שתף קטע נבחר

 

שירות הוטמייל שודרג

שירות דואר הרשת הפופולרי בעולם עבר מתיחת פנים עיצובית וממשקית. בין השינויים: מנגנון דיווח על דואר זבל, אפשרות להבחין בהודעות לגיטימיות בין כל הזבל ומענה מהיר באמצעות MSN מסנג'ר

מיקרוסופט העולמית השיקה אתמול (ב') גירסה משודרגת של שירות הדואר האלקטרוני המקוון "הוטמייל" (Hotmail.com), לאחר שעבר מתיחת פנים ברמת העיצוב והממשק.

 

מה חדש בהוטמייל?

 

הממשק המשודרג אמור לאפשר למשתמשים לסדר את ההודעות הנכנסות, לשלוח ולקבל הודעות חדשות בקלות רבה יותר. המסך הראשי של השירות (Today) כולל דיווח על מספר הודעות חדשות מגולשים המופיעים ברשימת אנשי הקשר בלבד, על מנת למנוע טרחה מיותרת מגולשים הנכנסים לתיבת הדואר שלהם רק כדי לגלות כי היא מלאה בעשרות הודעות ספאם ואין בה ולו הודעה אחת מחבר או מכר. עקרון דומה מאפשר לפתוח הודעה חדשה ישירות מהמסך הראשי מבלי להיכנס לתיבת הדואר הנכנס. מד המוצג במסך זה מאפשר למשתמש לדעת עד כמה מלאה התיבה ואם יש צורך לרוקנה.

 

תפריט נפתח חדש המשולב בתיבת הדואר הנכנס בשירות מאפשר למשתמשי הוטמייל להציג רק הודעות שהתקבלו משולחים מזוהים, מגולשים שאינם מוכרים או הודעות מכל השולחים (מצב ברירת המחדל). זאת, על מנת להפריד בין הספאם להודעות לגיטימיות, להקל על מחיקת דואר זבל ולהימנע ממחיקה בלתי מכוונת של הודעות כשרות.

 

מנגנון דיווח על דואר זבל

 

לראשונה, אפשר לסמן הודעות זבל ולדווח להוטמייל אודותיהן, על מנת לאפשר לשירות לשפר את מסנני הספאם שלו עבור כל המשתמשים. MSN מדווחת כי מסנני הספאם חוסמים כ-2.4 מיליארד הודעות זבל ביום, אך למרות המאמצים, התיבות הקטנות (שני מגה בייט בלבד) של המשתמשים החינמיים בשירות מתמלאות בספאם תוך זמן לא רב. מיקרוסופט מתכוונת להיעזר בדיווחי הספאם של משתמשי הוטמייל כדי לשפר את ההגנה נגד דואר זבל גם בתוכנת אאוטלוק 2003. עדכוני מסנני הספאם יופצו למשתמשי אאוטלוק 2003 במסגרת העדכונים התקופתיים.

 

שינויים נוספים בתיבת ההודעות הנכנסות כוללים סמל של מהדק לציון הודעות עם קבצים מצורפים, סימן קריאה לציון הודעות דחופות וסימן שאלה על הודעות משולחים בלתי מזוהים.

 

מענה מיידי ב-MSN מסנג'ר

 

במסך תצוגת הודעה שהתקבלה צורפה אפשרות להציג הודעות בתצוגת הדפסה, על מנת לשפר את מראה ההודעות המודפסות. התכונה "מענה מיידי" (Instant Reply) מאפשרת למקבל ההודעה לענות לשולח באמצעות תוכנת MSN מסנג'ר, אם השולח מחובר לרשת באותו הזמן. לא ניכרו שינויים מהותיים במסך לחיבור הודעה חדשה.

 

גם איזור אנשי הקשר בשירות עבר מתיחת פנים. בין השאר, שופרה תצוגת כרטיסי ביקור של אנשי קשר. אפשר לצפות ברשימת כרטיסי הביקור על פי סדר אלפביתי באנגלית (אך לא בעברית), ולצרף מספר אנשי קשר לקבוצת משתמשים נושאית. כמו כן, ניתן לייבא אנשי קשר מתוכנת אאוטלוק ואאוטלוק אקספרס. משתמשים בתוכנת MSN מסנג'ר יוכלו לראות מי ממכריהם מחובר לרשת ולפנות אליהם ישירות. רכיב היומן המקוון, שהוצע בעבר חינם למשתמשי הוטמייל, ניתן כיום רק למנויים משלמים של MSN.

 

130 מיליון גולשים משתמשים בשירות הוטמייל העולמי, כ-400,000 מתוכם ישראלים, נתון שהופך את שירות הדואר הרשת הפופולרי בעולם למצליח ביותר גם בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים