שתף קטע נבחר

פיאט דובלו, ואולי גם פורד

דווקא פיאט הייתה זו שחנכה את העידן החדש ביבוא מכוניות מטורקיה לארץ, עם הדובלו המסחרי. אבל היא לא היחידה שבחרה לייצר שם כלים מסחריים. פורד למשל בחרה בדיוק באותה דרך עבור המתחרה העתידי שלה בברלינגו/קנגו.
זה האחרון יתגלגל מפס הייצור במפעל חדש יחסית שחנכה החברה, ואשר אחראי בינתיים לפורד טרנזיט עבור השוק המקומי. המסחרית החדשה, המבוססת על פלטפורמת הפוקוס, תציע מגוון גדול עוד יותר של סוגי מרכב לעומת הדובלו. למעשה, ניתן לדבר על שתי גרסאות מרכב בסיסיות מבחינת מידות, שייבדלו ביניהן באורך בסיס הגלגלים.
הגרסה הקצרה תתחרה ברנו קנגו, סיטרואן ברלינגו ופיאט דובלו. הגרסאות הארוכות יוצעו עם מספר מקומות ישיבה גדול יותר, וייתכן שיהיו יריב של ממש אפילו לג'אמפי של סיטרואן. זה אומר שמבחינות מסוימות יביאו אנשי דלק מוטורס שני כלים מתורכיה, ולא אחד.
אך כאמור, אנשי פיאט סללו לרבים את הדרך, והם כבר יודעים לספר על ניסיון טוב למדי עם הכלים. לטענתם, האיכות היא ברמה דומה והתקשורת נעשית ממילא דרך האיטלקים. מבחינתם, הטיפול בהבאת רכב כזה אינו שונה מכלים אחרים של פיאט. ההבדל היחיד הוא המרחק הקצר והעובדה שכעת מגיעות לכאן המכוניות לפני שהן ממשיכות, על אותה אוניה, לאיטליה.
אגב, הקשר האיטלקי הוא גם הסיבה לכך שהפאליו על גרסאותיה השונות (כולל הסיינה), מעולם לא הגיעה ארצה למרות עניין מסוים של היבואן. הסיבה - המחירים היו בלירטות איטלקיות ולא בלירות טורקיות. במילים אחרות, המשא ומתן היה מול האיטלקים שרצו מחיר יקר מדי, ולא ממש משתלם פיננסית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים