שתף קטע נבחר

 

הוקם "כוח משימה לאומי" לקידום החינוך

שרת החינוך וראש הממשלה חתמו על כתב המינוי של ה"כוח", הכולל אנשי אקדמיה ועסקים בראשות שלמה דברת. בתוך שנה אמור הכוח להגיש את דו"ח, בו יציעו דרכים להעלאת הישגי התלמידים, ולביצוע ארגון מחדש של מסגרות החינוך, תוך שימוש במשאבים המצומקים של המערכת

ראש הממשלה אריאל שרון ושרת החינוך לימור לבנת חתמו היום (א') על כתב המינוי של כוח משימה לאומי לקידום החינוך בישראל, בראשו יעמוד איש העסקים שלמה דברת.

 

בכוח יהיו חברים 16 אנשי אקדמיה ועסקים, ביניהם פרופ' איסמעיל אבו סעד, מייסד המרכז לחקר החברה הבדואית ופרופסור בפקולטה לחינוך, ד"ר מאיר בוזגלו, מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטה העברית, הרב אברהם גיסר מחנך ומשפטן, איש העסקים יצחק דנציגר, לשעבר נשיא חברת קומברס ועוד.

 

מטרת כוח המשימה היא לבחון את מערכת החינוך ולהמליץ על תוכנית קידום כוללת, מבנית-ארגונית-פדגוגית ולהתוות דרך ליישום ההמלצות בזמן סביר.

 

כוח המשימה אמור להציע דרכים להעלאת הישגי התלמידים, ולביצוע ארגון מחדש של מסגרות החינוך, תוך יצירת רצף חינוכי ברור. כמו כן אמור הכוח להציע מודל כלכלי ארוך טווח שמאפשר קיום חינוך איכותי המוגבל במשאבים הלאומיים. בנוסף, אמורה התוכנית לבחון את מקצוע ההוראה בתחומי הכשרת המורים והתפתחותם המקצועית, לבדוק את מבנה העסקתם, שיטות התגמול ומסלולי הקידום שלהם.

 

כוח המשימה אמור להגיש בתוך חצי שנה את עיקרי ההמלצות ובתוך שנה את הדו"ח המלא.

 

"לנער פרות קדושות"

 

בטקס אמר ראש הממשלה לחברי הכוח כי הם לוקחים על עצמם משימה קשה ומורכבת, כדי לבדוק מה צריך לעשות כדי לשפר את רמת ההישגים במערכת החינוך. לבנת אמרה כי מערכת החינוך עברה רפורמה אחרונה לפני כ-40 שנה, אז הוחלט על הקמת חטיבות הביניים ובתי הספר השש-שנתיים.

 

"מאז לא נעשה ניסיון לנער את הפרות הקדושות ומה המבנה הנכון והראוי שיביא להישגים. למרות שכולם יודעים שיש משהו רקוב, יש פרות קדושות שלא נוגעים בהם. היומרה לא קטנה אך אני מתכוונת להנהיג ולמצוא פתרונות גם תוך כדי המצב הבלתי נסבל של קיצוצים וגם תוך כדי החסמים והקשיים שבעריכת שינויים".

 

"יש במערכת החינוך כוח מקצועי, אך הוא מחושק ואחרי כ-40 שנה מוצדק לחשוב מחדש מה עושים ואיך עושים", אמרה מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש.

 

יו"ר כוח המשימה, שלמה דברת, אמר כי "נושא ההישגים צריך להדאיג אותנו, אם מערכת החינוך תמשיך בהישגים הנוכחיים, הקיום הכלכלי שלנו בסכנה. באקדמיה יש ביקורת על רמת בוגרי בתי הספר התיכון. אנחנו בשוק תחרותי. העולם זז קדימה, ואנחנו לא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
לנער את הפרות הקדושות. לבנת
צילום: שאול גולן
איך משפרים הישגים? אילוסטרציה
מומלצים