שתף קטע נבחר

האגדה חוזרת?

מכונית התצוגה הספורטיבית של ניסן היא סם הרגעה לחובבי רכב. הסקייליין GT-R עדיין כאן

הרבה פרצופים מודאגים נראו בקרב עיתונאי הרכב עם השקת הסקייליין החדשה. המכונית החדשה נראתה מתונה ורגועה מדי, ולא כזו שיכולה לשמש בסיס לאגדה. והצד המדאיג יותר היה העדרה של גרסת קופה – זו שהייתה תמיד הסקייליין המדוברת והמפורסמת ביותר. אולם מי שהבין טוב מספיק למה אנשי ניסן מתכוונים, ידע שאין צורך לדאוג.
ובטוקיו הם מאשרים זאת באופן רשמי, עם השקת מכונית תצוגה העונה לשם GT-R. בכל מקרה, מדובר בהשקה מעט תמוהה, כיוון שבאותה תערוכה בדיוק מציגה ניסן גרסה כמעט-סופית של מכונית ספורטיבית רבת הילה אחרת, ה-Z. האם הגיוני להציג שתי מכוניות כאלה יחד? יתרה מזאת - מעבר לעיצוב הייחודי עד מוזר של ה-GT-R, הרי שהפרופורציות והמידות מזכירות את ה-Z.

פרטים מעטים

ניסן לא מספרת הרבה על מכונית תצוגה מעניינת זו. היא מעדיפה לעסוק בחוויות הנהיגה ובמשמעות שיש לשם GT-R בקרב חובבי ההגה. ואכן, הסקייליין ששמשה ספינת דגל טכנולוגית עבור ניסן בשנים האחרונות, הייתה גם היחידה במבחר של יצרן זה שהפכה למכונית פולחן עבור חובבי ההגה.
עם מנוע שישה צילינדר טורי מוגדש, הנעה כפולה מחוכמת והיגוי אחורי, היא הציגה יכולת מרשימה ביותר ואפילו החזיקה בשיא הקפת המסלול הארוך והקשה - נורבורגרינג.
אולם גם אם ניסן לא מספרת הרבה על מכונית התצוגה הזו, עדיין היא חושפת שתי חדשות חשובות ביותר. ראשית, סקייליין GT-R אכן תגיע לפס הייצור. שנית, היא תיוצא הפעם גם לעולם המערבי ולא תישאר נחלת השוק היפני. בכך מאשרת היצרנית את מה שצפינו עוד בהשקת הסקייליין הרגילה.
שימו לב כי הפעם אנו צפויים למערכות הנעה כפולה מתקדמות עוד יותר והיגוי לארבעת הגלגלים שפגשנו כבר בסטגאה, הסטיישן החדשה. נראה שמנוע ה-V6 החדש והמוגדש בנפח 2.5 ליטר (שהוצג אף הוא בסטגאה) והספק מרבי של 280 כ"ס יגיע בדרך זו או אחרת גם לסקייליין.

המראה

ואם מישהו הפך מודאג לנוכח נטישת יחידות התאורה האחוריות-עגולות בסקייליין החדשה, הרי שה-GT-R התצוגתית חוזרת להשתמש בהם. אגב, אלה מהווים אישור מספק לכך שזו לא סתם אחת, אלא GT-R ב"הא" הידיעה..
מלבד זאת עושה ה-GT הכוחנית שימוש בכנפיים אחוריות רחבות ומרשימות למדי. ולעומת אחוריים מוצלחים, מוזר לגלות חרטום שנראה אולי מאד אגרסיבי, אך רחוק מלהיות מושך עין או מוצלח במיוחד – כולל יחידות תאורה צרות וגריל גדול וכבד למדי. נותר רק לקוות כי בדרך לפס הייצור עצמו, ייתן על כך מישהו את הדעת - אם לא את הדין…

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חזית בעייתית
צללית קצת פחות
מאחור זה כבר יותר טוב
אופס... זה בוודאי לא סופי
אבל אלה יכולים להשאר...
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים