שתף קטע נבחר

 

משקפי שמש: גם אופנה, אבל העיקר הבריאות

סיום החורף מעורר את שוק משקפי השמש בישראל, שהפכו לאביזר אופנה פופולרי. אבל מעבר לאופנה, בריאות העיניים משחקת תפקיד חשוב הרבה יותר בהרכבת משקפי שמש. על אופנה, בריאות, מותגים ומחירים

משקפי שמש הפכו מזמן להיות חלק בלתי נפרד מהלבוש. ההיצע הרחב של המשקפיים בכל הגדלים, הצורות והצבעים מאפשר מגוון אפשרויות בחירה. הכלל המנחה בבחירה - השילוב הנכון בין צבע המסגרת, הגוונים הטבעיים, מבנה הפנים ומטרת השימוש במשקפיים: משקפי שמש לים, לספורט, משקפיים לערב או משקפי שמש אופטיות.
אבל מעבר לאופנה, בריאות העיניים משחקת תפקיד חשוב הרבה יותר בחבישת משקפי שמש. ד"ר סטיבן וונטוש, אופטומוטריסט ומנהל מקצוע של מכבי אופטומטרי, מסביר למה חשוב להרכיב משקפי שמש. לדבריו, "השמש גורמת לקרינה אולטרא סגולית המזיקה לעיניים. מעבר לעובדה שהדבר יכול לגרום לדלקת חיצונית, ההערכות של רופאי העיניים הן כי אי הרכבת משקפי שמש יכולה לזרז את היווצרותן של שתי מחלות עיניים עיקריות: קטרקט וניוון של הרשתית".
"לכן", ממליץ ד"ר וונטוש, "כדאי להרגיל הרכבת משקפי שמש כבר מגיל צעיר - למעשה מהגיל בו תינוקות יוצאים החוצה עם העגלה". וונטוש מוסיף, כי פריט נלווה חשוב למשקפייים הוא מצחייה או רחב שוליים שיצל על העיניים. לדברי ד"ר וונטוש, "התקן הישראלי למשקפי שמש מחמיר ועומד על 400 uv". הבעיה היא שאף אחד לא ממש אוכף את התקן הזה.

מיליון זוגות בשנה

בישראל נמכרים מדי שנה כמיליון זוגות של משקפי שמש. על פי ההערכות בענף, 30% מהשוק הם משקפיים ממותגים בהיקף כספי של 200 מיליון שקל. מחיר של זוג משקפיים ממותגים עומד על 700 שקל בממוצע, אך גם על ענף זה השפיע המיתון במשק ויבואני מותגי היוקרה מנסים לעורר את השוק על ידי התאמת המחירים לשוק במיתון.
מסקר שערכה חברת אירוקה עולה כי 60% מהנשים הישראליות קונות משקפי שמש לעומת 40% מהגברים. על פי הסקר, עיקר הרכישות נעשות בתחילת האביב, כשבחודשים אלה ישנה עלייה של עד 500% ברכישות.
שלי רום, מנכ"ל חברת ל.ש.שרלוט, יבואנית משקפיים שמש וראייה של מותגים שונים (כמו J F Rey ,Iceberg ,Trussardi Mandarina Duck ,Stefanel), אומרת כי השפעת המיתון על שוק משקפי היוקרה באה לידי ביטוי בכך שרכישת המשקפיים הפכה למחושבת ולא אימפולסיבית כבעבר. "אנשים שנהגו לרכוש בעבר שניים ושלושה זוגות בעונה, מסתפקים היום בזוג אחד או שניים".

חלק מהטוטאל לוק

עם זאת, המשקפיים הפכו בשנים האחרונות לחלק מהטוטאל לוק בהשפעת ערוץ האופנה וערוץ MTV, וצרכנים המקפידים להיראות אופנתיים מוכנים להשקיע במותגים. חברות אופנה ביניהן קסטרו, לי קופר, דיזל, ml והוניגמן הכניסו משקפי שמש לחנויות כחלק מהקולקציה. רוני שטוייר, מנכ"ל חברת א. שטוייר, יבואנית מותגי יוקרה (דיור, ולנטינו, מקס מרה ואוליבר), מציין כי בקיץ הנוכחי נראה הרבה זוגות משקפיים עם נוכחות - מסגרות גדולות בצורה מלבנית. לדבריו, חשוב שלמשקפי השמש תהיה הגנת UV והגנה זו נמצאת במרבית המותגים המיובאים.
רום, שחזרה לאחרונה מתערוכת מידו לאופטיקה, שנערכה באיטליה מדווחת על כך שהעדשה המדורגת חזרה לאופנה. לדבריה, העדשה המדורגת משלבת צבעים כהים בחלק העליון וצבעים בהירים בחלק התחתון. העדשות יוצרות מראה אופנתי ומתאימות לאקלים הישראלי יותר מאשר העדשה הבהירה. עוד מציינת רום, את השילוב של מוטות הפלסטיק עם עור בצבע התואם למשקף.
במרכז משקפי שמש מציינים שהטרנד שיוביל את קיץ 2003 הוא טרנד ה"הפוך" שהחל בסוף עונה שעברה - משקפיים שהידיות שלהם ממוקמות הפוך ויוצאות מתחתית המסגרת. הטרנד מופיע בדגמים של כל החברות המובילות, וכל חברה הוסיפה את האלמנטים העיצוביים הייחודים לה.
כמו שציין שטויר, גם במרכז למשקפי שמש מדברים על משקפיים גדולים שנראה הקיץ "וכמה שיותר גדול". משקפי הזבוב ממשיכים לככב - דגמי יוניסקס מאסיביים בצבעים של שחור וחום המכסים חלק נכבד מהפנים, משחקים תפקיד מרכזי גם בעונה זו.
יצרנית משקפי השמש אוקלי מציעה בקיץ 2003 דגמים בצבעים ססגוניים ובאיכות טכנולוגית מתקדמת. כל עדשות של אוקלי עשויות מפלוטינייט (המשלב פוליקרבונט עם פלסטיק) המקנה לעדשות חוזק ועמידות רבה. בין הדגמים הבולטים בקולקציה נמצא דגם SPLICE שמחירו 1,000 שקל.
דיור יוצאת בקולקציית משקפי קיץ לנשים בקווים מלבניים. המסגרות בעלות נוכחות חזקה על הפנים ומשלבות אבנים במוטות, הדפס מודגש של לוגו החברה בחלק הפנימי של הזרועות. לגברים מציעה החברה את קולקציית DIOR HOMME המשקפיים עשויים מחומר אופטיל שאינו גורם להזעה. מחיר: 1,100-1,800 שקל.
הקו הטרנדי החדש של מקס מרה מציג משקפי שמש במראה מסיכה עם מסגרת תחתונה בלבד. מחיר: 980 שקל. משקפי השמש של מעצב-העל האיטלקי ולנטינו מציגים מראה טייסים בעיצוב המשלב מסגרת מתכת בגוון זהב עתיק או מוכספת עם עדשות כהות. מחיר: 1,200 שקל. הטרנד לקיץ של אוליבר הוא מראה מסיכה עם עדשות צבעוניות ומסגרת מתכת עדינה. מחיר: 720 שקל.



לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוקלי. עדשות פלוטינייט
משקפי נשים. עדשות מדורגות
לגברים. משקפי טייסים
מומלצים