שתף קטע נבחר
 

יש קורבט

דור שישי לקורבט מציע יותר דרמה במראה, בהתנהגות וביכולת, אך שומר על סממני הקורבט המוכרים

היו ימים, שבכל פרסום של שברולט בארה"ב, נמצאה מתחת לסמל המפורסם הכתובת "פעימת הלב של אמריקה". ודומה שזה מתאר היטב את התחושה האמריקנית כלפי הקורבט, שמהווה עבורם לא רק חלום אלא מקור גאווה אמיתי.

 

זוהי אחרי הכל מכונית הספורט המסורתית של אמריקה, זו שמעולם לא נטשה את אולמות התצוגה גם בזמנים הקשים, זו שמאז שנות החמישים תמיד איתם, כחלום של נערים מתבגרים או כרקע לזיכרונות מהימים ההם. ובכל פעם שמוצגת קורבט חדשה, אמריקה כולה מחסירה פעימת לב. וזה בערך מה שיקרה היום, כאשר שברולט תחשוף את הדור השישי לקורבט, ותחמם את הלב בתערוכת דטרויט הצוננת.

 

יש מסורת

 

וכיוון שמדובר באגדה ארוכת שנים, נזהרו אנשי שברולט שלא לפגוע בערכי מסורת מקודשים לדת חורכי הצמיגים האמריקנית. כך ממשיכה הקורבט החדשה להישען על מבנה שלדת מתכת עם גוף מחומרים פלסטיים. כך השימוש במערך המתלים הכל ייחודי לקורבט, עצמות עצה כפולות עם קפיץ עלים רוחבי מלפנים ומאחור. כך גם השימוש במנוע V8 ממשפחת ה"בלוק הקטן". כמובן שקטן זה יחסי, אחרי הכל הנפח הוא בכל זאת 6.0 ליטר.

 

וכמובן שג'נרל מוטורס עדיין מאמינה במבנה של שסתומים עיליים, ולא מוכנה לשמוע על גלי-זיזים עיליים או ארבעה שסתומים לצילינדר. זה כמובן אומר ששיא ההספק - שצמח כעת ל-400 כ"ס - מושג בסל"ד שפוי יחסית למכונית ספורט - 6,000 סל"ד. זה גם אומר שהקו האדום בלוח המחוונים - 6,500 סל"ד - אינו נמצא גבוה יותר מאשר במשפחתית יפנית ממוצעת.

 

המנוע החדש מבוסס בעצם על הבלוק הקטן ששימש את הדגם היוצא, בעוד ראש המנוע הגיע מ"גרסת היובל" של הקורבט. כמו בעבר משודך המנוע לתיבה עם שישה הילוכים ידנית, או אוטומטית עם ארבעה. שתיהן שופרו, לטענת שברולט.

 

יש דרמה

 

אבל לא רק במרכיבים המכניים נזהרו אנשי שברולט אלא גם בעיצוב, שמהווה יותר מכל אבולוציה לקורבט שהכרנו. הדגם החדש יותר מודרני, ובייחוד דרמטי. זאת, בעיקר אם מביטים על החלק הקדמי העגלגל ומלוטש יותר. ויש כאן גם מהפיכת חצר קטנה, כאשר לראשונה מאז 62' אין לקורבט פנסים נסתרים-מתרוממים, אלא שומו שמיים, יחידות תאורה גלויות לגמרי.

 

הקורבט החדשה, כדאי לכם לדעת, הוצגה בגרסת קופה וטרגה, אולם אל דאגה - תהיה גם אחות פתוחה. את המראה משלימים חישוקים במידות גדולות למדי - "18 מלפנים "19 מאחור - שנועלים גומי במידות 245/40 ו-285/35 בהתאמה.

 

קטנה יותר

 

מי אמר שאמריקה מאמינה רק בגודל? הנה, לטובת האופי הספורטיבי, הקורבט החדשה קוצרה ב-13 ס"מ. הקורבט החדשה גם צרה ב-2.5 ס"מ, זאת למרות שרוחב הסרן הקדמי נותר דומה ורק האחורי צר ב-3 ס"מ. בסיס הגלגלים והגובה צמחו ב-3 ו-3.1 ס"מ בהתאמה.

 

כל זה אומר שתא הנוסעים כרגע מרווח יותר, וגם בו מציעה שברולט חידושים בדמות תאורה מיוחדת ללוח המחוונים האנלוגי, תצוגה עילית למי שירצה, שפע מערכות מפנקות ואיך אפשר בלי מנשאי כוסות, ש"מותאמים במיוחד לביצועי הקורבט". על הביצועים אגב, עדיין לא מדברים בשברולט, אבל כאשר המשקל נותר דומה, צריך לצפות לשיפור גם בחזית הזו.

 

ויש כמובן גם שלל מערכות עזר לנהג, שלושה "סוגי" מתלים, אבל האמת אנחנו מעדיפים לרוץ ולהציץ שוב במכונית שקוראת תגר ללא כחל וסרק על הפורשה 911. באמת, זה מה שהם אומרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט קורבט - הדור השישי
גם טרגה
קטנה יותר
מרווחת יותר?
שיפור בביצועים (ושסתומים עיליים)
זוהי השלדה
וזהו המרכב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים