שתף קטע נבחר

...ויגואר לכל

יגואר מרחיבה את היצע הדגמים של ה-X-טייפ עם גרסת סטיישן רב-שימושית. ועכשיו פונה יצרנית היוקרה לקהל גדול מאי פעם

בתערוכת המכוניות הבינלאומית של פרנקפורט, העומדת להיפתח בעוד שבועות ספורים, תציג יגואר גרסה נוספת של ה-X-טייפ. והפעם, לאחר שלמדנו כי בשם הרווח הפיננסי מוכנה יגואר לשקול מנועי בנזין ודיזל קטני-נפח יחסית, או הנעה קדמית בלבד, מדובר במרכב סטיישן האמור להגדיל עוד יותר את קהל היעד הפוטנציאלי של הדגם.

כזכור, את המהפך הגדול ביותר מבחינתו עשה היצרן הבריטי רב ההילה, כאשר בחר לעשות שימוש בפלטפורמה של מכונית משפחתית-עממית - פורד מונדיאו – שקיימת כמובן בהיצע הקונצרן אליו הוא שייך. באותה הזדמנות הבהיר הקונצרן הגדול כי הוא מתכוון אולי להתמודד עם אריות קטגוריית הספורט-סדאן דוגמת ב.מ.וו, מרצדס ואודי, אך לא בכל מחיר - תרתי משמע.

לכן, מאז שנולדה ה-X-טייפ, נאלצים חובבים מושבעים של המותג - בעיקר בבריטניה יש להזכיר – להסתגל לעולם חדש. עולם מוטורי בו יגואר אינה רק פאר והדר ואקסקלוסיביות ללא פשרות, אלא גם מכונית למעמד הביניים המבוסס יותר, זה אשר מעוניין במכונית שימושית, ולא רק בעור ועץ.

 

ועכשיו

 

כך שלמעשה אין להתפלא יתר על המידה כי יגואר מציגים מרכב סטיישן לאחד הדגמים. אחרי הכל, כבר בעת ההשקה ברור היה כי תהיה גרסה שכזו ביום מהימים, בדיוק כפי שיהיה מנוע דיזל, ובנזין בנפח 2.0 ליטרים, הנעה קדמית בלבד ו... סטיישן כאמור. על זאת דיווחנו למעשה כבר בתערוכת ז'נבה 2001 ולא מכיוון שניחשנו, אלא בגלל שזה בדיוק מה שאנשי יגואר הבטיחו.

אז עברו כשנתיים וחצי מאז, ונראה כי השלב הנוכחי בתכנית אכן מתאים ללוח הזמנים המקורי של היצרן. ואם לא, סביר להניח שהוא הוקדם. אחרי הכל, יגואר עצמם מבהירים מדוע כדאי כל-כך לשווק מרכב סטיישן באירופה. על הנחיצות של דיזל הרי כבר לא צריך לספר לכם.

ובכן, הבריטים מציגים תמונת מצב די מאלפת בכל הנוגע להעדפותיהם של האירופאים בקטגוריה של ה-X. למשל שלמעלה מרבע מכלל הרוכשים מעדיפים את המרכב הארוך. וגם, שהגיל הממוצע לעומת רוכשי מכוניות סדאן (ארבע דלתות) נמוך יותר ועומד על 45 לעומת 52. זה גם מסביר מדוע הם מנצלים את זמן הפנאי שלהם בעיסוקים ספורטיביים. 60% לא רוכש את הרכב מטעמים משפחתיים – ילדים, בעברית – ולמעלה משליש מרוכשי מכוניות סטיישן באירופה מעניקים משמעות מיוחדת למראה דינמי-ספורטיבי.

 

מפרט?

 

יגואר אינה משחררת פרטים רבים במיוחד, אך אין בכך בינתיים צורך. הסטיישן מבוססת הרי על גרסת הסדאן המוכרת, ובכל מקרה צריך הרי להשאיר משהו עבור התערוכה. בינתיים אנחנו יכולים לספר לכם כי גם המרכב הארוך יציע את כל הגרסאות הקיימות.

כך ניתן לצפות למנועי שישה הצילינדרים, מנוע דיזל, הנעה כפולה ושלוש רמות גימור. בסיסית, "ספורט" ו"מנהלים". כולן עם מסילות מקוריות על הגג כבסיס למנשא מגלשי הסקי נניח, ועם דלת אחורית מפוצלת. מן הסתם לטובת המטען.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ככה זה הסטיישן
ככה זה באדום
ככה זה בלילה
ככה זה - באמצע
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים