רכב  בטיחות בדרכים
ביטחון לרוכבים? המדינה מכריחה להסתכן על הכביש
אסף קמר
פורסם: 28.09.17, 15:28
תגובה לכתבה תגובה לכתבה
הדפיסו את התגובות הדפיסו את התגובות
חזרה לכתבה
לכתבה זו התפרסמו 174 תגובות ב-99 דיונים
61. כרגע אין פתרון. תפנימו.
חי   (29.09.17)
מה לעשות . אין כרגע פתרון. אופניים חשמליים הינם רכב ממונע לכל דבר. במדרכה הורגים בכביש נהרגים. עד שלא יהיה פתרון צריך להוציא מחוץ לחוק.
62. מה ההבדל בין אופניים חשמליים לרגילים
גיל   (29.09.17)
אני רוכב על אופניים חשמליים לעבודה מצד שני שני מלא רוכבים על אופניים רגילים במהירויות גבוהות משלי באזור 25-30 קמש זה ממש בלוף פופוליסטי ההבחנה הזו
63. איפה הקסדות שלכם ???????????
הנרי ,   רחובות   (29.09.17)
ביטיחות מתחילה עם קסדה !!
64. רוכבי אפנים חשמליים
רחמים   (29.09.17)
מאחר שמדובר באופנוע יש לחייב בטסט וביטוח כמו על אופנוע
65. תגידו, ראיתם כל כך הרבה אופניים חשמליות בחו"ל?
ורד   (29.09.17)
אני לא. נראה שזה אופייני לישראל. מישהו בחלונות הגבוהים עשה מזה קופה....
66. נוהגים בפראות תוך כדי סיכון הולכי הרגל
ישראל   (29.09.17)
השבילי אופניים לאורך הטילת מסכנים את הולכי הרגל והינם צמודים לשולחנות המיסעדות במיסעדת לונדון מסכנים את התירים שבאים לאכול במיסעדה חיבים לבטל היתר נסיעה בקטע הזה ולהגביל את המהירות ולתפוס את הרוכבים שמסכנים את הולכי הרגל ברכיבה פראית ללא היתחשבות בהולכי הרגל ולסמן את השבילים בצבע צהוב מובלט
67. העירייה החליטה על דעת עצמה
(29.09.17)
לא לאכוף רכיבה על אופניים רגילים על המדרכה, למרות שהחוק אוסר זאת במפורש.
68. שמים זין על הולכי רגל להם לא איכפת שנמות
חחח   (29.09.17)
69. מי החלולים שיושבים בכנסת ישראל,
יואב   (29.09.17)
שהתירו לרוכבי אופניים לרדת לכביש, דבר המסכן את עצמם ואת הנוהגים ברכב. לא פעם אנו עדים לרוכבי אופניים הנוהגים בכביש בניגוד לנתיב התנועה ובניגוד לכללי התנועה תוך סיכון עצמם ושאר הנוהגים בכביש
70. גם בכביש הם מסכנים את הנהגים בגרימת תאונה
(29.09.17)
ובעיקר מסכנים את עצמם!!
לא מבינה את זה שפתאום הם נוסעים בכביש ופתאום הם חוצים מעבר חציה זה יכול מאוד לבלבל נהגים מה זה צריך להיות פעם הם בכביש ופעם הם הולכי רגל? לא מובן יכול לבלבל ולעשות תאונות.
71. אתם חייבים לעזור לי בדילמה שיש לי
המדבר דוגרי   (29.09.17)
הלכתי על המדרכה ורוכב אופניים מאחורי פתאום צעק עלי לזוז. לא ידעתי שהוא מתקרב והצעקה החזקה והפתאומית שלו עשתה לי דפיקות לב חזקות. הסתובבתי אליו ואמרתי לו שהוא אידיוט שהוא מפתיע וצועק עלי ככה ושכמעט וקיבלתי התקף לב. הוא מאוד כעס עלי שקראתי לו אידיוט ואמר לי חכה חכה. מאוחר יותר ראיתי אותו מיתחת לבניין שלי מחפש אותי עם חבר שלו.

מי צודק? אני או הוא?
72. רוכבי אופניים
עלי   (29.09.17)
רוכבי האופניים מפגינים חוסר התחשבות גם בהולכי רגל וגם בנהגים ואפילו כשהם נוסעים לרוחב הכבישים ועוצרים מכוניות או מאלצים נהגים לעקוף אותם בקוו לבן. אגב מאפיין אותם שהם מהצד השמאלי של המפה הפוליטית
73. טוב שלא בדקת בנתיבי איילון
גיורא   (29.09.17)
מה החוכמה להיכנס לרחובות הכי מפחידים בתל אביב ולסכם את החוק כמטופש?

סע באבן גבירול- גם כביש עמוס אבל מסודר, בלי חניות כפולות ומוזרות.
סע בבן יהודה- גם רחוב עמוס.
אפילו את המסגר אתה תצלח ואת יצחק דשה.

אבל אלנבי זה לא כביש לאופניים- אתה יכול לדרוש שיבנו שם שביל, אבל לא לבסס את הטיעונים שלך על סמך רחוב כזה.
74. גזר דין
רונח   (29.09.17)
השר כץ החוק הכי מטומטם שיש אין דבר כזה בשום מקום בעולם בטח לא במדינה שב די או איי שלה הנהגים הם פושעים (אי אפשר אחרת להגדיר את זה לפי הצורה שנוהגים וחוסרהתייחסות לתמרורים עיקריים פס לבן,רמזור אדום,שלטעצור) לתת להם לנסוע בכביש בלי שום חוק ובלי שום אכיפה זה גרם לכאוס מוחלט בכבישיי תל אביבזה מסכן את רוכביי האופניים זה מסכן נהגים שנאלצים כל הזמן לברוח בפתאומיות מרוכביאופנים ועוד כלים משונים למינהם עאלק הגבלה ל25 קילומטר הרוכבים האלה רוכבים עם כלים של 45 קמש גם ככה הפקקים הם איומים עם הרכבתהמחורבנת אתהתוצאות רואים באיכילוב ובבתי הקברות תתפטר
75. להחליט מה עדיף. לההרג בכביש או להפגע במדרכה
Jo   (29.09.17)
המדינה צריכה להחליט איפה היא מרויחה יותר. להרוג רוכבי אופניים בכביש או לפגוע בהולכי רגל על המדרכה. אין צורך למצוא פתרונות כמו יצירת נתעבי תחבורה. לחשוב כלכלית כ
76. חוק שלא מסתדר עם השכל הישר לא יישום על ידי האזרחים נקודה.
שי ,   רחובות   (28.09.17)
להוריד רוכבי אופניים לכביש- סכנת נפשות!
תבינו, חוקים שנחקקים בשליפה מהמותן בלי להרגיש את השטח סופם שיגנזו או לא יאכפו או שיעברו עליהם.
חוק שלא מסתדר עם השכל הישר לא יישום על ידי האזרחים נקודה.
במקום לשים לב לתנופה האדירה ולזרם הגדול ברכישת אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים והרצון של האזרחים להימלט מפקקי הענק האלו שרק הולכים וגדלים והרצון ליהיות נייד והמחסור בתחבורה ציבורית בסיסית נורמלית ואין אונות במצד הממשלה ביצירה של תחבורה ציבורית טובה בעתיד הנראה לעיין - ייטב למחוקק שיבדוק את עצמו ויוחקק חוק שמחייב את כל הרשויות העירוניות לסלול מסלולי אופניים חוצי ערים תוך שנתיים ולהקצות משאבים מתאימים. זה מעשי וזה הפתרון! לאפשר לכל נער מגיל 14 לרכב על אופניים או קורקינט חשמלי בתנאי שעבר מבחן תיאוריה בלבד(קיים במספר מדינות בעולם) ברגע שיכיר את התמרורים ידע גם להיזהר ויחזיק אישור מעבר תיאוריה בכיס. כשילמד לקטנוע או רכב תיאוריה כבר תיהיה לו
77. קשקשנים בשקל וחצי
צהוב   (29.09.17)
אני רוכב אפניים חשמליות, ולא שק אגרוף של אף אחד. תסגרו מסלולי מכוניות, ותהפכו אותם לשבילי אפניים. לא סתם כל המדינה רוכבת עליהם, זה הכלי הכי ירוק שיש,הכי נוח להנייעות עירונית,הכי זול והכי כיפי שיש!!! אף אחד לא יזרוק אותנו בין הכסאות ולא יסכן את חיינו ויזרוק אותנו לכביש. חיי הולכי רגל לא יקרים מחיי הרוכבים, כמו שלהולכי רגל יש מדרכות ולמכוניות יש מסלולים, גם לנו מגיע מקום בטוח. הפתרון הוא אחד, בכול דרך שיש מעל מסלול אחד, לסגור מסלול ולהפכו למסלול אפניים
78. בעייתיות בהשתלבות האופניים החשמליות
א.   (29.09.17)
כל השנים רכבו באופניים בתל אביב על הכביש ולא היתה בעיה יוצאת דופן.
עכשיו רוכבי האופניים - גם עם שבילים שמיועדים להם, מתקשים.
הדבר הבסיסי שנאמר לי כשהתחלתי לרכב בעיר היה לקחת בחשבון ולהבין שאופניים הם כלי רכב לכל דבר ויש לרכב עליהם לפי חוקים של כלי רכב. ידעתי מה זה אומר כיוון שכבר היה לי רישיון נהיגה.
במבט של רוכבת אופניים רגילות (זה מה שהיה) בתל אביב לפני שנים ושל נהגת והולכת רגל בתל אביב, יש המון בעיות בהתנהגות של רוכבי האופניים על הכביש או על המסלול המיועד להם ובוודאי על המדרכה.
בגדול רואים רוב הזמן שהם לא לוקחים על עצמם לא התנהלות על פי חוקים של כלי רכב ולא התנהלות על פי הולכי רגל. וזה בין אם על המדרכה או על הכביש.
המון פעמים הם מגיעים למעבר חצייה מהמדרכה או ממסלול האופניים ולא עוצרים - לא מתנהגים כהולך רגל. זה בעייתי הרבה יותר מאשר אצל הולך רגל כיוון שעם אופניים - ובעיקר חשמליות - הם מתפרצים למעשה למעבר החצייה במהירות גבוהה ומפתיעים את הנהג שעומד או מגיע למעבר החצייה.
וגם, יש מסלולי אופניים המסומנים לפי כיוונים, למשל מיועדים לרוכב מצפון ובצד השני לרוכב מדרום. המון פעמים ראיתי שרוכבים מתעלמים מזה.
מה שקורה כעת זה שחוקי התנועה - תמרורים ותיכנון סימני דרך - לא מעודכנים לעובדה שיש כל כך הרבה רוכבי אופניים חשמליות, שמאפשרות רכיבה במהירות גבוהה יחסית. וזה נוגע לכל התנועה בכביש - מכוניות, אופניים חשמליות.
ועוד משהו - רוכבי אופניים רוכבים הרבה יותר מדי רחוק מן המדרכה או המכוניות החונות, הרבה יותר מדי 'בתוך הכביש'.
נכון שבאופן טבעי רוצים לרכב בין חצי מטר למטר בתוך הכביש. העניין הוא שכדי לא להפריע לתנועה - וגם לרכיבה בטוחה, צריך לרכב הרבה יותר צמוד לצידי הכביש ולמכוניות החונות וזה אומר 30-50ס"מ לצידי הרחוב.

בכלל - רוכבי האופניים הרבה פעמים מאלתרים בכביש - ואז שבילי אופניים, חוקי תנועה - הם בגדר המלצה. וזה נובע גם כיוון שהחוקים והנהלים עבורם לא ברורים ולא מוגדרים מספיק.
79. להוציא את כל האופניים החשמליות מחוץ לחוק.
משה   (29.09.17)
-כל עוד שאופניים חשמליים לא מוגדרים כרכב ממונע ( רוכבים ללא תאוריה,טסט וביטוח).
אסור להם לעלות על הכביש.
- לחייב מיידית כל אופניים חשמליים במספר שיסופק ע"י העיריה.
במקרה של פגיעה ברכב או בהולך רגל ניתן לדעת מייד מי הרוכב הפוגע.

השנה הייתי בקובה ובהולנד.
לא ראיתי באף אחת מהמדינות אופניים חשמליים.
מי המטומטם שנתן אישור לייבא כלי מוות אלו?



80. אתם לא אמורים ליסוע ״בין״ מכוניות אלה אחריהן בטור
Ilan.s   (29.09.17)
זה שאתם חותכים כדי לחסוך זמן זבשכם
81. מבזבזים לנו את הכסף על שטויות וטעויות. חלמאות!
רון ,   תל אביב   (29.09.17)
חוק שערורייתי גובל בטמטום.
עיריית תל אביב משקיעה בתיירות, בבניית טיילת מפוארת ובתשתיות אופניים כיאה לעיר אירופאית מודרנית ובמקביל מונעת מרוכבי האופניים לרכוב באזורים תיירותיים לאורך החוף כמו נמל תל אביב, טיילת יפו ועוד. רוכבי האופניים צריכים לבחור בין לעבור על החוק או להתבאס מדרכים עוקפות ומסוכנות.
אז איך זה מסתדר עם המודרניות? חזרנו אחורה לחלם.
באסה.
82. חשמלי זה רכב ממונע!!!
לפני התאונה הבאה!!!   (29.09.17)
הורים שקונים לקטין אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי אחראים לגורל הילד במקרה של תאונה. רוכבי אופניים חשמליים קופצים מהכביש למדרכה ולמעבר חציה. פעם הם רכב ופעם הם הולכי רגל...זה קצת מאוחר, אבל צריך להוריד כל אופניים וקורקינט חשמלי מהכביש ומהמדרכה, פשוט להוציא מחוץ לחוק ולאסוף לגריטה! ילדים ובוגרים רוכבים על רכב ממונע ללא רישוי וללא רשיון נהיגה? מה הפלא שנהרגים כל שבוע. רוכבים ללא קסדות, עם אזניות או סלולרי, ועוד מרכיבים מאחור ילדה או ילד. זה מתכון לאסון. הורים צריכים לרסק כל אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, לפני האסון הבא.
83. כמה שטויות!
קטנוען ,   תל אביב   (29.09.17)
הכתב מדבר על "החוק" ראיתם אותו רוכב? ראיתם את שאר הרוכבים?
חוצים קו לבן בלי למצמץ, עושים פרסה ככה סתם באמצע הרחוב, עוברים באדום. מגיע לכתב הזה 30 קנסות ושלילת רשיון - ולא בגלל שהוא עבר למדרכה אלא בגלל שהוא לא יודע לרכוב על אופניים!

10 שנים אני על קטנוע, זה בדיוק כמו אופניים חשמליים רק יותר יקר. 10 שנים בין מכוניות ואוטובוסים ומוניות. אם יודעים לרכוב זאת לא בעיה. מי שלא יודע לרכוב? שיחזור לאוטו או לאוטובוס.
84. זו הטעיה לרשום בעיקר חשמליים - כל האופניים מקומם בכביש
ערן   (29.09.17)
אלא אם יש שביל. אני רוכב זהיר על אופניים ישנות ללא הילוכים ללא עזרה מבטריה או כל דבר אחר קיבלתי דוח משוטר שאמר לי שכן אתה רוצה ליסוע אז תסתכן בכביש. בעודו (השוטר) מוקף עוד שלושה שוטרים על הנושא הזה ומסביבנו עפים על המדרכה מסתננים וילדים על חשמליים - אותם לא עוצרים כי מהם יהיה קשה להוציא דוח , כי הם בורחים מהר, ויקח להם כמה שעות רק לברר זהות אז מעדיפים לעשוק את האזרח התמים שלא יפגע באדם על המדרכה ותמיד יתם כבוד. ככה זה במדינה המסריחה שלנו. אז אל תגידו בעיקר חשמלי כי זה מטעה הם נותנים דוחות למי שיש בידו כדי שיוכלו למלא מכסות ולא בגלל שהם באמת רוצים לפתןר את הבעיה!!
85. שלפנים לא מקצועיים,
חנן ,   באר יעקב   (29.09.17)
החלטה פופוליסטית של הדרג הפוליטי מבלי להבין משמעיות ומצבים היא שהביאה לנפגעים רבים מקהל רוכבי האופניים האופניים נסעו על המדרכות ודרסו הולכי רגל קמו הפוליטיקאים לאחר שנוצרו קבוצות לחץ עקב נפגעים וצעקו , החליטו הפוליטיקאים בהחלטת כיבוי שרפה נוריד את האופניים לכביש ואזי לא ידרסו הולכי רגל ומה קרה עכשיו נדרסים רוכבי אופניים על הכביש הדורס הפך לנדרס עכשיו קמה צעקה נפגעים כמויות הולכות וגדלות של רוכבי אופנים על הכביש נראה איך החלמאים הפעם יקבלו החלטות,ואם יש בכלל מי שאוכף את החוקים של גיל לבוש והתנהגות, ובכלל לאן ולמי מתאימים הרוכבים, ניתוח מעמיק של מצב לא היה שם , אצל אלו שאמורים לקבוע לנו דפוסי חיים בחוקים ולא דפוסי מוות,
86. עיתונאי אחראי
שי   (29.09.17)
סוף סוף כתבה שמתארת מציאות מטורפת שבה נוצר חוק פופוליסטי שהורג ופוצע קשה נערים חילים חיילות ובכלל כל מי שרוצה להתנייד באמצעות אופניים בכל רחבי ישראל.
לפני החוק הולכי רגל ורוכבי האופניים הנפגעים סבלו מפציעות קלות שברים ושריטות בדר''כ.
כמובן רצוי מסלול אופניים יעודי אבל איפה שאין צריך לרכב על המדרכה . חייב לחוקק חוק שאוסר על ירידת אפניים לכביש וכך להפחית באופן משמעותי את הקטל .
87. כאילו שרוכב האופניים הוא שקוף / "לא סופרים אותו"
שרגא ,   תל-אביב   (28.09.17)
כשהייתי נער הייתי נוסע באופניים על הכביש ובהתאם כל החוקים והכללים. אך נהגי הרכב הממונע לסוגיו (לא רק אוטובוסים ומוניות) היו נוסעים כאילו הייתי שקוף. לא פעם בגלל שרכב שמשמאלי פנה ימינה, וכדי לא להיפגע נאלצתי לפנות ימינה, ומצאתי את עצמי מגיע ליעדים שלא התכוונתי להגיע אליהם.
ולא פעם נוסע או נהג ברכב, שחלפתי לידו, פתח את הדלת מבלי להסתכל, והפיל אותי על הכביש ואח"כ המשיך בנסיעה כאילו לא קרה דבר.
ועוד אינספור של מקרים שנהגים פגעו בי תוך עבירה על החוק ועוד צעקו עלי והאשימו אותי.
88. עוד הרבה הרבה ילדים יהרגו על הכבישים
אחד   (28.09.17)
89. למה אין שביל לאופניים מת״א לנתב״ג
אריאל   (29.09.17)
קניתי אופניים מיוחדות גם יש להם גגון יכול לשים 4 מזוודות וגם התקנתי מונה
90. חלם
שפוי   (29.09.17)
פשוט חלם
זה הזוי ולא הגיוני
נואמים לנו השכם וערב על כמה חשובה הבטיחות…
קסדה? זה מה שיעזור?………
נו באמת…
ואגב אני אשמח לקבל דווח ולהגיע למשפט בעניין!
יהיה לי הרבה מה להגיד במשפט…
ואת זה יודעים גם במשטרה
בגלל זה אין יותר דוחות בתכלס !?!?!
אז סעו על המדרכה ובזהירות
שנה טובה
תגובות קודמות
תגובות נוספות
חזרה לכתבה