שתף קטע נבחר

פיירסטון: הצמיגים שלנו לא אשמים בתאונות

כמעט-האשמה נגד "פורד", לאחר האשמת הנהגים (הקורבנות) במילוי-חסר של הצמיגים

חברת ברידג'סטון-פיירסטון הודיעה כי הצמיגים מתוצרתה אינן הגורם האחראי לתאונות-הדרכים הרבות שאירעו במכוניות "פורד-אקספלורר" הספורטיוויות-משפחתיות במדינות הדרום של ארה"ב.
נשיא החברה, יואישירו קאייזאקי, נמנע מלהטיח את האשמה ביצרן-המכוניות. גורמים בלתי-רשמיים במשרדי יצרן הצמיגים רמזו בשבוע שעבר כי "חלק מהנהגים מילאו את הצמיגים בלחץ-אוויר נמוך בהשוואה להוראות היצרן" - והשבוע רמזו כי ייתכן שרמת התחזוקה בפורד היא יותר נמוכה, לאחר שכבר נשמעו אמירות בנוסח "אנשי פורד (אולי במוסכים) הדיחו לקוחות לעשות זאת כדי "לשפר ביצועים ולהגביר את ההנאה".
קאייזאקי ציין כי "צמיגים זהים הורכבו במכוניות של יצרנים אחרים" שסבלו ממספר יותר קטן של בעיות - ומשיעור תאונות הרבה הרבה יותר נמוך.
ברידג'סטון-פיירסטון הודיעה ב-9 באוגוסט על החזרת כ-6.5 מיליון צמיגים, שנחשדו כאחראים לסדרה של תאונות-דרכים (כ-88 לפחות) שנגרמו עקב התפרקות הצמיגים.
כעת מסבירה החברה שהסיבה להחזרת המוצרים היתה "דאגה בעדיפות-עליונה לבטיחות הצרכנים ולא הודאה בליקוי או פגם של הצמיגים".
קאייזאקי הודה כי "הפיקוח על המפעלים והפיעלות בחוץ-לארץ היה בלתי-מספק". כאשר "ברידג'סטון" רכשה את "פיירסטון" (בעקבות פרשייה של החזרת מוצרים פגומים שכמעט גרמה לפשיטת-רגל), ב-1998, היא החליטה כי "פיירסטון" תמשיך לפעול בהתאם לסטנדרטים הישנים שלה.
קאייזקי אמנם הדגיש כי "הסטנדרטים השונים אינם הגורם לבעיות בקווי-הייצור או במוצרים" - אך היכה על חטא על כי לא בוצע תיאום מלא של הסטנדארטים.

לפנייה לכתב/ת
מומלצים