייבת להעיר מספר הערות :

1.האלימות בין כתלי ביה"ס, שקובי לא ציין משום-מה, ואשר בגינה -אני פרשתי ממקצוע ההוראה, עדיין לא מטופלת כי שצריך. ההחלטה האחרונה של שר-החינוך גדעון סער, לסלק את התלמידים האלימים ממערכת-החינוך, מחטיאה את המטרה, ואינה מתמודדת עם הבעיה -היא פשוט מסלקת אותה מעיני העומדים בראש-המערכת. ילדים אלה, שבעיית האלימות שלהם, אינה מטופלת כעת, יגדלו להיות בוגרים אלימים שיאכלסו בצפיפות את כתלי בתי-הסוהר, ויפלו לנטל על החברה. שוב - מדיניות של "כיבוי שריפות" במקום -מדיניות של "מניעת שריפות"!

2.חייבים לטפל בבעיית הצפיפות בכיתות! מורה אינה יכולה להעניק תשומת-לב מספקת ל-30 או -40 תלמיד בכיתה. המספר המומלץ של תלמידים/ות בכיתה הוא -20 תלמיד/ה ולא יותר!

3.המערכת קופאת על שמריה ואינה פתוחה לחדשנות, וזה נכון לגבי כל הפרמטרים של עבודת-הקודש ששמה -חינוך : הפדגוגיים,הסביבתיים,מקצועות-הליבה,(אפשר ורצוי לרענן ולחדש את המקצועות הנלמדים).

4.כדאי , לאחר נסיון ארוך שנים , שנכשל, לטעמי -לחזור למתכונת הקודמת, זו שבני-דורי התחנכו עליה :שתי חטיבות בלבד, ולא שלוש כפי שנהוג היום - חטיבה יסודית מ -כיתה א' עד -כיתה ח'  ותיכונית מ -כיתה ט' עד כיתה יב'. המתכונת הזו הוכיחה את עצמה , ויש היגיון בצידה - הניתוק של ילדים רכים בגיל רך ממסגרת היסודי (כיתה ז) הינו קשה וגורם לנזקים שאחר-כך בא לידי ביטוי בגילויים של אלימות. בגיל מאוחר יותר (כיתה ט) -המעבר חלק ונוח יותר.

 

בברכה,

שוש לוי - מורה ומחנכת לשעבר

87. אין צורך באנשים כמוך-טוב שעזבת!
רונה   (12.07.09)

מערכת החינוך משוועת למורים טובים שמעוניינים לתרום ולהיתנדב.רוב המורים עובדים מצאת החמה ועד רדת החשכה.לא יודעת איפה לימדת 4-5 שעות,אני 29 שנה בהוראה,במגוון תפקידיים ניהוליים יחד עם חברי לאירגון עובדים סביב השעון.

השחצנות,והיריקה לבאר ששתית ממנו מובילה אותי לדרישה אחת ממך-לך הביתה וטוב שבית ספרך התפטר ממך וגם אנחנו הקולגות שהיו לך. אין לי ספק, כי ניכשלת בתפקידך ונוח לך להאשים את כולם חוץ מעצמך.

בהצלחה,הנח לטוביםלהוביל את מערכת החינוך!

 

88. הוראה כייעוד
תמר ,   עובדת ברמלה   (12.07.09)

שלום לך מורה יקר (לשעבר)

 

שמחה לקרא שיש כמוך בהוראה. אך יש הכללה בדבריך. אני מזמינה אותך לבוא לעיר רמלה, שם אני עובדת  כעשרים שנה ולראות ציונות והוראה מתוך ייעוד במיטבה - עם אופק חדש תרתי משמע.

תמר

89. הפוסל במומו פוסל
חוזה עתידות   (13.07.09)
90. מערכת החינוך זקוקה לאנשים אמיצים כמוך
אושריאל זהבה ,   ראשון לציון   (13.07.09)

קובי שמחתי לקרוא את הכתבה כל מילה בסלע . כמי שמכירה אותך מספר רב של שנים אני יודעת כי הדברים שכתבתה אינם הבל פה ,הרבה מחשבה אכפתיות ורצון לשינוי הושקעו במילים אשר יצאו אל המרחב הפתוח  אל השיח הציבורי  . המעשה החינוכי שלך כמורה הדבקות והאמונה בדרך מעידים על אחראיות וכבוד למקצוע ולתלמידים.  חבל להתייאש ! ! !.

יש החושבים ששיחות סלון  יובילו את השינוי שכל כך נדרש בחברה הישראלית אולם לא כך הדבר , כולנו יחד וכל אחד בסביבתו חייבים ליצור את השינוי  .

מעמדו של המורה אינו נמצא במתנותק ממה שקורה בחברה הישראלית , הזילות , חוסר הכבוד למנהיגות , עיסוק בתפל בשולי , חוסר אחראיות  ואי כיבוד החוק זועקים ! אנו האזרחים צריכים להתעורר מחיי השקר .

לגיטמציה להשתמטות מחובות אזרחיות , התעסקות באני האינדיוידואלי , להשיג בקלות להרוויח הרבה מבלי להתאמץ וכו' כל אלה התפשטו והגיעו לפיתחו של בית הספר , לחדר המורים .  . . אז מה הפלא ? המורים רוצים להיות חברים של התלמידים ? הרבה יותר קל להיות פופולרי !  למי שאכפת  ? מי עובד קשה מתוייג פרייר ,  היום בשביל כבוד לא צריך לעבוד !

אומרים " כשהשמש שוקעת אנשים קטנים עושים צל גדול "

אנו זקוקים למנהיגים שיובילו אותנו  אל המחר  .

קובי תסלול את הדרך לשינוי במקום להתייאש !

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה