שתף קטע נבחר

מרצדס בשבעה מהלכים

יצרנית הרכב מרצדס מציגה השבוע תיבה אוטומטית חדשה, בעלת שבעה הילוכים - לראשונה ברכב נוסעים

רק לפני כעשר-עשרים שנות אבולוציה מוטורית, נאלצנו להסתפק בתיבות אוטומטיות בעלות שלושה, לעיתים ארבעה הילוכים. ובשנים האחרונות, ככה זה עם קדמה, הורגלנו כבר כי הסטנדרט במכוניות מהשורה הוא ארבעה, לעיתים נדירות יותר חמישה הילוכים. מכוניות יוקרה לעומת זאת, מציעות בשנים האחרונות עד שישה יחסי העברה, בכל מיני אופנים. אלא שבקטגוריה הזו - כך מסתבר שוב - חייבים להמשיך ולהוסיף.
אז הפעם היא עונה לשם חסר ההשראה "7G-Tronic", והיא בסך הכל תיבה אוטומטית חדשה מבית מרצדס. אלא שכאמור, היא מציעה הילוך אחד יותר מאחרות. ואם תרשו לנו להמר, נציין כי סביר להניח שחברות נוספות במועדון היוקרה ידביקו את הפער הזה תוך זמן קצר.
התיבה החדשה, שתוצע כאביזר תקני מסתיו 2003 בדגמי שמונה הצילינדרים של מרצדס - S500, S430 ,E500, SL500 ו-CL500 - מבטיחה לטענת מרצדס לשפר את הביצועים וחיסכון הדלק לעומת התיבה הנוכחית, בעלת חמישה יחסי העברה "בלבד". בנוסף, צריכת הדלק תשתפר בכ-0.6 ליטרים לכל 100 ק"מ, ואפילו נתוני המיאוץ מ-0 ל-100 קמ"ש ישתפרו ב-0.3 שניות, כמו גם תאוצות הביניים שיתקצרו כעת בזכות ממיר מומנט משופר.
במרצדס מבטיחים כי בנוסף לצריכת הדלק ולביצועים העדיפים, התיבה אפשרה לקצר גם את זמני התגובה והעברות ההילוך למינימום, ומאפשרת פעולה חלקה במיוחד לטובת עידון מירבי. בין היתר, היא תאפשר הורדת הילוך (קיק דאון) תוך דילוג מהיר במיוחד ולא מורגש על-פני ההילוכים הנדרשים.
ואם חשבתם שכדי להשיג זאת נאלצו מרצדס לפנות מקום מיוחד, או להסתדר איכשהו עם משקל עודף, טעיתם. התיבה החדשה, למרות שני יחסי העברה הנוספים, מצליחה לשמור על נתוני גודל ומשקל דומים מאוד לקודמתה, בעיקר בזכות שימוש נרחב במגנזיום כחוסך משקל.

11 מליון זה לא כסף

ה-7G-Troic היא דור חמישי לתיבות אוטומטיות במרצדס, מאז הציגה היצרנית את "האוטומט" הראשון בשנת 1959. מאז אותה שנה, ייצרה מרצדס 11 מליון תיבות אוטומטיות ולפי נתוני רשמיים, 88% מלקוחות ה-E קלאס, ו-65% מלקוחות ה-C קלאס מעדיפים תיבה אוטומטית. עם זאת, "מלכת האוטומטיות" של מרצדס חייבת להיות ה-S, עם 100% מהלקוחות שרוכשים אותה כאוטומטית. ונכון, היא לא מוצעת כלל עם תיבה ידנית.
את התיבה החדשה תייצר מרצדס במפעל הייצור המקורי שלה בשטוטגרט, ששופץ לאחרונה בהשקעה של כ-400 מליון יורו על-מנת לשפר את איכות הייצור שלו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיבת ה-7G-TRONIC...
בקרוב אביזר תקני ב-E500...
SL500...
וגם ב-S430 ו-S500
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים