שתף קטע נבחר

תחליף לעמותות? כרטיסי מזון יחולקו לנזקקים

לקראת חג הפסח יקבלו עשרות אלפי משפחות נזקקות וקשישים כרטיס מגנטי, שיאפשר להם לרכוש מזון בשווי מאות שקלים. כחלון: "נלחמים בתופעה הבזויה של עמידה בתור לקבלת מזון"

במשך שנים ארוכות התרגלו נזקקים להתייצב בארגוני הסיוע ולהצטייד במזון בסיסי לקראת חג הפסח, אולם נראה כי המגמה עשויה להשתנות: משרד הרווחה והקרן לידידות יזמו פרויקט משותף שבמסגרתו יקבלו עשרות אלפי משפחות נזקקות וקשישים כרטיס מגנטי, שיאפשר להם לרכוש מוצרי מזון.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

עלה על חלוק: נתניהו פגש את מדעני הטכניון

הכור בשורק ייסגר עד 2018, מוטות דלק הוחזרו

עוד שיא בתלונות הציבור: מי מעצבן יותר מכולם?

 

הכרטיסים יחולקו ל-17 אלף משפחות נזקקות שמוכּרות בלשכות הרווחה ול-16 אלף קשישים שמבקרים במרכזי יום. כל משפחה נזקקת תקבל כרטיס מגנטי בשווי 500 שקלים וכל קשיש יקבל כרטיס בשווי 300 שקלים. את המוצרים ניתן יהיה לרכוש ברשת "שופרסל" ובמשרד הרווחה הדגישו כי הכרטיס לא יהיה תקף לרכישת אלכוהול או סיגריות.

 

הקרן לידידות תרמה לטובת הפרויקט 7.3 מיליון שקלים ואילו משרד הרווחה הקצה מתקציבו חמישה מיליון שקלים. שר הרווחה משה כחלון אמר כי "כרטיסי מזון הם הדרך המכובדת והמכבדת להעניק סיוע לחג. זוהי הדרך שמדינת ישראל לוקחת את האחריות על משפחות הרווחה ומעניקה להם שי לחג".

 

בשנה שעברה התלוננו ארגוני הסיוע כי העזרה שהם מקבלים מהממשלה התכווצה. השר כחלון הסביר בהקשר זה כי "אנו נלחמים בתופעה הבזויה של העמידה בתור לקבלת מזון. ככל שהפרויקט יגדל, אותן תמונות השפלה ייעלמו מהעולם ובאותה נשימה כבוד האדם רק ילך ויגדל".

 

נשיא ומייסד הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, אמר כי "בליל הסדר, כשנשב לחגוג את חירותנו, אסור שנשכח את מאות אלפי האזרחים בישראל שאינם חופשיים. את כל העובדים העניים, האימהות החד-הוריות והקשישים שחיים במאבק הישרדות מצמית הנוצר עקב הכנסתם הדלה ויוקר המחיה הגדל". אקשטיין הביע תקווה "שהממשלה כולה תגייס בהקדם ליצירת תוכנית לאומית לצמצום העוני בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
16 אלף קשישים יקבלו סיוע
צילום: אבי מועלם
"הדרך המכובדת להעניק סיוע". השר כחלון
צילום: מוטי קמחי
מומלצים