שתף קטע נבחר

גדולה ביפן

פולקסווגן מציגה ביפן את האקזוטית הגרמנית. הפעם היא גם עונדת אותות הצטיינות. למבורגיני? מי שמע עליהם…?

פחות מחודשיים לאחר שחשפה למבורגיני חדשה, אין לפולקסווגן כל בעיה להתייצב עם מכונית חזקה ומהירה יותר. למעשה, היא אפילו נראית אגרסיבי יותר ואם תשאלו אותנו, מתאימה מה"למבו" לתואר "הכי אקזוטית" של הקונצרן.
אז נכון, היצרן הגרמני הציג כבר את הקופה האקזוטית שלו לפני ארבע שנים (בטוקיו אגב), ובתערוכת ג'נבה שנערכה ארבעה חודשים מאוחר יותר, אף הציגה גרסה פתוחה למכונית הזו. העניין הוא שאז זו הייתה מכונית תצוגה דמיונית-משהו - הפעם היא גם נוסעת.

שוברת את השיא

ולא סתם נוסעת, כי פולקסווגן מגיעים לטוקיו עם שוברת שיאים אמיתית. הרחק מהתקשורת, הגיע צוות של פולקסווגן למסלול נארדו שבדרום איטליה - מסלול מהיר במיוחד המשמש יצרני רכב לניסויים שונים.
הגרמנים הגיעו לשם עם ה12-W בצבעי הסוואה, ושברו עמה מיד מספר שיאי מהירות עולמיים, החשוב בהם הוא לנסיעה רצופה של 24 שעות. המכונית של פולקסווגן עברה 7085 ק"מ ב-24 שעות, כלומר מהירות ממוצעת של 295 קמ"ש. בדרך היא גם הספיקה לשבור את שיא המהירות למרחק של 5000 ק"מ ו-5000 מייל (8050 ק"מ).
בפולקסווגן מספרים אגב כי המכונית לא עברה שום שינוי מהותי בדרך לשבירת השיא, הצהרה שנראית מעט ריקה מתוכן. בהתחשב בכך שמדובר באב-טיפוס יחיד (שנבנה בין היתר למטרה זו…) ולא במכונית סדרתית, קשה להבין על איזה שינויים אפשריים הם מדברים…
לפי פולקסווגן נועד המבצע לבדוק את היכולת והפוטנציאל של מנוע ה-W12 החדש. במילים אחרות, אנשי פולקסווגן רצו להוכיח לעולם את חוסנו ואמינותו של המנוע החדש, שישמש את ספינת הדגל הבאה של החברה, המכונה כרגע כזכור 1D. זאת, גם בגלל שמועות על קשיים בפיתוח המנוע ובעיות איכות.
ראוי לאזכר שוב כי אותו מנוע בדיוק ישמש גם את רכב השטח החדש, המכונה כרגע לפחות "קולוראדו", וייחשף בתערוכת דטרויט בתחילת 2002. בכל מקרה, המטרה האמיתית של המבצע הייתה לחזק את ספינת הדגל החדשה - וזו ללא ספק אחת המטרות בהצגת הקופה המחודשת בתערוכת טוקיו.

למה מחודשת?

כאמור, הפעם מדובר בגרסה בוגרת, מציאותית וקרובה יותר לייצור, למרות שעבור רבים היא נראית בכל זאת "תצוגתית" למדי. האם פולקסווגן אכן תייצר אותה? עדיין לא ברור. כרגע עושים בה שימוש כמקדמת תדמית לקראת השקת ספינת הדגל. אולם העובדה שהם ממשיכים להתעסק בה, ואף לשבור עמה שיאים, מעידה כי האפשרות שתגיע לכביש אינה בדיונית. בתרגום חופשי מכנים אותה "גרסת ייצור תצוגתית". ואם להאמין לפולקסווגן, מרבית מרכיבי המכונית הם ברי ייצור באופן מקובל.
בתערוכת טוקיו מופיעה ה-W לאחר שעברה שינויי מראה לא מעטים לעומת הדגם המקורי, ההופכים אותה למציאותית יותר. ההבדלים הבולטים הם יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור (מהן ניתן ללא ספק ללמוד על יחידות שכאלה בדגמי הקונצרן לעתיד), כמו-גם כונסי אוויר נוספים, בעיקר אלה שלצד המכונית בקצה הכנף הקדמית.
אגב, במהירות של 120 קמ"ש מתרומם הספוילר האחורי, כדי לייצר כוח הצמדה רב יותר מאחור. היו שעשו את זה קודם (כמו למשל פורשה, אם כי במהירות של 80 קמ"ש), ויש הטוענים כי אין לכך כל משמעות. אך אם להתחשב בגודל הספוילר, אין ספק כי תהיה כאן הצמדה של ממש… חוץ מזה, ה-W עברה שינויים גם בתא הנוסעים וסביבת הנהג, וגם כאן היא נראית מציאותית יותר. וכן, יש גם בשורה - שיטה חדשה להטמעת גוונים באלומיניום שאינו צבוע.

קצת טכנולוגיה

מכל מקום, המכונית האקזוטית של פולקסווגן עדיין נראית מאוד יוצאת דופן, והעיצוב המקורי של ג'וג'יארו בהחלט דרמטי. חלק מכך נובע כמובן מהמידות הלא שגרתיות - אורך כללי של 455 ס"מ וממד רוחב עצום של 192 ס"מ. הגובה? 110 ס"מ בלבד.
כמו בעבר, מנוע ה-W12 הוא למעשה שידוך בין שתי יחידות V6 צרות זווית. כך נוצרת יחידת כוח קומפקטית למדי, המייצרת בגרסה זו הספק מרבי של 600 כ"ס (לעומת 420 כ"ס ב-D1) ומומנט מרבי של כ-63 קג"מ (ב-5800 סל"ד). כל הסוסים והניוטונים עוברים דרך תיבה בת שישה הילוכים אל הציר האחורי. זאת בניגוד לאקזוטיות האחרות של הקונצרן המעדיפות הנעה כפולה.
כיאה למכונית ספורט אקזוטית, נתמכת ה-W12 על מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור. החישוקים הם במידה "19, ואילו מידות הצמיגים הן 255/35 מלפנים ו-275/40 מאחור. וכמובן, המכונית מצוידת במערכות בקרת יציבות ואחיזה, כמו-גם בבלם יד אלקטרוני.
ועוד שני מספרים שבוודאי חיפשתם עד עכשיו. האקזוטית של פולקסווגן מסוגלת כנראה לנעוץ את מחוג המהירות על הספרות 3, 5 ו-0 (שזה 350 קמ"ש בערך) ומזנקת למהירות של 100 קמ"ש תוך 3.5 שניות בלבד. הנה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נראית טוב?
אתם בטוחים?
משוכנעים לגמרי?
אולי תחשבו פעם נוספת?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים