שתף קטע נבחר

נעלם בחולות

הואדה, רכב תצוגה חדש של דייהו, מציג רעיון ל"כלי שטח רך" - אחרי שכמעט כולם כבר היו שם...

ה"ואדה", מכונית התצוגה החדשה של דייהו, מסבירה כנראה בצורה הפשוטה ביותר את מצבה של דייהו כיום. היצרנית הקוריאנית, אשר הכריזה על פשיטת רגל לאחרונה, נראית כאילו היא חיה בעולם משלה. "המכונית", כך דייהו, "מתוכננת לספק את כל הכלים לסגנון חיים אקטיבי בשטח, מבלי לוותר על תכונות של מכונית פרטית". נו, אז איפה שמענו את זה קודם, אתם שואלים? ובכן, אם לנסות ולהסביר - מכל יצרן רכב שייצר משהו שרק דומה לכלי-שטח בשנה האחרונה; החל מהראב-4 של טויוטה ועד להונדה CR-V.

גם וגם

אבל נעזוב לרגע את עניין הרכבת שנסעה כבר ונתרכז בעיקר. הואדה נשענת על בסיס גלגלים קצר של 242 ס"מ ומציגה מראה זוויתי ואגרסיבי. גם שאר המידות (אורך 420 ס"מ, רוחב 182 ס"מ, גובה 162 ס"מ) מציגות רכב צנוע מידות הזוכה למראה ייחודי בעזרת שימוש רב בפלסטיק לפגושים הגדולים ויחידות תאורה יוצאות דופן.
הקו בו עשו שימוש מעצבי דייהו, הנעזר בשמשה קדמית משופעת בזוית חדה, מדגיש את הדו-שימושיות ב"ואדה", המצטיירת לפחות מהצד כקופה חושנית, פחות כרכב שטח. זו כנראה הסיבה שבדייהו ציידו את המכונית בגלגלי "18 ובמרווח גחון מכובד. את הצד הטכנולוגי ב"ואדה" הדגישו בדייהו עם מערכת מתלים המשנה את גובה המרכב בהתאם לתנאי הדרך והמהירות. וזה כבר מעניין ברכב שטח...
על הנעת הרכב אחראי מנוע 2.0 ליטר המוכר של דייהו עם 133 כ"ס ו-18.9 קג"מ של מומנט. הביצועים, כך לפחות דייהו, יעמדו על כ-10 שניות לזינוק הקלאסי למאה קמ"ש ומהירות מרבית מאד מרשימה של כ-210 קמ"ש.

ובכל זאת

נראה כי ה"ואדה" של דייהו נועדה לשרת מטרה שונה מהצגת יכולת טכנולוגית או כיוון עתידי. מכונית התצוגה החדשה, שתופיע לצד הקאלוס (שהוצגה כבר בעבר) בתערוכת פרנקפורט, רק מזכירה לעולם שדייהו עדיין קיימת. שלמרות הקשיים הכלכליים, מעצבי החברה עדיין עובדים בשיא המרץ ומלאים אמונה בעתיד. השאלה היחידה היא: האם מישהו עדיין קונה את הסיפור?

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהו ואדה...
קצת שטח, קצת כביש - נשמע מוכר?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים