שתף קטע נבחר

צומת אחד, הרבה תאונות

תושבי מזרח נתניה מתריעים, כי צומת הרחובות דגניה-הרטום, מסוכן. כמעט בכל יום תאונה. "כיכר או רמזור היו פותרים את הבעיה", הם מציעים. מד"א: "מדובר בתאונות רבות לצומת אחד"

תושבי מזרח נתניה חוששים לעבור דרך צומת הרחובות דגניה-הרטום. לטענתם, זאת משום שבצומת המסוכן אירעו תאונות רבות. לאחרונה, נפתח כביש דגניה לתנועה, המפנה את כלי רכב עד לאזור התעשייה הישן. עם פתיחתו, נוספו לצומת דגניה-הרטום עוד שני מסלולים, ותנועת כלי הרכב גדלה. התושבים, שהיו רגילים לפקקי תנועה כבדים בבוקר ובשעות הערב המקודמות, שמחו על ההזדמנות לתנועה "חלקה" דרך צומת הרחובות דגניה-הרטום.

אך מהר מאד גילו התושבים כי שמחתם היתה מוקדמת. "תושבי מזרח העיר, ובעיקר התושבים הוותיקים יותר, רגילים היו לנסוע במהירות מופרזת היות שכמות התושבים ותנועת המכוניות, היתה קטנה", אומר תושב שכונת "משהב" הגר בסמוך לצומת. "בשנים האחרונות גדלה השכונה, גדלה כמות המכוניות, אך הנוהג לנסוע במהירות – נשאר. עתה, משנפתח חלקית רחוב דגניה, המנקז אליו את התנועה הערה, אנו עדים לתאונות דרכים כמעט מדי יום. רמזור אחד, או לחילופין כיכר, היו ללא כל ספק פותרים את הבעיה".

"החלטתי למקם את מצלמת הווידאו שלי מול החלון, כדי לתעד את התאונות המתרחשות מדי יום מתחת לביתי", מספרת עפרה מלכה, תושבת רחוב הרטום. "אני יודעת שתושבים רבים פנו לעירייה על מנת שתציב רמזור, או לכל הפחות תמרורים בצומת הגדול, אך לעת עתה דבר לא השתנה, מלבד התאונות המתרבות. כמנהלת משפחתון וכתושבת, אני מרבה לדבר עם תושבים, המציינים בפניי את פחדם ואת הימנעותם מלהשתמש בכבישים הקטלניים האלה, עד שהעירייה תעשה בהם סדר".

גם במד"א מדווחים על תאונות רבות יחסית בצומת. מנהל מד"א בנתניה, עמוס ברנס: "אל המוקד בנתניה הגיעו בשלושת החודשים האחרונים שבע פניות על תאונות בצומת האמור. למזלנו, עד כה הסתיימו התאונות בפצועים קל בלבד. אין ספק, כי מדובר במקרים רבים לצומת אחד".

דובר עיריית נתניה רמי גוברניק מסר בתגובה שכאשר הצומת הוסדרה הוצבו ברחוב הרטום תמרורי "תן זכות קדימה". לגבי הטענה לכאורה שחסרים תמרורים מסרה: "הנושא נבדק ובמקום מוצבים תמרורים, יחד עם זאת לאור הפניות הנושא יועבר שנית לוועדת התחבורה ותישקל האפשרות להציב במקום תמרור עצור".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התושבים מפחדים להשתמש בכביש החדש (אילוסטרציה)
צילום: איי פי
מומלצים