שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    איך לקום בבוקר
    ד"ר אריה כלב ורינה טלמור מהמרכז לאמנות התנועה מפרטים כיצד להתעורר: כללי הקימה הנכונה בבוקר, בלי שרירים תפוסים

    הקימה בבוקר היא תהליך חשוב ביותר, ויש לשלב אותו גם בהתעוררות מחשבתית ורוחנית.
    קצת תשומת לב יכולה למנוע מאתנו לשלם "מחיר יקר" כמו נזקים בעמוד השדרה, או במפרקים, שרירים "תפוסים" וכדומה.
    התרגילים הבאים הם מספר תנועות יסודיות ופשוטות שיקלו עלינו להתחיל את היום בצורה קלילה וגמישה כמו חתלתול קטן , שיודע יותר טוב מאתנו איך לעורר את גופו.

    לשכב על הגב בברכיים כפופות ולהרים בעזרת כפות הרגליים את השמיכה. תחילה עם רגל אחת, אחר כך בשניה. אפשר להניע את השמיכה מצד לצד, וכל זה תוך שמירה על נשימה זורמת, ריכוזיות הבטן, עמוד שדרה פתוח...
    שימו לב איך אתם מכינים את האגן (המרכז שלכם), את הרגליים והבטן לקראת הקימה.

    להרים בקלילות ברך ימין וכתף שמאל בו-זמנית ולקרב אותן זו לזו בלי להרים את הראש או לאמץ
    את הצוואר. להחליף צד.
    (ראו איור)
    עוד בשכיבה על הגב, לגלגל בקלילות את הכתפיים והראש מצד לצד.
    אגן הירכיים והברכיים נשארים במקום.
    הנשימה עצמאית וזורמת, בעוד הבטן התחתונה ורצפת האגן מרוויחות חיטוב, עמוד השדרה בחלקו העליון בעיקר, מתגמש.

    כנ"ל אפשר גם להניע את האגן והברכיים מצד לצד, בשעה שהאיזור העליון נשאר תומך ורגוע.
    כך נרוויח את הגמישות בחלקו התחתון של עמוד השדרה.

    לשכב על הצד, הכרית או היד מתחת לראש והברכיים כפופות.
    בזרוע ישרה אך לא מתוחה מציירים מעגלים אל התקרה,
    בהדרגה להגדיל את המעגל למקסימום , כך שנוכל לאפשר למפרק הכתף להגיע ליכולת המלאה שלו. מידי פעם להחליף כיוון מעגל, וכן גם עם מרפק מקופל.

    לעמוד על ברכיים וידים, להוריד את האגן בניעות קלות לכיוון העקבים. הבהונות נוגעות זו בזו, העקבים מופנים כלפי חוץ.
    אחרי מספר ניעות, נרחיק את הידיים מהברכיים ונמשיך בניעות, עד שהגב מתמתח מאד.
    הבטן התחתונה תומכת פנימה כלפי המערכות הפנימיות וחוליות המותן. הצוואר ארוך והנשימה זורמת ללא הפרעות ולחצים.
    (ראו איור)
    תכנון הקימה

    לפני הקימה כדאי לעצור לרגע ולשלוח את המחשבות אל תוך מרכזי שני העקבים, בבסיס הגוף. להפנות תשומת לב אל הבטן התחתונה: תפקידה לתמוך, תמיכה נושמת ולא חונקת. לשחרר כתפיים, צוואר, שרירי פנים. להתקפל ככדור ולהתגלגל הצידה אל שולי המיטה. ולתכנן משם והלאה את הקימה לעמידה מעל מרכזי העקבים...לפי התכנון המחשבתי הנ"ל.

    אסור לשכוח כי התבססות שרשי העץ מזינה את צמיחתו למעלה. כך גם האדם: האנרגיה המתבססת בכפות רגליו מזינה את קומתו הזקופה.



    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "איך לקום בבוקר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים