שתף קטע נבחר

הממונה על הגנת הצרכן: מנו ספנות מטעה צרכנים

יצחק קמחי: החברה מטעה לכאורה צרכנים שהזמינו נופש בטלפון באשר לזכותם לבטל את העסקה; מנו: החברה לא גבתה דמי ביטול מאף נוסע שביצע הזמנה טלפונית

הממונה על הגנת הצרכן במשרד התעשייה המסחר והתעסוקה, עו"ד יצחק קמחי, פנה למנכ"ל חברת "מנו ספנות", משה מנו, בדרישה להפסיק פרסום מטעה של החברה.
לדברי קמחי, בחוברת "הפלגות נופש 2003" עוברת לכאורה מנו ספנות על הוראות חוק הגנת הצרכן, בכך שהיא מטעה לכאורה את הצרכנים באשר לזכותם הבלתי מותנית לבטל את העסקה בהתאם להוראות החוק.
קמחי מציין, כי מתלונה שהגיעה למשרד התמ"ת עולה כי ניתן להזמין את הנופש גם באמצעות הטלפון, ובמקרים אלה מדובר בעסקת מכר מרחוק כהגדרתה בחוק הגנת הצרכן. בפרסום נאמר כי "בכל מקרה של ביטול, יחוייב הלקוח בדמי ביטול לפי תאריך הביטול.....".
הממונה על הגנת הצרכן מציין, כי חוק הגנת הצרכן מעניק לצרכן זכות בלתי מותנית לבטל עסקת מכר מרחוק בתוך 14 יום, בכפוף לכך שבמקרה של שירותי נסיעה, חופש או בילוי המועד שנקבע למתן השירות אינו חל בתוך שבעה ימים, ושאינם ימי מנוחה ממועד עשיית העסקה. בעקבות ביטול כאמור ניתן לגבות דמי ביטול שלא יעלו על 5% ממחיר העסקה או 100 שקל, לפי הנמוך מביניהם בהתאם להוראות סעיף 14ה' לחוק.
עו"ד יצחק קמחי מדגיש בפנייתו, כי בהתאם להוראות סעיף 36 לחוק הגנת הצרכן, לא ניתן להתנות על הוראות החוק וזכות הביטול היא זכות שלא ניתן לוותר עליה גם לא "בהסכמה". על כן אין תוקף להתניה של חברת "מנו ספנות" על זכות הביטול.

תגובת החברה

בתגובה אומרת חברת מנו: אנו מקפידים למלא אחר הוראות החוק להגנת הצרכן והיינו הראשונים שפרסמנו בחוברות ל-2003 את מחירי ההפלגות הכוללים את כל התוספות. חברת מנו לא גבתה דמי ביטול מאף נוסע שביצע הזמנה טלפונית (מכירות הכרטיסים באמצעות הטלפון היא שולית וזניחה) וביטל אותה במועד הקבוע בחוק. הפרסומים בחוברת על חיוב דמי ביטול מתייחסים לנוסעים שהזמינו כרטיסים במשרדי החברה או אצל סוכני הנסיעות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אנייה של מנו ספנות. אין תוקף להתניה
מומלצים