שתף קטע נבחר

החיים בפיוז'ן

מהי הפורד פיוז'ן, מה תציע בעתיד החברה וכמה מילים על המתחרות. על שיחה שגרתית מפרנקפורט

מרק סטנטון מחייך חיוך בריטי טיפוסי כאשר אני שואל אותו אם הוא מכיר את פרויקט הפיאסטה לעומק. בסך הכל הוא הרי האחראי על הפלטפורמה הזו (פלטפורמת קבוצה B) בפורד, כך שניתן להניח בביטחה שהוא מכיר את הפיוז'ן היטב.
זאת, גם אם בהתחלה ידקלם מנטרות יחצניות לפיהן המכונית מהווה עירוב (פיוז'ן) בין מספר מרכיבים, שיקחו חלק בתכנון מכוניות עתידיות פורד. אותנו זה גם מעניין, כי חלק ממרכיבים אלה חשובים ביותר עבור השוק המקומי.
פורד תציג בשנה הקרובה שלוש מכוניות קטנות על פלטפורמה זו והרביעית, הסטריט-קא המדוברת, תתבסס על הפיאסטה היוצאת. המכוניות הצפויות הן גרסת שלוש דלתות ספורטיבית יותר במראה, גרסת "כאילו-שטח" עם הנעה קדמית ומיניוואן.
הפיוז'ן מייצג את המיניוואן, ולמרות המראה המגודל הוא נשען על בסיס גלגלים זהה לחלוטין. סטנטון מבטיח כי "זה לא אומר שהמיניוואן ייראה בדיוק כך. יתכן ובחזית החדשה, עם מבנה יחידות התאורה הייחודי (שלטעמי אינו נאה אגב) נעשה שימוש דווקא במכונית גדולה יותר". מה לעשות, והמקורות שלנו מדברים על דמיון גדול לגרסה הסדרתית...

מתחת לעור

לפיוז'ן מנוע שלושה צילינדרים המבוסס על היחידה המוכרת מהפוקוס. נפחו 1.1 ליטר אבל חשיבותו הגדולה היא בהזרקה הישירה ובשידוך של מגדש טורבו. "הזרקה ישירה ומגדש עובדים יפה ביחד, אבל שוב, זה לא אומר שיהיה לנו מנוע שלושה צילינדרים מוגדש אלא שנשתמש בכל אחד מהמרכיבים: הזרקה ישירה, טורבו ושלושה צילינדרים. אגב, בפיוז'ן מייצר המנוע 110 כ"ס.
וכאן מגיע כמובן הזמן לפרט השלישי והחשוב בפיוז'ן. מדובר בתיבה נטולת מצמד המסוגלת לתפקד גם "כאילו הייתה אוטומטית". התיבה הזו תגיע לפיאסטה עם מנוע ה-1.4 ליטר, ותהווה תחליף מסוים לאוטומטית רגילה - אשר תוצג מאוחר יותר ב-1.6 ליטר - וראשונה לסדרת תיבות שיגיעו בהמשך הדרך לפיאסטה האמורה.
"המערכת שלנו טובה מזו שבאופל קורסה למשל, בכך אני בטוח. אבל שלא יהיו ספקות, למרות הפעולה הנעימה, הנסיעה לא תהיה מעודנת וחלקה כמו תיבה אוטומטית רגילה. אנחנו הרי לא מכוונים את התיבות האלה למי שרוצה אוטומטית, אלא למי שמחפש עניין אחר בנהיגה ורוצה קצת מנוח לרגל שמאל". "זה לא בדיוק המצב בשוק הישראלי", אני מסביר לו. "כן, אני יודע, שם אנשים רוצים פשוט אוטומטי. זו בהחלט בעיה".
ואם הוא כבר מתחיל להשוות, אני מרגיש חופשי לחקור אותו עוד יותר, ומבקש ממנו לציין תיבת דומות בהן נהג אצל המתחרים ולהעניק להן ציונים. "הטובה ביותר בה נהגתי הייתה של אלפא. מצד שני, באלפות אחרות בהן נהגתי התפקוד היה פחות טוב. יש לי הרגשה שאין שם איכות אחידה" הוא אומר בחיוך.
לסיום מעניין רק לציין כי בזמנו לפחות, טענו שמועות כי שמה של הפוקוס אמור היה להיות "פיוז'ן". אולם כאשר דלפו השמועות, החליטו בפורד להחליף את השם לפוקוס.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים