שתף קטע נבחר

תכניות גדולות

ה-760 החדשה היא מתאבן לתוכניות הגרנדיוזיות של ב.מ.וו. היו"ר מציג, מעצב הבית מנסה להסביר. ראיון בלעדי

במרכז התצוגה של ב.מ.וו בתערוכת פרנקפורט נצצה כמובן סדרה 7. אך נראה שהחדשות החשובות באמת של היצרן הבווארי, לא זכו לכותרות גדולות מספיק. כי בנאום אותו נשא בפני באי התערוכה, הבטיח יושב הראש יואכים מילברג, כי אנו צפויים ללא פחות מעשרים דגמים חדשים, ושלוש משפחות מנועים חדשות בשש השנים הקרובות.
כדי להמחיש עד כמה חשובים דבריו, נזכיר רק כי מדובר בניסיון להכפלת מבחר הדגמים הנוכחי, לא פחות ולא יותר. לפי מילברג, בשלב הסופי של תהליך, תציג ב.מ.וו עלייה של שליש במכירות לעומת 2001 - שנה שתעניק כנראה ליו"ר המצליח שיא חדש של נתוני מכירות.

הפתיחה

וכדי להתחיל ברגל ימין, בשביל הטעם הטוב והכוונות החיוביות, עולה לבמה גרסה טרייה, כוחנית ויוקרתית מכולן של ספינת הדגל החדשה – ה-760. זו חושפת מנוע V12 חדש של היצרן, בנפח של 6.0 ליטר.
זהו מנוע ראשון מתוצרת ב.מ.וו, המצויד במערכת הוולווטרוניק, כמו-גם בהזרקה ישירה – לראשונה אגב במכונית סדרתית של החברה. והנתונים "על הנייר"? ובכן, אתם יודעים בודאי שמדובר בהספק מרבי של 408 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ (ושוב, זו אינה טעות הקלדה). וכן, זה הרבה יותר מסדרה S של מרצדס, מה שהופך את הצגתה בפרנקפורט למעניינת וחשובה עוד יותר.

תסתכלו על המכוניות

בכל מקרה, הצהרותיו של מילברג משתלבות היטב עם דברים שאומר לי כריס בנגל, ראש מחלקת העיצוב של ב.מ.וו. "בעבר הייתה לנו הופעה אחידה, מעין מראה משותף לכל הדגמים. ייתכן שתפיסה זו הייתה נכונה כאשר מייצרים מגוון קטן של דגמים, אך זה עומד להשתנות באופן קיצוני בעתיד. ב.מ.וו פשוט לא תוכל להמשיך בדרך זו, ובשנים הקרובות תוכלו לראות מראה יחודי ושונה לכל סדרה".
אני מקשה, מציק ושואל האם צפוי דמיון רב למכוניות התצוגה שראינו. בנגל לא מתלהב מהכיוון אליו אני מושך, ובדרכו השוטפת והמצחיקה הוא מסביר כי "אנשים, בעיקר עיתונאים, לא תמיד מבינים את מכוניות התצוגה שלנו. אנחנו לא מציגים דגמים עתידיים, או בודקים דעת קהל. אנחנו מעונינים להראות כיוונים מסוימים, בתחומים מסוימים, מצומצמים מאוד. אבל בעיקר אנו רוצים להכין את הקהל לקו חדש ומעניין יותר. כאשר הצגנו את ה-Z8 לראשונה, העיתונאים החליטו שזו סדרה 6 החדשה והתחילו לילל שהיא לא יפה מספיק ובכלל, לא ספורטיבית. היום הם מבינים שזו הייתה בעצם הכנה ל-7. שנה אחרי כן בפאריז הצגנו Z8 פתוחה, ופתאום היא הייתה יפה מאד לדעתם. את הקופה שהצגנו בדטרויט שנאו, אבל לא הבינו אותה נכון. כך שקשה לנו להתייחס לביקורת על מכוניות התצוגה" הוא אומר, ומרמז כנראה על משהו…
אני שואל עוד האם השינוי שעתידים דגמי ב.מ.וו לעבור נובע מכך שהיום, תחת פיקודו של מילברג, יש חופש פעולה גדול יותר מאשר תחת ברנד פישטסריידר (היו"ר הקודם ומי שיירש את פרדיננד פייך בפולקסווגן?) בנגל משיב ואומר כי "במידה מסוימת כן. זה לא שאני יכול לעשות מה שאני רוצה כמובן. אבל ברגע שהתוכניות שלי התקבלו, נותנים לי ללכת עם האסטרטגיה עד הסוף, ובעיקר לא נבהלים ומשנים כיוון ברגע האחרון".

והמיני

וכיצד יתפתח המותג מיני? "בפורשה יכעסו עלי" צוחק בנגל, ובודק אם אין איזה גרמני משופם בסביבה. "אבל במיני אני רואה משהו כמו ה-911. כזו שתתפתח כל הזמן, אבל עדיין תישאר באופן ברור ומכל זווית מיני אמיתית. אבל זה לא אומר שנקפא במקום".
בכל מקרה, בנגל לא אוהב שמזכירים את רובר כאחראית לעיצוב המיני. "זו שטות ושקר. היו שבע הצעות, בהן שלוש של רובר, שהוצגו בזמנו גם בז'נבה. הן היו שונות לחלוטין מההצעה שנבחרה, הרבה פחות דומות למיני מבחינת מראה. אגב, ההצעה שנבחרה הייתה של פרנק סטפנסון, והוא בכלל היה עובד שלי, בסטודיו שלנו. אנחנו השאלנו אותו בזמנו לרובר, זאת כדי שימשיך ויסיים את העבודה אתם. אז שלא יבלבלו את המוח" הוא מסיים, ונראה שהפעם באמת הוצאתי אותו משלוותו…

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ב.מ.וו 760. גדולה...
אבל לא כמו התוכניות הגרנדיוזיות האחרות של החברה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים