שתף קטע נבחר

אתר EzDVD מחדש המשלוחים לישראל

לאחר יותר משנה בה נמנע האתר ממשלוח מוצרים לישראל, בעקבות מכת גניבות רחבת היקף, חודש השבוע שירות המשלוחים לארץ. הפתרון - משלוח מיוחד בעלות גבוהה. מדוע לא טרחו המכס ורשות הדואר לאתר את הגנבים?

חובבי ה-DVD יכולים לנשום לרווחה. אחרי יותר משנה בה לא ביצעו אתרי אינטרנט גדולים בחו"ל משלוחים לישראל, בעקבות מכת גניבות והעלמויות מסתוריות ברשות הדואר ובמכס, חודשו השבוע המשלוחים.
אחד האתרים שביטל משלוחיו לישראל היה האתר האוסטרלי EzyDVD. האתר, אחד הפופולארים בקרב חובבי הסרטים הישראליים, בחר להפסיק את משלוח המוצרים לישראל לאחר שהגיעו עשרות תלונות על חבילות שאבדו, נעלמו, נפתחו - ורוקנו מתוכנן.
לאחר שהמוצרים הגיעו לארץ בחלקם בלבד, פנו הגולשים לאתר, ונענו על-ידי נציג השירות: "אנו מודאגים מריבוי הפניות שקיבלנו ממדינתך במהלך 24 השעות האחרונות". הנציג ביקש ממנו לתאר כיצד הגיעה החבילה, האם הייתה פגומה והאם היה משהו חשוד במראה שלה. אותו מכתב, בשינויי נוסח קלים, נשלח לכל יתר המשתמשים שפנו לאתר.
לאחר מספר ימים החליטו האתרים להפסיק את המשלוח לישראל. "לצערנו, אין באפשרותנו לשלוח מוצרים לישראל מאחר ולמעלה מ-50% מההזמנות מתגלות כפיקטיביות" ענו נציגי אחד האתרים לגולש שפנה אליהם. "בנוסף, חלק מההזמנות שנשלחו לישראל הגיעו באופן חלקי בלבד, מה שמעיד על בעיה נוספת במשלוח. אנו מתנצלים שעלינו לבטל את הזמנתך עד שהבעיה תפתר".
השבוע, כאמור, חידש האתר את המשלוחים לישראל. במכתב שנשלח ללקוחותיהם בארץ, הסבירו נציגי השירות כי שינו את שיטת המשלוחים והפכו אותה לבטוחה יותר. "כפי שאתה בוודאי יודע, נתקלו בעבר בקשיים רבים במשלוחים למדינתך עקב גניבות ברשות הדואר שלכם. גניבות אלה גרמו לנזקים כלכליים רבים עבורנו, מאחר ורוב המוצרים החסרים הוחלפו על-ידינו לשביעות רצון לקוחותינו. אחרי חקירה שערכנו, הבעיה אושרה ואותרה על-ידי רשות הדואר הישראלית".
"חברת EzyDVD שמחה להודיעך כי החל מהיום אנו נחדש את המשלוחים לישראל, באמצעות שיטה חדשה להעברת דואר-רשום שהוטמעה בישראל, בשיתוף פעולה בין רשות הדואר האוסטרלית, לבין זו הישראלית באופן בלעדי לאתר. כל ההזמנות שישלחו לישראל ינותבו באמצעות המערכת החדשה, שתאפשר לנו לעקוב ולנטר את מיקומה של החבילה, והרכבה, בכל שלב ושלב עד שהיא תגיע לידי לקוחותינו. התוספת למחיר השירות - 7 דולר אוסטרלי לכל חבילה - זאת, בנוסף למחיר המשלוח הרגיל".

במקום למצוא את הגנב, עקפו אותו

יצחק רביחיא, דובר רשות הדואר, אמר לכתב ynet עם גילוי הפרשה, כי יחלו בחקירת הגניבות. "השירות הניתן בידי רשות הדואר הוא ברמה הגבוהה ביותר, ואנו עושים כל מאמץ על מנת שכל פריט המשונע על ידנו יקבל את הטיפול המקצועי והמהימן ביותר. במידה שיש תקלות והלקוחות פונים לרשות הדואר, אנו עורכים בדיקה ומשיבים ישירות למתלוננים". המכס לא הגיבו לפניותינו בנושא. גם היום, יותר משנה לאחר תחילת הבעיות במשלוחים, ברשות הדואר ובמכס לא הצליחו לאתר את מבצעי הגניבות, שעל-פי החשדות, גרפו לכיסיהם עשרות סרטי DVD והסבו נזקים חמורים לאתרי המוזיקה והסרטים, וכמובן שגם ללקוחותיהם.
שיטת השיגור החדשה, למרות מחירה הגבוה, תבטיח לחובבי המוזיקה והסרטים שעדיין מאמינים באינטרנט, כי המוצרים שיזמינו יגיעו ליעדם. אך למרות השמחה על הפיתרון, חשוב לזכור שמדובר בפיתרון חלמאי, האופייני כל-כך לישראל. במקום לאתר את הבעיה ולפתור אותה באופן יסודי, עוקפים אותה ומוצאים שיטה למנוע מאותם גנבים אנונימיים להעשיר את ידיעותיהם המוזיקליות והקולנועיות. מדוע לא יכלה רשות הדואר לאתר ולהביא לדין את אותם גנבים, שפתחו חבילות, רוקנו אותן מתוכנן והעבירו אותן כשהן ריקות למחצה? מדוע לא טרחו אנשי המכס לחפש קצת יותר לעומק מי שם פשפש בחבילות, ומעל באמון שנתנו לו?

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחת החבילות שנפתחו ותוכנן נגנב
צילום: אלעד גרנות
מומלצים