שתף קטע נבחר

מאזדה מעדכנת את הלאנטיס

המשפחתית הפופולרית עוברת שדרוג מערכות. המשמעות עבורנו קטנה מהצפוי

לא מפתיע היה לגלות כי אחד החידושים המעניינים ביותר עבור שוק הרכב הישראלי הוצנע בתערוכת פריז. מדובר במתיחת הפנים שהעבירה מאזדה את ה-323, זו המוכרת במקומותינו גם כלאנטיס - או בשמה הנוכחי להיט-מכירות-אבסולוטי.
על רקע שלל החידושים החשובים לתעשיית הרכב העולמית, לא קשה היה לחלוף מבלי משים על פניה כאילו לא הייתה קיימת כלל. האמת, גם לאחר זיהוי, קשה לגלות שינויים כלשהם. אולי זה אומר משהו על המכונית, אולי על השוק הישראלי.
באירופה, בניגוד למקומותינו, ה-323 אינה סיפור הצלחה. למעשה, אם לדייק קצת יותר, המאזדה הזו כמעט ואינה נמכרת שם. זו בדיוק הסיבה לשינויים הקוסמטיים-יוקרתיים שעברה השנה, כמו-גם לשידרוג מגוון המנועים. אבל נתחיל במראה.

נו, ו...

מטבע הדברים, החזית החדשה של ה-323 צדה ראשונה את העין. שבכה קדמית בולטת מבעבר, יחידות תאורה שונות ופגוש מסיבי יותר למראה הם הפרטים הבולטים - המשפרים אכן את המראה הסטנדרטי של המשפחתית. אך אל תטעו לחשוב, לא מדובר כאן בשום דבר רדיקלי. בדגמי ה-5 דלתות - אלה הנקראים כאן F - הפגושים אגרסיביים עוד יותר למראה, מכסה המנוע חדש והחישוקים גדולים יותר. מה שמסביר את הכמיהה שאינה יודעת שובע לאותה F ספורטיבית של פעם.
במקביל, גם תא הנוסעים עבר שדרוג קל. עץ-פלסטי במקומות הרגילים, גווני ריפוד נאים יותר ואפילו ציפוי עור לגלגל ההגה ובורר ההילוכים בדגמים המהודרים. אפרופו, כינוי הגרסאות שונה מעתה. הלאנטיס במרכב סדאן (ארבע דלתות) מוצעת ברמות "קומפורט" ו"אקסקלוסיב" מהודרת יותר, ואילו מרכב חמש דלתות ישווק גם ב"ספורטיב" עם גלגל הגה של נארדי, מחשב דרך ותוספת מייק-אפ מודרנית לסביבת הנהג.

אבל...

השינוי הגדול ביותר שעברה ה-323 (כאמור, לאנטיס בשבילנו) הוא במגוון מנועים חדש. באירופה שווקה עד כה המאזדה עם מנועי 1.5 או 1.8 ליטר. הראשון הוחלף במנוע ה-1.6 ליטר המוכר לנו (אם כי באירופה הוא זוכה ל-98 כ"ס בלבד לעומת 110 אצלנו), השני מפנה מקום ל-2.0 ליטר המייצר הספק מרבי של 131 כ"ס.
מעבר לכך כולל מקצה השיפורים הקשחת חלקי מרכב קריטיים, כולל הזרקת קצף פלסטי מחזק לקורה המרכזית של גרסאות ה-5 דלתות. המתלה הקדמי כולל מעתה גם מוט חיזוק רוחבי ותושבות חדשות.
גרסת ה-2.0 ליטר הספורטיבית יותר הושבחה בעזרת כיול חדש של המתלה האחורי, מוטות מייצבים עבים יותר בשני הקצוות וחישוקי "16. כל הגרסאות יצוידו מעתה במערכת בלימה הכוללת דיסקים גם מאחור (במקום תופים בעבר), וגרסאות מסוימות יסופקו אפילו עם בקרת יציבות.

אז...

במידה והחדשות האלה גורמות לכם - כמו לכמעט חמישית מכלל רוכשי רכב חדש בישראל - הרהורי כפירה בנוגע לתשלום הראשון עבור המכונית החדשה, אתם יכולים להרגע. לדברי היבואן, הלאנטיס שתגיע אלינו בעתיד לא תכלול את השינויים האמורים בתחום המנועים. ה-1.6 ליטר תשאר 1.6 ליטר, כמו-גם ה-1.8. לא תהיה כאן גרסת 2.0 ליטר, בעיקר מכיוון ש... יש כאן 626 עם מנוע דומה. אנשי דלק מוטורס הגיעו להיכן שהגיעו בעיקר מכיוון שהחליטו "עבור" הנהג. דעתם, שהוכיחה עצמה בגדול אגב, היא כי מגוון גדול מדי רק פוגע בהיקף המכירות הכללי. למה להם לבלבל אותך עם שתי אפשרויות של משפחתית עם מנוע "גדול"?
לכן, נכון לעכשיו לפחות טוענים בדלק מוטורס לשינויים מינוריים בלבד. מחירים עתידיים ללאנטיס החדשה עדיין לא נקבעו, ובכל מקרה תשמש הלאנטיס המעודכנת כיריית פתיחה להשקת דגמי 2002, מה שמביא אותנו לסביבות יוני 2001.
יש עם זאת לזכור כי אין ליבואן כל אינטרס להציג את הלאנטיס הנוכחית כמיושנת. ביצי הזהב שמטילה המשפחתית 1.6 הנוכחית יקרות מכדי לסכן אותה בפופולריות דועכת. כך שאפשר בכל זאת לצפות לשיוניים של ממש בעתיד, גם אם לא בתחום המנועים.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאנטיס F לאירופאי
לאנטיס לישראלי
חרטום להבדל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים