רכב  בטיחות בדרכים
מהירות מופרזת - גורם שולי לתאונות עם נפגעים
שחר הזלקורן
פורסם: 18.04.12, 14:23
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 339 תגובות ב-196 דיונים
31. טלו קורה מבין עיניכם - התשתיות אינן סלחניות לטעות אנוש
החסכן ממשרד האוצר   (18.04.12)
32. אכיפה עקומה
אחד שמבין   (18.04.12)

אף אחד לא שאל איזה אחוז  מהווה האכיפה של עבירות המהירות מכלל העבירות הנאכפות. כאחד שמבין וגם מכיר נתונים מדובר בכמעט 90%!!!!!! מהאכיפה רק בעבירות מהירות. אז תבינו כמה "מצליחה" המשטרה שהיא הגוף המרכזי במדינה - אך לא היחיד - המתמודדת עם מכת תאונות הדרכים עם נפגעים.

הסטטיסטיקה לא משקרת. אחוז קטן של עבירות מהירות הגורמות לתאונות דרכים עם נפגעים אל מול אחוז גבוה מאוד של אכיפת העבירה הבלתי רלוונטית כלל וכלל לעניין.

זוהי בפירוש מסחטת כסף לאוצר ואין לה שום קשר למלחמה המתמדת בתאונות הדרכים.

תחשבו על זה שם למעלה....קובעי המדיניות העקומה.

33. העבירה המסוכנת ביותר היא לתת לחסר כישורים מתאימים
לאחוז בהגה השלטון ,   כלומר אנחנו עבריינים   (18.04.12)
34. אם יש משהו שמשטרת ישראל יודעת לעשות טוב זה ...
לחפש מטבע מתחת לפנס ,   (ולא למצוא אותו)   (18.04.12)
35. תרשו לי לחסוך הרבה תגובות צפויות מראש:
ליאור   (18.04.12)
כן, זה לא חדש ש"מהירות מופרזת" איננה מסוכנת. אחת לכמה חודשים ynet מפרסמים כתבה עם נתונים חדשים-ישנים. אני באמת תוהה למה התקשורת במקום לספק עובדות יבשות, או לחילופין לבכות על זה שגובים מאיתנו מיסים מיותרים, לא מעמתת את הקוראים עם האמת החשובה ביותר- שמהירות מופרזת בהגדרת החוק היא מהירות סבירה בהגדרת הכביש.

ולגבי נתון הגברים המעורבים בתאונות- לכל הטוקבקיסטים שמתכוונים להגיב על כך שגברים לא מעורבים בתאונות כמו נשים. זה לא נכון, העובדות מצביעות על כך.
לעומת זאת, כל אלה הגורסים כי נשים מסוכנות מגברים על הכביש צודקים במאת האחוזים. שוב חסרה התייחסות אמיתית לאחוז הנסועה של נשים למול אחוז הנסועה של גברים. כלומר, ynet לא צריכים לפרסם כותרת מתריסה ולכתוב בשורה האחרונה שהנתון לא מבוסס.

שוב חפרתי. כל הכבוד למי שהגיע עד לכאן :)
36. מהירות היא הסיבה למוות. תאונה במהירות נמוכה לא הורגת
ישראלי 1   (18.04.12)
37. המצלמות בעצמן מהוות סיכון בבלימת פתע של נהגים...
(18.04.12)
38. במקום לפזר מצלמות מהירות היה צריך להציב מצלמות בכל הצמתים
אזרח עצבני ,   ראשון לציון   (18.04.12)
על מנת שיצלמו את כל " גנבי הירוק " שעוברים אחרי שנגמר הירוק ואז הייתם מופתעים מכמות הדוחות שהיו נשלחים לעבריינים הביתה.
כל דו"ח כזה צריך להיות 1000-1500 שקל ומהר מאד תראו איך נהגי ישראל מתנהגים כמו פודלים.
39. תוציאו יד מהכיס שלי, קיבנימט !!!
איגור   (18.04.12)
גם 8 ש"ח לליטר גם אין חניות וגם קנסות על ימין ועל שמאל.
די !!! די כבר, כם ככה קשה לחיות בארץ הזו !!!
40. אל תבלבלו לי את המוח - מהירות הורגת חד משמעית
יש להציב יותר ,   מצלמות   (18.04.12)
41. נהיגה וקורדינציה ההסבר של של ד"ר ורטהיים
מורה נהיגה ,   רמת גן   (18.04.12)

כמורה לנהיגה  שמעתי סוף סוף בהשתלמות הרצאה על סיבה הגיונית שלא נבדקת בסטטיסטיקה -  קורדינציה

הוא מציג נתונים מענינים על קושי בנהיגה ובעיות קואורדינציה קואורדינציה

זה פשוט מדהים

42. אחוז התאונות מעל 250 קמ"ש-0!!!!!
אריק   (18.04.12)

תוצאות מטעות!

אולי כדאי לבדוק כמה זה 4% מתוך האחוז שנוסע מעל המהירות המופרזת!

ואולי כדאי לבדוק איזה פכיעות הן מעל מהירות המופרזת!!!

43. הגורם העיקרי לתאונות
יואב ,   צפון   (18.04.12)
הגורם העיקרי לתאונות הוא נסיעה של רכב במהירות נמוכה מהמותר וגרימה לעשרות נהגים לבצע עקיפה, לפעמים- מסוכנת.
44. העבירה הכי מסוכנת היא לתת לערבים רשיון נהיגה.
(18.04.12)
45. מהירות בהיגיון ובידע אינו מסוכן
נהג ,   תל אביב   (18.04.12)
אם הנהג מיומן ויודע לנהוג ולא סתם פוזה,אני מתכוון לנהג שיודע לקרוא את הכביש
ובעיכר שעבר קורס(מסלולים ישראל)אינו נסוכן.
ראו את הנתונים מגרמניה

נשלח מהסלולארי שלי
46. כותרת מטעה
פוליצר   (18.04.12)
לפי נתוני הלמ"ס מהירות היא גורם שולי לתאונות, לפי גופים אחרים שמוזכרים בכתבה זה הפוך. הנתונים לא מוכיחים כלום כרגע.
נראה אם המצלמות יעזרו או לא. למה הכתב לא מציין מחקרים שנעשו על מצלמות מהירות והאפקיטיביות שלהן או העדרה? זה חשוב.
לא רציני, צריך להכין שיעורי בית.
47. יאללה
ערן   (18.04.12)
מתי כבר הלכוד יעלה לשלטון ואז תהיה פה מדינה נורמלית? נמאס משלטון מפא"י הגנבים.
48. התשובה פשוטה
(18.04.12)
ובכן, יכול מאד להיות שהתגובה שלי תהיה לא פופולארית, אבל שימו-לב:

מאז שהוצבו מצלמות המהירות החדשות בארץ, פחתו מספר התאונות בכ- 30%!

מה שאומר שבכ"ז למהירות מופרזת יש איזושהי השפעה על כמות התאונות.
49. ועוד סיבות לתאונות...ראה פירוט!!
משה ר ,   ראשל"צ   (18.04.12)

  א.   אופנועי שליחים , המתפתלים בין  רכבים הנמצאים במצב  נסיעה, ולא פעם

        מבצעים  לולאה בין שתי מכוניות נוסעות...וזה האחורי, נאלץ לבלום.

  ב.    הולכי רגל  המצפצפים על התנועה  יורדים לכביש כרצונם,..  מספיק לצפות

         ברחוב אלנבי בת"א    כשעה , ניתן לרשום עשרות אנשים /נשים שחוצים תוך

         סיכון  רב.

  ג.   קטנועים העוקפים מצד שמאל של פס הפרדה לבן מלא, תוך כדי סיכון התנועה

          ממול,   ואין פוצה פה או מצפצף!!!

  ד.    עקיפות טור  רכבים העומדם ,מצד ימין  על השוליים ואז נדחפים בכח !!!

          שמאלה לראש  הטור,

 

          מול כל ההערות האלה לעולם לא ראיתי שוטר/ניידת שיאכפו את החוק!!!

         האכיפה  היחידה של משטרת ישראל :  אקדחי הלייזר.......נגד מהירות ....

50. המשטרה וכץ רק רוצים לחלוב כסף
יוסי   (18.04.12)
51. ==או שאני מטומטם או שכולם טועים
קוורטי ,   קריית ים   (18.04.12)
המהירות לכשעצמה איננה מהוה גורם כלשהו לתאונה. אם אסע במזארטי על מישור מלח שומם אפילו ב 400 קמ"ש, סביר להניח שלא יקרה כלום. אבל המהירות היא הגורם המכריע בחומרת התאונה ובאפשרות למנוע אותה.
אי ציות לתמרור אדום-אילו נהגתי לעט יותר הייתי מספיק לעצור בבטחה
סטיה מנתיב? אילו נהגתי לאט יותר לא הייתי מתהפך או שהייתי מצליח לחזור לנתיב בלי לעבור לנתיב הנגדי
אי מתן ז"ק להולך רגל? - אילו נהגתי לאט יותר, הייתי מצליח לבלום או שהפגיע בהולך הרגל הייתה פחותה
אי שמירה על מרחק? אילו נהגתי לאט יותר הייתי מצליח להגיב ולבלום בלי להתנגש ברכב שלפני.
וכך הלאה וכך הלאה. המנטרה של "המהירות אינה גורמת לתאונות" היא ריקה מתוכן. ויחד עם זה, יש בהחלט מקום לשינוי התקנות ולהגמשת המהירות המותרת בכבישים איכותיים ובטוחים.
52. היא לא גורמת להן, היא מחמירה אותן.
חן ,   ירושלים   (18.04.12)
נכון, מהירות גבוהה לא גורמת (בדגש על גורמת) לתאונות דרכים קשות. אבל אבל במידה ותאונה כן מתרחשת יש למהירות השפעה עצומה. התוצאה של שתי מכוניות שמתנגשות מכל סיבה שהיא תהיה שונה מאוד ב-100 קמ"ש וב- 130 קמ"ש.
53. נסיעה מהירה
עורב ,   מרכז   (18.04.12)

ברור וידוע לכל כי מי שנוהג במהירות  רבה גם חוצה רמזורים באור אדום וגם

 דורס הולכי רגל בשביל הכיף. הדבר הוכך במחקר מעמיק שנערך באוניברסיטת

זמביה.

ובנוסף עבירת מהירות היא העבירה הקלה ביותר לתפיסה ואכיפה ולשיפור

מאזן התשלומים של הממשלה.

54. אבל לתפוס נהג מהיר הכי קל ויותר קל להוציא ממנו כסף/קנס
וזה הממשלה רוצה   (18.04.12)
55. מה שחשוב זה ממה גובים הכי הרבה כסף לא ממה נהרגים יותר אנשים
השואל   (18.04.12)
זה ממש לא חשוב מה גורם לתאונות, מה שחשוב זה מה מכניס יותר כסף לקופה. וכולנו מבינים שהכי זול לשים שוטר עם אקדח לייזר מאשר לטפל במי שחותך מימין, עובר קו הפרדה, נוסע צמוד מדי, כותב סמס.
56. מהירות גבוהה היא מסחטת הכספים היעילה ביותר.
הנדריX   (18.04.12)
בכירי המשטרה ושר התחבורה החליטו על הצבת מצלמות המהירות תוך שיקול כלכלי בלבד!
מניעת תאונות מעניינת אותם כקליפת השום מכיוון שהיא אינה מכניסה כסף, להיפך מניעת תאונות עולה לא מעט כסף...
57. למה אתם מבלבלים לכץ ולאהרונוביץ את המוח עם העובדות?
הם חרשים ועיורים   (18.04.12)
58. למשטרה הכי קל לתפוס על מהירות מצלמות או שוטר בסוף הירדיה לא
צריך להיתמאץ!!!!!!!!   (18.04.12)
59. חוסר חינוך - הגורם הראשון לתאונות
אחי   (18.04.12)

אי מודעות ללאלמנטים המחויבים לנהיגה בטוחה - וחוסר התחשבות ואדיבות - הגורם השני.

נהגים נוסעים עם פנס אחד לא תקין, אי איתות , מהירות רבה מדי בכביש לא מוכר,

שויץ וחוסר סבלנות... משותף לכולם - אי התייחסות השלטונות הרלוונטים.

הנהג הישראלי - תמיד ממהר! לאן?

60. דמגוגיה נבובה להמוני המגיבים הטיפשים-רק מהירות הורגת!
תום   (18.04.12)

 

בעצם גם משקל...אם משאית עלתה עלייך ב 20 קמ"ש....ותשאלו את ניוטון...

 

משקרתה תאונה,מהירות גבוהה יותר גורמת לנפגעים רבים יותר ופגיעות חמורות יותר,האם זה ברור או שצריך לחזור על זה מיליון פעמים?!?

מספר התאונות אינו חשוב!!! חשוב מספר ההרוגים!!

תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה