שתף קטע נבחר

מצלמות חובבים דמויות SLR

מדובר במצלמות שמצאו גומחת שוק בין "כוון ולחץ" ובין מצלמות SLR אמיתיות, שהן מסיביות ויקרות יותר ומתאימות ל"משקיענים" רציניים

שלוש המצלמות הבאות מייצגות את התחום בין 700 ל-1,200 דולר, שמעניין את מרבית החובבים "המתקדמים". הן רחוקות מלייצג את כל המגוון בתחום הזה ואף אינן "הנבחרות", אם כי שלושתן נותנות תמורה טובה מאוד גם יחסית למחירן הגבוה. יתרונן בא לביטוי באופטיקה המשוכללת, בשפעת התכונות - וכמובן בפלט, שנמצא בדרגה אחת לפחות גבוה יותר ממצלמות "כוון ולחץ".

 

אלה מצלמות שמצאו גומחת שוק בין "כוון ולחץ" ובין מצלמות SLR אמיתיות, שהן מסיביות ויקרות יותר ומתאימות ל"משקיענים" רציניים. במצלמות האלה, כשאתם מסתכלים דרך העינית אתם רואים, בדרך כלל, צג LCD פנימי ולא השתקפות ישירה של שדה הצילום דרך מראה.

 

ההבדל הזה הוא מהותי משתי בחינות: מצד אחד, אי-אפשר למקד את הצילום ידנית תוך הסתמכות על מה שרואים בעינית כי, בניגוד ל-SLR אמיתי, לצג אבחנה מעטה מדי לשיפוט מדויק של החדות. ומצד שני, המצלמה יכולה להיות קטנה יותר משום שהמבנה לא צריך לקחת בחשבון את מנגנון המראות. שימו לב שאם המצלמה אכן קטנה יותר, עליכם לוותר על יכולת החלפת העדשות באחרות מתוך המבחר העצום של עדשות 35 מ"מ למצלמות SLR.

 

Minolta Dimage 7Hi

 

זו השבחה של אחת המצלמות הראשונות בקטגוריה הזאת, שהפכה להיות צפופה מאוד ואטרקטיבית מאוד בשנתיים האחרונות. יש לה (כמו לאחרות במסגרת זו) חיישן 5 מגהפיקסל, שכבר לא נחשב לחידוש מרעיש, גדול כפליים מחיישני 5 מגהפיקסל של מצלמות "כוון ולחץ" - וזו דווקא כן בשורה טובה. יש לה גם זום 7X, ערכה מלאה של בקרות ידניות ואפילו תיקון מלא של עיוותים כרומטיים (עדשות Apochromatic). אבל היא נופלת מהאחרות מבחינת צריכת ההספק הפרועה, שגומרת את האנרגיה בארבע הסוללות תוך זמן קצר.

 

Olympus Camedia E-20N

 

קצת מיושנת אך עדיין מאוד אטרקטיבית, למצלמה הזאת יש מנגנון SLR אמיתי. ההבדל מוחשי ברגע שמביטים בעינית, למרות שאי-אפשר להחליף את העדשות שלה בעדשות 35 מ"מ של אולימפוס או של מישהו אחר. גם מדידות האור ואיזון הלבן ("טמפרטורת הצבע") נעשות דרך העדשה, כך שאפשר לקוות לתוצאות טובות יותר מבחינת דיוק החשיפה והצבע.

 

מאחר והתקן הרפלקס מבוסס על מפצל קרן (Beam Splitter), שמעביר רק 10% מהאור לעינית, יתכנו קשיים בכיוון מדויק כאשר כמות האור נמוכה. מצד שני, כאשר יש אור בשפע, זו המצלמה שתיתן לכם את השליטה הטובה ביותר מבין בנות הקטגוריה הזאת.

 

Sony Cyber-Shot DSC F717

 

המצלמה של סוני מושכת עין בזכות "התותח" המסיבי בצידה השמאלי, שכולל את העדשות (תוצרת צייס) ואת כל שאר חלקי האופטיקה. בצד ימין נמצא החלק האלקטרוני, כולל צג LCD, מותקן על ציר המאפשר לצלם כאשר התותח מכוון בזווית של פלוס-מינוס 60 מעלות ביחס לגוף המצלמה.

 

המבזק מותקן על העדשה ומכוון יחד איתה והעינית משנה כיוון על ציר נוסף. המבנה הלא רגיל של F717 לא מתאים לכל צלם - הרבה לא אוהבים את ריכוז המשקל בצד שמאל, למשל - אך אוסף התכונות שסוני גדשה בהן את המצלמה הוא מדהים, כולל צילומי לילה באור אינפראדום. והחלק הכי-טוב, היא נמכרת היום בארה"ב ב-700 דולר בלבד.

 

מבחינת איכות התמונה כל שלוש המצלמות במסגרת זו עומדות במבחנים שלנו בכבוד. השופטים העדיפו את איכויות הצבע של DiMage 7Hi, את ה-SLR האופטי של אולימפוס ואת מרחב אפשרויות היצירה של Cyber-Shot. אף אחת לא מושלמת, ולכל אחת יש הרבה מה לאהוב בה. לקטגוריה הזאת אפשר להוסיף את Coolpix 5700 של ניקון, שלא הייתה זמינה להשוואה בזמן הכנת הסקירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פי סי מגזין
חובבים דמויות SLR
צילום: פי סי מגזין
מומלצים