שתף קטע נבחר

סן פרנסיסקו אוסרת את הנסיעה ב"סגוויי" על מדרכות ושבילי אופניים

הקורקינט המשוכלל של דין קיימן היה אחד הפריטים הנמכרים ביותר ב"אמזון" במהלך 2002, על פי נתונים של החנות המקוונת

ברוב של שמונה מול שניים הכריעו ביום ב' האחרון חברי מועצת העיר סן פרנסיסקו נגד מתן היתר לקורקינט המשוכלל והמתוקשר "סגוויי" לנוע על מדרכות ובשבילי אופניים.
מדובר במכשול הרציני הראשון עבור ההמצאה של דין קיימן, שנחשפה בחודש דצמבר, 2001, לאחר כ-10 שנות פיתוח, מסתורין רב, והשקעה של יותר מ-100 מיליון דולר. התקן התחבורה הווירטואוזי, שילוב של חומרה ותוכנה, מחקה את יכולת הגוף האנושי לשמור על שיווי משקל. ה"סגוויי" יכול לשאת רוכב במשקל ממוצע למרחק מרבי של 28 קילומטרים, במהירות מרבית של 20 קמ"ש, וצורך חשמל בשווי 10 סנט בלבד.
הסיבה העיקרית לאישור התקנה העירונית החדשה היא חששם של חברי מועצת העיר מפני מפגשים לא נעימים בין אנשים שנעים על כלי הרכב לבין הולכי רגל. הטענה כי ה"סגוויי" ידידותי להולכי הרגל ועוצר בקלות לפני כל מפגש ביניהם הופרכה לנוכח עדויות על היתקלויות בין המכשיר לעוברי אורח ואף קירות.
דובר ראש העיר, המתנגד להגבלות, הביע אכזבה לנוכח ההחלטה ואמר כי התקנה החדשה משדרת מסר תבוסתני מסן פרנסיסקו לשאר העולם. "אנו עומדים להיות העיר הראשונה בארה"ב שמצהירה בגלוי כי היא מפחדת מהמוצר, וזאת, במקום לאמץ טכנולוגיות חדשות וצורות חדשות של תחבורה. אנו כל כך מפוחדים עד שאפילו איננו מוכנים לשקול את השימוש בו", הוא אמר.
בתוך כך, אתמול (ד') התברר כי ה"סגוויי" נמכר היטב ב"אמזון". ההפצה המסחרית של המכשיר תחל רק בחודש מרץ, 2003, אך ה"סגוויי" כבר הפך לאחד המוצרים הנמכרים ביותר בחנות המקוונת, בזכות ההזמנות המוקדמות. בחודש שעבר החלה "אמזון" לקבל הזמנות מלקוחות המעונינים למכשיר את המכשיר. הלקוחות נדרשים לשלם מקדמה בסך 495 דולר, 10 אחוז מהמחיר המלא של המוצר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'ינג'ר קורקינט ginger
קייבן עם ההמצאה
צילום איי פי
מומלצים