שתף קטע נבחר

 

"האינטרנט דוחק את אמצעי התקשורת המסורתיים"

גולשים שולחים פחות דואר, ממעטים לבצע שיחות טלפון בין לאומיות ולצפות בקולנוע ובסרטי וידאו, על פי מחקר חדש של GartnerG2

השימוש באינטרנט בא על חשבון אמצעי התקשורת המסורתיים, כך מגלה מחקר חדש של חברת GartnerG2, על פי המחקר, הפעילויות המקוונות של הגולשים כמו גלישה ושימוש בדואר אלקטרוני משפיעות על פעילויותיהם מחוץ לרשת.
מחצית מהמשתתפים בסקר הודו כי הם שולחים פחות מכתבים מאז התרגלו להשתמש בדואר האלקטרוני. עובדה זו היא אחת הסיבות העיקריות לכך שרשות הדואר של ארה"ב נאלצת להתמודד עם ירידה של שישה מיליארד דולר בהכנסות השנה לעומת 2001.
כשליש ממשתתפי הסקר מסרו כי הפחיתו בכמות השיחות הבין לאומיות מאז החלו לגלוש באינטרנט. 20 אחוזים אמרו כי צמצמו במידה ניכרת את שעות הצפייה בטלוויזיה. אחוז דומה של נשאלים ציינו כי הם קוראים פחות עיתונים ומגזינים מבעבר. כ-18 אחוזים מהנשאלים סיפרו כי הם נוהגים לפקוד את בתי הקולנוע לעתים פחות תכופות ואילו כ-15 אחוז מהם מסרו על ירידה בצפייה בסרטי וידאו.
המחקר של GartnerG2 הוא האחרון שעוסק בקשר בין השימוש באינטרנט לאמצעי תקשורת אחרים, שקדמו לו. מחקר זה, כמו מחקרים דומים שנערכו בעבר, מגלה כי המדיום החדש פוגע באופן משמעותי בשימוש באמצעי התקשורת המסורתיים, אם כי בכל המקרים לא מדובר במכה אנושה.
החוקרים חוזים כי מגמה זו תימשך גם בשנתיים הקרובות, עקב הגידול הצפוי בשימוש באינטרנט וחשיפת חלקים גדולים והולכים באוכלוסייה בפני המדיום החדש. "על חברות המדיה והפרסום להסיק מסקנות מתוצאות המחקר ולפתח מודלים פרסומיים המתאימים לאינטרנט ולדואר האלקטרוני", קובעת דניסה גרציה, מנהלת מחקר ב-GartnerG2.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים