שתף קטע נבחר

"אוברטור" רוכשת את אלטה ויסטה

חברת החיפוש תשלם 140 מיליון דולר עבור מנוע החיפוש הוותיק. עסקה נוספת במסגרת הקונסולידציה הנמשכת בענף החיפוש המקוון

חברת "אוברטור", שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לבעלי אתרים לרכוש מודעות מלים שמוצגות במנועי חיפוש בהקשר לשאילתות שהוזנו, מסרה על כוונתה לרכוש את "אלטה ויסטה" (Altavista), אחד ממנועי החיפוש הוותיקים ברשת.
"אוברטור" תשלם ל"אלטה ויסטה", רובה בבעלות חברת CMGI, סכום השווה ערך ל-80 מיליון דולר במניות ו-60 מיליון דולר במזומן, ותשא בחלק מחובות החברה. השלמת העיסקה צפויה להתבצע בחודש אפריל, 2003.
"אוברטור" מתכוונת למכור רישיונות שימוש בטכנולוגיה של אלטה ויסטה ללקוחותיה, בהם MSN ,AOL אירופה ויאהו! (על אף שהאחרונה רכשה את חברת אינקטומי, המתחרה באלטה ויסטה). כמו כן, "אוברטור" מתעתדת להשיק תכונות חדשות במנוע החיפוש.

"לא נתחרה בשותפינו"

"החלטנו כי כעת הזמן הנכון להוסיף טכנולוגיית חיפוש למוצרים שלנו על מנת להציע ללקוחות פתרון שלם", מסר לעיתונאים טד מייזל, נשיא "אוברטור". מייזל הבהיר כי אין בכוונת החברה להתחרות בשותפיה העסקיים. המשמעות האפשרית: הזרקור יוסט מאתר "אלטה ויסטה", שיפרוש סופית מהמירוץ על הבכורה בתחום מנועי החיפוש הציבוריים וישמש בעיקר לצורך בדיקת מוצרים חדשים לפני הפצתם לשותפים העסקיים.
"אוברטור" מציעה למפרסמים לרכוש חבילות מודעת המלים בשיטת "שלם עבור קליקים" של גולשים (pay-per-click). כעת החברה מתכוונת לשלב חבילה זו עם מסלול הפרסום של "אלטה ויסטה", במסגרתו בעלי אתרים משלמים לחברה כדי שיופיעו בדפי התוצאות במיקום בולט.
עבור אלטה ויסטה, הרכישה מבורכת למדי. החברה נאבקת על חייה מאז התנפצות בועדת הדוט קום בנאסדק, ועל אף שמדובר באחד ממנועי החיפוש הוותיקים, "אלטה ויסטה" איבדה את ההובלה לטובת מנועי חיפוש חדשים יחסית כמו "גוגל" ו-AllTheWeb.com. בשנה שעברה שידרגה החברה את אתר האינטרנט שלה והשיקה תוכנת פרסום אגרסיבית בניסיון להתמודד עם הירידה בהכנסות מפרסום.

קונסולידציה בתחום החיפוש

יאהו!, אוברטור וחברות חיפוש נוספות מבקשות להציע למפרסמים להגיע לקהל היעד המפולח ביותר, בהתאם לבקשות החיפוש של הגולשים, כדי להגדיל את הכנסותיהן מפרסומות. במהלך החודשים האחרונים חלו מספר מהלכים אסטרטגיים בשוק הפורטלים ומנועי החיפוש המבשרים על תהליך של קונסולידיציה בענף.
הרכישה של "אלטה ויסטה" התבצעה בעקבות הודעת יאהו! בדצמבר, 2002, על קניית "אינקטומי" (Inktomi), שמפתחת טכנולוגיה המתחרה ב"אלטה ויסטה". ההודעה עשויה לבשר על פירוק השותפות בין יאהו! ל"גוגל", שמשמש מנוע החיפוש באינדקס של יאהו!, ועל כך שיאהו! מזהה ב"גוגל" מתחרה פוטנציאלי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים