שתף קטע נבחר

אקזוטיקה מול האגם

בתערוכת ז'נבה 2003 יוצגו כמה מהחלומות המוטוריים הנחשקים ביותר, אבל בעיקר, מספר מכוניות שגרתיות אך חשובות במיוחד עבורנו

משבר עולמי או לא, מלחמה בעיראק, גזים, כימי או סתם יצרניות רכב שנמצאות בקשיים אדירים. כל אלה, ממש כמו הכפור האדיר שבחוץ, יוסטו לאזורים פחות נגישים במוח. ככה זה כשאתה לוקח חלק בחגיגה הגדולה ביותר של תעשיית הרכב העולמית, פעם בשנה, בתערוכת ז'נבה.
זה הזמן גם לציין שוב, בפעם המי-יודע-כמה, כי לא במקרה האירוע הזה נערך דווקא במדינה המתייחסת לא פעם למכוניות כאל אויב האנושות. אתם יודעים, יש אידאל ויש כסף. יש רעיונות נחמדים על שימור הסביבה, ויש מחויבות לצביון הבין-לאומי, לזוהר ולאלגנטיות, לעושר ולפוזה, מרחק שעה וחצי של נהיגה מאתרי הסקי היוקרתיים ביותר, ומספר שעות נוספות מהריביירה הצרפתית או האיטלקית.
כך שלא במקרה, גם השנה, יודגש בעיקר האגף האקזוטי ביותר של התעשייה המוטורית. כי בסלון המכוניות הזה תוצג למשל הפורשה האדירה ביותר מאז ה-959 האגדתית, ואולי אפילו מאז ומעולם. כאן תצהיר למבורגיני רשמית על חזרתה לייצר אקזוטיות קטנות יותר, יקרות פחות, אם אפשר לכנות כך את הגייארדו החדשה. כי שנים אחרי שהג'אלפה והסילואט נעלמו, חוזרת למבורגיני להתייצב חזיתית מול דגמי ה-V8 של פרארי. הפעם היא עושה זאת עם מנוע V10 דווקא, בסיוע גדול של בעלת הבית - אודי.
לא מספיק? תהיה כאן אסטון-מרטין חדשה בבכורה אירופאית, הבייבי-אסטון שנחשפה כבר בדטרויט. פרארי תנסה כמובן להפריע לחגיגה של פורשה ולמבורגיני עם גרסה קיצונית (עוד) יותר ל-360 מודנה. ובצד ה"זול" של האקזוטיקה, נפגוש בגרסאות חדשות ומחוזקות לאופל ספידסטר ולוטוס אליז.

ספורט אלגנטי

גם הצד הפחות קיצוני אך אלגנטי, מעודן ומסוגנן יותר, יזכה כאן לביטוי הולם עם מספר השקות בכורה מרהיבות. כך מרצדס, שנה לאחר הצגת ה-CLK, תציג כאן גרסה פתוחה, יחד עם CL (קופה) חזקה להדהים. ויהיה כאן גם "דרבי" צרפתי מסקרן: פיז'ו תחשוף את הגרסה הסדרתית ל-307CC , שזהה כמעט למכונית התצוגה שנחשפה בפאריז. רנו תנסה להפריע עם גרסת קופה-קבריולה למגאן החדשה. ולרשימה ספורטיבית זו ניתן להוסיף מכונית תצוגה של סובארו עם הפנים לעתיד בעל מראה מושך יותר מהמקובל כיום, סדאן-קופה מבית קרייזלר, וגם סיאט איביזה קופרה R מתאימה.
וכמובן שרשימת הספורט-אלגנט אינה שלמה ללא התייחסות לתצוגה הצפויה של אלפא רומיאו, ובמיוחד לקופה החדשה והכל-כך מדוברת שלה. זו מכונה כעת אמנם GT קופה, אולם עד הגעתה לכביש תהפוך כנראה לספרינט. ולצידה, לא לשכוח, יוצבו ספיידר ו-GTV מחודשות, כמו-גם רכב תצוגה מרשים העונה לשם קאמאל.

פיאט בגדול

אלא שאלה האחרונות זכאיות לאזכור דווקא בפרק מיוחד המוקדש לקונצרן פיאט. כי האיטלקים החליטו, לאחר התצוגה האפרורית והאחרונה בפאריז, לערוך בז'נבה מפגן כוח גנרדיוזי. כשהמטרה, בתערוכה שאינה רחוקה במיוחד ממפקדת העל בטורינו, היא להראות שמוקדם להספיד את פיאט ושהיא עדיין חיה, נושמת ובעלת תוכניות גדולות לעתיד.
וכרגיל אצל יצרני רכב בקשיים, הדרך לעשות זאת היא באמצעות הצגה מקדימה של שפע דגמים חדשים, באופן שמעולם לא בוצע על-ידי הקונצרן הזה. בכלל, קשה לזכור בשנים האחרונות דוגמאות רבות לתצוגה כה שופעת ועשירה בדגמים חדשים של איזשהו קונצרן.
וכך מתאפיינת התצוגה הגדולה הזו בשפע מכוניות ספורטיביות, וגם בקטנות וחשובות. כזו היא מחליפת הפנדה, שבפיאט תולים בה תקוות רבות. או מיניוואן על בסיס הפונטו הקטנה, שחשוב להם לא פחות. לצדן יעמדו מכוניות תצוגה מתקתקות על בסיס מחליפת הפנדה. ואם זה לא מספיק, הרי שבעמדה של לנצ'יה תעמוד קטנה נוספת, אפסילון חדשה. מכונית המיני המסוגננת הזו אמורה להביא ללנצ'יה תנופה מחודשת, ולהתחרות בשוק עמוס לעייפה בדגמים מצוינים ומושכים.

עתיד קומפקטי

וזה הפרק החשוב בעיקר עבורנו. ולא רק בגלל שמדובר בפלח השוק הפופלארי ביותר בישראל. בז'נבה יערכו הופעות בכורה, או לפחות "בקרוב", כמה מכוניות מעניינות ביותר. והדוגמה הטובה ביותר היא כמובן מכונית התצוגה של מאזדה, אשר חושפת באופן כמעט מלא את מחליפת הלאנטיס, המכונית הנמכרת ביותר בארץ.
לצידה תחשוף ניסן פרטים נוספים על מחליפת האלמרה, עם מכונית תצוגה בשם אווליה. אופל תשגר הרבה מידע על מחליפת האסטרה, אך הרבה יותר "סדרתית" היא ה-A3 החדשה עליה ננהג בתוך פחות מחודש ימים. ונכון שלא מדובר כאן ברבת-מכר דווקא, אבל זו הרי חוליה חשובה המציגה קשר משפחתי הדוק לגולף הבאה והחשובה עבורנו.

מובילים לנסיעות

גם האחים הגדולים של הקטגוריה הזו, כלומר המיניוואנים הקומפקטיים (או מונוקוקים אם תרצו לדייק), יציגו כאן כמה חידושים חשובים עבורנו. התחרות בתחום תיכנס כאן להילוך גבוה כאשר - ללא תיאום מראש - חושפות פורד ופולקסווגן את המיניוואנים הקומפקטיים שלהם - C מקס וטוראן, בהתאמה. שתי חברות אלה אחרו לחדור לקטגוריה הפופולרית כל-כך באירופה, וראה זה פלא. הן מציגות את התקוות השיווקיות שלהן ממש כאשר רנו חושפת את הגרסה החדשה של מלך התחום - הסניק החדש.

וגם גדולות

ויהיו כמובן גם מכוניות נוסעים גדולות ומפוארות יותר או פחות, אם כי במינון קטן יחסית לזה בו אנו מורגלים בתערוכות אחרונות. כך או אחרת, אין ספק שהנציגה הבולטת ביותר בקטגוריה הזו תהיה ב.מ.וו. ומה תציג החברה הבאווארית? כמובן, הופעת בכורה אירופאית (דטרויט הייתה ראשונה) לרולס-רויס עם פנטום.
אגב, העובדה כי תחום הפאר יהיה דל יחסית במשתתפים, מאפשרת ליצרנים עם פחות פוזה להציג את מרכולתם. כך למשל ידגישו יצרניות שונות את הרחבת מבחר הדגמים "כלפי מעלה". ולכן תוצג כאן הסיגנום של אופל, יורשת האומגה ונושאת הדגל החדשה של ג'נרל מוטורס באירופה. למשל ה-S80 המשופרת, או אפילו האופירוס, מכונית הדגל החדשה של קאיה.

ועוד

ואיך אפשר לשכוח את מכוניות התצוגה המרהיבות של סדנאות העיצוב, רובן מאיטליה, שכרגיל ינסו למשוך בז'נבה עיניים בורקות וחשוב מכך, חוזים לעתיד ולטווח ארוך. ואסור לשכוח גם שמדובר באחת התערוכות הקלות, נעימות והנגישות יותר עבור הקהל הרחב. מאלה שבקלות ניתן לשלב בהמתנה לטיסה הבאה משדה התעופה של ז'נבה, הנמצא במרחק הליכה.
ונכון, ביקור בתערוכה כזו דורש הסתגלות לסדר, נימוס ומשמעת השוויצריים, וליחס הכל-כך מכבד של יצרני הרכב. אבל זה מחיר לא משמעותי עבור ההצגה הטובה ביותר על ארבע.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא-רומיאו קאמאל
רנו מגאן קופה-קבריולה
פורשה קאררה GT
רנו סניק II
פורד C-MAX
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים