שתף קטע נבחר

כן אאוטבק, לא ג'אסטי

לאחר שהציגה לגאסי מעודכנת בגרסאות סדאן וסטיישן, חושפת סובארו גם אאוטבק עדכני. ולא, סובארו לא מרשה לשווק כאן את הג'אסטי...

תערוכת פרנקפורט הקרובה חשובה במיוחד עבור אנשי סובארו. נכון, לא מדובר כאן בשוק הביתי, אך בהיצע הדגמים המצומצם יחסית של סובארו, מתחולל "כמעט-מהפך" בחודשים האחרונים. זה התחיל עם הלגאסי המחודשת, שנחשפה לפני זמן לא רב. זה ממשיך עם האואטבק, גרסת קרוס-אובר טרנדית לחובבי כאילו-שטח. וזה מסתיים בהצגת מכונית חשובה במיוחד - הג'אסטי החדשה.

 

ונתחיל דווקא מהקטנה, עם שם אשר יעורר נשכחות בקרב רבים. הקודמת, בערוב ימיה לפחות, זכתה אצלנו למעמד של "מכונית סטודנטים" טהורה, המציעה תחבורה בסיסית, זולה ואמינה. ועכשיו כאמור חוזר השם - אם כי מוקדם מעט מהצפוי - בשילוב האותיות G3X, ובעזרתה האדיבה של סוזוקי.

 

למעשה, כבר סיפרנו לכם בעבר כי הג'אסטי החדשה היא גרסת סובארו לסוזוקי איגניס, ובדומה ליוצאת - שעשתה שימוש בבסיס של סוזוקי סוויפט ארכאית, ולא נמכרה בישראל - גם כאן תציע סובארו הנעה כפולה-קבועה, בשתי גרסאות. האחת מיועדת לתיבה האוטומטית, השנייה לתיבה ידנית.

 

אל תיבות אלה יצטרפו שלושה מנועים. שנייים מהם עם 16 שסתומים, תזמון משתנה ונפח של 1.3 או 1.5 ליטר, הקטן עם הספק מרבי של 85 כ"ס, הגדול מהשניים מייצר 100 כ"ס. אל שני אלה יצטרף המולטיג'ט המוכר של פיאט בנפח 1.3 ליטר, והספק מרבי של  70 כ"ס.

 

כדי שבכל זאת יהיו הבדלים, וניתן יהיה להבדיל אותה מהאיגניס ולשייך אותה לסובארו, קיבלה הג'אסטי חרטום שונה, המזכיר את קו העיצוב החדש של סובארו. מעבר לכך, עשוי להיות מי שיטעה ויחשוב שאחות אחת היא התאומה האחרת.

 

אלא שלמרות רצון היבואן לשווק כאן את הג'אסטי הקטנה, לפחות בעתיד הקרוב אין לכך כל סיכוי. והסיבה פשוטה. אנו עומדים לקבל את הסובארו הקטנה במדי האיגניס של סוזוקי, והיצרן מחויב כנראה לשיתוף הפעולה גם בשווקים מחוץ ליפן. ההחלטה של פוג'י אם כך הייתה לסרב לבקשה. בסובארו ודאי מצטערים.

 

לגאסי-אאוטבק

 

גרסת האאוטבק של הלגאסי קוסמת במיוחד לשוק האמריקני, כמו-גם למדינות בהן קרח ושלג הן שגרת היום. מדובר כזכור לכולכם בקרוס-אובר אופנתי (אם כי ותיק עד מאד) המשלב בין יכולת עבירות בשטח קל לשימושיות של סטיישן ונוחות של משפחתית מודרנית. וסובארו לא יכולים היו לומר זאת טוב יותר, אנחנו יודעים...

 

וכך, לאחר שחידשה את הלגאסי בגרסאות סדאן וסטיישן לפני זמן מה, התפנתה סובארו למלאכת חידוש האאוטבק. וכפי שניתן לזהות בתמונות המצורפות, הנוסחה דומה, הביצוע נאה והשיפור מורגש. ובכל מקרה, עם מרכב סטיישן נאה בהרבה מבעבר ומוגבה קלות, האאוטבק עושה רושם מצוין, המודגש עוד יותר בעזרת פגושים אגרסיביים ופנסי ערפל שונים.

 

בדומה ללגאסי המחודשת, גם האאוטבק יחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה, לצג הג'אסטי כאמור. בשלב ראשון, הוא יוצע עם מנועים דומים לאלו של הלגאסי החדשה, וזה אומר גרסת 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים (בתצורת בוקסר, כמובן) ו-245 כ"ס, גרסת 2.5 ליטר 4 צילינדרים עם 165 כ"ס וגרסת בסיס בנפח 2.0 ליטר וכ-140 כ"ס. בגרסה הבכירה, אגב, תוצע תיבת הילוכים אוטומטית (ספידשיפט) עם חמישה יחסי העברה.

 

תכניות יבוא לארץ יש כמובן, ובסובארו גאים לספר עליהן. לוח הזמנים עומד כרגע על תחילת שיווק הלגאסי כבר בחודש נובמבר הקרוב, ואילו חובבי ומעונייני האאוטבק יאלצו להמתין עד תחילת 2004, חודש ינואר כנראה. את זה האחרון תביא יפנאוטו עם מנוע ה-3.0 ליטר המרשים, ואילו הלגאסי תגיע אלינו עם 2.0 ליטר או 3.0. מנוע ה-2.5 ליטר בו מצוידת המשפחתית לא יעשה עליה בשלב זה.

 

מלבד זאת אנו יכולים לדווח לכם כי לגאסי סטיישן, עם מנוע 2.0 ליטר בלבד, תוצע במקביל לגרסת הסדאן, עם תג-מחיר שעדיין לא נקבע. ואם כבר כסף, הרי שמחיר ה-3.0 ליטר יעמוד על כ-240,000 שקלים, בהתאם לנסיון מיצובו מול מתחרים אירופאים יוקרתיים. וכן, מבחינת סובארו אכן מדובר בנבחרת היוקרה של גרמניה.

 

ומה על  ה-2.0 ליטר החשוב כל-כך לשוק המקומי? תכניות היבואן הן להשאר בתוך קבוצה 3, וזה אומר פחות מ-144,000 שקלים. בשלב זה, מדובר בתכניות בלבד ללא אישור רשמי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
היא חוזרת - סובארו ג'אסטי
וזו האאוטבק החדשה...
כך היא נראית מאחור
לגאסי החדשה, גרסת הסדאן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים