שתף קטע נבחר

יש פורד אחר?

פורד תציג בפרנקפורט ביצועיסטיות חדשות תחת הלוגו ST. ההכנות לתחילת השיווק באירופה הושלמו

מהנקודה הקטנה בלבנט בה אנו יושבים, זה אולי לא נראה כך. אבל תאמינו או לא, החטיבה האירופאית של פורד דווקא מאמינה בביצועים וגרסאות/דגמים בעלי ניחוח ויכולת ספורטיבית. ברור על-כן כי גישה זו תקבל ביטוי בולט בתצוגה מיוחדת בתערוכת פרנקפורט.
הבשורה הספורטיבית לפי פורד בפרנקפורט תהיה לא רק דגמים ספורטיביים חדשים, אלא בעיקר השקת התווית ST שתוצמד מעתה לגרסאות "ביצועיסטיות" מתוצרת ענק הרכב. אגב, פירוש ראשי התיבות ST הוא Tכנולוגיית Sפורט, רמה אחת מתחת ל-RS הספורטיבית במיוחד.
בפיתוח סדרת ה-ST השתתפה כמובן חטיבת SVE, האחראית לדגמים ספורטיביים היסטוריים של פורד אירופה, החתומה כמו-כן על גרסאות XR ו-RS מהעבר הקרוב והרחוק יותר. לכן הם גם שמחים לבשר לנו כי בראש החטיבה הזו יעמוד מעתה יוסט קפיטו, מנהל קבוצת הפורמולה 1 של סאובר.

קודם כל פוקוס

קצת מוזר היה לגלות כמה מתעכבים אנשי פורד אירופה, בעלי הזיקה הספורטיבית במופגן, עם הצגת גרסה ספורטיבית למשפחתית הקומפקטית. לא פחות משלוש שנים מאז השקת הדגם, (ונא לוותר על אזכור ה-SVT שהושקה לפני מספר חודשים, אך המיועדת עבור השוק האמריקני ואשר עליה כבר הספקתם לקרוא אצלנו בעבר).
אבל, כרגיל אפשר להתנחם ב"טוב מאוחר מלעולם לא", ולקבל בברכה את הפוקוס החמה שתוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה. זו תיועד לקהל הרחב (ולא רק לעשירים במיוחד או בעלי קשרים) ותענה לשם הדגם ST170. וכן, היא תהיה זולה וחלשה משמעותית מה-RS, אך כמויות הייצור תהיינה גדולות בהרבה.

חלשה?

אך אין סיבה מיוחדת להתאכזב, לפחות בינתיים. כי בכל זאת מדובר בפוקוס כלל לא חלשה, עם הספק מרבי של… ניחשתם נכון, 170 כ"ס. עד היום, רק להזכירכם, החזקה ביותר במבחר הציעה 130 סוסים. מלבד זאת, הפוקוס מצליחה (כמעט) ליישר כך קו עם מתחרותיה החזקות. אגב, סוסים אלה יעברו לכביש דרך תיבה בעלת שישה הילוכים, שתאפשר מהירות מרבית של 215 קמ"ש וזינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות בלבד.
כדי למנוע בעיות אחיזה, תגיע הפוקוס ST עם צמיגי 215/45, ותרכב על חישוקי "17 קלים ונאים למראה. אגב, חישוקים אלה יאפשרו להבחין בגרסה החדשה, שכן זו כמעט ולא תהיה שונה מבחינת מראה מאחיותיה הפושרות יותר. רק חדי עין יבחינו בסבכה חדשה מלפנים, יחידת פגוש/ספוילר אגרסיבית יותר מלפנים וספוילר אחורי בהתאם לדרישת הלקוח. וכן, היא תוצע גם בגרסת חמש דלתות.
מבפנים ניתן להגדיר את הנוסחה כ"ספורט-אלגנט", כפי שמתבטא במושבים הייעודיים, אך המעוטרים בעור ומתכווננים בסיוע חשמלי. ולא לשכוח בבקשה דוושות ספורטיביות, עור להגה ולבורר ההילוכים, שיזכה גם למנת אלומיניום בוהקת משל עצמו, גוון אשר יגיע גם ללוח המחוונים, ידיות הדלתות ובלם היד.

שינויים רבים

כדי להעלות את ההספק המרבי עבר מנוע הפוקוס שינויים רבים, כולל ראש מנוע חדש מאלומיניום עם שינויים לשסתומים וגל הזיזים, תזמון משתנה לשסתומי היניקה, סעפות יניקה משתנות, בוכנות אלומיניום חדשות, מערכת פליטה חדשה וגל תנופה שונה. המומנט המרבי - 19.9 קג"מ - מושג אמנם ב-5,000 סל"ד, אך לפי פורד, 85% ממנו עומדים לרשות הנהג כבר מ-2,200 סל"ד.
וכדי להבטיח שה-ST תתמודד בכבוד עם תוספת הכוח, עברה הפוקוס הזו כיול מתלים לכיוון הנוקשה יותר, מערכת היגוי מחודשת ובלמים משופרים, עם דיסקים במידה גדולה מבעבר. ועוד דבר אחד קטן. ABS ובקרת אחיזה הם כמובן ציוד תקני, אך במפתיע, בקרת יציבות אינה ברשימה.

וגם RS

ואתם זוכרים בוודאי את הגרסה הסדרתית של הפוקוס RS, אם אפשר לקרוא ל-4,500 יחידות בשנה ייצור סדרתי. ובכן, ייצור הגרסה האימתנית של הפוקוס עדיין מתעכב, ובפורד מסתפקים בשחרור פרטים נוספים לגבי המכונית החזקה בעלת מנוע 2.0 ליטר מוגדש המשחרר הספק מרבי של 220 כ"ס ויותר מ-31 קג"מ. למשל נתוני הביצועים - 225 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-6.7 ש'. אגב, בניגוד ל-ST, למכונית זו יהיו חמישה הילוכים בלבד אך היא תיעזר בניהול מנוע/מגדש מתוחכם במיוחד שישנה את עקומת הכוח בהתאם להילוך בו נמצאת המכונית. פורד מסבירים זאת בניסיון לשמור על תיבת ההילוכים ולמנוע אובדן אחיזה.

ובארץ?

לא שחשבנו שהתשובה תהיה אחרת, אבל בכל זאת שאלנו את אנשי דלק מוטורס אם בכוונתם לייבא את ה-ST, ועל ה-RS העדפנו לוותר בשלב זה… ובכן, התשובה הרשמית היא… "לא כרגע". השאלה הלא רשמית חייבת על-כן להיות "מתי כן?"

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ה-ST אלגנטית
כוחנית
מהירה...
...אבל לא כמו ה-RS
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים