שתף קטע נבחר

ב.מ.וו הולכת על מימן

יצרנית הרכב פותחת במסע עולמי להעלאת המודעות לשימוש בכלי-רכב המונעים במימן. העתיד כבר כאן?

בין פוליטיקה הקשורה לנפט, לבין חרם כזה או אחר הקשור אף הוא בנוזל השחור, יש ניצוצות חדשים בתחום הדלק החלופי. למרות המעבר הצובר תאוצה לשימוש במנועי דיזל, בעיקר באירופה, ברור שהפתרון לדלק העתיד אינו עובר דרך בארות הנפט.
למעשה, השימוש במילה עתיד גם הוא מעט בעייתי, מאחר ורוב החלופות לתוצרי הנפט המוכרים לנו כבר נמצאות בשימוש - כזה או אחר. החל מכלי-רכב חשמליים המצויים בשימוש בעיקר בקליפורניה שטופת השמש (ושטופת התקנות המחמירות כנגד זיהום אוויר) ועד לאיטליה, הולנד ומדינות אחרות נוספות על מאות-אלפי כלי הרכב מונעי הגז שבה. גם מכוניות מונעות מימן, שנראות כחזון אחרית הימים, נמצאות בשימוש - בעיקר נסיוני אמנם - בידי רבים מיצרני הרכב.

ב.מ.וו נותנת פוש

אולם כדי ליצור את המעבר משלב נסיוני לשימוש של קבע, צריך לבצע קפיצה די משמעותית. הראשונה לזכות בטיפול יסודי היא דעת הקהל דווקא, זו הנדרשת לקבל ולהכיר ביתרונות (וחסרונות) של כלי רכב מונעי מימן. בשלב שני צריכה להיווצר תשתית תעשייתית שתאפשר ייצור מימן בכמות מספקת ובמחיר סביר, הנגזר מהכמות, מן הסתם. בשלב שלישי צריכה להיפרס רשת זמינה של תחנות שיאפשרו תדלוק במימן ובשלב האחרון - אנשים צריכים גם לרכוש את המכוניות ולהזרים כסף נחוץ לחשבונות היצרנים.
אז נכון, לא קלה היא הדרך ואף ארוכה, אבל יש מי שמאמין שגם מסע של אלף מילין, מתחיל בצעד אחד קטן. ב.מ.וו, אחת מיצרניות הרכב המצליחות בעולם כיום, החליטה להרים את הכפפה. החברה החליטה להתחיל במסע עולמי להדגשת יתרונות השימוש במימן, בתקווה שזה יביא לשינוי הרצוי. העובדה אגב שמדובר ביצרנית כל-כך מצליחה, בהחלט נותנת לפרויקט סיכוי טוב, יחסית.

מתחילים בלונדון

את המסע מתחילה ב.מ.וו בלונדון, לשם נשלחה החברה האחרונה במשפחת המימן - סדרה 7 החדשה. הבחירה בבריטניה נעשתה מתוך הכרה במקורות הטבעיים של המדינה לייצור חשמל - בכוח הרוח והמים - הנדרש בתהליך הפקת מימן ממים. אם הכל יעבוד כמתוכנן, מתכוונת ב.מ.וו להקים בלונדון תחנת תדלוק ראשונה למימן, כבר בשנה הבאה.
החברה חשפה בהזדמנות זו את העובדה שסדרה 7 החדשה המונעת במימן, עברה יותר מ-160,000 ק"מ בתנאי ניסוי ללא תקלות. ב.מ.וו מתכוונת להציע מגוון רחב של כלי-רכב מונעים במימן, החל ממיני שהוצגה לפני מספר חודשים וכלה בספינת הדגל הגדולה.
יו"ר ב.מ.וו, ד"ר הלמוט פנקה, מודה שמדובר במשימה גדולה ומדגיש שהצלחתה תלויה בהתערבות פוליטית חיובית מצד ממשלות רלוונטיות. בינתיים, זוכה פנקה לחיזוקים ממומחים בריטיים שמאמינים כי בתוך 4 או 5 שנים, נראה לא מעט מכוניות מונעות במימן ברחבי הממלכה הבריטית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אפשר סאלון יוקרתי...
ואפשר מיני. הולכים על מימן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים