שתף קטע נבחר

החברים של לנצ'יה

קרצ'רנו מחפשים תשומת לב, ובדרך מנסים להושיט יד תומכת ללנצ'יה. לידתה של סדנת עיצוב?

נכון, המכונית של קרצ'רנו לא נוסעת לשום מקום, אבל בכל זאת יש בה משהו ששווה התייחסות. כי לפי החלוקה הרגילה, יש מכוניות תצוגה שבאות להראות כיוון עתידי של היצרן, אחרות רומזות על דגם שיופיע בקרוב, ויש כאלה שנועדו בעיקר להציג את הכשרון האדיר והדמיון הפורה של מעצבי המותג.
מכונית הקופה של קרצ'רנו, תחת שם המותג לנצ'יה, שונה מכולן, והסיבה לכך פשוטה. קרצ'רנו היא חברה המתמחה בעיצוב בעזרת מחשב בלבד, וטוענת כי בעתיד הלא-רחוק תוכל להביא דגם מהמחשב ישר אל פס הייצור, ללא כל שלבי ביניים.

גרנד-טוריסמו?

הלנצ'יה בה אני מביט כרגע לא עוצבה בעזרת מחשב כלל, ומטרתה המוצהרת היא למשוך תשומת לב. נשמע לא מפתה במיוחד, אבל שובה את הלב בכנות. וכאן, דווקא לנצ'יה החלה במלאכה, אך מעצביה - באופן לא שגרתי - העניקו לסדנת קרצ'רנו אפשרות לסיים. כל זאת, על בסיס התזיס. אבל רק לכאורה, כי למעשה היא אינה בנויה על רצפה אמיתית, ואינה כוללת מכללי הנעה כלשהם. אגב, גם הגדרתה כקופה מוזרה. יש לה הרי ארבע דלתות.
ומעבר לכך, יש לה בעיקר עתיד מעורפל, אם בכלל. כי הלנצ'יה הזו אינה מתכוונת אפילו להגיע אל פס ייצור כלשהו. הלנצ'יה הזו מסתפקת בלהיות יפה. ואם לשפוט על-פי דברים שאמרו לי אנשי הקונצרן האיטלקי, היא מצליחה בכך כלל לא רע. בניגוד, אם יותר לי לציין, לתזיס. אולי בגלל שהיא מזכירה לי דגמי קופה שימושיים מהעבר כמו ה-HPE, ואינה סובלת מצללית מגושמת כמו הסלון החדשה.
ולמרות הכל, ולאור מצבה של פיאט בכלל ולנצ'יה בפרט, אין לה כאמור כל סיכוי. אין לה גם מקום באזור העמדה של לנצ'יה בתערוכת פאריז. מה שנותר לחבר'ה הצעירים שם הוא לקוות כי יום יבוא והסדנה שלהם תוזכר בנשימה אחת עם ג'וג'ארו, האחראי על שיתופי פעולה רבים מספור עם פיאט.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים