שתף קטע נבחר

תחייתה של הפנדה

פיאט לא מעוניינת להרגיז את רנו, ותוותר לכן על השם המתוכנן "ג'ינגו". ובמקום, השם "פנדה" יחזור לכבישים, גם אצלנו

רק לפני כחודשיים סיפרנו לכם כי הפנדה הארכאית - גם אם אהובה - של פיאט תעזוב בקרוב את פס הייצור, ותעבור לעולם מוטורי שכולו טוב. במקומה אמורה הייתה להגיע הג'ינגו, מכונית תצוגה עליה דיווחנו מתערוכות הרכב האחרונות, זו המיועדת גם להחליף את הסייצ'נטו המודרנית יותר.

חוזרת?

אלא שבניגוד לצפוי, אנו מוצאים עצמנו מדווחים היום דווקא על תחייה מחודשת של השם פנדה, גם אם במקרה זה מדובר באילוץ, ולא בבחירה עצמאית ומושכלת. מסתבר כי השם "ג'ינגו", אותו ייעדה החברה האיטלקית למכונית הקטנה ביותר שלה, התחרז לאנשי רנו יותר מדי עם "טווינגו", שהוא כזכור שמה של המכונית העירונית הקטנה מבית היצרן הצרפתי.
בתחילה טענה פיאט כי רנו מגזימה, וסתם מעוניינת להפריע. ואין לנו כל ספק שהצרפתים לקחו זאת בחשבון, בדיוק כמו עורכי הדין שלהם, שאיימו על פיאט בתביעה. ומסתבר שהיה להם על מה להתבסס, מכיוון שהאיטלקים מיהרו להתקפל, והצהירו כאמור כי יחזירו את השם פנדה מן המתים עבור הקטנה החדשה.
אגב, העניין הפיננסי בשינוי השם אינו זניח כל-כך. יש לזכור כי המכונית תוצג כבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתיערך בעוד כחודש ימים בלבד. מעבר לכך, יש לזכור כי השקה ראשונית של המכונית בפני עיתונאי הרכב, מתוכננת להיערך תוך כשבועיים מהיום.

ובכל זאת

אבל בטווח הארוך, כך לפחות סבורים מומחים בתעשיית הרכב, מדובר במהלך שישתלם לפיאט כלכלית. החדרה שם/מותג חדש דורשת מאמצי שיווק גדולים, הנאמדים בסכומי עתק. במקרה של הפנדה, מדובר כמובן בשם מוכר ומזוהה היטב באירופה. וגם אם פיאט מעוניינת לשנות את תדמית המכונית הזולה והבסיסית, נראה כי הרווח בטווח הארוך יהיה גבוה מההפסד בטווח הקצר.
זאת, לאור הנתונים הסטטיסטיים שמציגה פיאט, לפיהם כמעט 90% מהציבור האיטלקי מכיר את השם, זאת בהשוואה לפחות מ-40% המסוגלים לזהות שמות של מכוניות מתחרות בשוק הרכב. בנוסף, פיאט טוענת - איך לא - שמחקרים שנערכו על ידה הוכיחו כי השם "פנדה" נתפס כאטרקטיבי במיוחד.
ולמרות שנראה כאילו מדובר בבחירה האידיאלית, בפיאט לא מיהרו להחליט. כך למשל עלה שם בימים האחרונים רעיון מקורי - לכנות את המכונית החדשה בשם פיאטג'ינגו, בכל הפירסומים הרשמיים. נראה שאת רנו זה לא ממש שיכנע. שם נוסף שעלה כאפשרי היה סימבה, אך גם זה ישאר כנראה בגדר רעיון בלבד.
לטענת אבי מוטולה, מנהל אגף השיווק בסמל"ת, יבואנית פיאט-אלפא-לנצ'יה לישראל, הרי שאיך שלא תכונה לבסוף, הג'ינגו-סימבה-169-פנדה אמורה להגיע אלינו בחודשי 2004 הראשונים מה שנהוג לכנות "רבעון ראשון...". זאת לאחר שתוצג באופן רשמי ב-5 לספטמבר, אותו היום ממש בו תרד הפנדה המקורית בת ה-23 מפס הייצור. שלל הגרסאות שיגיעו כבר בתחילה יהיה מרשים למדי, עם מנועי 1.1, 1.2 ליטר, כמו גם ה-1.3 מולטיג'ט, עם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית (דואל-לוג'יק). אגב, תג המחיר יהיה כנראה זול בכ-10 עד 15% מהפונטו הנוכחית, בהתאם לגרסה ורמת הגימור.

הסיציליאנים כועסים, ומתרצים

וקצת חדשות טובות לסיום. בסופו של דבר, לאחר רצף של ידיעות מנבאות רעות ליצרן האיטלקי, הסובל כזכור בתקופה האחרונה ממשבר כלכלי חמור, זה מגיע לאיטלקים. ובכן, בבקשה - היצרן פתח לאחרונה מחדש את מפעליו בסיציליה, אלה שנסגרו במסגרת מאמצי פיאט להתייעל.
אלא שהסיציליאנים לא ויתרו, הפגינו, ודרשו מהממשלה ומפיאט להחזיר את העבודה לאזור. עם הצגת הפונטו המחודשת, חמושה במנוע דיזל מתקדם הקטן מסוגו, חלה התעוררות במכירות (מהן 40% עם אותו מנוע דיזל), ובפיאט החליטו להחזיר את המפעל ואת 1,600 עובדיו לפעולה סדירה. אלה מייצרים 350 יחידות פונטו ביום, ובקרוב יחלו בייצור ה-Idea, גרסת המיני-מיניוואן לפונטו. שיהיה בהצלחה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט פנדה - עכשיו זה רשמי
רנו לא אוהבה את הדימיון בשם ג'ינגו - לטווינגו
תחיית המתים לקטנה האהודה?
וכיצד תורמת הפונטו המחודשת...
לסיכויי פיאט לצאת מהבוץ?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים