שתף קטע נבחר

היום ה-15 - רואים את הסוף

עוד מאמץ אחד קטן, עוד 31 קילומטרים "מיוחדים", וצבא הראלי הענק על כליו ינחת מעבר לקו הסיום. יהיה שמח

לאחר מעט מאד שעות שינה, עם עצירה קלה וקצרה בעיר קיפה, יצאו היום המתחרים לקטע קישור ארוך של 465 קילומטרים, כאשר לאחריו המתין להם קטע דירוג באורך 165 קילומטרים, ו"לקינוח" 396 קילומטרים נוספים בדרך למלון בדאקאר. וזה כמעט, רק כמעט היום האחרון

לאחר הסערות והתהפוכות של הימים האחרונים, נהנו היום המתחרים מקטע דירוג קצר יחסית, בסיומו ממתין להם בית המלון בדאקאר. כך שלכאורה מותר היה לצפות שכולם ינהגו מהר ככל שהם יכולים, רק כדי לסיים כבר את העינוי. לא ממש. המתחרים הבולטים מודעים היטב כי "כדי לסיים ראשון צריך קודם כל לסיים", ואותם הדברים נוגעים כמובן גם למקום השני, השלישי וכן הלאה.
כך שממש לא מפתיע לגלות היום דווקא את דה-מביוס עם הזמן המהיר ביותר, לפני המנצחים הקבועים של הקטעים הקשים עד כה. הבלגי סיים את הקטע היום בזמן של שעה, 33 דקות ו-6 שניות, קצת יותר משלוש דקות לפני מסואוקה, כחמש דקות לפני שינוזוקה במקום השלישי וכמעט שבע דקות לפני קליינשמידט. למעשה, מסואוקה צריך היה לסיים היום בביטחה, לפני קליינשמידט ובן ארצו שינוזוקה המפגרים אחריו בדירוג הכללי ב-22 ו-37 דקות בהתאמה, ומסוגלים עדיין לנצח את המירוץ. וכך בדיוק עשה היפני. לכן, לפני הקטע הקצרצר של מחר, ולמעט בעיה מפתיעה ברכב המירוץ, מובטח למעשה ניצחונו.
ולא, לא שכחנו את אחד ההישגים המרשימים של ישראל בזירת הספורט המוטורי. צוות ברקת קבע גם היום את הזמן התשיעי בטיבו, כאשר חצה את קו הסיום בזמן של שעה, 56 דקות ו-19 שניות , 23 דקות ו-13 שניות אחרי דה-מביוס. בדירוג הכללי, ולאחר שספגו כזכור 16 שעות עונשין על התקלה שמנעה מהם להגיע לקו הסיום לפני יומיים, ניצבים ברקת במקום ה-21, בו כנראה גם יסיימו את המירוץ. ואם אתם שואלים עצמכם מדוע מדובר באחד ההישגים הגדולים בספורט המוטורי, הרי שכנראה לא עקבתם אחר התקדמות הצוות הישראלי במהלך כל המירוץ. החל מהיום השישי, למעשה תחילת העינוי בדיונות העמוקות, קבעו ברקת למעט יום אחד (מקום 11) מדי יום זמנים שדירגו אותם בין עשרת המהירים ביותר. לכן, כאשר הגיעו המתחרים לשלבים הקשים במיוחד של המירוץ, דורגו ברקת באופן קבוע במקום השמיני. כדי להבין את גודל ההישג כדאי לזכור כי כל המתחרים שדורגו לפניהם, נהגו בכלי רכב "רישמיים", יקרים ומתאימים הרבה יותר ומגובים על-ידי צוותי סיוע גדולים.
גם רוכבי האופנועים מסוגלים כבר "להריח" את הסוף כמובן. כך שגם כאן לא מפתיע לגלות את וילר (Villar) כמנצח של הקטע המיוחד היום, כשהוא מקדים את סאלה ב-33 שניות, את סיינקט בשתי דקות ו-2 שניות, את אולוולסטר (Ullevalseter) בשתי דקות ו-3 שניות ואת מאוני בשלוש דקות ו-28 שניות. גם כאן נדרש מאוני "לשמור מאחור" את קוקס, וכך אכן עשה. הרוכב הממוקם שני בדירוג הכללי ובפיגור של 47 דקות ו-52 שניות אחרי מאוני סיים את הקטע היום כשתי דקות לאחר המוביל וכנראה מנצח המירוץ הנוכחי. זה האחרון זכאי לכך כמובן, בהתחשב בכך שמאז הכניסה לאפריקה סיים בעקביות בין שמונת הראשונים, תוך שהוא מנצח פעמיים, מסיים פעמיים במקום השני ושלוש פעמים במקום השלישי.

מחר (א') יזנקו המתחרים לקטע קישור באורך 38 קילומטרים, כאשר עם סיומו יצאו לקטע מיוחד באורך 31 קילומטרים בלבד. את הדרך יעשו המתחרים כמקובל לאורך החוף, עד קו הסיום של המירוץ. ואז השמפניה למאוני ומסואוקה כנראה, החיבוקים והנשיקות עם בני משפחה וראיונות עם צבא עיתונאים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאוני - כך זה התחיל
מסואוקה - כך זה גם יגמר?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים