שתף קטע נבחר

תעשיית הרכב תחת אש

רסיסי פרשת פיירסטון מתחילים לנחות על תעשיית הרכב בארה"ב

עם הבחירות באופק כתמריץ מספק, מתחילים חברי הקונגרס והסנאט בהתקפה חסרת תקדים על תעשיית הרכב בארה"ב. מי שהאמין שפרשת פיירסטון תיעלם בתחילת אוקטובר עם פגרת בית המחוקקים, טעה טעות גדולה. פרשת צמיגי פיירסטון, שהחלה באוגוסט עם קריאה להחזרה של 6.5 מיליון צמיגים פגומים הנחשדים כאחראים לכ-1400 תאונות ולמעל ל-100מקרי מוות בארה"ב, פגעה קשה בלב הציבור האמריקאי. חברת פורד, שעל רכבי האקספלורר שלה הורכבו מרבית הצמיגים הפגומים, נגעה לחלק מאישי הציבור בארה"ב גם בצד האישי. האקספלורר הנפוץ משמש גם חלק מחברי הקונגרס והסנאט, ומקרה בו בנה של אחת מחברות הקונגרס האמריקאי היה מעורב בתאונה באקספלורר, רק הוסיף שמן למדורה.

צעדים נחרצים

כפתיח למה שעומד לבוא, הודיעו חלק מחברי הקונגרס כי שימועים נוספים בנושא יערכו במושב הבא ולא יופסקו אפילו בשל הפגרה. בנוסף הועלו בבית המחוקקים האמריקאי הצעות חוק הנוגעות למכירה של רכב פגום, ובנוגע להסתרת מידע על פגמים מהציבור (תוך אזכור פרשת הסתרת תלונות הלקוחות בחברת מיצובישי). העונשים המוצעים חמורים, עם 15 שנים מאסר למוכר רכב פגום ביודעין, ועד ל-15 מיליון דולר קנס לחברות שלא ידווחו על פגמים שנתגלו ברכב.
שינויי חקיקה נוספים צפויים בתחום הזרוע המבצעת - הרשות הלאומית לבטיחות בארה"ב. בתי המחוקקים פועלים להרחבת הסמכויות שבתחום הרשות, כולל אפשרות להטלת סנקציות על יצרני הרכב. מן העבר השני, הוקצו 500,000 דולר למחקר ופיתוח של שיטה חדשה לבחינת סיכויי ההתפכות של רכב, שיעוגנו בסיום המחקר בבחינות הרשות. כמו-כן הועלתה דרישה לעדכן את שיטת הבחינה לצמיגים, שלא עודכנה מאז 1968.

מה עם היצרנים?

הרשויות בארה"ב לא עוצרות בתחום הגופים הממשלתיים. דרישה נוספת, שייתכן ותעוגן בחקיקה, מפנה אצבע מאשימה אל יצרני הצמיגים בטענה לבדיקות שטחיות של תקינות
הצמיגים. בהסתמך על-כך שלרשות הלאומית לבטיחות בארה"ב נדרשים לעיתים עד 16 חודשים כדי לוודא האם מוצר תחבורתי הוא פגום, מעלות הרשויות בארה"ב דרישה שעלולה לחייב את חברות הצמיגים לבצע בדיקות של בנות שנתיים(!) לצמיגים חדשים. גם יצרני הרכב אינם יוצאים נקיים ונדרשים, כרגע רק ברמת הצעה, להתקין מדי לחץ אוויר לצמיגים בפנים הרכב.
איגוד יצרני הרכב בארה"ב, הביע כצפוי תמיהה גדולה על הרוחות הרעות המנשבות מוושינגטון. "אין שום קו מנחה וברור בשום חקיקה שמגדיר ליצרנים מתי הם עברו את הקו" הגיב דובר האיגוד.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היצרנים חוטפים על הראש...
צילום: איי פי
בגלל כמה סיבות טובות!
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים