שתף קטע נבחר

יפנית בלוע הארי

סקר שביעות הרצון הראשון של J.D.Power שנערך בגרמניה מציב את היפניות בראש הטבלה. איך נפלו גיבורים

סוד גלוי הוא שמכוניות יפניות נחשבות למכוניות מצליחות. בסיס מוצק לכך ניתן למצוא בשלל סקרים שהתפרסמו בנושא, וממשיכים להתפרסם מדי יום. נראה שהסיבה המרכזית לאותה הצלחה מבוססת על האמינות המפורסמת שזיכתה את היפנים לא פעם (בדרך כלל, יהיה מדויק יותר לומר) גם במקומות ראשונים בסקרי שביעות הרצון שמפרסמת חברת J.D.Power האמריקנית. אלה נערכים בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה, אך אף פעם לא בגרמניה - מוצאה של אחת מתעשיות הרכב הנחשבות העולם.
אלא שגם בגרמניה - מולדת מספר מותגים מהמובילים בעולם הרכב, כמו מרצדס, ב.מ.וו, פורשה, פולקסווגן ואודי - מנצחות היפניות, כך עולה מסקר שביעות רצון ראשון שערכה J.D.Power במדינה. בסקר, בו השתתפו 15,000 בעלי כלי-רכב בני שנתיים עד שלוש שנים, הפגינו היפנים עליונות מוחלטת. למעשה, מדובר בטויוטה שהפגינה עליונות מוחלטת ונעזרה בניסן כדי להשלים ניצחון מלא.
הסקר, שכלל 32 מותגים מוכרים ו-132 דגמים שונים, בחן את האיכות והאמינות של כלי הרכב (30% מהציון), עלויות האחזקה (22%), שביעות הרצון מהשירות (23%) ותדמית (25%).

הזוכות

אל המקום הראשון הכללי הגיעה כאמור טויוטה, שזכתה בציון כללי של 831 נקודות (מתוך 1000), כשהיא מקדימה את מאזדה (805), וב.מ.וו (802). הונדה סיימה במקום הרביעי עם 797 נקודות ואחריה פורשה (796), דייהטסו (788) וסובארו (787). מרצדס הסתפקה במקום השמיני במגרש הביתי עם 781 נקודות, ואחריה במקום התשיעי סיטרואן, יחד עם מיצובישי וניסן כשהן זוכות ב-780 נקודות.
אודי סגרה את העשיריה הפותחת עם 777 נקודות. אגב, ממוצע התעשיה לפי J.D.Power עומד על 767 נקודות, כשמתחתיו אפשר למצוא את אלפא-רומיאו, קרייזלר, דייהו, פיאט, יונדאי, פיז'ו, רנו, רובר, פולקסווגן ואחרות. אלא שהניצחון של טויוטה בממוצע הכללי מספר רק חלק מהסיפור הגדול. זכייה בשש מתוך שבע הקטגוריות בסקר.
בנקודה זו כדאי להזכיר שוב כי מדובר בסקר שביעות רצון. וזה אומר בעיקר התאמה בין המוצר לציפיות של הלקוח ממנו. כך למשל, אי-אפשר להסיק מהסקר שטויוטה טובה יותר ממרצדס. אבל הלקוחות בהחלט מרוצים יותר מהמוצר שקיבלו.

קטנות

בקטגוריית המכוניות הקטנות זכתה היאריס של טויוטה עם ציון כללי של 84.7%. מקום שני מפתיע (אולי) רשמה הפאביה הקטנה של סקודה עם 81.1%. מפתיע לא פחות הוא מיקומה השלישי של הקולט הוותיקה מבית מיצובישי, שצפויה לזכות למחליפה בזמן הקרוב. הקולט זכתה לציון נאה של 80.6%.

בינוניות

גם בקטגוריית המכוניות הבינוניות מגיעה הזוכה במקום הראשון מבית מדרשה של טויוטה. הקורולה, המשפחתית המצליחה של החברה, מנצחת בקטגוריה עם ציון של 82.6%. לא רחוק מאחור נמצאת הסיאט טולדו לבית קונצרן פולקסווגן עם 82.1% ובמקום השלישי ניסן אלמרה עם 81.2%.

בינוניות יוקרתיות (Upper-Medium)

ניצחון שלישי לטויוטה נרשם גם בקטגוריה זו, הפעם עם מכונית של חטיבת היוקרה של החברה, הלקסוס IS200. ה-IS זוכה לציון של 86%, הגבוה בסקר כולו - וכמובן המוביל בקטגוריה. במרחק מה מאחוריה מתייצבת האוונסיס של טויוטה עם 83% ואחריה ההונדה אקורד עם 82.9%.

מנהלים/יוקרה

תאמינו או לא, בקטגוריה היוקרתית לא זכתה טויוטה. את המקום הראשון תופסת דווקא ניסן מקסימה, שזוכה לציון גבוה מאוד של 85.3%. כמה גבוה? שימו לב למתחרות המרשימות שמשתרכות מאחור - ב.מ.וו סדרה 7 עם 81.1% וגם סדרה 5 שמסתפקת ב-80.7%.

ספורט

מרשים לא פחות מניצחונה של המקסימה, הוא ניצחון נוסף של טויוטה בקטגוריית הספורט עם הסליקה. זו זכתה בציון של 83.4% כשהיא מקדימה את הפורשה 911. מי שנחשבת לאמת מידה בעולם הספורט זכתה לציון שביעות רצון של 79.7%, עשירית האחוז יותר מהציון לו זכתה ה-Z3 של ב.מ.וו במקום השלישי.

כביש-שטח

כן, אנחנו יודעים שגם לכם נמאס, אבל עוד קצת. בקטגוריה זו זכתה טויוטה, הפעם עם ה-Rav4 ו-80.5%. גם את שני המקומות הבאים תפסו דגמים יפניים - סובארו פורסטר במקום השני עם 80.1% והונדה CR-V בשלישי עם 79%.

מיניוואנים

הקטגוריה האחרונה שייכת גם היא לטויוטה, הפעם לפיקניק שמסיים ראשון עם ציון של 81.7%. אחריו מתמקם הפרמאסי של מאזדה, עם 81.5%, ובמקום השלישי אנו מוצאים שוב את מיצובישי עם הספייס-וואגון ו-77.9%.

לא רק בקטגוריות

בנוסף לחלוקה לקטגוריות, כלל הסקר האחרון של J.D.Power מבחנים של שביעות רצון כללית מכלי הרכב. וגם כאן רשמו היפניות הצלחה גדולה, ובעיקר טויוטה. 30% ממשתתפי הסקר דירגו את טויוטה כאיכותית ואמינה ביותר, והעניקו לה את המקום הראשון. בנוסף זכתה היצרנית היפנית בקטגוריית שביעות הרצון מהשירות בסוכנויות - שכמעט ואינה בעלת משמעות עבורנו - כש-23% מהמשתתפים דירגו אותה כטובה ביותר. בקטגוריה של עלות האחזקה זכתה דייהטסו, עם 22% מקולות הנסקרים.
ניצחון בודד לנבחרת גרמניה נרשם בקטגוריית התדמית וה"משיכה", בה הוכתר מותג ב.מ.וו עם 25% לנחשק ביותר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה (במדי לקסוס). מנצחת בגרמניה...
ושוב מנצחת...
ושוב מנצחת
ב.מ.וו. הכי נחשקת
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים