כלכלה  צרכנות  חדשות הצרכנות
שירותים ב-SMS: הטוב, הרע והמכוער
מירב קריסטל
פורסם: 28.08.10, 09:39
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 371 תגובות ב-235 דיונים
31. אהבתי את תגובת התמ"ת
גנבים   (28.08.10)

לא התכוונו לטפל אבל ראו שיש הרבה תלונות אז יטלפלו מתישהו בעתיד. עלובי החיים!

32. להגרלות נדרש רישיון-יש לשייך את כל אלה לתחום ההגרלות.
מאיר   (28.08.10)
לאסור על חברות הסלולר וכרטיסי האשראי סליקה כלשהי ,ואם בכל זאת המשתתפים הפרייארים ימצאו דרך אחרת להשתתף בטריוויות האלה אז שיבושם להם.
33. להגדיר טלפון סלולרי ככרטיס אשראי.
אוליבר טוויסט   (28.08.10)

כל שרותי התוכן האלה גורמים למכשיר הסלולר לשמש ככרטיס אשראי, ולכן צריכה הממשלה להגדיר אותו ככזה. מה שיגרום לחברות הסלולר להידרש לקשר עם בנק הלקוח, קביעת מסגרת חיוב והטלת מגבלות. וכך, אם המתקשר חורג מהמסגרת, השרות פשוט יחסם. כמו שאי אפשר להעביר כרטיס אשראי בחנות כשהמסגרת נגמרה.

וזה כולל כל שימוש שאינו לתקשורת "נקייה" כמו התקשרות או שליחת הודעה לטלפון אחר במחיר שנקבע מראש. כלומר אפילו הצבעה לתכנית ריאליטי או תרומה תגרום לחיוב דרך מסגרת האשראי.

34. איני מבין את הבעייה ראו ציטוט:
עלי באבא ,   תל ברוך צפון   (28.08.10)

לקוח אחר מספר: "נפתח לי חלון במחשב עם שאלת טריוויה פשוטה, שמענה עליה יאפשר לי להרוויח אלפי שקלים"

נו באמת ,להרוויח כסף בלי מאמץ...?

תאוות הבצע דוחפת אנשים לעשות שטויות.

35. אכן, שודדי הטריוויה פועלים בחסות החוק
ola   (28.08.10)

בכל מקום ואתר החלונות המבחילים האלה נפתחים כמו פרח אל מול השמש

36. בני בן ה-10 נפל למלכודת הזאת!
האחיות פנדי   (28.08.10)

הם מציעים שאלות אינפנטיליות שכל תינוק בן יומו יכול לפתור והיא מאוד רצה אלפי שקלים לקניות. כמובן שאף אחד לא שאל אותו לגילו, ואם צויין משהו לגבי כסף זה לא דבר שילד רואה. גם אתרי התוכן שותפים להונאה הזאת.

37. עוד הוכחה שרק בישראל , כול גנב מלך
שי   (28.08.10)
38. כל פעם שהמודעות הללו קופצות אני מכניס מספר פיקטיבי-שיעלה להם
מומי   (28.08.10)

בכל פעם שהמודעות הללו קופצות למסך שלי אני פשוט נרשם עם מספר פיקטיבי של שירות סלולרי כלשהו ולפעמים עם המספר שרות לקוחות של החברה עצמה.

ככה הם שולחים SMS עם קוד שבעצם לא מגיע לשום מקום ואני מבזבז להם עלות שליחת SMS ולו רק בגלל החוצפה שלהם לפוצץ לי את המחשב בפרסומות השקריות שלהם.

אני ממליץ גם לכם להעניש את החברות הללו ולגרום להם הפסד כספי בכך שתגרמו להן לשלוח SMS עם קוד אימות למספרים פיקטיביים.

בכל פעם שתעשו את זה אתם מענישים אותם בחצי שקל !!!

יאללה - תרימו את הכפפה עכשיו...

39. גם לי זה קרה - ואפילו לא נרשמתי
(28.08.10)
קיבלתי עשרות SMS מ-YNET ספורט, ועוד כמה מ-WALLA. מעבר להטרדה ולשיבוש יום העבודה שלי - הצטרכתי לכמה שיחות לסלקום על מנת להפסיק את ההטרדה. בחשבונית הבאה ראיתי שחוייביתי על 70 SMS ליוניסל ועוד כמה בודדים לחברה אחרת.   מסלקום קיבלתי כתובות דוא"ל לחברות - את החברה הקטנה שאיני זוכרת את שמה לא הצלחתי להשיג בכלל. לאחר שיחות נזעמות ביותר קיבלתי את כספי בחזרה, מינוס 50 אגורות לחברה שלא השגתי. גם אני חסמתי את שירותי יוניסל וכל חברה דומה לה.   התברר שיכול לשבת כל דרדק זב חוטם מול האינטרנט - להכניס את מספר הנייד שלי, ההודעות מתחילות לזרום והחיוב מגיע בסוף החודש. אם רוצים לפגוע במישהו דרך הכיס - מתברר שזו שיטה מעולה. אף אחד לא ידע מי אתם!
40. תקראו איך לטפל בזה
לא פרייארית שלהם   (28.08.10)

לא יודעת איך התחלתי לקבל SNS ממספר 6200. לא התייחסתי אבל אחרי 3 חודשים גיליתי שחוייבתי במאות שקלים.

התקשרתי לסלקום שכמובן התנערו והפנו אותי לחברת שמיר טכנולוגית.

התייעצתי עם אמא של חברתי שהיא משפטנית. היא ניסחה לי מכתב שחובת סלקום להחזיר לי את הכסף היות והם גבו אותו.. גם הודעתי שלא הסכמתי לשירות קבלת הודעות כאלה.. שוב התקשרתי לסלקום וענתה לי מוקדנית רגילה. ביקשתי לדבר עם מנהל או אחראי. אחרי יום חזר אלי אחד המנהלים. הסברתי לו שהיות וסלקום גבתה ממני את הכסף אני דורשת שהיא תעשה את הבירור. למיטב זכרוני לא ביקשתי שירותי הודעות כאלה. התעקשתי והנציג הבכיר הבטיח שהוא יבדוק את הנושא ויחזור אלי תוך 3 ימים. ואכן אחרי 3 ימים הוא חזר ואמר שהחליטו לזכות אותי על החיוב היות ושמיר טכנולוגיות לא סיפקה להם תשובות על החיוב.

חובת המפעיל לבדוק שאכן אישרתם קבלת הודעות. בדרך כלל בגלל הצבעות לתוכניות כמו האח הגדול, כוכב נולד וכו' - איכשהו עולים על המספר שלכם ומתחילים לשלוח לכם הודעות שעולות כסף.

בקיצור, ממליצה לכל מי שחוייב להתקשר למפעיל שלו ולעמוד על כך שהמפעיל יעשה את הבדיקה למה חייבו.מבטיחה לכם שתקבלו בחזרה את כספכםץ

 

 

 

41. גניבה לאור יום
יאיר ,   מרכז   (28.08.10)

גם לי כאזרח תמים הגיע חשבון לסלולר ופתאום ראיתי חיוב של חברת יוניסל, איני יודע מה זה התקשרתי למפעיל הסלולר שלי, במקרה זה לסלקום והם באדיבות נתנו לי את המספר טלפון של חברת יוניסל, ומכאן התחלי רומן ארוך מאוד, בכל פעם שהתלוננתי הודיעו לי מפורשות שאני אשם ואני לא בסדר, אם טענו שאני משחק במשחק טרוויה שבחיים שלי ואפילו פעם אחת לא שיחקתי, טענו שיש שיחה מוקלטת שאני מבקש שירות זה וגם כאן אף פעם לא השמיעו לי זאת. בקיצור סיפור שחבל על הזמן, בשורה האחרונה כשראיתי שלא יוצא מזה כלום, הודעתי להם שאני פונה למועצה לצרכנות לצורך הגנה על שמי הטוב וכמו-כן קיבלתי שירות שכלל לא רציתי, דרך אגב כל חודש בינתיים בחשבון הסלולר ירד לי סכום של 30 ש"ח, זה הרבה כסף ביחס לשיחות והודעות SMS, אחרי עשרות טלפונים הם החזירו לי באופן חד פעמי סכום של 40 ש"ח וכמובן ניתוק משירות זה.

 

אז תחשבו טוב טוב איזה שירות אתם מקבלים מעבר לחשבון הסלולר. (לדעתי צריך לעשות חוזה בכתב עם הלקוח לקבלת שירות זה, מה יעשה אדם שהוא מבוגר ולא כל כך מבין מה כתוב בחשבונית של הסלולר!)

 

יאיר

42. הכתבה מוציאה את יוניסל זכים ותמימים והם לא
נעם   (28.08.10)
ההודעה על התשלום הצפוי נמצאת בתחתית העמוד באותיות קטנות ובמהלך האישור אין ווידוא וסיכום של העסקה כמו שמקובל בכל תשלום באינטרנט. מה שקורה זה שאנשים נכנסים לעסקה בלי לדעת שהם ישלמו עליה. עוד מכשלה: התשלום הוא על קבלת ה-SMS, לא על משלוח או אישור אקטיבי. זו חוצפה שאין כדוגמתה ומעשה נוכלות ונבלה.

בדקתי את רשימת הזוכים שהם מפרסמים באתר הרישום לחידון טריוויה והתברר שהכל פיקציה. במקרה אחד מי שכביכול זכה לא ידע על זה. במקרה אחר, מי שכביכול זכה קיבל הודעה על הזכייה לפני שלושה חודשים אבל לא קיבל את הפרס עצמו (למרות שבאתר הוא מצולם עם הפרס), ובמקרה אחר קיבלו פרס אבל על הגרלה של כרטיסי גירוד ולא על חידון הטריוויה. שלושה שמות נוספים שהם פרסמו לא הופיעו בכלל בספר הטלפונים והם כנראה בדויים.

אני לוקח את כל החומר למשטרה ומתכוון להגיש תלונה פלילית נגדם.
43. אמצו כלל פשוט : כשאתם מתקשרים עם גוף עיסקי השאלה השניה
שלכם - כמה זה עולה ,   ללא תשובה נתקו הקשר   (28.08.10)
44. ניתוק משרותי תוכן זה הפתרון
שרון ,   יבנה   (28.08.10)

כך לא יוכלו לחייב אותכם

 

45. כדאי לקרוא
נעשקת לשעבר ,   מרכז   (28.08.10)
לפני מס' שנים כשבדקתי את ח-ן סלקום שלי, גיליתי לתדהמתי שורה בלתי ברורה בעליל בחיוב של כמה עשרות ש"ח לספק חיצוני! מיד מיהרתי לבדוק חשבונותי אחורנית מאותו מועד ולהפתעתי, ראיתי כי במשך כמעט שנתיים, כל חודש הורידו לי כספים עבור ספק חיצוני, פעם 50, פעם 70 וכן הלאה. התקשרתי לסלקום לבירור העניין והם אכן הפנו אותי ליוניסל. בבירור ארוך שערכתי התברר כי הסמסים שאני מקבלת עם כל מיני הודעות מספקים! (לא שולחת כי אם מקבלת!!!!!!) אני מחוייבת בעבורם! בחישוב מהיר שביצעתי ע"פ החיובים החודשיים הבנתי כי מדובר בכמה מאות ש"ח שנגנבו מחשבוני ללא אישורי וללא ידיעתי! עשיתי המון באלאגן בסלקום. הודעתי להם כי הם גנבים וכי האישור שניתן להם הינו לביצוע חיוב בחשבוני עבור שיחות + הודעות שלי ולא מעבר לכך וכי הם גונבים מארנקי בניגוד לחוק! היתה התקשרות ענפה וריב גדול ביני לבין החברה אך לבסוף קיבלתי  מחברת סלקום. את כל הכספים שגנבו ממני ללא היתר.. כ"כ דרשתי לחסום השירות להודעות מספקים חיצוניים. מסתבר שחברות הסלולר ממשיכות לגנוב מכספי הלקוחות ללא ידיעתם. ואני חושבת שהגיע הזמן שמישהו יגיש תביעה ייצוגית נגד חברות הסלולר והספקים החיצוניים. כאשר אלו יפסידו מיליונים בייצוגית אולי אז יפסקו הגניבות מכספי הציבור התמים. חוצפה של חברות הסלולר! פגיעה באזרח התמים וחסר המודעות!
46. החברה קדישא בסמס זה ענקקק!
nGנO   (28.08.10)

 

47. מצא חן בעיני השירות של המעקב אחרי מהירות הנהיגה של הילד
נדב   (28.08.10)

הילדים שלי לא יאהבו את זה אבל מישהו יכול לומר לי האם נאי חייב להיות מבוטח מנורה כדי לקבל אותו?

48. צר לי...
(28.08.10)
אבל משתמשים שמסמסים לכל מודעה בעיתון ואפילו ל"כוכב נולד", זה מגיע. הגיע הזמן שכבר תבינו שלא עושים את זה.
49. שימו לב לשמות בגלריה! לפי 144
אבי   (28.08.10)
האישה גרה בירושלים או שהיא רו"ח שעובדת בר"ג. הבחור שמו כהן ולכו תמצאו כהן בפ"ת.
50. ילדים=קטינים
פטריוט ,   מרכז   (28.08.10)

יש דרך משפטית לאכוף את החיובים ביזיוניים הללו.

קודם כל מרבית הלחץ צריך להיות מופעל על חברות הסלולר מכיוון שהן מבצעות את שירותי הגבייה עבור ספקי התוכן. שנית, ילד מתחת לגיל 16 (בהנחה שמעל גיל 16 הילדים יותר אחראיים) אשר חותם חוזה ללא אישור הוריו או אפוטרופוס אחר, אין לכבד את החוזה מכיוון שזוהי פירצה לחברות התוכן להוציא כספים רבים על גב הילדים.

אפשרות נוספת היא ללחוץ שוב על חברות הסלולר בכדי לפקח על ספקי התוכן. אנחנו משלמים הרבה מאוד כספים במהלך השנה לחברות הסלולר וזכותינו לדרוש הגנה מפני גורמים עושקים הפועלים בשוק זה. לחץ המנויים יכול להביא לכניעה של חברות הסלולר ומתן שרות טוב יותר (ובטוח יותר) ללקוחותיהם.

51. הם נוכלים. צריך להתיש אותם
יוסי ב.   (28.08.10)

כנסו לפרסומות שלהם הכניסו סתם מספרי טלפון ניידים  שיקבלו מסרונים עם קוד לא ברור.

החברות עצמן משלמות את מחיר המסרונים לחברות הסלולריות וזה חלק נכבד מהוצאותיהם.

אם יצטרכו לשלוח 100 אלף מסרונים ליום, יפסיקו להתעמר בנו. זו הדרך היחידה כרגע להילחם בהם.

המערכות אוטומטיות ואינן מזהות אם המספר אמיתי או מפוברק ומקבל ההודעה יקבל הודעה סתמית ולא יחוייב באגורה כיוון שלא יצרף אותה לתשובתו בפרסומת באינטרנט וזהו תנאי בסיסי "להתחיל" במשחק ולהיות מחוייב במאות שקלים לחודש.

52. מקרים שקורים בחברת פלאפון! חובה לקרוא!!!
ממיה ,   תל אביב   (28.08.10)

אני הייתי נציג ואחמ"A בחברת פלאפון תקופה ארוכה מאוד,עבדתי במוקד הגלישה,תמיד היו מגיעים אלינו מקרים של חיובי ספק תוכן חיצוני וברוב המקרים היינו מקבלים הוראה ישירה לא לספק את כל העזרה ללקוח אלא להפנות אותו לחברת יוניסל,סלאקט וכדו'...

פעם אחת כשהייתי עוד אחמ"ש התקשרה אמא שהבן שלה שלח סמס לזכות בגיטרה,החיוב הגיע ל50 אלף שקלים,לא יודע איך בדיוק אבל זה היה חמישים אלף שקלים.לקול הבכי שלה ניסיתי להרגיע אותה שאעשה הכל כדי לזכות אותה,גם אם זה נגד הנהלים (זיכוי של לקוח ללא "סיבה מוצדקת" או "טעות תמימה" של המערכת עלול לעלות לי בכסף מהמשכורת שלי!!!!!חוצפה של פלאפון),לאחר התייעצות עם מנהל המוקד,הובהר לי בבירור שאסור לילזכות אותה אפילו לא על שקל!!! היא היתה חסרת אונים ולא רצתה לפנות לספק החיצוני,אלא אמרה שההתחייבות שלה היא מולנו ולכן היא צריכה לדבר רק עם חברת פלאפון,ובצדק! היא לא קיבלה זיכוי,לא יודע מה קרה עם האשה הזו אבל הרגשתי רע,הכל כדי שייכנסו עוד שטרות במצעד צבאי לחברה...זה אחד מבין 4 מקרים דומים בממוצע ליום (לא כולם בהכרח הם באותו סכום חיוב).

חודש אחר כך לא יכולתי להישאר בעבודה

53. גונבים בחסות החברות הסלולריות
kooteritwitter ,   רעננה   (28.08.10)
תודה על הכתבה ששופכת אור על אחת הרמאויות המתוחכמות בשיתוף פעולה מלא עם חברות הסלולר והתעלמות משרד התקשורת.
רק חרם צרכנים רציני על חברות הסלולר והורדת הרווחים האסטרונומיים שלהם שישפיעו בתקווה על משכורות הבכירים יפתרו את הבעיה.

חיינו בלי ניידים ואפשר להפסיק יום בשבוע, שעה ביום או שבוע בחודש. להוריד להם את הרווחים! זו הדרך היחידה.
פתאום לא ניתן בחשבוניות הבלתי מובנות של חברות הסלולר לשנות את קוד ספק התוכן? איזה שטויות, זו קונספירציה אחת גדולה לחלוב את הצרכן והצרכן בארץ לא מגיב , נפגע ולא מגיב.
הצטרפו לקוטרית בטוויטר ופייסבוק ותראו את כמות התלונות על חברות הסלולר ותבינו
www.twitter.com/kooterit
http://bit.ly/9tydXX

54. חברים להיזהר!!! לא לפתוח SMS!!!
Nישהו   (28.08.10)
פרסומות שאתם אפילו רק מקבלים!! ולא שולחים!! אתם משלמים על זה!

תראו ממי זה מגיע ומבלי לפתוח פשוט תמחקו.
55. כל הקטע הזה של מנוי מתחדש (להכל) צריך לעבור שינוי
Nישהו   (28.08.10)
למה בסוף תקופת ההתחייבות שלי למשל לאינטרנט המחיר ייקפוץ ללפעמים פי 2 מהמחיר הנוכחי?
למה לא שחברות שהמנוי אצלהם מתחדש אחרי תקופה מסויימת תהינה מחוייבות ליצירת קשר עם הלקוח, במידה והלקוח לא זמין עד (למשל) שבוע אחרי סיום ההתחייבות אז החברה רשאית לנתק את אותו מנוי (ניתוק זמני של עד נגיד 30 יום.... גם לבעלי מנוי יש חיים אולי הם בחו"ל).

הכל עבודה בעיניים.
56. מדובר בגנבים בחסות החוק !!!
פשוט גועל נפש ,   נצלני   (28.08.10)
57. תיקון לציטוט מהכתבה
אבי   (28.08.10)
בכתבה הביאו מדברי בצורה לא כל כך מדוייקת. הנה הדברים במלואם כפי שנכתבו בתגובה לדיון בפורם צרכנות:-סידרתי לאבא שלי מכשיר סלולר של חברת פלאפון. אציין שאבי כבן 70 ומלבד "שלח" ו"סיים" שיחה, אינו מבין דבר בסלולר או במחשבים ואינטרנט.מלפני כשנתיים ומשהו החלו להופיע חיובים מוזרים בחשבון, תחת סעיף "ספק תוכן חיצוני יוניסל". כאשר ניסיתי לברר פנים מול פנים במרכז השירות מה פשר החיובים, נענתי באדישות ובזילזול שזה לא בעיה של פלאפון, הנציגה של פלאפון ניפנפה אותי בגסות וכך גם מנהל שירות שסירב בתוקף לספק תשובות - החיובים כמובן נמשכו. לפני כחצי שנה החלטתי ללחוץ חזק בכדי לקבל סוף סוף תשובה עבור מה מחייבים את החשבון. התברר שהחיובים נעשים לטובת אתר הכרויות, אבל החיוב עצמו נעשה עבור תחזית אסטרולגית (לי נראה שמדובר בהתחכמות לשמה). נציג של פלאפון ניסה להפנות אותי לספק התוכן ואני סירבתי לכך בתוקף מסיבה אחת ויחידה, לדעתי מי שגובה את הכסף הוא זה שחייב דין וחשבון. לאחר איום מפורש שלי לצעדים משפטיים נגד פלאפון ויונסל גם יחד, יצרו איתי קשר מיונסל והחזירו לי חלק נכבד מהסכום שנגבה שלא כדין (ההחזר בוצע דרך חשבון הסלולר).-אם מפנים אתכם לברורים אצל ספק התוכן, עליכם לסרב לכך בתוקף. ספק הסלולר הוא זה שחייב לכם דין וחשבון עבור החיובים בהוראות הקבע ועליו חלה האחריות החוקית לנכונות הסכומים שנגבים על ידו מחשבון הלקוח, זה מעוגן בחוזה האחיד בו מחויבות הוראות הקבע. חברות הסלולר מנסות לנער מעל עצמם את האחריות לנכונות הגבייה ולגלגל את האחריות לפתחם של ספקי התוכן - לזה אסור לכם הלקוחות להסכים, גם אם זה אומר שתאלצו להגיש תביעה בבית דין לתביעות קטנות.כאשר חברות הסלולר יאלצו לטפל בעצמם בעשרות אלפי לקוחות עיקשים ועצבנים, שלא יסכימו להיות מטורטרים לגורם שלישי עלום מבחינתם, אני מאמין שיאלצו לשנות במשהו את יחסם המזלזל בלקוחות.
58. סוף סוף משהו מתיחס לגנבים האלה!
הגיון בריא!   (28.08.10)
הגיע הזמן במשך שנה אני בוכה על כל פרסומות הפלאש המטופשות שמעלות הרבה קורבנות תמימים כולל אנשים קרובים שאני מכיר
ומחיבים אותם בסכומים אסטרונומים עבורהודעות sms פשוט חוצפה!

כל הכבוד לynet שלקחו את העניין ברצינות!
59. זה בסדר, ביבי מרשה
(28.08.10)
60. כמובן שבמדינות נאורות יש רגולציה ופיקוח אבל כאן
שי   (28.08.10)
במדינת עולם 3 שמתימרת להתנהג כמו שאר העולם הנאור דופקים אותנו בחסות החוק ובחסות הנציגים שאמורים לפקח על כ לצערי זה המצב שגרים בישראל
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה