שתף קטע נבחר

פפסי מנצחת את קוקה-קולה בקרב אוויר

על פי דיווחים בארצות הברית, עומדת חברת התעופה יונייטד-איירליינס, החברה השנייה בגודלה בעולם, להחליף את המשקאות המוגשים בטיסותיה מקוקה-קולה לפפסי-קולה. שווי העסקה נאמד ב-25 מיליון דולר ל-5 שנים, אך ההישג התדמיתי גדול עוד יותר

יצרנית המשקאות הקלים פפסי-קולה צפויה להשיג ניצחון מתוק על מתחרתה הגדולה קוקה-קולה. על פי דיווח בעיתון "וול-סטריט ג'ורנל", חברת התעופה יונייטד-איירליינס החליטה כי משקאות פפסי ייחשבו מעתה "כמשקה המועדף" בתפריטים שלה. כלומר, מי שיבקש מהדייל/ת "קולה", יקבל פפסי-קולה או דיאט-פפסי, במקום קוקה-קולה או דיאט-קולה כבעבר.
על פי הדיווח, תאריך היעד להחלפת המשקאות הוא 1 במאי. על פי הערכות, שווי העסקה לפפסי נאמד ב-25 מיליון דולר במשך 5 שנים, אך ההישג התדמיתי גדול יותר.
מקורות בחברת יונייטד-איירליינס ציינו כי "ההסדר הפיננסי, שהציעו אנשי פפסי היה מאוד מושך". כמו-כן מדברים על כך ששני הצדדים יבצעו ביחד פעולות שיווק וקידום-מכירות, אולם ההסכם טרם גובש במלואו ועדיין לא נחתם סופית.
בארצות הברית מייחסים חשיבות רבה לעסקה המתגבשת, וזאת בעיקר מפני שיונייטד-איירליינס היא חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם וצעד כזה אמור למשוך חברות נוספות ללכת בעקבותיה. בנוסף, הציפייה הנה שמספר הנוסעים הגדול ביונייטד יקדם עד מאוד את פפסי במאבקה לקחת נתחי-שוק מהיריב הענקי.
בעיצומו של המסחר הבוקר בשוקי-ההון של ניו-יורק, נדמה כאילו המשקיעים מתרגשים פחות מהפרשנים: המניה של פפסי אמנם רושמת עלייה (כ-1.3%) גדולה יותר מאשר קוקה קולהה (1.1% בלבד). ואולם, המחזור של פפסי עומד כעת 1.5 מיליון מניות, ואילו המחזור של קוקה-קולה גדול פי 3 ועומד על 3.5 מיליון מניות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פפסי. המשקה המועדף
ארכיון
קוקה-קןלה. המשקיעים לא מתרגשים
ארכיון
מומלצים